Käytättekö vielä maskia?
Käytättekö vielä maskia esim. kaupassa, jos asutte perustasolla olevassa kunnassa?
Kommentit (37)
Käytän vaan siks kun en jaksa kuunnella sitä lapsellista kitinää. Pääsee helpommalla.
Pidän niin kauan kun niitä riittää. Sitten mietin, ennenkuin ostan uuden paketin.
Tottakai käytän, kaupoissa ja muissa julkisissa tiloissa, sehän on itsestään selvyys
Kumma homma, kun muidenkin hengitystietautien määrä on laskenut. Että olisi kyllä ihan hyvä jatkaa vaikka korona häviäisikin. Mutta kai me palataa samaan vanhaan, niin kaikki voivat sitten vapaasti kröhiä ja levittää tautejaan.
En käytä enää. Lopetin alkukesästä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Viikko sitten unohdin maskin kotiin ja sain TODELLA vihaista mulkoilua kaikilta. En haluaisi käyttää mutta en halua semmoosta kyräilyäkään. :/ Asun Tampereella.
En ole käyttänyt maskeja julkisissa tai kaupoissa Tampereella koko tämän sekoilun aikana. Olen ollut ainoa maskiton ihan viime viikkoon saakka.
Tutkimusten mukaan maskinkäytön hyödyt koronan torjunnassa ovat vähäisiä. Maskipakkomaissa on paljon koronaa ja maskipaketissa lukee, ettei se suojaa viruksilta. Silti maskit tuntuvat olevan osalle kansaa todella rakkaita. Eikä siinä mitään, en minä kiellä käyttämästä.
Vierailija kirjoitti:
Kumma homma, kun muidenkin hengitystietautien määrä on laskenut. Että olisi kyllä ihan hyvä jatkaa vaikka korona häviäisikin. Mutta kai me palataa samaan vanhaan, niin kaikki voivat sitten vapaasti kröhiä ja levittää tautejaan.
Eivät maskit estä tautien leviämistä, vaan käsihygienia, etäisyys ja se, ettei enää liikuta sairaana ja köhivänä kaupungilla. Aiemminhan moni meni sairaana töihinkin, ja vasta korona sai ihmiset jäämään oireilevina kotiin.
Heti tänään lopetin, kun tieto tuli👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Viikko sitten unohdin maskin kotiin ja sain TODELLA vihaista mulkoilua kaikilta. En haluaisi käyttää mutta en halua semmoosta kyräilyäkään. :/ Asun Tampereella.
En ole käyttänyt maskeja julkisissa tai kaupoissa Tampereella koko tämän sekoilun aikana. Olen ollut ainoa maskiton ihan viime viikkoon saakka.
Tamperelaiset ovat kyllä todella maskikansaa.
Veikkaatteko, että maskisuositus poistuu ikinä? Itse veikkaan, että ei - mikään taho ei vaan pura sitä, ainakaan kokonaan, ja sitten suurin osa ihmisistä jää käytämään maskia loppuelämäkseen. Jokin osa ihmisistä luopuu maskeista - osa siksi, ettei vaan halua ja jaksa, ja osa siksi ettei pysty maskin aiheuttamien haittojen vuoksi. Mutta veikkaan, että suurin osa käyttää, vaikka tuntuisi miten pahalta. Ja veikkaan, että maskisuositusta ei koskaan pureta.
Käytän, koska ruokakaupan kassoillakin näkyy olevan maskit.
Kyllä. Juuri istun kampaajalla maski naamalla. Kaksi rokotetta olen saanut jo tammi-helmikuussa.
On alkanut unohtumaan. Töissä ei tarvitse käyttää kuin joissain pisteissä sen hetken kun niissä käy. Ja kaupoissa välillä unohdan, äskenkin prismassa ilman maskia. Ei kukaan piitannut. Eli käytän jos muistan. Täällä ilmaantuvuusluku alle 10.
Äsken Prismassa 95% käytti maskia. Vaan pari itseni lisäksi ei käyttänyt.
En käytä. Päätin, etten enää kesällä ala pitämään sitä rättiä naamalla, kun koronaakin täällä, missä asun, ei ole juuri ollenkaan. Ja haluan kesällä meikata kauniisti, että huuletkin ja punainen huulipuna näkyy. Muutenkaan en olisi enää jaksanut sitä käyttää ja helteillä en ala maskilla hauduttamaan kasvoja. Olen ollut jo pari viikkoa ilman maskia. Kaikilla muilla näkyy vielä olevan kaupoissa, mutta en välitä. Ei ole kukaan pahasti mulkoillut.
Tietysti