Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu hirvittää

Vierailija
14.12.2025 |

Olen yksinäinen ja arkena sen asian kanssa ihan sujut. Mutta kun alkaa tämä muiden jouluihanuus niin se ahdistaa. Töissä en kehtaa sanoa edes, että olen vain yksin kotona. Kun muut miettivät mihin asentoon tortun sakarat laitetaan tänä vuonna.

Viime vuonna oli vielä koira, mutta nyt ei ole enää💔

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et kehtaa sanoa siksi että...?

Vierailija
2/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole perheen kanssa ?

Lapset,vanhemmat, sisarukset, yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hanki uutta koiraa?

Vierailija
4/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit on auki joulunakin.

Vierailija
5/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Etkö voi ostaa koiraa tai kissaa kaveriksi - ikään kuin joululahjaksi, koska nehän ovat ihan parhaita kavereita ainakin minun mielestäni.

Ovat yleensä pienestä kiitollisia, aina rakastavia ja sopuisia - ja niin suloisiakin vielä!

Ihmisten kanssa tulee usein konflikteja ja muuta päänsärkyä, eläinten kanssa yleensä ei. 

Vierailija
6/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä et ole yksin, että samassa tilanteessa on valtaisa joukko ihmisiä. Sitä voi aina tehsä sen joulunkin itselleen mieleiseksi. 

Vierailija
7/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveetä!

T. hirvi

Vierailija
8/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarit on auki joulunakin.

Baarit? Kuka niissä haluaa jouluna olla - tai muutenkaan? 

Vierailija
9/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kissa! :)

Vierailija
10/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu 1997. Kaksi viikkoa yksin opiskelijaboksissa harkkoja väkertäen pienessä hönössä lähes koko ajan. Ainoat "ulkoilut" lähikaupassa sapuska/juomaostokset.

Elämäni paras joulu näin jälkikäteen katsoen.

Vierailija
11/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää. Thats it. Kylpylälomalle? Sellainen on mun back up-plääni. Siellä muitakin yksin joulua viettäviä.

Vierailija
12/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös joulu hirvittää. Pitäisi hankkia jouluruoat ja lahjoja lapsille ja sukulaisten lapsille. Mutta pidemmän aikaa ollut jo työttömänä enkä saa töitä. Rahat loppu ja masentaa kaikki. 

Vierailija
13/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkoissa on joka päivä "ohjelmaa". Plussana saat synnit anteeksi ja iankaikkisen elämän! Ja tämä ei ole vitsi. 

Vierailija
14/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vietän joulut omassa seurassani nykyään. Tapaan lähipiiriä joulun alla. Menen mökille, johon ehkä saan seuraakin tänä vuonna. 

Minulle tämä sopii. Olen eronnut ja lapset aikuisia. Voisin olla vaikka osan juhlapyhistä töissä. 

Vierailija
15/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kanssa itse jouluna kuten muulloinkin ja nautin siitä samoin kuin siitäkin, että ihmisillä on mukava ja rauhallinen joulu perheineen ja sukulaisineen. Joulun tunnelma on ihan parasta mitä voi olla vaikka sen yksin vietänkin.

M50

Vierailija
16/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä et ole yksin, että samassa tilanteessa on valtaisa joukko ihmisiä. Sitä voi aina tehsä sen joulunkin itselleen mieleiseksi. 

Hurstin pitää taas jouluaaton vieton varmaan.

Mikset voisi olla siellä joko auttamassa muita yksinäisiä ihmisiä tai sitten viettää vaan joulua siellä muiden yksinäisten kanssa? 

Vierailija
17/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös joulu hirvittää. Pitäisi hankkia jouluruoat ja lahjoja lapsille ja sukulaisten lapsille. Mutta pidemmän aikaa ollut jo työttömänä enkä saa töitä. Rahat loppu ja masentaa kaikki. 

Mars kirkon diakoniaapua hakemaan.

Vierailija
18/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sukua tai perhettä. Ottaisin uuden koiran, mutta sairauteni rajoittaa sen hoitoa tulevaisuudessa.

No tämä nyt oli vain tämmöinen pieni purkaus. Ja sille joka ilkeilit hirvestä niin kiitos.

Vierailija
19/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisten joulujuhlia on kyllä joillakin paikkakunnilla.

Vierailija
20/73 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu 1997. Kaksi viikkoa yksin opiskelijaboksissa harkkoja väkertäen pienessä hönössä lähes koko ajan. Ainoat "ulkoilut" lähikaupassa sapuska/juomaostokset.

Elämäni paras joulu näin jälkikäteen katsoen.

Olipa onnellista, ah auvoa suorastaan.