Marjaana tuhosi 80-luvun mökin pikkubudjetilla –kodikkaasta tuvasta kuoriutui tylsän moderni kerrostaloasunto
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa multi alapeukuttamista;) Turha tähän keskusteluun on enää osallistua, vain yksi mielipide on sallittu ja näppärät sitten multipeukuttelevat. Kiva vaan ettei täällä saa keskustella mökkeilystä ja mökeistä, ellei se sovi palstamuumien kapeaan katsontakantaan. (mutta toisaalta mitä voi odottaa palstalta missä viestini missä kysyin mistä voi ostaa mustia lautasia halvalla, alapeukutettiin hel vettiin.)
Joku loukkaantuu alapeukuista :D
No minusta ikävimpiä kommentteja on tullut noilta team mäntyläisiltä. Valkoisen sisustuksen kannattajat ovat enemmän kehuneet lopputulosta ja sitten on myös ollut niitä, ettei välitä kummastkaan ääripäästä, mutta uusi on kiva. Mutta ehkä sitä vaan itse kiinnittää enemmän huomiota noihin "näin on aina ollut, ei saa muuttaa" - kommentteihin. Plussaa tuolle änkyrälle joka onnistui myös teinit ja mopot tuomaan keskusteluun. Kyllä minun muistin mukaan ainakin jo 80-luvulta asti on aina mökkiteillä hurjasteltu ja opeteltu ajamaan. Monilla on ollut mökkimopoja, mökkikelkkoja, mökkimönkijöitä ja mökkiautoja, joilla nimenomaan on pöristeltu mökillä.
Tätä keskustelua ei voi voittaa, koska ei ole oikeaa eikä väärää mielipidettä. Jospa jokainen menee sinne omalle mökilleen, tekee siitä itselleen sopivan ja nauttii olostaan. Ja antaa muiden mökkeillä niin kuin parhaaksi näkee. Kiitos.🙏
Muuten hyvä, mutta omaan makuuni liian valkoista.
Kyllä ainakin keittiön pitää olla moderni ja hygieeninen myös mökillä.
Alapeukkua etu- vai takapyypyyhyn?
Tuollainen kusenvärinen mäntysisustus on ihanan normaali ja sopii hyvin tavalliselle ihmiselle. Onko myös iso terassi ja palju, jonka vesi vaihdetaan kerran vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Hyi.
Mun mielestä mökin seinien kuuluu olla puuta, eikä mitään valkosta maali- tai tapettiseinää.
Nykyajan trendipellet ei selvästi ymmärrä mökkielämän perimmäistä ideaa.Mitä järkeä noissa valkoisissa asunnoissa ja isoissa taloissa on, joita nykyään kutsutään "mökeiksi", minusta masentavia koteja, ei mökkejä.
Jep. Ja mökissä ei kuulu olla juoksevaa vettä eikä vessaa. Jos tönössä sellaiset on, se ei ole mikään mökki. Voi puhua vapaa-ajanasunnosta tai lomakodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi.
Mun mielestä mökin seinien kuuluu olla puuta, eikä mitään valkosta maali- tai tapettiseinää.
Nykyajan trendipellet ei selvästi ymmärrä mökkielämän perimmäistä ideaa.Mitä järkeä noissa valkoisissa asunnoissa ja isoissa taloissa on, joita nykyään kutsutään "mökeiksi", minusta masentavia koteja, ei mökkejä.
Jep. Ja mökissä ei kuulu olla juoksevaa vettä eikä vessaa. Jos tönössä sellaiset on, se ei ole mikään mökki. Voi puhua vapaa-ajanasunnosta tai lomakodista.
Tämähän on sinun mielipiteesi. En itsekään halua mökilläni juoksevaa vettä, mutta minun mielipiteeni ei määrittele koko mökki-termiä.
Ei mun makuun yhtään.
Se puun väri oli parempi.
Mökin pitää olla puuta ja sen puun näkyä, tämä on minun mielipide. En ymmärrä niitä joiden mökit näyttää ok-taloilta ulkoa ja sisältä.
En nyt tarkota tätä tapausta, vaan yleensä.
Nehän tuntuu olevan kakkoskoteja, ok-taloja, ei mitään mökkejä, mitä television mökkiohjelmissakin nähdään.
Minusta oikea kesämökki on pieni ja puinen mökki, ei talo. Askeettinen ja vaatimaton. Puusauna on rannassa jossa peseydytään.
Laituri ja vene. Ei mitään hiekkarantaa ja paljaaksi ajeltua nurmikenttää tai sepeliä pihalla.
Rantapuskat ja laituri. Sieltä laiturin päästä pulahdetaan uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi.
Juuri näin. On täällä onneksi meitä oikean mökkielämän kannattajiakin vielä. 👍🏼💚🏠
Vierailija kirjoitti:
Ei mun makuun yhtään.
Mökin pitää olla puuta ja sen puun näkyä, tämä on minun mielipide. En ymmärrä niitä joiden mökit näyttää ok-taloilta ulkoa ja sisältä.
Nehän tuntuu olevan kakkoskoteja, ok-taloja, ei mitään mökkejä, mitä television mökkiohjelmissakin nähdään.Minusta oikea kesämökki on pieni ja puinen mökki, ei talo. Askeettinen ja vaatimaton. Puusauna on rannassa jossa peseydytään.
Laituri ja vene. Ei mitään hiekkarantaa ja paljaaksi ajeltua nurmikenttää tai sepeliä pihalla.
Minulle taas mökillä tärkeintä on rentoutuminen. Siinä auttaa kauniin ympäristön lisäksi kun on toimivat puitteet eli varustelutaso suunnilleen sama kuin kotonakin.
En ole itsekään koskaan ymmärtänyt miksi mökeistä pitää tehdä tuollaisia moderneja ja valkoisia kerrostaloasuntoja. Niissä vanhoissa kunnon mökeissähän on juuri se oma ihana tunnelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää tätä keskustelua, joskin uskon kyllä, että täällä on muutamakin trollaaja. Minä opin jo lapsena sanonnan, että makuasioista ei voi kiistellä. Toki itse kiistelen useinkin, mutta en tuntemattomien ihmisten kanssa tuntemattoman ihmisen sisustuksesta, tai sisustuksesta ylipäätään.
Hämmentävää, kuinka poteroituneita monet ihmiset ovat. Jos jokin asia ei miellytä itseä, se on tuotava kovaan ääneen esille ja samalla lytättävä muita ja muiden mielipiteitä. Mitä tulee siihen, että mökkeily saisi olla vain yhdenlaista, niin eihän sellaista voi vaatia. Mikäli haluaa mökkeillä luonnonrauhassa, kannattaa hankkia mökki sellaiselta paikalta, jossa ei ole mökkinaapureita. Sellaisiakin paikkoja on olemassa. Saattavatpa olla veilä suht edullisiakin. Tosin sijaitsevat todennäköisesti kaukana pääkaupunkiseudusta, mutta kaikkea ei voi saada.
Tuntuu sinullakin menevän tunteisiin. Taidat olla sellainen valkoisen sisustuksen harrastaja, ne kuvittelevat aina itsensä hyvin fiksuiksi ja suvereeneiksi, vaikka ovat nimenomaan umpimielisiä juntteja, jotka vetävät kaikesta herneen nenukkiin. 😂
Sisustamalla rohkeammin ja persoonallisemmin saa tuostakin kivan näköisen. Nyt käsistä laskettu vaan ne pakolliset sisutussuunnittelijoiden suosimat lyhdyt ja tuolille on heitetty lampaantalja. Aneemista ja mielikuvituksetonta.
Vierailija kirjoitti:
En ole itsekään koskaan ymmärtänyt miksi mökeistä pitää tehdä tuollaisia moderneja ja valkoisia kerrostaloasuntoja. Niissä vanhoissa kunnon mökeissähän on juuri se oma ihana tunnelmansa.
Tämä.
En viihtyisi valkosisustetussa asunnossa "mökkeilemässä".
Maistuuko tuolla edes purkkihernekeitto siltä milta se maistuu oikeassa mökissä, kun on koko päivän ollut ulkona, uimassa, saunassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
En viihtyisi valkosisustetussa asunnossa "mökkeilemässä".
Maistuuko tuolla edes purkkihernekeitto siltä milta se maistuu oikeassa mökissä, kun on koko päivän ollut ulkona, uimassa, saunassa jne.
Mikäli luit aloituksessa olleen linkin jutun, luulisi kyllä ruuan maistuvan myös valkoisessa mökissä hiekkarannan tekemisen, ruoppaamisen, purkutöiden ja puiden kaatamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella että tuommoiseen ympäristöön sopii vaikka jätkäporukka kaljatölkkien kanssa. Aina ahdistanut juopotella kyseisessä värimaailmassa. Ehkä se on se perimmäinen tarkoituskin? Luoda miehille epäystävällinen ympäristö.
Veikkaanpa, että Marjaanan mies ja sen rymykaverit eivät saa edes istua tuossa sohvalla, ikinä. Kuulen jo kuinka Marjaana tulee sisälle miehen rötvätessä sohvalla ja huutaa, että se ei ole mikään leposohva vaan sisustuselementti!!
Kaikilla miehillä ei ole rymykavereita. Ihan omasta halustaan, kun ei kaikkia ryyppääminen kiinnosta.
Eipä kaikkia ryyppääminen kiinnostakaan, mutta monet kuitenkin pystyy ymmärtämään, ettei rymy tarkoita ryyppäämistä vaan yleisesti mainostettu miehen kavereita.
esim kalakaverit ovat aivan kamala asia. Ne haisee paskalta ja kuolleelta kalalta, niitä en päästäisi edes omaan rantaan kalastamaan.
No ei kaikkia se kalastaminenkaan kiinnosta, osa miehistä on hyvinkin "siistejä" (siis jos ajattelee just jotain vaaleaa sisustusta) mielenkiinnonkohteidensa ja tapojensa suhteen, ja lähimmät kaverinsa samanhenkisiä. Eikä kaikkia edes kiinnosta kutsua yökyläilijöitä mökille, joten silloin mahdolliset rymyäjät eivät ole ongelma sisustuksen kannalta.
Moni mies soveltuu yllättävän hyvin vaaleaan sisustukseen. Moni jopa sanoo pitävänsä enemmän sohvasta jolla ei tarvitse löhötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää tätä keskustelua, joskin uskon kyllä, että täällä on muutamakin trollaaja. Minä opin jo lapsena sanonnan, että makuasioista ei voi kiistellä. Toki itse kiistelen useinkin, mutta en tuntemattomien ihmisten kanssa tuntemattoman ihmisen sisustuksesta, tai sisustuksesta ylipäätään.
Hämmentävää, kuinka poteroituneita monet ihmiset ovat. Jos jokin asia ei miellytä itseä, se on tuotava kovaan ääneen esille ja samalla lytättävä muita ja muiden mielipiteitä. Mitä tulee siihen, että mökkeily saisi olla vain yhdenlaista, niin eihän sellaista voi vaatia. Mikäli haluaa mökkeillä luonnonrauhassa, kannattaa hankkia mökki sellaiselta paikalta, jossa ei ole mökkinaapureita. Sellaisiakin paikkoja on olemassa. Saattavatpa olla veilä suht edullisiakin. Tosin sijaitsevat todennäköisesti kaukana pääkaupunkiseudusta, mutta kaikkea ei voi saada.
Tuntuu sinullakin menevän tunteisiin. Taidat olla sellainen valkoisen sisustuksen harrastaja, ne kuvittelevat aina itsensä hyvin fiksuiksi ja suvereeneiksi, vaikka ovat nimenomaan umpimielisiä juntteja, jotka vetävät kaikesta herneen nenukkiin. 😂
Yllättävän veemäinen vastaus ihan asialliseen ja perusteltuun kommenttiin. Miksi sinulla on tarve leimata yhtään ketään juntiksi? Etenkään sen perusteella, miten hän nyt on sattunut maalaamaan mökkeröisensä väärällä värillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun makuun yhtään.
Nehän tuntuu olevan kakkoskoteja, ok-taloja, ei mitään mökkejä, mitä television mökkiohjelmissakin nähdään.Minusta oikea kesämökki on pieni ja puinen mökki, ei talo. Askeettinen ja vaatimaton. Puusauna on rannassa jossa peseydytään.
Minulle taas mökillä tärkeintä on rentoutuminen. Siinä auttaa kauniin ympäristön lisäksi kun on toimivat puitteet eli varustelutaso suunnilleen sama kuin kotonakin.
kuulostaa ankealta, siirryt vain toiseen kotiin makaamaan ja tuijotat siellä sitten jotain ruutua. masentavaa.
Hienoa multi alapeukuttamista;) Turha tähän keskusteluun on enää osallistua, vain yksi mielipide on sallittu ja näppärät sitten multipeukuttelevat. Kiva vaan ettei täällä saa keskustella mökkeilystä ja mökeistä, ellei se sovi palstamuumien kapeaan katsontakantaan. (mutta toisaalta mitä voi odottaa palstalta missä viestini missä kysyin mistä voi ostaa mustia lautasia halvalla, alapeukutettiin hel vettiin.)