Miksi jotkut ihmiset ei lataa yhtään kuvaa itsestään?
Ei Linked in, ei Facebook, ei Instagram, ei mitään työhön tai harrastuksiin liittyvää kuvaa henkilöstä missään. On varmaan todella huono itsetunto, jos ei kehtaa yhtään kuvaa itsestään julkaista. Whats appin profiilissakaan ei omaa kuvaa. Ikä alle 50.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän hämmentävän paljon eräästä ihmisestä, joka on minulle ventovieras, eikä hän tiedä kuka olen.
Missä asuu, missä käy töissä, mitä koulua lapsensa käy, minkä ikäisiä ja minkä näköisiä nämä on, missä matkustavat kesäisin, missä heillä on mökki, milloin ovat pois kotoaan, miten hyvin osaa suomen kieltä, mistä haaveilee, missä sisarukset asuvat. Missä kumppani käy töissä. Jne. Jne. Olen ihan tavallinen satunnainen somettaja, onneksi. Mutta tämä on jo varoitus, ei tulisi mieleenkään avata omaa elämääni samalla tavalla. Eikö ihmisillä ole itsesuojeluvaistoa?
Ei tulisi mieleenikään urkkia vieraista ihmisistä tuollaista! Koska sitähän sinä teet.
Seuraat siis somessa vain tuntemiasi ihmisiä ja sinusta se on somen idea?
Musta ei löydy kuvaa tai tietoja mistään paitsi Whats appin profiilissa kuva. Ei vain löydy kiinnostusta, intoa eikä aikaa tilittää mua ja elämääni eri foorumeille. Oon miettinyt mitä laittaisin esim. faceen jos sinne menisin varmaan elokuva- ja kirjalistoja mitä oon katsonut ja lukenut ja niistä mielipiteitä. Varmaan myös eläin- ja luontokuvia. On mulla perhekin, mut heidän asioitaan en alkas jakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän hämmentävän paljon eräästä ihmisestä, joka on minulle ventovieras, eikä hän tiedä kuka olen.
Missä asuu, missä käy töissä, mitä koulua lapsensa käy, minkä ikäisiä ja minkä näköisiä nämä on, missä matkustavat kesäisin, missä heillä on mökki, milloin ovat pois kotoaan, miten hyvin osaa suomen kieltä, mistä haaveilee, missä sisarukset asuvat. Missä kumppani käy töissä. Jne. Jne. Olen ihan tavallinen satunnainen somettaja, onneksi. Mutta tämä on jo varoitus, ei tulisi mieleenkään avata omaa elämääni samalla tavalla. Eikö ihmisillä ole itsesuojeluvaistoa?
Nettituttuni säikähti, kun menin moikkaamaan häntä. Tunnistin hänet sattumalta kahden (2!) kasvokuvan perusteella. Kaikki eivät ymmärrä, mitä se tarkoittaa oman yksilönsuojan kannalta, kun kuitenkin isolla osalla ihmisistä on erinomainen kasvomuisti...
En ole missään sosiaalisessa mediassa (Facebook, instagram mitä näitä nyt on), ja vaikka olisinkin niin yhtään ainutta omakuvaa en niihin laittaisi. Minusta ei oteta kuvia jos vaan sen pystyn estämään, lapsesta asti olen inhonnut ja vältellyt kuvissa olemista (koulukuvaukset, yhh the horror). Pikkujouluissa, illanistujaisissa yms. olen joskus saanut lähes riidan aikaiseksi kun muut alkaneet kännipäissään kaivaa kamerakännyköitä esille ja olen tiukasti ilmoittanut että pitävät huolen etten osu yhteenkään kuvaan tai muuten kännykkä kuvineen löytyy lähimmästä vessanpytystä.
Passikuva pakollinen paha, mutta esim työpaikan kulkukorttiin en ole kuvaa toimittanut ja olenkin ainoa jolla siinä ei ole kuvaa.
Mulla on vaan face ja siellä vain yksi kuva itsestäni. Olen facessa vain siksi, koska erään harrastukseni reaaliaikainen viestintä on pesiytynyt sinne. Siihen ryhmään pääsyvaatimuksena on oma kuva profiilikuvana.
Mun mielestä selfiet on tyhmiä eikä mulla muutenkaan ole itsestäni kuvia muiden ottamina, paitsi siltä ajalta kun kameroissa oli vielä filmirulla.
On muuten jännä huomata miten jotkut levittelee toisten kuvia aivan suruttua ties kenelle. Sitten toiset taas kysyy aina luvan vaikka vaan omalta kännykän näytöltä vilauttaisivat työkavereille kuvia.
Siinä yksi hyvä syy olla laittamatta kuviaan mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
On muuten jännä huomata miten jotkut levittelee toisten kuvia aivan suruttua ties kenelle. Sitten toiset taas kysyy aina luvan vaikka vaan omalta kännykän näytöltä vilauttaisivat työkavereille kuvia.
Siinä yksi hyvä syy olla laittamatta kuviaan mihinkään.
Sama pätee viesteihin. Harva tietää enää mikä on viestisalaisuus. Otetaan surutta kuvakaappaus ja jaetaan henkilökohtaiseksi tarkoitettu viesti ties minne.
En keksi mitään syytä, miksi minun pitäisi kuvata itseäni. Mieluummin minä vanhana muisteloidessani katselen kuvia maisemista ja tekemisistäni kuin itseäni. Tai mistäs sitä tietää.
Vierailija kirjoitti:
En ole missään sosiaalisessa mediassa (Facebook, instagram mitä näitä nyt on), ja vaikka olisinkin niin yhtään ainutta omakuvaa en niihin laittaisi. Minusta ei oteta kuvia jos vaan sen pystyn estämään, lapsesta asti olen inhonnut ja vältellyt kuvissa olemista (koulukuvaukset, yhh the horror). Pikkujouluissa, illanistujaisissa yms. olen joskus saanut lähes riidan aikaiseksi kun muut alkaneet kännipäissään kaivaa kamerakännyköitä esille ja olen tiukasti ilmoittanut että pitävät huolen etten osu yhteenkään kuvaan tai muuten kännykkä kuvineen löytyy lähimmästä vessanpytystä.
Passikuva pakollinen paha, mutta esim työpaikan kulkukorttiin en ole kuvaa toimittanut ja olenkin ainoa jolla siinä ei ole kuvaa.
Tämä menee jo liian pitkälle. Ymmärräthän että muodostat turvallisuusriskin työpaikallasi?
Vierailija kirjoitti:
Hahaha, en tunne sua mutta tykkään jo pelkästään tämän kommentin perusteella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passikuva pakollinen paha, mutta esim työpaikan kulkukorttiin en ole kuvaa toimittanut ja olenkin ainoa jolla siinä ei ole kuvaa.Tämä menee jo liian pitkälle. Ymmärräthän että muodostat turvallisuusriskin työpaikallasi?
😂😂 Vai että turvallisuusriskin. Työpaikalle asia ok, ja kuitenkin niin pieni yksikkö kyseessä että lähes kaikki vakituiset tuntevat toisensa ainakin ulkonäöltä. Tuuraajat/extrat kulkevat myös kuvattoman väliaikaisen (pahvisen) kortin kanssa, eikä heidänkään "kuvattomuutensa" aiheuta mitään turvallisuusriskejä. Katsos kun pelkällä kulkukortilla ei pääse liikkumaan mihinkään, vaan lisäksi tarvitaan myös nelinumeroinen henkilökohtainen koodi jos haluat kulkea ovista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenikään urkkia vieraista ihmisistä tuollaista! Koska sitähän sinä teet.
En ole tuo tyyppi, mutta ei siihen mitään urkkimista tarvita. Monessa fb-ryhmässä on usein aktiivisia ihmisiä jotka jakavat kaikenlaista ja jos jotain ryhmää seuraa useamman kuukauden, niin kyllä sieltä hyvin jää mieleen Annen ja Mirjan elämästä erinäisiä seikkoja. Ne ihmiset ei tajua tai välitä siitä, että sen aktiivisen ydinryhmän lisäksi kaikissa ryhmissä on satoja meitä hiljaisia seuraajia, joiden joukossa voi olla epärehellisiäkin ihmisiä.
Koska niin jankataan, ettei ulkonäöllä ole väliä, vaan sillä, mitä on korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urkkia? Jos ihmisellä on esim. julkinen insta- tili, niin eikö se ole silloin avoin kenelle tahansa katsottavaksi ja seuraattavaksi? Vai miksi se on julkinen? En ymmärrä, miten kukaan voi kuvitella, että mikään somen julkinen tili olisi jollain tavalla yksityinen. Kuka tahansa voi, ja saa, niitä katsoa sitä ja kannattaa oikeasti miettiä haluaako vaikka työkaverinsa, naapurinsa, tai vaikkapa jonkun entisen koulukaverin näkevän henkilökohtaisia asioitaan. Jotkut ihmiset tekevät täysin omasta ja perheensä yksityisyydestä piittaamattomia päivityksiä ja avautumisia. Järkyttävää kyllä.
Olin puoli vuotta eräässä työpaikassa ja joka ikinen päivä tiimipäälikkö jaksoi itkeä tuota ap:n mantraa...
Oletko ap muuten eräs E. P. jolla on viherhuone?
Kaikki eivät ole huomionkipeitä