Miksi jotkut ihmiset ei lataa yhtään kuvaa itsestään?
Ei Linked in, ei Facebook, ei Instagram, ei mitään työhön tai harrastuksiin liittyvää kuvaa henkilöstä missään. On varmaan todella huono itsetunto, jos ei kehtaa yhtään kuvaa itsestään julkaista. Whats appin profiilissakaan ei omaa kuvaa. Ikä alle 50.
Kommentit (86)
Olen omasta mielestäni kaunis, mutta en keksi yhtään syytä miksi minun pitäisi itseäni kuvata saati ladata kuvia kaiken kansan saataville.
He eivät ole itserakkaita ja itsekkäitä minäminäihmisiä, jotka tuijottelisivat ja muokkailevat omia kuviaan jatkuvasti. Fiksut eivät jaa kuvia.
En oikein tiedä keä se hyödyttäisi. Tulin myös hieman pelokkaaksi kun sattumalta huomasi pari kiintoisaa seikkaa. Ensiksi nettitreffiipalvelimella oli profilikuvia joisa olen aivan varma että näin siellä jo yli vuosi sitten. Sattumaako. Mahdollista. Mutta jotenkin hämmentää, koska ovat minusta sen verran hyviä kuvia ja tasapainoisen oloisia profileita , että ihmettelen, etteivät ole vielä saaneet ja löytäneet hakemaansa. Vai hakevatko he, kuienkin jotain sellaista, jota ei voi suoraan kertoa, koska ymmärätvät itsekin, ettei anna hyvää kuvaa, jos kertoo huomattavia toiveita, vai olisiko oikeiampi termi vaatimuksia kumppanin osalta.
Toiseksi minua hämmentää kun eräskin deittisovellus mainostaa palvelua niin eri forumeilla ja julkisilla paikoilla ihmisten kuvilla, joista synyy mielikuva, että he olsivat mahd. ao palvelimen käyttäjä tai potenttialisia käyttäjiä. - Keitä he ovat. - Pääyykö minukin kuvani yhdeksi mainoskasvoksi jos pääyn käyttämään ao palvelina tai siitä huolimatta, jonnekin toisaalle, ku joku haluaa ottaa kuvasani kopion ja liittää sen omaan työhönsä. Jota sitten läheiseni ihmettelee myöhemmin, että mien minun kasvoni on tuolla ja saankohan siitä edes jonkin korvauksen
Itselle se oli enemmän sellainen teini- iän vaihe. En keksi ainuttakaan syytä miksi pitäisi julkiseen levitykseen laittaa kuvia.
On mulla sitten erikseen ihan albumit/ kuvakirjat kirjahyllyssä vuosien varrelta.
En ole kuvauksellinen, minusta on ehkä 1 kuva per vuosi otettuna mutta sekään ei pääse faceen. Mieluummin postaan puutarha, ruoka tai reissukuvia n 1/kk
Nykyään jos vaihdan profiilikuvan, vaihdan sen niin että näkyy pienenä kaikille muille paitsi itselleni. Kukaan ei voi kuvasta tykätä 😛
Jos on vaikeita iho-ongelmia yhtään tai muita ongelmia, silloin tiedät vastauksen tuohon. Osalla kuva tulee myöhemmin, jos saa sopivan kuvakulman ja valaistuksen. Osa ei halua olla fb:ssä, jos on kokenut ongelmia siellä.
Joku näistä:
1. Ruma
2. Huono itsetunto
3. Syrjäänvetäytyvä
4. Oman tiensä kulkija, erakko
Vierailija kirjoitti:
Joku näistä:
1. Ruma
2. Huono itsetunto
3. Syrjäänvetäytyvä
4. Oman tiensä kulkija, erakko
Olen omasta mielestäni erittäin kivan näköinen, urheileva vaalea nainen. Itsetuntoni on hyvä.
Ei vaan kiinnosta, ymmärrätkö. Miksi se tarkoittaisi että MINUSSA on jotain vikaa 😂
On minulla fb:ssa profiilikuva, mutta se on kymmenen vuotta vanha. Siinä minulla on pipo päässä ja kissa sylissä niin, että naamastani näkyy lähinnä hymyilevät silmät. Se riittää, enempää ei ole tulossa. Minulla on fb:ssa vain muutama kaveri ja he kyllä tietävät minkä näköinen olen muutenkin, ei minun tarvitse nettiin suoltaa koko aikaa kuviani.
Mä ainakin olen niin ruma, että minusta on vaikeaa saada sellaista kuvaa, jonka haluaisin laittaa kaiken kansan nähtäville.
Jopa paras kaverini teki yhdestä profiilikuvastani pilailuversion ja irvaili kasvonpiirteilläni ja ulkonäkövirheilläni (esim. eripariset silmät, kulmakarvat, lievä karsastus ja luonnostaan tummat huulet) ja ilmeilläni kuvassaan. Hän siis tekeytyi minun näköiseksi, katsoi vähän kieroon ja tietokoneella suurensi toista silmää sekä laittoi hiuksensa samaan tapaan kuin minä laitan.
Ei tule hyvä mieli, kun näen oman kuvani. Parempi on siis pitää maisemakuvia tai vastaavia vain. Saa olla rauhassa vahingoniloisilta ja kiusaajilta siis.
En mä jaksa "ladata". Ei vaan kiinnosta. Jos joku tuttu "lataa" mun kuvia, en vastusta.
Minä en ole koskaan tajunnut, miksi ihmiset laittavat itsestään kuvia. Siis profiilikuva toki ok, että voi varmistua, että kyseessä on oikea henkilö, jos samannimisiä on monta. Mutta sitten tämä, että nyt oon terassilla syömässä ja tässä on kuva musta siellä terassilla. Tai että oon nyt täällä Lapissa ja tässä on mun naama täällä Lapissa. Mikä ihmeen pointti näissä on? Ymmärrän, et laitetaan kuva et kas näin hyvän näköistä ruokaa, tai että näin kauniit maisemat. Mutta miksi se oma naama pitää tunkea sinne kuvaan?
Tiedän hämmentävän paljon eräästä ihmisestä, joka on minulle ventovieras, eikä hän tiedä kuka olen.
Missä asuu, missä käy töissä, mitä koulua lapsensa käy, minkä ikäisiä ja minkä näköisiä nämä on, missä matkustavat kesäisin, missä heillä on mökki, milloin ovat pois kotoaan, miten hyvin osaa suomen kieltä, mistä haaveilee, missä sisarukset asuvat. Missä kumppani käy töissä. Jne. Jne. Olen ihan tavallinen satunnainen somettaja, onneksi. Mutta tämä on jo varoitus, ei tulisi mieleenkään avata omaa elämääni samalla tavalla. Eikö ihmisillä ole itsesuojeluvaistoa?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän hämmentävän paljon eräästä ihmisestä, joka on minulle ventovieras, eikä hän tiedä kuka olen.
Missä asuu, missä käy töissä, mitä koulua lapsensa käy, minkä ikäisiä ja minkä näköisiä nämä on, missä matkustavat kesäisin, missä heillä on mökki, milloin ovat pois kotoaan, miten hyvin osaa suomen kieltä, mistä haaveilee, missä sisarukset asuvat. Missä kumppani käy töissä. Jne. Jne. Olen ihan tavallinen satunnainen somettaja, onneksi. Mutta tämä on jo varoitus, ei tulisi mieleenkään avata omaa elämääni samalla tavalla. Eikö ihmisillä ole itsesuojeluvaistoa?
Ei tulisi mieleenikään urkkia vieraista ihmisistä tuollaista! Koska sitähän sinä teet.
En halua, olen ruma ja näytän nykyään niin vanhaltakin. Kuvissa näytän omasta mielestäni vielä rumemmalta ja vanhemmalta kuin livenä.