Miksi jotkut ihmiset ei lataa yhtään kuvaa itsestään?
Ei Linked in, ei Facebook, ei Instagram, ei mitään työhön tai harrastuksiin liittyvää kuvaa henkilöstä missään. On varmaan todella huono itsetunto, jos ei kehtaa yhtään kuvaa itsestään julkaista. Whats appin profiilissakaan ei omaa kuvaa. Ikä alle 50.
Kommentit (86)
Olen vaan niin ruma, en halua nähdä omaa naamaani missään sovelluksessa. Työn puolesta sitä joutuu katselemaan esim. Teamsissä.
On ihmisiä jotka ei käytä noita palveluita lainkaan. Itse laitan harvemmin kuvan itsestäni. Harrastan valokuvausta, joten laitan kuvaamiani kohteita. Ajattelen, että ottamani valokuvat on hauskempia ja kauniimpia, kuin oma naamani. Olen myös aika "privaatti", enkä lisää tekstejä tms. mihinkään noista palveluista. Tapaan ihmiset mieluumin livenä ja teen heidän kanssaan jotain, kuin päivittelen fb ja instagramtilejäni. Mulla on ollut myös hankalia stalkkereita niin live, kuin verkkomaailmassa, joten nykyisin en enää ole verkossa edes omalla nimellä eikä tunnistettavia kuvia itsestä ole turvallista laittaa.
Ystäväni tietää miltä minä näytän. Tuntemattomien ei edes tarvitse tietää.
- Ei ole syytä laittaa, en hyödy siitä mitään.
- Jos laittaisin kuvan, tuntuisi loogisimmalta laittaa realistinen kuva, mutta a) uskoisin sen olevan liian ruma ja b) en osaa ottaa itsestäni sellaista. Hahmotan oman ulkonäköni niin huonosti. Olisi noloa, jos ottaisin vahingossa liian hyvän kuvan tai jos minulla olisi tiedostamattani kuvassa feikki ilme tms. (Monet tekevät tietämättään kameralle poseerausilmeen, jonka muut huomaavat, mutta itse luulee olevansa normaalin näköinen.)
- Myös kuvien väärinkäyttö huolettaa vähän. Joku voi käyttää kuvia muussa yhteydessä, ehkä joskus tulevaisuudessa näissä deekfake-jutuissakin.
-