Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran voi pyytää parempaa palkkaa uudessa työpaikassa?

Vierailija
14.06.2021 |

Olen täysin tyytyväinen nykyiseen työhöni, eikä mikään pakko vaihtaa. Yksi työkaveri siirtyi toiseen paikkaan pari vuotta sitten ja pyytää mua nyt sinne myös.
Saan nykyisessä työssäni 4000e/kk, työkokemusta 15 vuotta. Tässä olis tietty saumaa nostaa palkkaa ilman työpaikanvaihtoa. Mut olisko 5000e/kk realistinen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasso, kukaan ei oo mitään mieltä?

Vierailija
2/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään tapauksessa saa nykytyöhön tonnin korotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et missään tapauksessa saa nykytyöhön tonnin korotusta.

Saa. Itse sain vajaan 2000€ korotuksen; siksihän siirryin. Sitten vastaavasti palkkani aleni kohta tonnilla kun siirryin omasta tahdostani muualle. Kirjattiin vain soppariin että palkkaa tarkastetaan x määräajan päästä jne. Neuvottelukysymyksiä.

Ite lähen aina jatkossa vähintään 1000€ korotuksella liikkeelle - lopputulos on jokin kompromissi sitten 0-1000€ väliltä.

Vierailija
4/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta vastata kun ei tiedä millä alalla ja missä päin Suomea. Näin yleisellä tasolla kyllä tonnin palkankorotus on joissain tapauksissa ihan mahdollista.

Vierailija
5/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu vaikka Perähikiällä, mutta työpaikka Helsingissä, kumman paikkakunnan mukaan palkka määräytyy. Työn voi tehdä etänä ja muutama päivä kuussa toimistolla.

Vierailija
6/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toihan nyt riippuu itse tehtävästä eniten. Ei se ole mikään automaattinen sääntö, että kun vaihtaa työnantajaa, niin palkka välttämättä nousee merkittävästi. Mutta aina kannattaa totta kai yrittää.

Vierailija
7/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme euroa

Vierailija
8/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkä arvoinen olet työnantajalle? Meille tullut tyyppi lupasi olla 6000 e/kk arvoinen, koeaikana osoitti jo 2 kuukaudessa, että on hädintuskin 3600 e/kk arvoinen. Työsuhde päättyi koeajalla.

Vierailija
9/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka aleni, kun vaihdoin työnantajaa. Tämä ei tosin haitannut yhtään, ja oli tietoinen valinta. Sain paljon paremman ilmapiirin ja inhimillisemmän työmäärän. Että juu, ei se palkannousu vaihtaessa ole mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
10/10 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen ap:n kaverin pitäisi pystyä antamaan vinkkejä siitä, mikä on sen uuden työpaikan yleinen palkkataso. Ap kyselköön häneltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme