Äidilläni nousi yhtäkkiä 39-asteen kuume ja olen todella huolissani
Äitini on minulle maailma, enkä kestäisi jos hänelle kävisi jotakin. Perjantaina hän sanoi olevansa väsynyt, mutta sen johtuvan vain työpäivästä ja auringosta. Silti vaistosin ettei kaikki ole hyvin.
No, tänään illalla oli yhtäkkiä noussut 39-asteen kuume. Ei ilmeisesti muita oireita. Äidillä on hammasimplanttioperaatio meneillään ja antibioottikuuri loppunut eilen. Voisiko johtua tästä vai mistä noin korkea kuume voi johtua?
En osaa olla nyt yhtään, kun huolestuttaa niin paljon. Voisinpa olla äidin luona ja valvoa hänen vierellään koko yön.
Äitini on 60-vuotias.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ap viestittelet, soita sille äidillesi! Mutta joo, aikuinen ja oletettavasti oikeustoimikelpoinen ihminen, eipä tuollaista väkisin mihinkään vie. Isällesi tieto, että soitto 112, jos menee huonompaan kuntoon, lanssiväki sitten katsoo, onko aihetta jatkoon, jos tulevat käymään. Vai onko isäsi tossun alla, ettei edes tuota 112 soita ilman äitisi lupaa?
Siis kyllä minä soitinkin. Pommitin viesteillä ja puheluilla niin äitiä kuin isää. Äidin sain puhelimitse kiinni lopulta, mutta järkipuhe ei auttanut.
Pikkusiskollekin laitoin viestiä, että puhuisi äidille järkeä kun asuu samassa kaupungissa kuin vanhempani. Mutta tosiaan, tuntuu että olen ainut oikeasti huolissani ja kyllä mielestäni aiheesta.
Täytyy vain toivoa, että kyse ei ole verenmyrkytyksestä ja äiti selviää ja menee lääkäriin aamulla.
Itse en kyllä pysty nukkumaan koko yönä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuumelääkettä ja huomenna testiin. Jos vointi huononee ettei jaksa olla pystyssä yhtään niin soitto päivystykseen. Kuumelääke ensin kuitenkin.
Ja kerrotteko minulle, mitä hel..tiä se auttaa, että menee korona-testiin? Ei heillä ole tähän nuhaan mitään "parannus"keinoa. Aloittajan äiti on viisaampi kuin lapsensa, tytär, oletan. Vasta, kun ei pystyssä pysy ja taju meinaa mennä, kannattaa ehkä lähteä, eikä siitäkään ole sen kummempaa hyötyä, kuin että laittavat kovat särkylääketropit tai hengityskoneeseen,johon on moni kuollut. Korona on valhe, jolla pyritään saamaan aikaan uutta maailmanjärjestystä ja tämän ätisi ymmärtää- tauteja tulee ja tauteja mennee ja jos kuolema tulee se vain tulee ja elämä jatkuu-ihminen katsos päättää ja Jumala säätää. Eivät itseään jumalina pitävät lääkärit ja valhepropagandan levittajät. Kasvakaa aikuisiksi.
Jos olisi minun vanhemmasta kyse soittaisin itse päivystykseen ja kertoisin tilanteen ja kysyisin mikä on riski että on jotain vakavampaa.Jos tulisi vastaus että heti näyille ni soittaisin että nyt lähet tai mä tuun viemään.
Voisiko isä tai sisko tai äiti itse tarkkailla, että onko imusuonien punoitusta ...menossa kohti sydäntä. Kaulan alue, kainalon alue... jos sieltä hampaasta tosiaan on lähtenyt verenmyrkytys etenemään.
Toisaalta ei kai antibiootin teho hetkessä lopu... jos se kuuri vasta tänään loppui?
Tai sitten on kesäflunssa.
Huoh🙄
Äitisi on aikuinen, työelämässä oleva ihminen, joka itse päättää omista asioistaan.
Piste.
Vierailija kirjoitti:
Korona tai bakteeri-infektio. Influenssa se ei kesällä ole.
Miehelläni oli päivän verran korkea kuume tällä viikolla. Paljastui flunssaksi/influenssaksi, koronatesti negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumelääkettä ja huomenna testiin. Jos vointi huononee ettei jaksa olla pystyssä yhtään niin soitto päivystykseen. Kuumelääke ensin kuitenkin.
Ja kerrotteko minulle, mitä hel..tiä se auttaa, että menee korona-testiin? Ei heillä ole tähän nuhaan mitään "parannus"keinoa. Aloittajan äiti on viisaampi kuin lapsensa, tytär, oletan. Vasta, kun ei pystyssä pysy ja taju meinaa mennä, kannattaa ehkä lähteä, eikä siitäkään ole sen kummempaa hyötyä, kuin että laittavat kovat särkylääketropit tai hengityskoneeseen,johon on moni kuollut. Korona on valhe, jolla pyritään saamaan aikaan uutta maailmanjärjestystä ja tämän ätisi ymmärtää- tauteja tulee ja tauteja mennee ja jos kuolema tulee se vain tulee ja elämä jatkuu-ihminen katsos päättää ja Jumala säätää. Eivät itseään jumalina pitävät lääkärit ja valhepropagandan levittajät. Kasvakaa aikuisiksi.
Sinullekin voisi tehdä hyvää keskustella vaikka sairaanhoitajan kanssa kriisipäivystyksessä tai ajanvarauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi minun vanhemmasta kyse soittaisin itse päivystykseen ja kertoisin tilanteen ja kysyisin mikä on riski että on jotain vakavampaa.Jos tulisi vastaus että heti näyille ni soittaisin että nyt lähet tai mä tuun viemään.
Ei aikuista ihmistä voi pakottaa, mielestäni ap on tehnyt voitavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona tai bakteeri-infektio. Influenssa se ei kesällä ole.
Miehelläni oli päivän verran korkea kuume tällä viikolla. Paljastui flunssaksi/influenssaksi, koronatesti negatiivinen.
Flunssa ja influenssa on kaksi ihan eri virustautia.
Mites se siskokaan ei ole yhtään huolissaan tai mennyt paikan päälle katsomaan?
ap jos sä et meinaa nukkua niin lähde pyörällä mutsilles. Ei siihen mene kuin noin nelisen tuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuolema tulee, niin elämä ei jatku.
Kerrothan ap aamulla miten äitisi voi? Minuakin alkoi huolettaa sinun puolestasi. Ei flunssa ala noin kovalla kuumeella, varsinkin jos ei flunssaoireita. Ja influenssaakaan ei ole nyt ollut liikkeellä. Joku yleistulehdus äidilläsi varmaankin on, sepsis tietysti niistä se vakavin.
Miksi puhut äidistäsi kuin hän olisi 80-vuotias vanhus?
Vierailija kirjoitti:
Kerrothan ap aamulla miten äitisi voi? Minuakin alkoi huolettaa sinun puolestasi. Ei flunssa ala noin kovalla kuumeella, varsinkin jos ei flunssaoireita. Ja influenssaakaan ei ole nyt ollut liikkeellä. Joku yleistulehdus äidilläsi varmaankin on, sepsis tietysti niistä se vakavin.
Tulen kertomaan, kiitos teille tuesta ja ystävällisistä kommenteista.
Ap
Mulla nousee aina 39-39,6 kuume flunssassa. Usein muita flunssaoireita ei välttämättä edes ole. En ole ihmeenä pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mites se siskokaan ei ole yhtään huolissaan tai mennyt paikan päälle katsomaan?
Ihmettelen myös. Eikö läheisistä välitetä enää yhtään
Toivottavasti tosiaan menee aamulla heti lääkäriin!
Ei panadolia vaan päivystykseen. Ei saisi nousta kuume antibiotin jälkeen. Kuume parantaa