Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidilläni nousi yhtäkkiä 39-asteen kuume ja olen todella huolissani

Vierailija
13.06.2021 |

Äitini on minulle maailma, enkä kestäisi jos hänelle kävisi jotakin. Perjantaina hän sanoi olevansa väsynyt, mutta sen johtuvan vain työpäivästä ja auringosta. Silti vaistosin ettei kaikki ole hyvin.

No, tänään illalla oli yhtäkkiä noussut 39-asteen kuume. Ei ilmeisesti muita oireita. Äidillä on hammasimplanttioperaatio meneillään ja antibioottikuuri loppunut eilen. Voisiko johtua tästä vai mistä noin korkea kuume voi johtua?

En osaa olla nyt yhtään, kun huolestuttaa niin paljon. Voisinpa olla äidin luona ja valvoa hänen vierellään koko yön.

Äitini on 60-vuotias.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
22/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilanne, jossa kuume nousi 39+, ilman syytä (ei flunssa yms), ei siis mitään muuta oiretta. Soitin päivystykseen ja sanoivat "sitä on liikkeellä". Oli sitten sepsis eli verenmyrkytys ja crp oli yli 350, kun hakeuduin ensiapuun. Älkää vitkastelko hoitoon hakeutumisessa. Henki voi olla kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinun mahdollista lähteä äitisi luokse, niin näkisit tilanteen paikan päällä? Olettaen, että olet koronarokotettu.

Vierailija
24/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi liittyä hammasoperaatioon. Soitto päivystykseen!

Vierailija
25/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi Sepsis väsymyksellä ja kuumeella. Päivystys oli niin pihalla että meinasin kuolla heidän viivyttelyyn.

Vierailija
26/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla verenmyrkytys, päässyt bakteeri verenkiertoon suussa. Mun miehelle kävi näin hammasremontin jälkeen. Äkkiä pitäis päästä antibioottitippaan.

Tämä! Verenmyrkytyksessä on kyse elämästä ja kuolemasta! Aikaa ei ole hukattavaksi minuuttiakaan!!!

Vierailija
27/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla verenmyrkytys, päässyt bakteeri verenkiertoon suussa. Mun miehelle kävi näin hammasremontin jälkeen. Äkkiä pitäis päästä antibioottitippaan.

Tämä! Verenmyrkytyksessä on kyse elämästä ja kuolemasta! Aikaa ei ole hukattavaksi minuuttiakaan!!!

No ehkä minuutti aina liikenee

Vierailija
28/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmasti saanut ohjeet hammasoperaation jälkeen, että tulee hakeutua hoitoon, jos nousee kuume. Kehota nyt noudattamaan näitä ohjeita, jos ei sinua muuten usko.

Vierailija
29/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla Sepsis. Joka tunti lisää kuolemanvaaraa 8%. Minä vammauduin vaikeasti terveydenhuollon viivyttelyn takia. Päivystykseen kysymyksellä voiko olla Sepsis. Minä sanoisin että nyt voi olla sitä.

Vierailija
30/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Mitäs nyt äitiäsi vaivaa?

Tuntuu että joka viikko olisi jotain.

Vierailija
31/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "39 asteen", ei "39-asteen".

Vierailija
32/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumelääkettä ja huomenna testiin. Jos vointi huononee ettei jaksa olla pystyssä yhtään niin soitto päivystykseen. Kuumelääke ensin kuitenkin.

Neuvoin ottamaan panadolia ja juomaan, kun korkeassa kuumeessa nesteet haihtuvat nopeammin. Haluaisin itse olla äitiä vahtimassa ja hoitamassa..

Toivon niin kovasti, ettei kyseessä ole mitään vakavaa ja äidin vointi kohenisi pian.

Ap

Ja täältä kyselet??

Vierailija
33/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti tuollainen kuume sinänsä ei välttämättä huolettaisi mutta nyt ehdottomasti koska tuo hammastilanne.

Vierailija
34/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Heti päivystykseen Kun ei tiedä Mikä on ? Kerro äitisi tilanne.

Vierailija
35/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältähän diagnoosin saa ihan kuulopuheella ja kun siskon miehen veljellä sama oli 10 vuotta sitten, vai oliko veljen serkulla?

Vierailija
36/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se masentunut, negatiivinen äiti, joka roikkuu aikuisessa lapsessaan?

Vierailija
37/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuolema kolkuttelee 😶

Vierailija
38/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole koronapiilillä käynyt? Se ois paha.

Vierailija
39/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ihmiset jotka ovat huolissaan asioista joihin eivät voi vaikuttaa.

Vierailija
40/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumelääkettä ja huomenna testiin. Jos vointi huononee ettei jaksa olla pystyssä yhtään niin soitto päivystykseen. Kuumelääke ensin kuitenkin.

Neuvoin ottamaan panadolia ja juomaan, kun korkeassa kuumeessa nesteet haihtuvat nopeammin. Haluaisin itse olla äitiä vahtimassa ja hoitamassa..

Toivon niin kovasti, ettei kyseessä ole mitään vakavaa ja äidin vointi kohenisi pian.

Ap

Tpivottabasti äitisi voi patemmin huomenna. Lohtua, rukoilen äitisi puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän