Äidilläni nousi yhtäkkiä 39-asteen kuume ja olen todella huolissani
Äitini on minulle maailma, enkä kestäisi jos hänelle kävisi jotakin. Perjantaina hän sanoi olevansa väsynyt, mutta sen johtuvan vain työpäivästä ja auringosta. Silti vaistosin ettei kaikki ole hyvin.
No, tänään illalla oli yhtäkkiä noussut 39-asteen kuume. Ei ilmeisesti muita oireita. Äidillä on hammasimplanttioperaatio meneillään ja antibioottikuuri loppunut eilen. Voisiko johtua tästä vai mistä noin korkea kuume voi johtua?
En osaa olla nyt yhtään, kun huolestuttaa niin paljon. Voisinpa olla äidin luona ja valvoa hänen vierellään koko yön.
Äitini on 60-vuotias.
Kommentit (128)
Mulla on tilanne, jossa kuume nousi 39+, ilman syytä (ei flunssa yms), ei siis mitään muuta oiretta. Soitin päivystykseen ja sanoivat "sitä on liikkeellä". Oli sitten sepsis eli verenmyrkytys ja crp oli yli 350, kun hakeuduin ensiapuun. Älkää vitkastelko hoitoon hakeutumisessa. Henki voi olla kyseessä.
Olisiko sinun mahdollista lähteä äitisi luokse, niin näkisit tilanteen paikan päällä? Olettaen, että olet koronarokotettu.
Voi liittyä hammasoperaatioon. Soitto päivystykseen!
Mulla alkoi Sepsis väsymyksellä ja kuumeella. Päivystys oli niin pihalla että meinasin kuolla heidän viivyttelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla verenmyrkytys, päässyt bakteeri verenkiertoon suussa. Mun miehelle kävi näin hammasremontin jälkeen. Äkkiä pitäis päästä antibioottitippaan.
Tämä! Verenmyrkytyksessä on kyse elämästä ja kuolemasta! Aikaa ei ole hukattavaksi minuuttiakaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla verenmyrkytys, päässyt bakteeri verenkiertoon suussa. Mun miehelle kävi näin hammasremontin jälkeen. Äkkiä pitäis päästä antibioottitippaan.
Tämä! Verenmyrkytyksessä on kyse elämästä ja kuolemasta! Aikaa ei ole hukattavaksi minuuttiakaan!!!
No ehkä minuutti aina liikenee
Hän on varmasti saanut ohjeet hammasoperaation jälkeen, että tulee hakeutua hoitoon, jos nousee kuume. Kehota nyt noudattamaan näitä ohjeita, jos ei sinua muuten usko.
Voi olla Sepsis. Joka tunti lisää kuolemanvaaraa 8%. Minä vammauduin vaikeasti terveydenhuollon viivyttelyn takia. Päivystykseen kysymyksellä voiko olla Sepsis. Minä sanoisin että nyt voi olla sitä.
Täh?
Mitäs nyt äitiäsi vaivaa?
Tuntuu että joka viikko olisi jotain.
Se on "39 asteen", ei "39-asteen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumelääkettä ja huomenna testiin. Jos vointi huononee ettei jaksa olla pystyssä yhtään niin soitto päivystykseen. Kuumelääke ensin kuitenkin.
Neuvoin ottamaan panadolia ja juomaan, kun korkeassa kuumeessa nesteet haihtuvat nopeammin. Haluaisin itse olla äitiä vahtimassa ja hoitamassa..
Toivon niin kovasti, ettei kyseessä ole mitään vakavaa ja äidin vointi kohenisi pian.Ap
Ja täältä kyselet??
Normaalisti tuollainen kuume sinänsä ei välttämättä huolettaisi mutta nyt ehdottomasti koska tuo hammastilanne.
Soita Heti päivystykseen Kun ei tiedä Mikä on ? Kerro äitisi tilanne.
Täältähän diagnoosin saa ihan kuulopuheella ja kun siskon miehen veljellä sama oli 10 vuotta sitten, vai oliko veljen serkulla?
Onko tämä se masentunut, negatiivinen äiti, joka roikkuu aikuisessa lapsessaan?
Ei kai ole koronapiilillä käynyt? Se ois paha.
Säälittää ihmiset jotka ovat huolissaan asioista joihin eivät voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumelääkettä ja huomenna testiin. Jos vointi huononee ettei jaksa olla pystyssä yhtään niin soitto päivystykseen. Kuumelääke ensin kuitenkin.
Neuvoin ottamaan panadolia ja juomaan, kun korkeassa kuumeessa nesteet haihtuvat nopeammin. Haluaisin itse olla äitiä vahtimassa ja hoitamassa..
Toivon niin kovasti, ettei kyseessä ole mitään vakavaa ja äidin vointi kohenisi pian.Ap
Tpivottabasti äitisi voi patemmin huomenna. Lohtua, rukoilen äitisi puolesta.
Täh?