Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidilläni nousi yhtäkkiä 39-asteen kuume ja olen todella huolissani

Vierailija
13.06.2021 |

Äitini on minulle maailma, enkä kestäisi jos hänelle kävisi jotakin. Perjantaina hän sanoi olevansa väsynyt, mutta sen johtuvan vain työpäivästä ja auringosta. Silti vaistosin ettei kaikki ole hyvin.

No, tänään illalla oli yhtäkkiä noussut 39-asteen kuume. Ei ilmeisesti muita oireita. Äidillä on hammasimplanttioperaatio meneillään ja antibioottikuuri loppunut eilen. Voisiko johtua tästä vai mistä noin korkea kuume voi johtua?

En osaa olla nyt yhtään, kun huolestuttaa niin paljon. Voisinpa olla äidin luona ja valvoa hänen vierellään koko yön.

Äitini on 60-vuotias.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeessa ei helposti jaksaisi soitella mihinkään tai varsinkaan lähteä niin tulee helposti virhearviointeja. Mutta siksi olisikin tärkeää, että isäsi vaikka soittaisi ja kuskaisi päivystykseen. Tuo hammashomma ja kova kuume ilman flunssaoireita on kyllä huolestuttava yhdistelmä. Yhdellä verikokeella selviää jo varmasti paljon.

Vierailija
42/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin läheisriippuvuutta vissiin, en ymmärrä näitä kyselyjä kun on hätä. Siis oikeasti ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on "39 asteen", ei "39-asteen".

Joutuikos Äikän Ope lomalle, onko tylsää kun täällä pädettävä. Hanki elämä

Vierailija
44/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on sen ikäinen, että arvioi todella itse tilanteensa. Olet tehnyt voitavasi, joten käy nukkumaan ja kysele huomenna kuulumisia.

Vierailija
45/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas,aloittajan olis aika ottaa lääkkeensä.

Vierailija
46/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun aikuinen saa korkean kuumeen ilman mitään flunssa- tai mahataudin oireita, on hyvä hakeutua hoitoon. Juuri nuo hammastulehdukset voivat aiheuttaa sepsiksen. Sepsis voi tulla myös hoitamattomasta haavasta ym. tulehduksista. Eli ehdottomasti soitto päivystykseen!

Vierailija
47/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumelääkettä ja huomenna testiin. Jos vointi huononee ettei jaksa olla pystyssä yhtään niin soitto päivystykseen. Kuumelääke ensin kuitenkin.

Neuvoin ottamaan panadolia ja juomaan, kun korkeassa kuumeessa nesteet haihtuvat nopeammin. Haluaisin itse olla äitiä vahtimassa ja hoitamassa..

Toivon niin kovasti, ettei kyseessä ole mitään vakavaa ja äidin vointi kohenisi pian.

Ap

Buranalla ja botemalla paremmin kun Panadolilla. Parempi tulehdukseen

Vierailija
48/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun aikuinen saa korkean kuumeen ilman mitään flunssa- tai mahataudin oireita, on hyvä hakeutua hoitoon. Juuri nuo hammastulehdukset voivat aiheuttaa sepsiksen. Sepsis voi tulla myös hoitamattomasta haavasta ym. tulehduksista. Eli ehdottomasti soitto päivystykseen!

Tämä. Olet huolissasi ihan aiheesta. Tuttu lähes kuoli sepsikseen, joka alkoi pienestä, lähes huomaamattomasta haavasta.

Vierailija
49/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin neuvoisin ainakin soittaman päivystykseen ja kertomaan hampaasta. Kutsuvat varmasti näytille ja tsekataan tulehdusarvot.

Vierailija
50/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä kommentteja täällä. Kiitos kuitenkin teille, jotka olette olleet empaattisia. Yritin kyllä saada päivystykseen, mutta äiti ei suostu, eikä isä tee asialle mitään. Minä en täältä käsin oikein muuta voi tehdä kun minulla ei ole autoa.

Ja sille joka kyseli olenko koronarokotettu, niin en vielä kun en ole vielä ikäni puolesta vuorossa.

Äitini ja isäni ovat saaneet rokotteet. En varmaan saa nukuttua, kun ahdistaa ja huolettaa äitini tilanne. Suututtaakin, ettei ota asiaa tosissaan vaikka on tuo hammasoperaatio ollut ja Suomessa on ilmainen terveydenhuolto. En ymmärrä miksi on ylitsepääsemätöntä edes soittaa päivystykseen?

:(

Ap

Vierailija
51/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. Oudot vanhemmat, jos eivät ajattele sinun huoltasi, vaikkeivat itseään ajattelisikaan. Voimia ap!

Vierailija
52/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveitä kommentteja täällä. Kiitos kuitenkin teille, jotka olette olleet empaattisia. Yritin kyllä saada päivystykseen, mutta äiti ei suostu, eikä isä tee asialle mitään. Minä en täältä käsin oikein muuta voi tehdä kun minulla ei ole autoa.

Ja sille joka kyseli olenko koronarokotettu, niin en vielä kun en ole vielä ikäni puolesta vuorossa.

Äitini ja isäni ovat saaneet rokotteet. En varmaan saa nukuttua, kun ahdistaa ja huolettaa äitini tilanne. Suututtaakin, ettei ota asiaa tosissaan vaikka on tuo hammasoperaatio ollut ja Suomessa on ilmainen terveydenhuolto. En ymmärrä miksi on ylitsepääsemätöntä edes soittaa päivystykseen?

Ap

Etpä tuolle asialle kyllä mitään voisi tehdä, vaikka auto olisikin. Jos aikuinen ihminen ei suostu edes soittamaan päivystykseen, niin sitten ei suostu. Eli ei niitä omia rakkaita läheisiäkään - vanhempia, puolisoa, aikuiseksi ehtineitä lapsia - voi väkisinkään lääkäriin toimittaa, jos ovat lähellekään täysjärkisiä. Huoli voi olla kova. Tämä on niitä elämän tosiasioita, jotka vaan joutuu hyväksymään, mutta onhan se rankkaa käydä läpi.

Vierailija
53/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanovat perusteluksi, miksi eivät lähde päivystykseen? Vaikka ilmiselvä syy olisi.

Vierailija
54/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos äitisi olis sulle niin tärkeä kuin väität niin kyllä sä ottaisit vaikka taksin. Mutta ei, uliset vaan palstalla. 

Vierailija
55/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole se paikka, minne otetaan yhteyttä äkillisessä sairastapauksissa tai tulipalossa. Yhteys päivystykseen ja kysele sieltä, jos tilanne edelleen akuutti.

Eikai kukaan toisen puolesta voi kysellä?

Jos läheinen on todella sairas niin totta kai pitää kysellä tai vakavassa tapauksessa soittaa ambulanssi.

Vierailija
56/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanovat perusteluksi, miksi eivät lähde päivystykseen? Vaikka ilmiselvä syy olisi.

No se on sitä perinteistä suomalaisen vanhemman sukupolven itsensä vähättelyä! Että ei tässä mitään ole vaikka kuume nousee noin korkeaksi. Olen vihainen, pettynyt ja huolissani. Odotan jo aamua, että kuulen äidistä..

Ap

Vierailija
57/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ongelma, että eivät lähde nyt illalla vai eivät lähde ollenkaan? Toivottavasti seurailevat nyt tilannetta ja jos kuume nousee tai olo huononee niin sitten tilaavat vaikka lanssin. Ja kerran kun äitisi on työelämässä niin soittaisi vaikka aamulla työterveyteen.

Vierailija
58/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ap viestittelet, soita sille äidillesi! Mutta joo, aikuinen ja oletettavasti oikeustoimikelpoinen ihminen, eipä tuollaista väkisin mihinkään vie. Isällesi tieto, että soitto 112, jos menee huonompaan kuntoon, lanssiväki sitten katsoo, onko aihetta jatkoon, jos tulevat käymään. Vai onko isäsi tossun alla, ettei edes tuota 112 soita ilman äitisi lupaa?

Vierailija
59/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on sitä perinteistä suomalaisen vanhemman sukupolven itsensä vähättelyä! Että ei tässä mitään ole vaikka kuume nousee noin korkeaksi. Olen vihainen, pettynyt ja huolissani. Odotan jo aamua, että kuulen äidistä..

Ap

Eihän se ehkä olisikaan, mutta tuo hammasoperaatio voi aiheuttaa tosiaan yleistulehduksen. Eikö äitisi ymmärrä tätäkään? Eikä sitä, miten paljon tämä aiheuttaa sinulle huolta?

Vierailija
60/128 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole satasia laittaa taksiin ja ei äiti lähde mihinkään, kun ei viitsi edes soittaa päivystykseen ja kysyä neuvoja. Ja isällä kyllä on auto ja voisi lähteä kuskaaman, mutta ei häntä taida huolettaa yhtään niin paljon kuin minua.

Tuntuu, että olen ainut huolissani. Vanhemmat menivät nukkumaan. Äiti otti sen panadolin ja joi vettä, mutta ei siitä ole apua jos on verenmyrkytys kyseessä, kuten täällä jotkut osasivat jo varoitella.

Äiti on työelämässä ja soittaa sanomansa mukaan huomenna aamulla lääkäriin..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme