Äidilläni nousi yhtäkkiä 39-asteen kuume ja olen todella huolissani
Äitini on minulle maailma, enkä kestäisi jos hänelle kävisi jotakin. Perjantaina hän sanoi olevansa väsynyt, mutta sen johtuvan vain työpäivästä ja auringosta. Silti vaistosin ettei kaikki ole hyvin.
No, tänään illalla oli yhtäkkiä noussut 39-asteen kuume. Ei ilmeisesti muita oireita. Äidillä on hammasimplanttioperaatio meneillään ja antibioottikuuri loppunut eilen. Voisiko johtua tästä vai mistä noin korkea kuume voi johtua?
En osaa olla nyt yhtään, kun huolestuttaa niin paljon. Voisinpa olla äidin luona ja valvoa hänen vierellään koko yön.
Äitini on 60-vuotias.
Kommentit (128)
Mä olisin kyllä helvetin vihainen isälle ja pikkusiskolle. Eivät näköjään välitä äidistä yhtään!
Itse kävin viime kesänä viisaudenhampaan poistossa ja sain ohjeet, että heti jos kuume nousee, niin lähdettävä päivystykseen, juurikin tuon verenmyrkytysmahdollisuuden vuoksi.
Tsemppiä ap ja toivottavasti äitisi lähtee huomenna lääkäriin.
Tuskinpa tuohon ikään ensimmäinen kuume. Kyllä tässä itsekkin olisi saanut lanssi kyytiä ottaa jos aina soittaisi kun "ulkopuoliset" hätääntyy. Pari kertaa joutunutkin oikean asian vuoksi mutta en toisten painostuksesta.
Älkää ikinä antako sairaiden läheistenne itse päättää, milloin päivystykseen!
Siten tulee vaan ruumiita, kun ei me tajuta oman tilan vakavuutta.
AP:n äiti ei ole vanhus. Hän ei ole yksin kotona vaan puoliso on vierellä. Hän on itse arvioinut, ettei halua kuumeisena yötä vasten lähteä tuntikausiksi jonottamaan päivystykseen.
Ap, etkö ymmärrä, EI ELÄMÄÄ VOI HALLITA. 39 asteen kuume ja kohtuullisen hyvä vointi 60 vuotiaalla ei ole maailman loppu. Kenelle vaan voi tapahtua alle minuutin mitä vaan , sinulle ap ja meille kaikille. Nyt rauha ja hyvää yötä. Huolehtimalla sinä et voita mitään. Se on SIIS NIIN TURHAA. kaikki on korkeammassa kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut äidistäsi kuin hän olisi 80-vuotias vanhus?
Mun äiti kuoli 59-vuotiaana. Perusterve, töissä. Mikähän sut saa ajattelemaan, että vain yli 80-vuotiaat kuolee sairauksiin?
Suussa infektio todettu, ja sen jälkeen korkea kuume. Tuo vaatisi akuuttikäynnin lääkärissä ja heti. Voi olla sepsis tai märkäpaise kurkussa. Molemmat ovat hengenvaarallisia tilanteita, johon voi kuolla.
Päivittelehän ap kun pystyt. Mietin sinua yöllä.
Huomenta kaikille! Lupasin päivitellä tänne äitini kuulumisia. Vielä ei tiedetä, mikä nosti noin korkean kuumeen. Äiti mittasi aamulla lämmön ja oli kuulemma vain 36,5 astetta. Panadolia on ottanut ja koronatestiin menossa ja soittaa sitten hammaslääkäriin.
Olen kyllä aika surullinen, äitini suorastaan oli vihainen minulle ja raivosi kun olin huolissani enkä ollut nukkunut koko yönä. Kerroin, että noin korkeassa kuumeessa hammasoperaation jälkeen on mahdollisuus verenmyrkytykseen ja että tulisi edes soittaa päivystykseen. Hän kuulemma kyllä tietää paremmin ja oli silminnähden vihainen eikä halua enää kertoa minulle jos voi huonosti kun huolehdin kuulemma liikaa.
:(
Ap
Voiko verenmyrkytyksessä tai märkäpaiseessa kuume laskea välillä? Minua huolettaa vieläkin ja odottelen, että äiti otettaisiin tutkimuksiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut äidistäsi kuin hän olisi 80-vuotias vanhus?
Mun äiti kuoli 59-vuotiaana. Perusterve, töissä. Mikähän sut saa ajattelemaan, että vain yli 80-vuotiaat kuolee sairauksiin?
Mihin äitisi kuoli jos saan kysyä? 💔
Osanottoni.
Varmaan sekoillu kuumemittarin lukeman kanssa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pärjätä, ei ole kuitenkaan dementikko?
No, olet Ap tehnyt parhaasi. Toki äitisi pitäisi ottaa yhteys Hammaslääkäriin heti jos tulehdus ei ole parantunut. Voi levitä leukaluuntulehdukseksi tai sepsikseksi.
Tai saanut sattumalta viruskuumeen..
Mutta kait äitisi sitten tietää.
Tsemppiä sinulle😊
Vierailija kirjoitti:
Paljon melua tyhjästä taas.
Niin että apn äidin olisi pitänyt kuolla, että ois ollu draamaa tarpeeksi ja ketju sen arvoinen?
Mä ihmettelen näitä alapeukkujen määriä?🤔
Huh, toivottavasti menee tosissaan aamulla heti sinne lekurille. Itselleni sanottiin viisurileikkauksen jälkeen että jos nousee lämmöt yli 38 pitää hakea heti antibiootti.