Onko raamatun tapahtumista todisteita?
Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?
Kommentit (2183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonpäivät ja kalenteri ovat myös selvå todiste raamatun todenoperäisyydestä ja vaikutuksesta. Luomisviikko oli ensimmäinen viikko ja sama ajanlaskenta on jatkunut aina nykypäivään asti. Luomiskertomus kertoo miten kuu ja Aurinko sekä tähdet luotiin osoittamaan aikoja ja olemaan merkkeinä aikakaudesta toiseen ja näihän se on. Erittäin selkeää!
Seitsenpäiväinen viikko oli ennen kuin raamattu sepitettiin.
Puhumattakaan siitä, että monenlaisia "viikkoja" on käytetty eri paikoissa ja eri aikoina. Universaali (tai lähes universaali, emme tiedä, millaisissa jaksoissa jotkut eristäytyneet alkuasukasheimot aikaa mittaavat) seitsemän päivän viikko on seurausta lähinnä kristillisestä kulttuuri-imperialismista.
Oikeastaan Rooman valtakunnan imperialismista. Kun Rooman keisari kääntyi kristytyksi ja koko valtakunnassa alettiin käyttämään seitsemänpäiväistä viikkoa. Samaa perua on meidän kalenterit. Kun Rooman valtakunta tarvitsi yhteisen kalenterin niin se jäi sitten koko Euroopassa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä yksi jankkaa ja jankkaa todisteita muttei anna itse mitään lisää keskusteluun. Vain ja ainoastaan jankkausta miten ei se ja se todiste kelpaa. Ei mitään keskustelukykyä tai kunnollisia perusteluja miksi se ei kelpaa. Mihin viitaten tai mihin perustuen. Todisteita puuttuu kuten hän itse sanoisi."
MIKÄÄN, mitä täällä on esitetty todisteena Raamatun perussanoman tueksi, ei ole tieteellistä tarkastelua kestävää.
Raamatun perussanomalla tarkoitan siis jumalan ja Jeesuksen ihmetekoja.
Missä perustelut ja todisteet? Näytä meille pitävät todisteet siitä ettei näitä tekoja tapahtunut. Kiitos.
Luulen ettei löydy. Ja jos löytyykin niin ei hyväksytä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet raamatun kertomuksista perustuvat vielä vanhempiin historiallisiin tapahtumiin. Mm vedenpaisumus mainittiin jo sumerilaisten nuolenpääkirjoituksissa.
Sekä luisten muiden kansojen kertomuksissa eli sellainen on tapahtunut.
Niin, useita tulvia on ollut. Raamattuun sepitettyä koko maailman kattavaa vedenpaisumusta ei. Sellainen on yksinkertaisesti mahdottomuus.
Puhutaanko ketjussa muinaisesta 1973 tapahtuneesta tulvasta? Siitä on kerrottu tarinoita suvussa häissä ja hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut eivät ole todisteita esittäneet.
Kuten kerroin. Etsi itse todisteesi jos muiden esittämät todisteet eivät kelpaa.
Onko esitetyt todisteet hylätty perustellen vai ilman perusteluita?
Ilman kunnollisia perusteita. Sinä et keskustele etkä anna asiallisia, järkeviä perusteita. Sinä vaadit muilta todisteita, mutta et anna omien väitteidesi tueksi mitään. Ainoastaan olet väärässä jankkaamista.
Unohdin laittaa perään -eri, mutta olen eri henkilö.
Annatko esimerkin todisteesta, joka on mielestäsi hylätty perusteettomasti. Ei tarvitse avata sen
Jep. Todistuksia on annettu
Paitsi että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta löytyy muun muassa monta erilaista luomiskertomusta. Melko hankalaksi menee jos niiden täytyy kaikkien olla sanatarkasti totta.
Tottakai ne ovat kaikki totta. Minkä näennäisen ongelman tai ristiriidan väität löytäneesi?
Raamatussahan on hyvin paljon ristiriitaisuuksia. Niistä löytyy tieteellistä tutkimusta vaikka millä mitalla teologian laitokselta. Eksegetiikka on tutkimusalan nimi.
Saisimmeko top-3 ristiriitaisuudet? Pitäisi olla helppo nakki, kun kerran "hyvin paljon" löytyy.
No, tässä sinulle yksi. Jos jumala on kaikkitietävä niin luodessaan maailman se tiesi syntiinlankeemuksen seurauksineen etukäteen. Loi silti. Lisäksi se toki tiesi etukäteen katuvansa tekoaan ja hukuttavansa luomakuntansa. Loi silti. Kummallista. Vai eikö sittenkään ollut kaikkitietävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä yksi jankkaa ja jankkaa todisteita muttei anna itse mitään lisää keskusteluun. Vain ja ainoastaan jankkausta miten ei se ja se todiste kelpaa. Ei mitään keskustelukykyä tai kunnollisia perusteluja miksi se ei kelpaa. Mihin viitaten tai mihin perustuen. Todisteita puuttuu kuten hän itse sanoisi."
MIKÄÄN, mitä täällä on esitetty todisteena Raamatun perussanoman tueksi, ei ole tieteellistä tarkastelua kestävää.
Missä perustelut ja todisteet? Näytä meille pitävät todisteet siitä ettei näitä tekoja tapahtunut. Kiitos.
Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä, taukki.
Todista alkuräjähdys ja evoluutio luonnossa kasvit ja eläimet, ihmisen historia.
Todista. Faktaa pöytään. Näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Todista alkuräjähdys ja evoluutio luonnossa kasvit ja eläimet, ihmisen historia.
Missä kohtaa Raamattua noista mainitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on nyt todistustaakka. Sinä olet jankannut jokaiseen asiaan vastaan. Todista nyt sinä puolestasi pätevillä todistuksilla miksi näitä asioita ei olisi voinut tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua noista mainitaan?
Tarkka jae, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on nyt todistustaakka. Si
Jos et ymmärrä mitä todiste tai todistaminen tarkoittaa niin tämä keskustelu ei edelleenkään ole sinua varten. Se kun on tämän ketjun aihe.
Tuossa yllä nyt on yksi soittolista jolla kyselijä pääsee hyvin alkuun. Sen kun katsot niin et voi sanoa kenellekään ettet ole saanut todisteita.
Ja tiedoksi, ilman näitä todisteitakin, meidän sisälle on jo laitettu tietoisuus Jumalasta. Monet kieltävät sen viimeiseen asti.
Katso peiliin niin näet todistuksen luomisesta.
Lue evoluutiosta mikäli pidät saduista ja tarinoista.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa yllä nyt on yksi soittolista jolla kyselijä pääsee hyvin alkuun. Sen kun katsot niin et voi sanoa kenellekään ettet ole saanut todisteita.
Ja tiedoksi, ilman näitä todisteitakin, meidän sisälle on jo laitettu tietoisuus Jumalasta. Monet kieltävät sen viimeiseen asti.
Joku random paskavideo ei edelleenkään ole todiste yhtään mistään, enkä todellakaan aio tuhlata aikaani sellaisten katsomiseen. Sinun sisälle on laitettu tietoisuus Allahista, mutta monet tosiaan kieltävät sen viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin niin näet todistuksen luomisesta.
Jos katson peiliin näen todistuksen optiikan laeista. En luomisesta.
Jos et ymmärrä mitä todiste tai todistaminen tarkoittaa niin tämä keskustelu ei edelleenkään ole sinua varten. Se kun on tämän ketjun aihe.
Älä selitä vaan kerro omat todisteesi miksi näitä asioita ei tapahtunut. Pelkkä ei voi olla noin tai ei ole, ei kelpaa vastaukseksi. Laita faktat ja todisteet esille, niin saadaan tämä lopetettua.
Vierailija kirjoitti:
https://m.youtube.com/playlist?list=PLBNB39dvtkFNDLzB0NAvAXfnQFctIDbl1
Täällä on niitä todisteita, olkaatten hyvät. Odotan jankkaajan olevan nyt tyytyväinen
Täällä haetaan "todisteita", ei "todistuksia". Olen taatusti tutustunut Raamattuun paremmin kuin keskiverto suomalainen evlutti ja olen ateisti. Voin heti antaa esimerkin henkilöstä, josta tuli ateisti nimenomanaisesti Raamatun tutkimisen seurauksena.
https://www.youtube.com/@Deconstruction_Zone
Raamattu on kulttuurihistoriallinen aarrearkku, ei metafyysinen, moraalinen, epistemologinen, tieteellinen jne.