Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamatun tapahtumista todisteita?

Vierailija
13.06.2021 |

Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?

Kommentit (2183)

Vierailija
1101/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tämä sekopää jaksaa jankata... Käy välillä ulkona. Näkisit ihmisiä. Paitsi jos asut siellä korven keskellä äiteen kanssa...

Onko niistä Raamatun tapahtumista todisteita?

On jos jaksaisit itse etsiä. Sinulle kun eivät muiden todisteet kelpaa.

Muut eivät ole todisteita esittäneet.

Kuten kerroin. Etsi itse todisteesi jos muiden esittämät todisteet eivät kelpaa. 

Vierailija
1102/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten kerroin. Etsi itse todisteesi jos muiden esittämät todisteet eivät kelpaa. 

Onko esitetyt todisteet hylätty perustellen vai ilman perusteluita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet raamatun kertomuksista perustuvat vielä vanhempiin historiallisiin tapahtumiin. Mm vedenpaisumus mainittiin jo sumerilaisten nuolenpääkirjoituksissa.

Tämä pallo on kokenut vain yhden vedenpaisumuksen ja kaikki kirjoitukset viittaavat yhteen ja samaan historialliseen tapahtumaan. Ja se kuinka kauan maapallolla on ollut ihmisiä, on useaa teoriaa. Tarkasti Raamattuun nojaavat uskovat ihmisen olleen maapallolla vasta 6000 vuotta. Ja kohta alkaa 1000-vuotinen sapattijakso kun Jeesus hallitsee maan päällä. Jumala asetti luomisessa määräaikoja, jaksoja ja päiviä. Loi kaiken olevaisen 6 päivän aikana ja lepäsi luomistyöstä seitsemäntenä, johon myös maapallolle annetun historian jakso viittaa.

Itse maa planeetta on voinut olla möllöttää jo ennen ihmisiä, mutta se oli tyhjä ja pimeä ja vasta meidän aikamme alussa tuli tunnetuksi se luomistyö joka on talletettuna Raamattu

Miten joku aikuisen ihmisen kirjoissa oleva voi uskoa tuollaiseen satuun? Eikö ole tullut luettua muuta kuin raamattua ja pamfletteja?

Vierailija
1104/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman kunnollisia perusteita. Sinä et keskustele etkä anna asiallisia, järkeviä perusteita. Sinä vaadit muilta todisteita, mutta et anna omien väitteidesi tueksi mitään. Ainoastaan olet väärässä jankkaamista.

Vierailija
1105/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman kunnollisia perusteita. Sinä et keskustele etkä anna asiallisia, järkeviä perusteita. Sinä vaadit muilta todisteita, mutta et anna omien väitteidesi tueksi mitään. Ainoastaan olet väärässä jankkaamista.

Unohdin laittaa perään -eri, mutta olen eri henkilö.

Annatko esimerkin todisteesta, joka on mielestäsi hylätty perusteettomasti. Ei tarvitse avata sen kummemmin, pelkkä "otsikko" tai google-hakusana riittää, voin itse tehdä lopun työn.

Vierailija
1106/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenpaisumus on tapahtunut oikeasti. Asiasta on olemassa tieteellistä tutkimusta.

Ei ole tapahtunut ja "tutkimukset" on osoitettu joko virheellisiksi tai valheellisiksi

Tuo vedenpaisumus on kansojen perimätiedossa ympäri maailmaa. Tutkimukset tukevat tuota tietoa.

Olisi tyhmää väittää ettei tsunameita olisi ollut aikaisemminkin tai ettei maapallon lämpötila olisi vaihdellut jo jääkausienkin perusteella. Mutta se ei tee raamatusta yhtään sen uskottavampaa.

Vierailija
1107/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet raamatun kertomuksista perustuvat vielä vanhempiin historiallisiin tapahtumiin. Mm vedenpaisumus mainittiin jo sumerilaisten nuolenpääkirjoituksissa.

Sekä luisten muiden kansojen kertomuksissa eli sellainen on tapahtunut.

Niin, useita tulvia on ollut. Raamattuun sepitettyä koko maailman kattavaa vedenpaisumusta ei. Sellainen on yksinkertaisesti mahdottomuus.

Vierailija
1108/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko esimerkin todisteesta, joka on mielestäsi hylätty perusteettomasti. Ei tarvitse avata sen kummemmin, pelkkä "otsikko" tai google-hakusana riittää, voin itse tehdä lopun työn.

Lue tätä ketjua taaksepäin. Jos olet eri henkilö niin sitten en tiedä. Tämä yksi jankkaa ja jankkaa todisteita muttei anna itse mitään lisää keskusteluun. Vain ja ainoastaan jankkausta miten ei se ja se todiste kelpaa. Ei mitään keskustelukykyä tai kunnollisia perusteluja miksi se ei kelpaa. Mihin viitaten tai mihin perustuen. Todisteita puuttuu kuten hän itse sanoisi.

Vierailija
1109/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pontius Pilatus (Juudean roomalainen prokuraattori noin vuosina 2636 jaa.) oli todellinen henkilö.

Pilatuksen nimi esiintyy Caesarea Maritiman arkeologisilta kaivauksilta vuonna 1961 löydetyssä kalkkikivessä. Teksti on kaiverrettu kiveen ensimmäisellä vuosisadalla Pilatuksen elinaikana ja nimeää Pilatuksen Juudean prefektiksi. Kirjoitus on ainoa arkeologinen todiste Pilatuksen historiallisesta olemassaolosta.

Juutalaisten lähteiden mukaan Pilatus oli täysin sopimaton prokuraattoriksi. Hän oli luonteeltaan sotilas eikä osannut arvostaa juutalaisten uskonnollista ja kulttuurillista omaleimaisuutta. Pian Juudeaan saavuttuaan hän ryhtyi toimiin nujertaakseen juutalaisten vastarinnan keisarinpalvontaa kohtaan. Hän käytti rajuja otteita, mutta lopulta hänet ilmeisesti jouduttiin kutsumaan takaisin Roomaan, missä hänen kerrotaan tehneen itsemurhan.

Aha, ja tämä todistaa, että jeesus oli jumalan poika ja käveli vetten päällä?

Vierailija
1110/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tarkasti Raamattuun nojaavat uskovat ihmisen olleen maapallolla vasta 6000 vuotta."

Tuli varmasti kiire heiluttaa peittoa kun ensin oli vain muutaman ihminen ja pian piti olla jo Egyptissä rakentamassa pyramideja! Siihen tarvittiin jo satoja tuhansia ihmisiä.

Sitten on kumma kun Kiinassa asusteli ihmisiä samaan aikaan, eikä heidän historiankirjoista löyty mitään mainintaa tuollaisista tapahtumista. Ihan kuin Raamatun tapahtumat olisi vain siinä Lähi-Idässä. Sama kuin Raamatussa mainitaan vain sellaisia eläimiä jotka elää niillä seutuvilla ja kerrotaan niistä tapahtumista mitä sillä alueella tapahtui.

Ei ihminen voi olla ainakaan paljoa vanhempi. Meidän geenipoolikin kertoo sen. En ole lukenut Enokin kirjaa, kai niitäkin voi lukea,  viitataanhan Raamatussakin myös muihin kirjoituksiin kuin mitä vanhassa testamentissa on. Alussa ihmiset on eläneet paljon kaue

Sinä et tiedä geenipoolista enempää kuin sika tinalusikasta.

Vierailija
1111/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä yksi jankkaa ja jankkaa todisteita muttei anna itse mitään lisää keskusteluun. Vain ja ainoastaan jankkausta miten ei se ja se todiste kelpaa. Ei mitään keskustelukykyä tai kunnollisia perusteluja miksi se ei kelpaa. Mihin viitaten tai mihin perustuen. Todisteita puuttuu kuten hän itse sanoisi."

MIKÄÄN, mitä täällä on esitetty todisteena Raamatun perussanoman tueksi, ei ole tieteellistä tarkastelua kestävää.

Raamatun perussanomalla tarkoitan siis jumalan ja Jeesuksen ihmetekoja.

Vierailija
1112/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko esimerkin todisteesta, joka on mielestäsi hylätty perusteettomasti. Ei tarvitse avata sen kummemmin, pelkkä "otsikko" tai google-hakusana ri

Jep. Todistuksia on annettu ja kerrottu mistä niitä voi lukea mutta mikään ei ole kelvannut. Ikään kuin hän ei sittenkään haluaisi todistuksia. Mutta hei, kaikki te, jotka mietitte mikä kirja se Raamattu oikein on, niin ilouutinen teille, tutkijat ja raamatunselittäjät ovat tehneet teille ihan tajunnanräjäyttäviä tietopaketteja. Raamattu on niin ällistyttävä ja mittaamaton aarrearkku että kannattaa kyllä tutustua siihen.

Vierailija
1113/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cornelius Tacitus, s. 55 jKr. toimi myöhemmin Aasian provinssin maaherrana, mainitsi teksteissään Jeesuksen.  Annals XV, 44  kuvaavat keisari Neron aikaista kristittyjen vainoa, joka seurasi suurta Rooman paloa vuonna 64 jKr. Tacitus kertoo, että kristityt saivat nimensä Kristuksesta, joka oli teloitettu Pontius Pilatuksen toimesta keisari Tiberiuksen hallituskautena.

Lisäksi Tacitus viittaa kristittyihin toisessa teoksessaan, Historiae, jossa hän mainitsee Jerusalemin temppelin hävityksen vuonna 70 jKr. On tärkeää huomata, että Tacitus suhtautui kriittisesti juutalaisiin ja piti kristinuskoa taikauskona, mikä voi heijastua hänen kirjoituksissaan. Katkelmat, joissa Tacitus mainitsee kristityt, ovat säilyneet Sulpicius Severuksen myöhemmissä kirjoituksissa, mikä korostaa niiden historiallista merkitystä.

Siis kertoo kristityistä, joiden olemassa olo on varmaa. Ja kertoo mistä heidän itsensä mukaan heidän nimensä tulee.

Kristus on muuten messias kreikaksi. Nämä molemmat tarkoittavat "voideltu" kuten kuningas voidellaan kuninkaaksi. Jeesus kuoli ennen kuin pääsi siihen vaiheeseen "nöyrää" suunnitelmaansa.

Vierailija
1114/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko esimerkin todisteesta, joka on mielestäsi hylätty perusteettomasti. Ei tarvitse avata sen kummemmin, pelkkä "otsikko" tai google-hakusana ri

Lue tätä ketjua taaksepäin. Jos olet eri henkilö niin sitten en tiedä. Tämä yksi jankkaa ja jankkaa todisteita muttei anna itse mitään lisää keskusteluun. Vain ja ainoastaan jankkausta miten ei se ja se todiste kelpaa. Ei mitään keskustelukykyä tai kunnollisia perusteluja miksi se ei kelpaa. Mihin viitaten tai mihin perustuen. Todisteita puuttuu kuten hän itse sanoisi.

Miksi et voi vain mainita jonkin esimerkin? Ei minulla ole mitään tarvetta sitten selata ketjua taaksepäin ja syyttää sinua valehtelijaksi, mikäli sen hylkäämiselle on sittenkin annettu syy, jos sitä pelkäät.

Ketjun edelliset xx sivua on pääasiassa pitkiä viestejä Jeesuksen historiallisuudesta ja UT:n historiallisesta luotettavuudesta, tiedän kun siihen aktiivisesti itse osallistuin. Aivan mahdoton työmaa lähteä sieltä etsimään jotain yksittäistä viestiä, jossa joku on perusteettomasti hylännyt jonkun todisteen.

Edelleen, jos muistelet jonkun todisteen hylätyn perusteettomasti, niin kerro ihan vaan "otsikko" tai google-hakusana, hoidan itse lopun työn.

Vierailija
1115/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä yksi jankkaa ja jankkaa todisteita muttei anna itse mitään lisää keskusteluun. Vain ja ainoastaan jankkausta miten ei se ja se todiste kelpaa. Ei mitään keskustelukykyä tai kunnollisia perusteluja miksi se ei kelpaa. Mihin viitaten tai mihin perustuen. Todisteita puuttuu kuten hän itse sanoisi."

MIKÄÄN, mitä täällä on esitetty todisteena Raamatun perussanoman tueksi, ei ole tieteellistä tarkastelua kestävää.

Raamatun perussanomalla tarkoitan siis jumalan ja Jeesuksen ihmetekoja.

Missä perustelut ja todisteet? Näytä meille pitävät todisteet siitä ettei näitä tekoja tapahtunut.  Kiitos.

Vierailija
1116/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deconstruction Zone youtube kanavalla kiteytettiin hyvin. Voin sanoa että kaikki Raamatun profetiat koskevat minua, ja olen toteuttanut ne kaikki henkisesti. Sen jälkeen olen objektiivisesti katsoen yhtä uskottava messias, kuin kristittyjen Jeesus.

Jeesuksen PITI saada aikaan yhtä jos toista. Mitään ei vain koskaan tapahtunut.

Vierailija
1117/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten luulette, että joku pikkuinen poppoo olisi saanut niin ison maailmanlaajuisen muutoksen, 'herätysliikkeen", aikaiseksi että olisi uskonto levinnyt laajalle alalle ja kirkkoja perustettu jne jos olisi joku satusetä näitä kertoillut? Ootteko käyneet Rooman katakombeissa, minne kristityt pakenivat vainoja? Koskettava kokemus. Kuten niin monissa lähi- idän historiallisissa ja Rooman valtakunnan ja Raamatun aikaisten paikkojen kokeminen konkreettisesti. Via Dolorosa ei ole jonkun keksimä satu vaan oikeasti katu jota pitkin Jeesus kulki kohti kuolemaa. Vasta 33 vuotiaana. Kantaen omaa ristiää . Kai tiedätte että ristiinnaulitseminen oli häpäisyteloitus Rooman valtakunnan aikana. Mahdollisimman suuri kärsimys ennen kuin henki lähti.

No eihän se saanutkaan ennen kuin Rooman keisari hurahti siihen ja keksi siinä samalla miekkalähetyksen.

Vierailija
1118/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään sotia ei ole koskaan ollut, pelkkää kusetusta kaikki todisteet

Vierailija
1119/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1120/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tämä sekopää jaksaa jankata... Käy välillä ulkona. Näkisit ihmisiä. Paitsi jos asut siellä korven keskellä äiteen kanssa...

Onko niistä Raamatun tapahtumista todisteita?

On jos jaksaisit itse etsiä. Sinulle kun eivät muiden todisteet kelpaa.

Juurihan sinulle sanottiin että muut eivät ole esittäneet todisteita. Miten sellainen mitä ei ole voisi kelvata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän