Onko raamatun tapahtumista todisteita?
Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?
Kommentit (2183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Okei no miten mielestäsi maailma on saanut alkunsa? Miten ihmisillä on omatunto ja tunteet ylipäänsä?"
Eli jos en osaa selittää maailmankaikkeuden syntyä ja kaikki mahdollisia ihmiöitä siinä niin sitten voidaan vetää suoraan johtopäätös, että Jumala teki sen!!
Ei tämä nyt valitettavasti toimi tällä tavalla. Vaikka olisin täysin kykenemätön selittämään yhtään mitään niin se ei tarkoita Jumalan olevan olemassa.
Vastaa kysymykseen. Ateisti menee aina ihan solmuun kun pitäisi vastata kysymykseen.
No onhan se kieltämättä vähän hämmentävää kun joku paukapää jatkaa lukuisista huomautuksista huolimatta täysin aiheen vierestä jankkaamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Okei no miten mielestäsi maailma on saanut alkunsa? Miten ihmisillä on omatunto ja tunteet ylipäänsä?"
Eli jos en osaa selittää maailmankaikkeuden syntyä ja kaikki mahdollisia ihmiöitä siinä niin sitten voidaan vetää suoraan johtopäätös, että Jumala teki sen!!
Ei tämä nyt valitettavasti toimi tällä tavalla. Vaikka olisin täysin kykenemätön selittämään yhtään mitään niin se ei tarkoita Jumalan olevan olemassa.
Vastaa kysymykseen. Ateisti menee aina ihan solmuun kun pitäisi vastata kysymykseen.
Minä uskon: Suureen alkuräjähdykseen, joka sikisi itsestään sattumalta absoluuttisesta tyhjyydestä.
Minä uskon: Darwiniin, hänen profeettoihinsa (mm. Richard Dawkins, Stephen Hawking) sekä pyhiin kirjoituksiinsa.
Minä uskon: Kokeellisen tieteen sekä terveen järjen vastaisesti, että elämää voi syntyä itsestään kuolleesta ja elottomasta materiasta.
Minä uskon: Makroevoluutioon ja sattumanvaraisten mutaatioiden jalostavaan ja uusia lajeja luovaan ilosanomaan.
Minä... Minä haluan uskoa!
T: Ateisti
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin pitäisi kysyä miksi et usko Jumalaan, mielestäni todisteita on enemmän siitä että Jumala on olemassa ja kaiken tämän takana kuin että "ei mikään" on synnyttänyt kaiken.
Et sitten viitsinyt mainita ainuttakaan niistä todisteista, vaikka se oli ketjun avauksen aiheena...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei kukaan epäilijä ole sanonut että mitä todisteita pitäisi olla että joku uskoo? Kuvat, videot, historialliset paikat ja tekstit ei riitä selkeästikään, joten mitä sitten?
Todisteet tähän mennessä on olleet tasoa: "Israel oli pari tuhatta vuotta sitten olemassa. Raamatussa mainitaan Israel!!"
Ei pitäisi tulla suurena yllätyksenä näiden "todisteiden" pitäminen melko vähäpätöisinä. Näiden todisteiden pohjalta ei vielä saada minkäänlaista varmuutta Raamatun kertomusten luotettavuudesta.
Jos et ole uskovainen, et voikaan kertomuksiin uskoa.<- faktaa.
Raamattu ei ole tiedekirja, mutta ei se silti tarkoita, että se olisi valetta. Oleellisinta on uskoa Jeesukseen omana vapahtajana, kaikki muu on viimeisenä päivänä merkityksetöntä.
En kyllä keksi ainuttakaan syytä miksi se olisi millään tapaa oleellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon: Suureen alkuräjähdykseen, joka sikisi itsestään sattumalta absoluuttisesta tyhjyydestä.
Minä uskon: Darwiniin, hänen profeettoihinsa (mm. Richard Dawkins, Stephen Hawking) sekä pyhiin kirjoituksiinsa.
Minä uskon: Kokeellisen tieteen sekä terveen jä
Eikö se Jumalasi sanonut jotain tuosta valehtelemisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei kukaan epäilijä ole sanonut että mitä todisteita pitäisi olla että joku uskoo? Kuvat, videot, historialliset paikat ja tekstit ei riitä selkeästikään, joten mitä sitten?
Todisteet tähän mennessä on olleet tasoa: "Israel oli pari tuhatta vuotta sitten olemassa. Raamatussa mainitaan Israel!!"
Ei pitäisi tulla suurena yllätyksenä näiden "todisteiden" pitäminen melko vähäpätöisinä. Näiden todisteiden pohjalta ei vielä saada minkäänlaista varmuutta Raamatun kertomusten luotettavuudesta.
No vastaa kysymykseen
Jos Raamatussa kerrottaisiin vaikka, että maailma koostuu atomeista ja nämä atomit neutroneista, protoneista ja elektroneista. Selitettäisiin kvanttimekaniikka läpikotaisin suhteellisuusteoriaa myöten.
Voitaisiin melko varmasti sanoa, ettei ihmiset tätä olisi pari tuhatta vuotta sitten voineet tietää. Joku tämänkaltainen todiste olisi tosi vahva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omatunto, tunteet eikä maailmankaikkeuden synty ole mitään yliluonnollisia asioita. Ne voi tuntua siltä jos ei tiedä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei ole tiedekirja, mutta ei se silti tarkoita, että se olisi valetta. Oleellisinta on uskoa Jeesukseen omana vapahtajana, kaikki muu on viim
Keksit sen kyllä sitten kuolemasi hetkellä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin pitäisi kysyä miksi et usko Jumalaan, mielestäni todisteita on enemmän siitä että Jumala on olemassa ja kaiken tämän takana kuin että "ei mikään" on synnyttänyt kaiken.
Et sitten viitsinyt mainita ainuttakaan niistä todisteista, vaikka se oli ketjun avauksen aiheena...
Kysyttiin uskonko raamattuun ja onko todisteita. Raamattu puhuu Jumalasta ja onko siitä todisteita, no on itse Raamattu ja koko maailmankaikkeus.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka olisin täysin kykenemätön selittämään yhtään mitään niin se ei tarkoita Jumalan olevan olemassa."
Totta. Ja myös: Vaikka olisit täysin kykeneväinen selittämään kaiken ihmisviisaalla tavalla, niin se ei tarkoita, etteikö Jumala voisi olla olemassa.
Niin, ihan mitä vaan voi olla olemassa. Jääkaappisi takana voi olla eteerinen vaaleanpunainen yksisarvinen. Kyse on lähinnä siitä että kuinka suurta arvoa meidän tulisi näille mahdollisuuksille antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vastaa kysymykseen
Jos Raamatussa kerrottaisiin vaikka, että maailma koostuu atomeista ja nämä atomit neutroneista, protoneista ja elektroneista. Selitettäisiin kvanttimekaniikka läpikotaisin suhteellisuusteoriaa myö
Mutta minä sanon teille: Vaikka itse Abraham tulisi taivaasta kertomaan teille tuonpuoleisesta, ette te uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei ole tiedekirja, mutta ei se silti tarkoita, että se olisi valetta. Oleellisinta on us
Keksit sen kyllä sitten kuolemasi hetkellä :(
En kyllä keksi ainuttakaan syytä olettaa että keksisin sitä silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka olisin täysin kykenemätön selittämään yhtään mitään niin se ei tarkoita Jumalan olevan olemassa."
Totta. Ja myös: Vaikka olisit täysin kykeneväinen selittämään kaiken ihmisviisaalla tavalla, niin se ei tarkoita, etteikö Jumala voisi olla olemassa.
Niin, ihan mitä vaan voi olla olemassa. Jääkaappisi takana voi olla eteerinen vaaleanpunainen yksisarvinen. Kyse on lähinnä siitä että kuinka suurta arvoa meidän tulisi näille mahdollisuuksille antaa.
Hyvä pointti. Itse katson, että oleellisinta on, missä vietän ikuisuuteni. Taivaassa kiitos, annan sille erittäin suuren arvon :)
Vierailija kirjoitti:
Olennaista tuossa on tämä "mielestäni". Mielipiteellä ei ole mitään todistusarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin uskonko raamattuun ja onko todisteita. Raamattu puhuu Jumalasta ja onko siitä todisteita, no on itse Raamattu ja koko maailmankaikkeus.
Voi nyt vittujenvittu. Taasko tämä alkaa?
Vieläkään ei vastausta että mitä todisteita haluatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vastaa kysymykseen
Jos Raamatussa kerrottaisiin vaikka, että maailma koostuu atomeista ja nämä atomit neutroneista, protoneista ja elektroneista. Selitettäisiin kvant
Mutta minä sanon teille: Vaikka itse Abraham tulisi taivaasta kertomaan teille tuonpuoleisesta, ette te uskoisi.
Saattaisin uskoa jos hänellä olisi hyvät perusteet ja näytöt kertomuksilleen. Mahdotonta kuitenkaan näin etukäteen sanoa, koska en ole ennustaja.
Suosittelen kaikille kirjaa Jumalan synty, on tosi mielenkiintoinen. Siinä käydään läpi juurikin raamatun tutkimusta. Sitähän on tutkittu tosi paljon ihan tieteellisillä metodeilla.
Eli kuka kirjoitti mitä ja milloin ja mitä tiedetään näistä henkilöistä ja sen aikaisista todellisista historiallisista tapahtumista. Tietenkin arkeologian ja historiallisen tutkimuksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Parhain todiste raamatusta on juutalaisten palaaminen Israeliin ja Israelin valtion syntyminen. Ihminen joka on lukenut raamattua sen verran, että tietää tuosta asiasta, voi kaiken tapahtuneen perusteella todeta, että Jumalan sana on toteutunut maan päällä.
Itseään toteuttava ennuste se on. Ei muuta.
No eikö ennuste yleensä toteudu :D
Jos minä ensin teen ennustuksen, että tähän meidän kylälle tulee K-Kauppa. Sen jälkeen perustan itse siihen juuri täsmälleen ennustuksen mukaisen myymälän. Niin sanoisiko kukaan minulla oleva yliluonnollisia ennustajan lahjoja?
Juuri näin nykyinen Israelin valtio on perustettu. Valtion perustajat ovat lukeneet tästä ennustuksests ja siitä ottaneet idean toteuttaa se käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt vittujenvittu. Taasko tämä alkaa?
Vieläkään ei vastausta että mitä todisteita haluatte?
On vastattu ainakin kahdesti, vastaan nyt kolmannenkin kerran: mikä tahansa riittävä ja välttämätön todiste kelpaa.