~~Maalismasut tiistaina~~
 Juu, ei nukuta ei...
 Mä oon iltaisin ihan älyttömän väsyny, ja sit aamulla tikkana pystyssä jo ennen kellonsoittoa. Eilen lähdettiin koko perheen voimin uimaan, heti työpäivän perään, ja sit kun päästiin kotiin ja söin, ni pikku-ukkoa nukuttaessa nukahdin sit itsekkin puol yhdeksän maissa, ja nyt sit oon keikkunu pystyssä puol viidestä lähtien, ärsyttää kun ei nukuta. No päätin kyllä just, että teen vielä illaksi jauhelihakastikkeen valmiiksi, ni ei tarvii sitten töistä tultua väsyneenä miettiä ruokaa.
 Onnttelut kaikille ultrassa käyneille, on se vaan ihanaa nähdä se pikku ihme siellä massussa...mun pitää vielä pari viikkoa odottaa ett pääsee kurkkaamaan mitä masukkaalle kuuluu.
 Mulla ei pahemmin oo iho-oireita, muutama hassu näppylä aina välillä, mutta niitä on kyllä muutenkin. Ett oisko sitten tälläkin kertaa poika tulossa=) Muutaman tosi ison sisäänpäin kasvaneen finnin oon saanu kainaloon, ne on tosi kipeitä, mut on häipyny itekseen.
 Mut nyt kastikkeen tekoon, ennen kuin mukelot herää. Mukavaa päivää kaikille :)
 Petriina rv 11+1

Kommentit (24)
 Sandille: Olen tässä havainnut aivan saman ilmiön. Erityisesti, jos kävelee, alkaa alamahassa tuntua painontunnetta. Niin kuin joku kova pallo olis ängetty. Ja jos paljon joutuu kumartelemaan, niin siitäkös alkaa pallomainen tunne alamahalla. Ei mitään kipuja , mutta vaan painontunne. Että tämmöisiä tuntemuksia. Täytyy kirjoitella lisää paremmalla ajalla.
 äitiliini74 rv 12+2
 Ihana kuulla teidän kaikkien ultrauutisia, onnea vaan kaikille kovasti! =) Mukava kuulla että kaikki on sujunut niinkuin pitääkin.
 Huomenna olisi meikäläisellä hieroja, jospa se sitten auttaisi tähän päänsärkyyn ja huimaukseen, pääsisin sitten takaisin töihinkin. Vähän jostain kumman syystä jänskättää kun en ole ikinä ennen ollut, mutta eiköhän se siitä.
 Kysymys: Käyttekö te kaikki öisin pissalla? Itsellä kun ei ole minkäänlaista lisääntynyttä vessassa käynnin tarvetta, ja se hiukan ihmetyttää kun tuntuu että " kaikki muut"  ravaavat siellä useita kertoja yössä..
 Ollaan miehen kanssa hiukan suunniteltu että jos mentäisiin naimisiin pikkuisen ristiäispäivänä (sikäli mikäli sinne asti päästään). Ei olla tosin vielä mitään päätetty, mutta kovasti houkuttaisi se ajatus. Mietityttää vaan että kuinka sitten hoitaa hääpuvussa kaikki imetykset ja muut, tai sitten että millainen olisi hääpuku jossa sekin sujuisi suht vaivatta..
 (.) Huimausta ja päänsärkyä lukuunottamatta on ollut hyvät oltavat. Tuntuu vaan kummasti väsyttävän, vaikken juuri mitään olekaan jaksanut tehdä. Eilen kun olin menossa nukkumaan vihlaisi yhtäkkiä masusta tosi voimakkaasti, painuin oikein kippuralle kun oli niin voimakas, muuten ei sitten olekaan mitään tuntemuksia ollut.
 sohvi84 + vaavi 9+3
 Pitkästä aikaa pääsin minäkin pinoutumaan.. ja kovin myöhäiseen meni tämäkin pinoutuminen :)
 Kummatkin pojat nukkuu ja äidillä aikaa koneella oloon. Miestä tässä samalla odottelen töistä kotiin.
 Tänään oli eka neuvola käynti. rv olisi siis 11+6, mutta veikkaan että viikolla siirtyy taakseppäin ultrassa sitten.
 Sydän äänet kuului ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Ensi viikolla olisi sitten jo lääkäri.
 Paha olo on jo hieman hellittänyt ja alkaa taas elämä voittaa. Nuo pojat vie ihmeesti energiaa ja itselle jää tietenkin vähemmän aikaa huilailla, joten varmaan se syynä tähän niin hirmuiseen väsymykseen ja etovaan oloon.
 Maha on turvoksissa, mutta normaaleihi housuihini mahdun. Tuntuu vaan että iltaa kohti maha turpoaa niin että kaikki painaa...
 Mutta nyt kyllä viisainta painua nukkumaan, että taas aamulla jaksaa.
 t. K@tju rv 11+6

Eli kyselin, onko teillä kellään vielä painontunnetta tai sellaista tiiliskivioloa alavatsassa...?Musta tuntuu että se alkoi esikoisesta paljon myöhemmin, eli aamut ja iltapäivät on ok, mutta sitten klo 15-16 aikaan tuntuu jo kuin olisi tiiliskivi alavatsassa ja kävely+seisominen tuntuu tosi raskaalle. Ihan kuin tiiliskivi olis alavatsalla painamassa ja alapäätä painaa, ihan kuin sieltä kohta tipahtais jotain :-) Johtuneekohan huonoista lantionpohjalihaksista tai jotain? Vai onko mun maha jo niin iso? Syöksyy suoraan eteenpäin ja on valtava pallo, esikoisestakin kyllä olin tällainen jo rv17, mutta että nyt jo..... tukivyötä käytin rv17 eteenpäin loppuun asti esikoisen aikana ja se auttoi, mutta pitäiskö se todella kaivaa jo nyt?!
Olo on muuten hyvä, ei pahoinvointia tms enää yhtään. Pelottaa vaan että onko tää olo todella näin raskas jo tästä eteenpäin etten voi muuta kuin maata illat liikkumatta kun en jaksa kävellä?!? Toivottavasti ei! Onko kellään muulla näitä vaivoja?
rv12+1