Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Maalismasut tiistaina~~

22.08.2006 |

Juu, ei nukuta ei...

Mä oon iltaisin ihan älyttömän väsyny, ja sit aamulla tikkana pystyssä jo ennen kellonsoittoa. Eilen lähdettiin koko perheen voimin uimaan, heti työpäivän perään, ja sit kun päästiin kotiin ja söin, ni pikku-ukkoa nukuttaessa nukahdin sit itsekkin puol yhdeksän maissa, ja nyt sit oon keikkunu pystyssä puol viidestä lähtien, ärsyttää kun ei nukuta. No päätin kyllä just, että teen vielä illaksi jauhelihakastikkeen valmiiksi, ni ei tarvii sitten töistä tultua väsyneenä miettiä ruokaa.

Onnttelut kaikille ultrassa käyneille, on se vaan ihanaa nähdä se pikku ihme siellä massussa...mun pitää vielä pari viikkoa odottaa ett pääsee kurkkaamaan mitä masukkaalle kuuluu.

Mulla ei pahemmin oo iho-oireita, muutama hassu näppylä aina välillä, mutta niitä on kyllä muutenkin. Ett oisko sitten tälläkin kertaa poika tulossa=) Muutaman tosi ison sisäänpäin kasvaneen finnin oon saanu kainaloon, ne on tosi kipeitä, mut on häipyny itekseen.

Mut nyt kastikkeen tekoon, ennen kuin mukelot herää. Mukavaa päivää kaikille :)

Petriina rv 11+1

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoittelen enen töihin lähtöä. Meillä töissä älyttömän kiire ja työpäivän jälkeen tuntuukin, että voisi vain romahtaa sohvalle, mutta sitähän ei poika salli :). Angiinahan se oli ja nyt taas antibiootti kuuri, miskaan en ole näin paljon antibiootteja syönyt kuin nyt alkuraskaudessa. Toivottavasti nää lääkkeet ei vahingoita pikkuista.

Enää ei olis kovin montaa päivää töitä ennen reissua! Ihana päästä miehen kanssa kahdestaan ulkomaille,. Toivottavasti tää pahoinvointi olis siihen mennessä menneen talven lumia (toive ajattelua).

Sain sen uuden ultra-ajan, se on heti reissun jälkeen 12.9 ja sen jälkeen lääkäri neuvola.

Nyt pitää kyllä lähteä töihin, hyvää tiistaita kaikille maaliksille!

möhkis ja tiitiäinen 9+2

Vierailija
2/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8126786&p=&mpage=1&tmode=…

Tuossa eilinen sivu, jos sitä joku kaipaa..

Terhelle tervetuloa joukkoon ja muistahan sinäkin sitten pysyä jengissä mukana. Täällä kun on aina niin kamalan paljon tietoa näistä meidän kaikkien raskauksista ja muista asioista. Ja omia asioita saa vatvoa just niin paljon, kun lystää! :)

Tänään on hyvä olla. Siis etten ole vielä oksentanut. Kovasti unettaa, kun yöllä valvoin kolme tuntia. Tosin siinä tuli hyödynnettyä eräskin hetki, kun miehen herätin.. ;)

Näistä yöheräämisistä kun on ollut juttua niin kyllä minä olen jo siitä alusta asti valvonut, kun yöpissireissut alkoi. Vaihtelee kyllä kovasti yhdestä kuuteen kertaa per yö ja sit on tietty nälkäkin jossain vaiheessa, joten täällä istun yöllä sohvalla ja lueskelen teksti-tv:tä jotain mutustaen. Aamuisin on sitten vähän hankala nousta, mut jos se yönälkä ajottuu puoleen väliin nukkumaanmenoa ja heräämistä niin sit ei oo yhtään vaikeeta. Joskus säälittää jo itseäänkin mennä nukkumaan vain tuntia ennen kellonsoittoa.

Mutta mäpä jatkan aamupalan mutustelua niin palataan taas. Huomenna sitten töihin niin en oo täällä käyttämässä koko palstatilaa heti aamusta.. :D

Papu 10+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa kivaa...ja tossa herätessä tuntu et ihan ku kohtu ois lyönyt lukkoon tai siis revenny=O nyt juilii sitten taas ihan vaihteenvuoksi...

muuten ei mitää uutta tähtien alle,likka edellee flunssas,kiukkunen ku ampiainen,mikää ei käy,mikään ei kelpaa ja kaikki on eieieieieieiei...

se siitä sitten:P

minkä kokoiset teidän sikiöt on ollu ultrissa? mulle kun ei ole nvlakorttiin mitäää merkattu ja sen muistan et alku-ultra oli 5.5mm muttei mitää tietoa paljon oli np:ssä=(

miimuli&papunen 11+2

Vierailija
4/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla oli alkuraskaudessa esikoisesta iho suht huonossa kunnossa,ei kuitenkaa ollu ihan petolinnunperäsin mutta finnejä oli paljon enemmä ku normaalisti,mutta toisen kolmanneksen alussa finnit katos ja iho oli aivan mielettömän hyväkuntonen ja tyttö tuli:P

nyt taas huomasin et finnei oli alkanu tulemaan ja toinen kolmannes lähenee ja iho paranee=) huippua!!!

Vierailija
5/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas vähän käynnistysvaikeuksia...

Alkaa niin puuduttaa tämä kotona oleminen, samoissa nurkissa kohta putkeen 5 vk niin kyllä se alkaa jo ärsyttää. Toki käyn välillä ulkosallakin mutta silti...

Kämppä on vähän kaaoksessa: lattialla hiekkaa, joka ei tunnut lähtevän vaikka kuinka imuroi, aina sitä ilmestyy lisää. Kuivaa pyykkiä on vuori ja se odottaa silittämistä. Likaista pyykkiäkin pitäisi pestä. Ruokakin pitäisi kokata, suihkussa käydä ym. mutta kun ei saa aikaiseksi ! Miten olo voi olla näin vetämätön?

Palaan myöhemmin...

Vierailija
6/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon ahkerasti lukenu melkein joka päivä teidän kuulumisia, mutta aika ei tunnu koskaan riittävän kirjoittamiseen asti...

Nyt mie alan vähän aktiivisemmaksi, lupaus!

Tänään olis eka neuvola iltapäivällä ja tällä viikolla pitäis käydä labrassa antaan veri- ja pissanäyte. Tuo onki ihan uus systeemi mulle, kun ei aiemmin oo ollu tommosta käytäntöä, vaikka ed. raskaudesta ei kovin paljon aikaa olekaan (nuorin täyttää tiistaina vuoden). Se pissanäyte on kuulemma kaupungille varmistus raskaudesta ja verikoe on se trisomia-seula. Se otetaan nykyisin rv 9-11, koska antaa varmemman tuloksen ja sen vastaukset yhdistetään np-ultraan, joka on rv 13+6-14+2. Niin ne ajat muuttuu...

Onko muilla paikkakunnilla tällaista käytäntöä?

Taas mua tultiin häiritseen, joten palaan myöhemmin taas asiaan!

-Number4- rv9+0

Vierailija
7/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martsupaani: Täällä on kanssa yksi, joka on ollut sairiksella viitisen viikkoa :-/ Ja mieli alkaa olla aika alavireinen- Odotan vain päivää, kun PÄÄSEN töihin. Eikös sulla ollut sitä todella kamalaa oksentelua, monta krt päivässä ? Itselläni koko ajan huono-olo ja oksennuskin lentää helposti, ja muutenkin aivan veto pois.

Kaikille ultratuille ONNEA ! Varmasti ihanaa nähdä se oma pieni murunen siellä polskimassa :-) Itse menen ultrauttamaan neuvolan jälkeen, eli ensi tai sitä seuraavalla viikolla, silloin viikkojakin ihan mukavasti, eli melkein 12.

Vointi tänään oikeastaan ihan hyvä. Oli ihana herätä kaatosateeseen .. Voi kun ei tulisi enään kesä helteitä vaan alkaisi syksyn kirpeät ilmat.

t. emmi rv-9+2

Vierailija
8/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi: Täällä me tylsistyneet vaan surffaillaan :) Minä kävelen edestakaisin täällä asunnossa ja sitten taas palaan tähän koneen ääreen, kunnes taas muka alan tekemään jotain. Joo mulla tosiaan on aikas kamala tuo pahoinvointi enkä edes odota enää, että se loppuis viikoilla 12-16. Olen asennoitunut niin, että tälläkin kertaa tätä kestää loppuun asti. Toki silloin ekalla kerralla vk:n 26 jälkeen oksentaminen muuttui vain aamu-ilta- ja yöoksentamiseksi, joten pääsin töihin.

On se ihan uskomatonta kuinka veteläksi tämä vetää ! Minä en viitsi edes meikata saati sitten kampaajalla käydä. Suihkun jälkeen sentään föönaan tukan ja suihkin siihen jotain lakkaa mutta siihen se jää. Antaa juurikasvun loistaa... ja itseasiassa ei tätä tukkaa nyt tarviskaan leikata kun ajattelin kasvattaa vähän pidemmäksi ensi kevättä ajatellen. Esikoisen aikana huomasin, että kyllä se on helppoa jos hiukset pystyy ponnarille laittamaan. Mitä sitä tyhjää itseensä panostamaan, täällähän sitä yksin möllötetään. Olen ostanut viime viikkojen aikana kaikki mahdolliset lehdetkin ja nyt just aatelin lähteä kipaisemaan tuohon naapurisiwaan taas päivänlehdet hakemaan.

Kyllä me tästä selvitään !

Number: Meillä on kanssa sellainen käytäntö, että sain ekalla neuvolakäynnillä lähetteen verikokeeseen tuota nt-ultraa varten ja kotona piti ottaa pissanäyte ja ite laittaa se niihin putkiinkin ja sitten viedä se labraan. Verikoe otetaan meillä viikoilla 8+6-11+6 ja ultra o sitten 11+5-13+0. Mullahan kävi sitten niin mukavasti, että kun eilen kävin siellä ultrassa niin viikkoja piti olla tasan 11 mutta ultran mukaan olikin vain 9+4. kotona sitten aloin laskeskella ja mietin tuota nt-ultraa ja sitä verikoetta. Katsoin kalenteria ja huomasin, että oli käynyt antamassa verikokeen päivää liian aikaisin ja ensi viikon torstaiksi annettu nt-ultra aika oli sekin sitten " liian aikaisin" eli kaikki meni uusiksi. Ajattelin, että ehkä tuota verikoetta ei tarvitse käydä antamassa mutta kun soitin ja kysyin niin kyllä pitää ! Ja ultrakin siirtyi sitten syyskuun 12 päivään.

Kyllä mua sitten harmittaa kun otettiin melkein 2 vk takapakkia :(

Vierailija
9/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajut tekee pahaa; eräänä päivänä oksensin kun kuiva-ainekaappi " haisi" kun avasin sen ja lopputuloksenhan tietää. Edellisessä en hajujen takia oksentanut kertaakaan.

Iho voi hyvin niin kuin viimeksikin ja poika tuli silloin. Jopa pintakuivuus on kadonnut. En kyllä ihan kympillä usko että tyttö tai poika masussa aiheuttaisi finnejä tai erilaisia raskausoireita, vaan että jokainen raskaus on erilainen. Itsekin kyllä naureskelen, että taitaa olla tyttö tulossa, kun on niin erilaista kuin viimeksi :)

Salmiakista: muistan lukeneeni jostakin, että sitä sais syödä 50g/pvä.

Vaikka en olekaan oksentanut pariin päivään, veto on ihan poissa. Vähän enempi kun liikkuu, niin lihakset tuntuu olevan maitohapoilla, tulee heikotus, verensokerit tippuu ties minne. Pitkälle lenkille en uskalla lähteä yksin tai ainakaan pojan kanssa, en ennen kuin saan taas syötyä normaalisti. Mitään ei juuri tee mieli, jätän ruokaa tähteeksi, voileivät kesken jne. Paino vaan tippuu. Inhottaa tämmönen väkisin syöminen. Kuvitella, että joillakin on ihan normaalisikin näin huono ruokahalu. No, olisin ainakin hoikka, jos ruoka maistuis jatkuvasti näin huonosti.

Pitänee lähteä tekemään vähän kotitöitä.

rimma rv 10+6

Vierailija
10/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin olisin lukenut oma elämänkertaani :-) Täällä sitä yksin möllötän ja mikään ei innosta, kun koko ajan oksennus kurkussa tai velloo .. Peiliin ei paljon viitsi vilkaista :-/ Mutta, kyllä sitä aina hieman tulee laitettua ripsaria, kun lähtee lähisiwaan lehtiostoksille :-) Mäkin käyn päivittäin ostamassa lehdet, jos en itse voi mennä, laitan miehelle tekstarin ja pyydän sitä tuomaan. Tukkaa föönailen, mutta siitäkin tulee huono-olo kun se on niin rasittavaa .. Ruokaa en voi laittaa, kaikki käryt, hajut häiritsee ja oksettaa. Hajuaistini on niin kehittynyt, että pystyn haistamaan naapureidenkin päivän einekset .. On tämä tukalaa .. Kamalaa on jos tämä kestää 9 kk:tta .. Netissä tulee surffailtua enemmän kuin laki sallii, mutta siitäkin tulee huonovointisuutta ja jalat alkaa särkemään ..

Ei ihmeitä täällä, lueskelen netistä kaikkea, ja odotan, että kello menisi nopeampaa etenpäin. t. emmi rv- 9+2

Vierailija
11/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä alan vähitellen uskoa, että oksentelu olisi meikäläisen kohdalta jo ohi. etovaa oloa on edelleen iltaisin mutta oksentamassa en ole käynyt kohta viikkoon. toivottavasti tämä ei ole vaan toiveajattelua...

huomenna siis edessä np-ultra. tehdäänköhän se sellaisella laitteella jolla myös kuulisi sydänäänet? niitä kun en vielä ole kuullut.

mulla on iho pysynyt ihmeen hyvässä kunnossa. leukaan tuli vähän näppylöitä kun yhtenä päivänä suklaa maistui ja sitä piti sit saada kerralla reilummin. muuten on näppylät pysyneet poissa.

rv 12+0 (toi näyttää jo kivalta luvulta)

Vierailija
12/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruusunpiikki: lahdessa ei ainakaa np-ultraa tehdä mahan päältä eli tehdää alateitse ja siinä ei kuulu sydän äänet mutta näkyy kun sydän pumpsuttaa menemään,näin siis täällä=)

ja itseasiassa mulle ei oo varmaan yhtäkää ultraa tehty mahanpäältä jos oikein muistan,siis esikoisen aikana...ei muista ei...

edelleen 11+2 :P

Vierailija
13/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruusunpiikki: täällä pohjanmaalla np-ultra tehtiin mulle mahan päältä ja sain kuulla sydänäänet, taitaa olla aika paikkakuntakohtaista. aamulla siivoilin ja siitä asti on mahassa ollu ilkeät kivut. selkä on taas muutenki kipee mutta tää maha, het ku suppareita vaikka ei kuiteskaan oo. koko ajan pelkää että jos jotain sattuu. kerta se on ensimmäinenki, jospa tuo ikä jo alkaa painaa. =)

tanja-77 & 12+3

Vierailija
14/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni meillä ei tehdä np-ultraa vatsan päältä. joten jää siis ne äänet kuulematta. en oikeastaan edes ajatellut, että tästä se tulee johtumaan... paljon on muitakin asioita joita ei osaa ajatella kun on esikoinen kyseessä. mutta kiva ainakin nähdä, minkä verran pikkuinen on parissa viikossa kasvanut. viimeksi oli 35 mm...

Vierailija
15/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna saa tietää osan vastauksista ja parin viikon päästä loput. Neuvolan täti kuulemma soittelee sitten. Syömättä 8 km polkeminen onnistui yllättävän hyvin, ei tullut edes paha olo. (4km labraan ja sama takaisin) Oli minulla toki evästä varalta, mutta en sitten alkanut siellä syömään.

Pissatesti on todella nykyisin itse " pullotettava" , kohta se pitää varmaan tutkiakkin itse :D Aika outoa, kun ekaa odottaessa se neuvolan täti itse katsoi joka kerta pissan ensin ja sanoi heti jos oli jotain häikkää, nyt pitää odotella huomiseen, että saan tuloksen ja ehkäpä neuvolan täti kommentoi jotain seuraavalla kerralla kun käyn siellä. Ei tosin vaikuttanut mitenkään huolestuttavalta, sen verran olen nuihinkin perehtynyt ammattini puolesta, joskaan en sairaanhoitajaksi asti ole jaksanut lukea. Rakas äitini on kyllä esh, joten tietoa kyllä saa oikein tukuttain jos menee kysymään :)

Hakemastani työpaikasta ei kuulu mitään ja ajattelinkin mennä työkkäriin kyselemään, josko niillä ois jonkinlaista ajankulua minulle, ettei tarvisi koko raskautta tässä pohtia, että meneepäs se aika todella hitaasti. Onhan minulla nytkin tekemistä, mutta olisi kiva tehdä jotain missä näkisi muitakin ihmisiä !

Ja nyt sinne tekemisien puolelle, eli maalaamaan.....

päivänjatkoja kaikille !

t.punkeli rv11 !!!!!!!!!!!! (+1 se neuvola on edelleen päivän edellä omia laskelmiani)

Vierailija
16/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo ees muistanu, että tuotaki pitäis rajottaa, mutta eiköhän tuo rajotus tosiaan perustu vaan siihen verenpaineen nousemiseen, joten ei pitäs sen puolesta olla huolta, ku mulla ainaki viimeksi oli raskausaikana paljon alhasemmat paineet ku normaalisti.

Kellä olikaan siirtyny la 10 päivällä taaksepäin? Varmaan tuntuu hurjalta. Itelleni ois todennäkösesti käyny just samalla lailla ultrassa, mutta koska mielestäni bongasin raskautumiskierrossa oviksen 10 päivää normaalia myöhemmin, niin oon ite jo laskenu la:n tuon mukaan ja neuvolaan ja ultraanki menen sen perusteella. Ainahan on maholllisuus sille yllätykselle, että la siirtyiski taaksepäin ultrassa ja niskaturvotusta ei vois enää ees mitata, mutta siihen saakka ei auta ku luottaa arvioihinsa.

Neuvolaan on vielä 8 päivää ja ultra-aikaa en oo vielä ees saanu, mutta eiköhän sen pitäis kolmen viikon päästä suunnillleen olla. Nyt toivottelen kaikille mukavaa loppuviikkoa, koska en varmaan viitti porukoilla surffailla. Ens yönä ajellaan melkein koko Suomen läpi, vilkutelkaas matkalta!

Udidi ja Ilpo 9+2

Vierailija
17/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Kävimme eilen illalla klo 18 nt-ultrassa, ja olimme takaisin kotona vasta klo 20.30, en siis jaksanut enää koneelle. Mutta; kaikki oli hyvin. turvotusta oli 1.1mm, joka normaali. Tuo ultra tehtiin alakautta ja kuuntelimme myös sydänääniä samalla, joten äänien kuuntelu onnistunee myös alateitse ultratessa (joku kyseli asiasta). Mahassa oli vilkas vauveli, yhdessä vaiheessa työnsi kämmenen ihan ultralaitteeseen kiinni, jolloin näkyi selväsi kaikki sormet. Ihan kuin olisi käynyt tervehtimässä äitiä ja isiä :)) pää-pyllymitta oli 5.9mm, joten n. 10cm lapsi mahassa kuulemma asustaa. eilen oli rv 12+0, ja vastaa viikkoa 12+6. Ei kuitenkaan muuttanut laskettua aikaa. Itse toivoisin muuttavan, koska uskon tämän syntyvän (runsaan suoistelun vuoksi) aiemmin, niin ei sitten näyttäisi, että syntyy vielä aiemmin...jos ymmärrätte, mitä tarkoitan :))

Minä olen myös aika salmiakin perään. RR aina todella matala (viimeksi 98/58), joten olen ollut rauhallinen tämän suhteen. Enkä syö kuitenkaan päivittäin.

Mutta tällaista tänne!

Caius rv 12+1 (tai 13+0)

Vierailija
18/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla olen lukenut juttujanne.Mitään uutta ei taaskaan tänään.

Yöllä valvon ja herään kukonlaulun aikaan ja sitten päivät laahustan kuin haamu eikä tämä pimeys ja sade yhtään asiaa helpota.

Elämä jatkuu kuitenkin=)

L+5+sissi rv9+4

Vierailija
19/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siirty ekan lapsen la ekassa ultrassa 6 viikkoa !!!!

Syy oli " valemenkoissa" ( eli jonkinlaista muuta vuotoa), jotka tuli parikin kertaa vaikka olin raskaana.

Niin, että kun ilmoitin ensin sen eka ajan silloiselle työnantajalle ja sitten parin viikon päästä ilmoitin, että ei se ollutkaan kesäkuu ku se oliki huhtikuu, meni sillä vähän aikaa tajuta koo asia, kuten meni itselläkin :D

Olihan se toki kiva kun odotusaika " lyheni" , mutta sitten jäikin monta juttua väliin, kun ei niitä enää voinut tehdä niin " myöhäisillä viikoilla" .

Että sellaista tässä välissä.

t.punkeli, jolle aurinko ei enää sovi

Vierailija
20/24 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan olo taas voipunut, oikein odotan kun saa pään laskea tyynylle. Eilen tuli taas kaikki lahjakkaasti ylös, just sain lapset sänkyyn ja sit totaalityhjennys. Tänään en onneks ole oksentanut, mutta joutuu kyllä pidättelemään ruokia. Liha ja kala on mulla sellaset jotka eniten näyttää tökkivän. Tosin eilen ei pysynyt säilykehedelmät eikä edes vaalea leipä sisällä. Sais jo pikkuhiljaa loppua tää oksentelu, pääsis nauttimaan masusta ja kaikesta.

Joku siitä salmiakista kyseli, tällasen bongasin:

Lakritsi, salmiakki/Raskauden aikana kohtuukäyttö (< 50 g/kerta)/Korkea glykyrritsiinipitoisuus

Olisko toi sanahirmu se joka paineet nostaa, vai onkohan siinä muutakin. Itse kyllä elin viime raskauden alun salmiakin voimin ja terve tyttö tuli.

Mulla muuten ultrattiin eilen myös vatsan päältä ja hyvin näkyi sitäkin kautta. Istukkakudosta oli sen verran häiritsevästi edessä että kätilö päätti kokeilla myös päältäpäin.

Väsyttää ja muutama tunti pitäis jaksaa, plääh.

-m- rv12+1