Maskisuositus loppui, silti kaikilla maskit kaupassa
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On monia, jotka eivät ole koko aikana pukeneet maskia päällensä kertaakaan.
Eikä kukaan ole sanonut yhtikäs mitään.
Olkaa rohkeasti ilman maskia, hengittäkää puhdasta ilmaa. Sano ei China Export nanomateriaaleille (ne kertyvät aivoihin).
Anna kun arvaan, tästä kaikesta otit itse selvää :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Hymiöiden käytöstä päätellen sinä et ole ottanut selvää mistään, vaan seuraat sokeasti mitä media sanoo. Olet kuuliainen medialle. Olet median kontrollissa.
Toki sinulla on vapaus siihen, mutta on muunkinlaista elämää tarjolla. En ole varma tiedätkö sitä.
Muunlainen elämä lainatun kirjoittajall tarkoittaa esim. "Mestarin", Qanon, luontaisparannus- ym hörhöjen jne. Kritiikitöntä ja naivia seuraamista alle 6 keskiarvon peruskoulupohjalta .
ei kai se mitään loppunut ole... tässä hyvä aiheesta:
https://terveydenmedia.fi/kari-53-lopetan-maskin-kayton-kun/
En todellakaan ole lopettamassa maskin käyttöä niin kauan kun tulee useita uusia tartuntatapauksia päivittäin. Lisäksi nautin siitä kun ei tarvitse meikata koko naamaa.
Ei ole loppunut, minut estettiin äänestämästä tänään koska en alistu fasistisuomen maskipakkoon
äänestin persuja ja pidän maskia vantaall.... JOTEN LOPETA YLEISTYS.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole loppunut, minut estettiin äänestämästä tänään koska en alistu fasistisuomen maskipakkoon
Tämä on provo, sillä ilman maskia voi myös äänestää.
Onko helsingissä vielä voimassa? En jaksaisi enää pitää.
Milloin henkilökohtaisesta varovaisuudesta ja kanssaihmisistä välittämisestä tuli joillekin ihmisille niin vastenmielistä ja jopa tuomittavaa toimintaa?
Katsooko jotkut heikot ihmiset niin paljon qanon propagandaa, että joiltain häviää kaikki välittämisen ajatukset ja ylipäänsä muuttuvat sydämettömiksi kultisteiksi?
Minusta olisi hienoa, jos covid jättäisi enemmän välittämisen ja yhteen hiileen puhaltamisen kulttuuria. Esim. niin että ihmiset ei enää menisi flunssissa töihin tai veisi lapsia hoitoon. Talvi oli vaikea, mutta oli siinä hyvänä puolena se, että kukaan ei tartuttanut flunssaa tai vatsatautia. Ihan terveenä sai olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama onko voimassa vai ei, ei sitä ole pakko pitää. Itselleni oma terveys on viranomaisten suosituksia tärkeämpää enkä ole aikoihin enää pitänyt maskia, varsinkaan kun olen riskiryhmäläisenä jo täysin rokotettukin (keuhko-ongelmien vuoksi). Jatkuvat päänsäryt, pyörrytys ja aivosumu loppuivat kun loppui maskin käyttö.
Tässä oiva esimerkki siitä miten käy, kun ei enää viruksesta välitä. Voisimmeko ottaa opiksi vai halutaanko kokeilla kantapään kautta kuinka meidän käy.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/214a19f9-d45a-4ca4-9476-bffbe5e6addf
Tuota tuota, työnantaja ei voi velvoittaa tuollaiseen jos ihan oikeasti aletaan asiasta puhumaan. Suomen valtio ei voi niin miksi joku yksittäinen TA voisi.
Vierailija kirjoitti:
Milloin henkilökohtaisesta varovaisuudesta ja kanssaihmisistä välittämisestä tuli joillekin ihmisille niin vastenmielistä ja jopa tuomittavaa toimintaa?
Katsooko jotkut heikot ihmiset niin paljon qanon propagandaa, että joiltain häviää kaikki välittämisen ajatukset ja ylipäänsä muuttuvat sydämettömiksi kultisteiksi?Minusta olisi hienoa, jos covid jättäisi enemmän välittämisen ja yhteen hiileen puhaltamisen kulttuuria. Esim. niin että ihmiset ei enää menisi flunssissa töihin tai veisi lapsia hoitoon. Talvi oli vaikea, mutta oli siinä hyvänä puolena se, että kukaan ei tartuttanut flunssaa tai vatsatautia. Ihan terveenä sai olla.
No itse ainakin inhoan qanon-hörhöjä, ja olen joutunut esim. estämään yhden kaverin numeron, koska hän pommitti minua qanon-propagandalla mm. rokotuksiin liittyen. Mutta syy, miksi maski on minulle niin vastenmielinen, on ihan vaan se, että minun on vaikea olla maskin kanssa - maski tuntuu tukahduttavalta, se hiostaa, tuntuu ettei saa kunnolla happea. Muut koronarajoitukset eivät ole tuntuneet yhtä pahalta. Olen ollut nyt kohta puolitoista vuotta aika eristyksissä, en ole tavannut kavereita, käytän käsidesiä ahkerasti kaikkialla, pidän turvaväliä aina ja kaikkiin, harvat ihmiset joita tapaan olen tavannut ulkona, työskentelen kotona enkä käy missäään paikoissa (paitsi sellaisissa, joissa ei ole ihmiskontakteja), ja viime vuonna pidin oikein mielelläni lapset etäkoulussa.
Miksi sinun on niin vaikea ymmärtää, että maski voi olla joillekin ahdistava? Ja itse olen normaalipainoinen, perusterve ihminen, eli syy ei ole missään lihavuudessa tms.
Itse en usko maskin hyötyyn. En usko, että kankaanpala tai edes kirurginen maski estää virusten pääsyä hengitysilmaan - eikä tällaista toisaalta ole meille koskaan väitettykään. Ja koska virukset pääsevät hengitysilmaan, voi maskia käyttävä silti tartuttaa. Siksi se, miten itse välitän muista, ilmenee nimenomaan fyysisenä etäisyytenä - kun ei olla toistemme lähellä, se vähentää tartuntariskiä. Sekä toki hygieniatoimet yms. Maskiin en todellakaan luota - en omaan, en muiden.
Vierailija kirjoitti:
Tässä oiva esimerkki siitä miten käy, kun ei enää viruksesta välitä. Voisimmeko ottaa opiksi vai halutaanko kokeilla kantapään kautta kuinka meidän käy.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/214a19f9-d45a-4ca4-9476-bffbe5e6addf
Maskiko on ainoa keino, millä tuon voisi torjua? Tai oikeastaan... uskotko, että maski voisi pysäyttää jonkun ärhäkän virusvariantin?
Kaupassa kuitenkin maskisuositus ja käsidesit edelleen ja ilman maskia katsotaan edelleen pitkään?
Käytän maskia sisätiloissa, jos ei ole mahdollista pitää turvavälejä ihan koko aikaa. Esim. jos käyn ahtaassa minimarketissa jossa muitakin asiakkaita samaan aikaan. Muuten en.
Vierailija kirjoitti:
On se voimassa, ja tuskin sitä maskisuositusta puretaankaan. Luultavasti lupaillaan purkaa maskisuositus loppukesästä, mutta sitten loppukesästä todetaan, että nythän koulut on jo auki ja influenssakausi tulossa, eli jatketaan nyt vaan vielä vähän aikaa maskien kanssa. Sitten jatketaan maskien kanssa ensi kevääseen, jolloin toistetaan samat lupaukset kuin tänä keväänä: "Jaksakaa nyt vielä, niin ehkä kesäksi saadaan maskit pois", "ei nyt ihan vielä alkukesästä, mutta heinäkuussa lomien alkaessa voisi ehkä voida olla ilman maskeja", "jaksakaa nyt loppukesään, kyllä ne maskit kesällä ihan kivasti menevät" ja sitten loppukesästä taas "nyt on koulut auki ja influenssakausi tuloillaan, joten jatketaan nyt vielä vähän aikaa maskien kanssa".
Kannattaa käyttää ffp3 tai ffp3 venttiilin kanssa, suojaa oikeasti ja on helpompi hengittää
Kyllä maskia pitää edelleen käyttää! Mietitään taloudellisia seurauksia maskin valmistajille, jos kaikki lopettaa käytön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai virus menee läpi maskista. Tuskin kukaan on niin tietämätön ettei sitä ymmärrä. MUTTA on ihan päivänselvää että jos tilassa on henkilö jolla on korona, ja hän käyttää maskia, ilmaan erittyy huomattavasti vähemmän virusta kuin jos hän ei käyttäisi maskia. Ja jos muilla samassa tilassa olevilla on myös maski, sitä viruspitoista ilmaa tulee vähemmän hengitysteihin koska osa viruksista pysähtyy maskiin.
No ei kyllä ole mitään "huomattavasti vähemmän". Se ilma tulee sieltä maskista ulos ihan samalla tavalla kuin ilman maskia. Siinä on joka reunalla kulkuaukkoja, joista ilma virtaa. Maskin tarkoitus ja teho on vain ja ainoastaan siinä, että se estää rään lentäminen muiden silmille, kun aivastaa.
Niin, nykyisin ihmiset sitten pärskivät maskiin, jolloin viruspilvi tulee maskin reunoilta paineella hengitysilmaan. Fiksumpaa olisi aivastaa hihaan, oli maskia tai ei, jolloin aivastus ei pääsy samalla lailla voimalla ilmaan.
Mihin himaan? Mulla on t-paita.
Itse en ole kohta kahteen vuoteen ollut yhtään kipeä. Edes perus flunssaa ei ole ollut. Johtunee siitä että minä ja moni muukin käyttää käsidesiä.
Maskiakin käytän. En häpeä sen käyttöä yhtään ja mulle on yks hailee kuka käyttää ja kuka ei.