Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskisuositus loppui, silti kaikilla maskit kaupassa

Vierailija
12.06.2021 |

Milloin kehtaa mennä kauppaan ilman?

Kommentit (464)

Vierailija
361/464 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maskeja on käytetty iät ja ajat esim.leikkauksissa ja hammashoidossa? Juuri sen vuoksi, ettei potilas ja lääkäri infektoidu toisistaan! Maskit suojaavat juuri sen vuoksi oikein käytettynä ja on todennäköistä, että tulevina vuosina muiden epudemioiden kanssa maskeja käytetään ja esim.influenssa-aikana. Ihmettelen sitä, että nämä maskivastustajat eivät tunnu sallivan maskeja edes muille, halukkaille! Olen sen verran itsekäs, samoin perheeni, etten halua virusta levittävien välinpitämättömien idioottien sairastuttavan minua ja otan molemmat rokotteet ja käytän maskia juuri näiden idioottien vuoksi.

Vierailija
362/464 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää, että siellä kaupassa on yksi, jolla on se Intian variantti. Jos sen kanssa hengittelee samaa ilmaa saa viruksen varmasti. Kanta-Hämeen ryppäässä kuolinprosentti oli 17.

Et saa koronavirusta ihan vain kävelemällä jonkun korona aerosolipilven läpi.

Sinun pitää viettää siinä vähintään 15 minuuttia hengittäen sitä. Joten et saa sitä kuvailemallasi tavalla kaupassa. Hieman jotain rajaa tähän pelkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/464 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää, että siellä kaupassa on yksi, jolla on se Intian variantti. Jos sen kanssa hengittelee samaa ilmaa saa viruksen varmasti. Kanta-Hämeen ryppäässä kuolinprosentti oli 17.

No eikä ollut kuolinprosentti 17. Laskit varmaan vain sairaalahoitoon koronan vuoksi joutuneet vanhukset. Mutta toki nyt on patoutunutta kuolinkysyntää, kun ei vanhuksilla ole ollut lupa kuolla mihinkään kohta puoleentoistavuoteen. Saman niiton olisi tehnyt mikä tahansa tavallinen flunssavirus.

Ja helkkarin hyvä, jos Intian variantti leviää, koska se on kuin tavallinen nuha. Koronasta alkaa olla enin puhti pois.

Igor, jos asuisit Suomessa, olisit lukenut maan päälehdestäkin, että Intian varianttiin oli Kanta-Hämeessä sairastunut 100 henkilöä, joista kaikki olivat sairaalassa ja heistä 17 kuoli. En tiedä, miten siellä Rysslandissa lasketaan prosentteja, mutta valista meitä.

En ole lukenut lehtiä, mutta heitän arvauksen. Jonnekin vanhainkotiin pääsi virus ja vain selvästi sairaat, joilla on todettu tartunta, on mukana laskuissa. Nuo sata todetusti intianvariantin saanutta tuskin edustavat Suomen väestön ikärakennetta, ovat vanhempia.

Olen suomalainen keski-ikäinen nainen, ja sinun Igor-nimittelysi on noloa. Äärettömän kulunut muka-vitsi tuo venäläistrolliksi leimaaminen. Olet typerä ihminen.

Nämä venäjätrolliksi syyttelevät keskustelijat ovat syvissä vahvistusharhoissa.

Muistetaan kuitenkin:

Venäjätrolli = keskustelija, joka on eri mieltä.

Mutta niin, tuossa tapauksessa on täysin todennäköistä, että nämä kuolivat koronan kanssa, ei koronaan. He olisivat voineet kuolla joka tapauksessa, oli niillä tätä virusta tai ei. Kaikki ei johdu koronasta.

Moni jopa pitää todennäköisenä, että koronaan on kuollut 0 ihmistä.

Kaikki kuolleet on kuolleet koronan kanssa, siksi tilastoitu koronakuolemaksi.

Katsos kun koronakuolleeksi merkataan kaikki ne, jotka kuolevat 30pv sisällä positiivisesta koronatestistä. Ihan sama vaikka olisi kuollut positiivisen koronatestin jälkeisenä päivänä auto-onnettomuudessa, niin silti merkataan koronavirukseen kuolleeksi tilastoihin. Tämä on THL:n käytäntö:

THL: Henkilön kuoleman arvioidaan liittyvän koronavirukseen, jos hän on kuollut kuukauden sisällä siitä, kun hän on saanut positiivisen tuloksen koronatestistä.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Vierailija
364/464 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskisuositus joulukuun 2021 loppuun näillä näkymin.

Ei hyötyä. Virukset läpäisevät maskin.

FFP2- tai FFP3-tason hengityssuojainten teho on yli 95 %. Jos virus on kiinni pisarassa tms. isommassa kappaleessa, se jää myös kangas- tai kirurginmaskiin. Kuulemma virus on hyvin harvoin ihan puhtaana aerosolina paitsi pakkasilla, jolloin sen ympäriltä kuivuvat kaikki kosteat pisarat yms. pois.

Ja varaa näihin maskeihin jatkuvasti suosituksen mukaisesti käytettynä on kenellä?

Maksavat halvimmillaan alle euron/kpl. Hyvin monet suomalaiset ovat vähentäneet pandemian aikana joko olosuhteiden pakosta tai omasta tahdostaan monia sellaisia asioita, joihin heillä ennen pandemiaa meni rahaa. Säästyneellä rahalla voisi hankkia hengityssuojaimia, jos haluaisi. Niiden, jotka ovat etätöissä tai työelämän ulkopuolella, ei kovin paljoa missään tarvitse käydäkään. Monet kuitenkin käyttävät maskia nimenomaan suositusten vuoksi eivätkä siksi, että haluaisivat maskilla suojata itsensä. Ne, jotka haluavat suojata itsensä, käyttävät hengityssuojaimia. Työnantaja tietysti tarjoaa mitä tarjoaa eikä sille voi mitään, mutta vapaa-ajallaan jokainen voi miettiä, peittääkö naamansa ja jos peittää, mitä/ketä varten. 

Vierailija
365/464 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ketään kiinnostaa toisten maskin käyttö?

Ei kiinnostakaan, kunhan heitä maskin käyttäjäiä ei myöskään kiinnosta muiden maskittomuus.

Jospa tehdään niin, että kumpikaan osapuoli ei kritisoi kumpaakaan. Jokainen on vapaa tekemään kuin itseään miellyttää.

Kukaan ei tarvitse syitä maskittomuudelleen, aivan kuten emme tarvitse syitä maskin käytölle jos joku niin haluaa tehdä.

Vierailija
366/464 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetan maskin käytön sitten kun Suomessa ei ole todettu yhtään uutta koronatapausta 2 viikkoon.

Jatkossa tulen käyttämään maskia myös silloin, kun influenssaa tai muuta hengitysteitse leviävää tartuntatautia on liikkeellä. En vaan koe tarvetta sairastaa mitään räkätauteja.

Ihmettelen näitä kommentteja. Miten olette aiemmin kestäneet ne tavalliset räkätautinne? Mua ainakin itseäni huolestuttaisi miten vastustuskyvylle käy jos mihinkään ei enää altistu, koska jossain vaiheessa altistuu väkisinkin.

Tosi hyvä juttu jos käsidesit jää kauppoihin pysyvästi ja käsihygienia jää ihmisille nyt kunnolla korvan taa, mutta koen aikamoiseksi liioitteluksi nämä ikuiset maskienkäyttäjät.

Jokainen tekee tosin miten itse parhaakseen kokee, eihän muiden sitä tarvitse ymmärtääkään.

Toisaalta ennen tätä en ollut varmaan ikinä käyttänyt käsidesiä enkä myöskään ole ikinä kipeä. Maskit aiheuttaa kurkkukipua ja nenänvuotoa ihan sinällään, ja millainen on vastustuskyky niillä mukuloilla jotka on elämänsä alkuvuodet olleet itse desinfioituja ja kaikki ihmiset ympärillä maskitettuja? Plus vielä se kaikista pahin asia kun nää vastuulliset maskia joka paikassa käyttävät surutta heittävät ne luontoon. Tuskin huolehtivat muistakaan jätteistään vastuullisesti kun ajattelutapa on tuo että hups, taas lensi maski järveen, no ei kai siinä mitään. 

Kannattaa muistaa että linnutkin niitä maskeja roskiksista levittävät kuten muitakin roskia.

Käsidesin käyttö on tullut ainakin mulle tavaksi. Kahteen vuoteen en ole ollut yhtään kipeä millään tavalla.

Joo lintujen vika, teurastetaan ne. Hesarissa oli just juttu tyypistä joka on elokuusta alkaen kerännyt maskeja luonnosta jossain Nurmijärvi-Tripla- akselilla. Kertynyt lähes 7000. Mietitääs kuinka paljon niitä on maailmalla luonnossa ja merissä, varsinkin siellä missä ei välitetä luonnon tuhoutumisesta senkään vertaa kuin Suomessa. Monia miljardeja, mitä ne tekee esim vesieläimille? 

Tämä on syy, miksi en ole ainuttakaan maskia ostanut enkä niitä käytä. Luonnon hyvinvointi on kaikkein tärkeintä. Ihmiset voi mun puolestani kuolla vaikka kaikki, niin maapallo pelastuu. Mutta ei, nämä omasta mielestään ainutlaatuisen tärkeät mätänevät liharuhot suojaavat itsensä huolella, koska uskovat olevansa arvokkaita maailmankaikkeudessa.

Miksi luulet, että sun mielipiteesi olisi mitenkään merkityksellinen sun oman ajatusmaailmasi ulkopuolella?

Miksi nämä ihmiskunnan tuhoa toivovat roikkuvat itse täällä tuhlaamassa luonnon rajallisia resursseja ja saastuttamassa?

Vierailija
367/464 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia lähikaupassa, koska meilläpäin Helsinkiä tartuntaluvut ovat yhä yli 200. Kiva, kun teillä on korona "ohi".

Täällä Kainuussa on myös edelleen maskisuositus. Ilman maskia liikkuvat vain paikalliset alkoholistit ja amiksen teinipojat, joita ei kyllä aiemminkaan ole kiinnostanut oma tai muiden terveys. Niin, ja keskiäkäiset ukkelit, mutta ne ovat niitä samoja jotka normiaikoina käyvät rajan takana hakemassa halpaa bensaa ja itätyttösiltä taudin itselleen. 

Vierailija
368/464 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia lähikaupassa, koska meilläpäin Helsinkiä tartuntaluvut ovat yhä yli 200. Kiva, kun teillä on korona "ohi".

Täällä Kainuussa on myös edelleen maskisuositus. Ilman maskia liikkuvat vain paikalliset alkoholistit ja amiksen teinipojat, joita ei kyllä aiemminkaan ole kiinnostanut oma tai muiden terveys. Niin, ja keskiäkäiset ukkelit, mutta ne ovat niitä samoja jotka normiaikoina käyvät rajan takana hakemassa halpaa bensaa ja itätyttösiltä taudin itselleen. 

Niin joo, ja mm. kaupoissa on edelleenkin isot laput, että "käytäthän maskia, kiitos". Mutta aina on niitä ihmisryhmiä, joita ohjeistukset, määräykset tai lait eivät koske - muutenhan meillä ei olisi esim. rattijuoppoja...

Vierailija
369/464 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐑

Vierailija
370/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita lampaiksi haukkuvat ovat sangen usein ulkoistaneet ajattelunsa muille, eivätkä edes tajua sitä.

Kommenttinsa usein kruunaa vihjaus omilla aivoilla ajattelemisesta.

Kuitenkin eri tavalla ajattelua ei hyväksytä, vaan pelkästään heidän kanssaan samalla tavalla ajattelu on omilla aivoilla ajattelua.

Nauran itseni tärviölle.

Vierailija
371/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt (samaa) maskia kaupassa ja julkisessa liikenteessä, mutta pikkuhiljaa fiilispohjalta alan siirtyä maskittomaan elämään.

t. Pk-seudulta

Vierailija
372/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai virus menee läpi maskista. Tuskin kukaan on niin tietämätön ettei sitä ymmärrä. MUTTA on ihan päivänselvää että jos tilassa on henkilö jolla on korona, ja hän käyttää maskia, ilmaan erittyy huomattavasti vähemmän virusta kuin jos hän ei käyttäisi maskia. Ja jos muilla samassa tilassa olevilla on myös maski, sitä viruspitoista ilmaa tulee vähemmän hengitysteihin koska osa viruksista pysähtyy maskiin.

No ei kyllä ole mitään "huomattavasti vähemmän". Se ilma tulee sieltä maskista ulos ihan samalla tavalla kuin ilman maskia. Siinä on joka reunalla kulkuaukkoja, joista ilma virtaa. Maskin tarkoitus ja teho on vain ja ainoastaan siinä, että se estää rään lentäminen muiden silmille, kun aivastaa.

Kyllä se maski vaan blokkaa huomattavan osan viruksesta. Ei missään nimessä kaikkea, mutta kun hengitämme, ja varsinkin kun puhumme, erittyy miksroskooppisen pieniä sylkipisaroita jotka sisältävät paljon virusta. Näistä jää suuri osa maskiin, ja se osa joka menee läpi, tai kuten huomioit, maskin sivusta vapaaseen hengitysilmaan, on siis vähäisempi kuin jos ei olisi maskia välissä. Kun sitten myös sillä henkilöllä joka tätä viruspitoista ilmaa hengittää on myös maski, jää vielä osa ilmassa leijuvasta viruksesta hänen maskiinsa, ja hengitysteihin päätyy todellakin paljon vähemmän virusta kuin ilman maskeja. Olen jotenkin yllättynyt että tätä asiaa ei niin moni käsitä. Itse olen opiskellut paljonkin asiaan liittyvää, mutta jotenkin olisin kuitenkin kuvitellut että tämä olisi ihan maalaisjärjellä pääteltävissä oleva asia.

Vierailija
373/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa koronavirusta ihan vain kävelemällä jonkun korona aerosolipilven läpi.

Sinun pitää viettää siinä vähintään 15 minuuttia hengittäen sitä. Joten et saa sitä kuvailemallasi tavalla kaupassa. Hieman jotain rajaa tähän pelkoon.

Niin siis koska virus katsoo kellosta että 3, 2, 1, NYT on mennyt 15 minuuttia, voin tarttua! Niinkö? 15 minuutin ohjenuora perustuu todennäköisyyksiin, mutta ei se virus sitä aikaa katso, tulee jos on tullakseen.

Vierailija
374/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ollut kuolinprosentti 17. Laskit varmaan vain sairaalahoitoon koronan vuoksi joutuneet vanhukset. Mutta toki nyt on patoutunutta kuolinkysyntää, kun ei vanhuksilla ole ollut lupa kuolla mihinkään kohta puoleentoistavuoteen. Saman niiton olisi tehnyt mikä tahansa tavallinen flunssavirus.

Ja helkkarin hyvä, jos Intian variantti leviää, koska se on kuin tavallinen nuha. Koronasta alkaa olla enin puhti pois.

Igor, jos asuisit Suomessa, olisit lukenut maan päälehdestäkin, että Intian varianttiin oli Kanta-Hämeessä sairastunut 100 henkilöä, joista kaikki olivat sairaalassa ja heistä 17 kuoli. En tiedä, miten siellä Rysslandissa lasketaan prosentteja, mutta valista meitä.

Ryssalandiassa alkoi pakkorokotukset. 😂

Vierailija
375/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on fiksua edelleen käyttää maskia. Maskin käyttö on niitä pienimpiä haittapuolia mielestäni, joten mielummin pidän sitä pidempään ja löysään jostain muusta kohtaa, eli näen ihmisiä hieman vapaammin. En keksi yhtään syytä miksi EN käyttäisi maskia esim kaupassa, kun siitä on vain hyötyä.

Vierailija
376/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai virus menee läpi maskista. Tuskin kukaan on niin tietämätön ettei sitä ymmärrä. MUTTA on ihan päivänselvää että jos tilassa on henkilö jolla on korona, ja hän käyttää maskia, ilmaan erittyy huomattavasti vähemmän virusta kuin jos hän ei käyttäisi maskia. Ja jos muilla samassa tilassa olevilla on myös maski, sitä viruspitoista ilmaa tulee vähemmän hengitysteihin koska osa viruksista pysähtyy maskiin.

No ei kyllä ole mitään "huomattavasti vähemmän". Se ilma tulee sieltä maskista ulos ihan samalla tavalla kuin ilman maskia. Siinä on joka reunalla kulkuaukkoja, joista ilma virtaa. Maskin tarkoitus ja teho on vain ja ainoastaan siinä, että se estää rään lentäminen muiden silmille, kun aivastaa.

Kyllä se maski vaan blokkaa huomattavan osan viruksesta. Ei missään nimessä kaikkea, mutta kun hengitämme, ja varsinkin kun puhumme, erittyy miksroskooppisen pieniä sylkipisaroita jotka sisältävät paljon virusta. Näistä jää suuri osa maskiin, ja se osa joka menee läpi, tai kuten huomioit, maskin sivusta vapaaseen hengitysilmaan, on siis vähäisempi kuin jos ei olisi maskia välissä. Kun sitten myös sillä henkilöllä joka tätä viruspitoista ilmaa hengittää on myös maski, jää vielä osa ilmassa leijuvasta viruksesta hänen maskiinsa, ja hengitysteihin päätyy todellakin paljon vähemmän virusta kuin ilman maskeja. Olen jotenkin yllättynyt että tätä asiaa ei niin moni käsitä. Itse olen opiskellut paljonkin asiaan liittyvää, mutta jotenkin olisin kuitenkin kuvitellut että tämä olisi ihan maalaisjärjellä pääteltävissä oleva asia.

Tämä. Matikka on joillekin haastavaa joten tässä kuva, joka havainnollistaa miksi kannataa käyttää maskia.

https://valtti.fi/kayta-maskia-vahenna-riskia/

Vierailija
377/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetan maskin käytön sitten kun Suomessa ei ole todettu yhtään uutta koronatapausta 2 viikkoon.

Jatkossa tulen käyttämään maskia myös silloin, kun influenssaa tai muuta hengitysteitse leviävää tartuntatautia on liikkeellä. En vaan koe tarvetta sairastaa mitään räkätauteja.

Ihmettelen näitä kommentteja. Miten olette aiemmin kestäneet ne tavalliset räkätautinne? Mua ainakin itseäni huolestuttaisi miten vastustuskyvylle käy jos mihinkään ei enää altistu, koska jossain vaiheessa altistuu väkisinkin.

Tosi hyvä juttu jos käsidesit jää kauppoihin pysyvästi ja käsihygienia jää ihmisille nyt kunnolla korvan taa, mutta koen aikamoiseksi liioitteluksi nämä ikuiset maskienkäyttäjät.

Jokainen tekee tosin miten itse parhaakseen kokee, eihän muiden sitä tarvitse ymmärtääkään.

Toisaalta ennen tätä en ollut varmaan ikinä käyttänyt käsidesiä enkä myöskään ole ikinä kipeä. Maskit aiheuttaa kurkkukipua ja nenänvuotoa ihan sinällään, ja millainen on vastustuskyky niillä mukuloilla jotka on elämänsä alkuvuodet olleet itse desinfioituja ja kaikki ihmiset ympärillä maskitettuja? Plus vielä se kaikista pahin asia kun nää vastuulliset maskia joka paikassa käyttävät surutta heittävät ne luontoon. Tuskin huolehtivat muistakaan jätteistään vastuullisesti kun ajattelutapa on tuo että hups, taas lensi maski järveen, no ei kai siinä mitään. 

Kannattaa muistaa että linnutkin niitä maskeja roskiksista levittävät kuten muitakin roskia.

Käsidesin käyttö on tullut ainakin mulle tavaksi. Kahteen vuoteen en ole ollut yhtään kipeä millään tavalla.

Joo lintujen vika, teurastetaan ne. Hesarissa oli just juttu tyypistä joka on elokuusta alkaen kerännyt maskeja luonnosta jossain Nurmijärvi-Tripla- akselilla. Kertynyt lähes 7000. Mietitääs kuinka paljon niitä on maailmalla luonnossa ja merissä, varsinkin siellä missä ei välitetä luonnon tuhoutumisesta senkään vertaa kuin Suomessa. Monia miljardeja, mitä ne tekee esim vesieläimille? 

Tämä on syy, miksi en ole ainuttakaan maskia ostanut enkä niitä käytä. Luonnon hyvinvointi on kaikkein tärkeintä. Ihmiset voi mun puolestani kuolla vaikka kaikki, niin maapallo pelastuu. Mutta ei, nämä omasta mielestään ainutlaatuisen tärkeät mätänevät liharuhot suojaavat itsensä huolella, koska uskovat olevansa arvokkaita maailmankaikkeudessa.

Mielenkiintoinen ajattelutapa. Eikö sitten ihminen ole myös tärkeä ja arvokas osa luontoa? Eikö ihmistä tarvitse suojella? Miksi? Mikä tekee muusta luonnosta arvokkaamman? Miksi on tärkeää että muu luonto jatkaa olemistaan sen jälkeen kun ihmisiä ei ole? Mikä sen tarkoitus on, ja ketä se lopultakin palvelee? Itse näen ihmisen osana kokonaisuutta, ja pidän kyllä luonnon hyvinvoinnista huolehtimista tärkeänä, mutta en näe miksi se olisi tärkeämpää kuin ihmisten hyvinvoinnista huolehtiminen. Mikä on maapallon tehtävä kun ihmiset ovat täältä poissa? Miksi sen säilyminen on tärkeää? Mun nähdäkseni maapallo on juuri ihmisille tärkeä elinpaikkana, ja samalla myös siis muille luontokappaleille, joten tasapuolisesti pitäisi kaikkea ja koko tätä kokonaisuutta suojella.

Vierailija
378/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Matikka on joillekin haastavaa joten tässä kuva, joka havainnollistaa miksi kannataa käyttää maskia.

Kiitos! Aivan loistava kuvasarja joka selkeästi havainnollistaa mistä on kyse. On tutkittu tosiasia että ihminen omaksuu kuvallista informaatiota 80% tehokkaammin kuin sanallista, joten ehkäpä tämä kuvasarja tosiaan auttaa niitäkin ymmärtämään, jotka eivät maskien tehoon usko.

Vierailija
379/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maskeja on käytetty iät ja ajat esim.leikkauksissa ja hammashoidossa? Juuri sen vuoksi, ettei potilas ja lääkäri infektoidu toisistaan! Maskit suojaavat juuri sen vuoksi oikein käytettynä ja on todennäköistä, että tulevina vuosina muiden epudemioiden kanssa maskeja käytetään ja esim.influenssa-aikana. Ihmettelen sitä, että nämä maskivastustajat eivät tunnu sallivan maskeja edes muille, halukkaille! Olen sen verran itsekäs, samoin perheeni, etten halua virusta levittävien välinpitämättömien idioottien sairastuttavan minua ja otan molemmat rokotteet ja käytän maskia juuri näiden idioottien vuoksi.

Mutt eihnä se maski sinua suojaa "idioottien" viruksilta. Myöskään missään vaiheessa ei ole luvattu tai väitetty, että maski estäisi tartuttamasta muita - on puhuttu vaan siitä, että maski voi estää pisaran lentämisen. Korona tarttuu ilmateitse, ja siihen ei maskit auta. Paitsi toki ffp-maski, joten jos sellaista käytät, se toki auttaa. Kangasmaskit ovat täysin hyödyttömiä.

Vierailija
380/464 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Aivan loistava kuvasarja joka selkeästi havainnollistaa mistä on kyse. On tutkittu tosiasia että ihminen omaksuu kuvallista informaatiota 80% tehokkaammin kuin sanallista, joten ehkäpä tämä kuvasarja tosiaan auttaa niitäkin ymmärtämään, jotka eivät maskien tehoon usko.

Tämä kuvastaa pisaratartuntojen ehkäisyä. Sittemmin on ollut aika oaljon juttua siitä, että korona leviää ilmateitse, eivätkä viruspartikkelit suinkaan jää maskiin, vaan päätyvät joko maskin läpi (etenkin kangasmaskin kohdalla) tai maskin reunojen kautta hengitysilmaan.

Mutta vaikka maski olisikin tehokas keino, niin koronatilanteen ollessa rauhallinen, se on silti ylimitoitettu toimenpide siksi, että maski on erittäin epämukava päällä, aiheuttaa ongelmia kasvojen ihoon, tuottaa jätettää ja on turhaa rahanmenoa. Esim. paikkakunnalla, jossa ei ole ollut kuukausiin yhtään koronatartuntaa, on ihan ylimitoitettua ja liioiteltua puetuttaa kaikki ihmiset maskeihin jatkuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän