Maskisuositus loppui, silti kaikilla maskit kaupassa
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Lampaita ovat kaikki jotka käyttävät maskia.
Ja papukaijoja ne jotka luulevat olevansa kovinkin itsenäisiä ajattelijoita tämän maskivastaisen kotkotuksensa kanssa.
Ihanko itse keksit lampaaksi haukkua, vai opitko joltain kristallivelholta. Kukahan tässä se aivooesty tollo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskilla on iso symbolinen merkitys alamaisuuden osoittajana ja suukapulana. Ja harva tapa osoittaa valtaa on niin konkreettinen kuin hengittämisen rajoittaminen.
Maskilla on iso symbolinen merkitys osoittamassa sitä, että todella välittää toisten ihmisten terveydestä, eikä halua omalla toiminnallaan levittää vaarallista virusta muihin. Halutko maskittomuudellasi osoittaa, että minulla on valta tartuttaa sinuun virus, joka saattaa rajoittaa sinun hengittämistäsi jopa kuolemaan asti?
Senkö takia sinä pidät maskia? Haluat korostaa olevasi toisista välittävä maailmaa parantava ihminen?
Olethan ottanut rokotteenkin jo vaikkei sitä muille näykään, jotta voit pelastaa toiset ihmiset?Kyllä, esimerkiksi juuri täsmälleen sen takia. Minäkin olen oppinut tykkäämään siitä, että ihmiset ilmaisevat välittävänsä minusta. Niin se homma toimii kun eletään muiden keskuudessa.
Voisi jo lopettaa tuon iänikuisen lässytyksen välittämisestä. Koronatartunnat alkavat olla jo niin vähissä, että naamaräteillä on koko ajan entistä vähemmän tekemistä minkään välittämisen kanssa! Tauti ei tartu, jos sitä ei olekaan!
Kiitos rokotteiden ja maskin käytön.👍🏼
Tosin vielä ei kannata maskeista luopua. Vasta kun kaikki ovat saaneet kaksi rokotetta jotka rokotteen ottavat, se loppu joka ei ota, on sitten omillaan kun varotoimet loppuvat aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskilla on iso symbolinen merkitys alamaisuuden osoittajana ja suukapulana. Ja harva tapa osoittaa valtaa on niin konkreettinen kuin hengittämisen rajoittaminen.
Maskilla on iso symbolinen merkitys osoittamassa sitä, että todella välittää toisten ihmisten terveydestä, eikä halua omalla toiminnallaan levittää vaarallista virusta muihin. Halutko maskittomuudellasi osoittaa, että minulla on valta tartuttaa sinuun virus, joka saattaa rajoittaa sinun hengittämistäsi jopa kuolemaan asti?
Senkö takia sinä pidät maskia? Haluat korostaa olevasi toisista välittävä maailmaa parantava ihminen?
Olethan ottanut rokotteenkin jo vaikkei sitä muille näykään, jotta voit pelastaa toiset ihmiset?Kyllä, esimerkiksi juuri täsmälleen sen takia. Minäkin olen oppinut tykkäämään siitä, että ihmiset ilmaisevat välittävänsä minusta. Niin se homma toimii kun eletään muiden keskuudessa.
Voisi jo lopettaa tuon iänikuisen lässytyksen välittämisestä. Koronatartunnat alkavat olla jo niin vähissä, että naamaräteillä on koko ajan entistä vähemmän tekemistä minkään välittämisen kanssa! Tauti ei tartu, jos sitä ei olekaan!
Kiitos rokotteiden ja maskin käytön.👍🏼
Tosin vielä ei kannata maskeista luopua. Vasta kun kaikki ovat saaneet kaksi rokotetta jotka rokotteen ottavat, se loppu joka ei ota, on sitten omillaan kun varotoimet loppuvat aikanaan.
Ja ne, jotka ovat rokotteen ottaneet, ihmettelevät kun erilaisten syöpien määrät räjähtävät kasvuun 5 vuoden sisään ja pari-kolmekymppiset naiset ja miehet eivät saa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan maskin käytön sitten kun Suomessa ei ole todettu yhtään uutta koronatapausta 2 viikkoon.
Jatkossa tulen käyttämään maskia myös silloin, kun influenssaa tai muuta hengitysteitse leviävää tartuntatautia on liikkeellä. En vaan koe tarvetta sairastaa mitään räkätauteja.
Ihmettelen näitä kommentteja. Miten olette aiemmin kestäneet ne tavalliset räkätautinne? Mua ainakin itseäni huolestuttaisi miten vastustuskyvylle käy jos mihinkään ei enää altistu, koska jossain vaiheessa altistuu väkisinkin.
Tosi hyvä juttu jos käsidesit jää kauppoihin pysyvästi ja käsihygienia jää ihmisille nyt kunnolla korvan taa, mutta koen aikamoiseksi liioitteluksi nämä ikuiset maskienkäyttäjät.
Jokainen tekee tosin miten itse parhaakseen kokee, eihän muiden sitä tarvitse ymmärtääkään.
on hyvä psykoosi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
typerä tapa kirjoitti:
Vit un tyhmä ja oksettava tapa on käyttää tuota maskia. Saavat käyttäjät maski-suun(crack-mouth) ja keuhkokuumeen moisien k akkarättien käytössä. Myös hiivasientä on löydetty näiden maski-ihmisten suusta. Myös happivajetta aiheuttaa mitkä tappaa aivosoluja.
Nyt on hyvä psykoosit :D
Nuo väitteet on kaikki tiedettä. Löytyy ihan hakukoneita käyttämällä. Suussa on streptokokki, peität hengitystiet, suu jotenkin kuivuu, ja maskin ja suun välille muodostuu kuuma ja kostea ympäristö missä bakteerit villiintyy ja nimenomaan noita streptokokkeja voi kulkeutua keuhkoihin. Happivaje aiheuttaa aivoihin häikkää. Hammaslääkärit varoitelleet, että hampaat lähtee ja tuo crackin käyttäjien tapainen suu tulee maskien käyttäjille. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Hammaslääkärit kuitenkin itse käyttävät sitä työssään?
Aion säilyttää kangamaskini ja käyttää niitä kovilla pakkasilla. Pitävät naaman lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan maskin käytön sitten kun Suomessa ei ole todettu yhtään uutta koronatapausta 2 viikkoon.
Jatkossa tulen käyttämään maskia myös silloin, kun influenssaa tai muuta hengitysteitse leviävää tartuntatautia on liikkeellä. En vaan koe tarvetta sairastaa mitään räkätauteja.
Ihmettelen näitä kommentteja. Miten olette aiemmin kestäneet ne tavalliset räkätautinne? Mua ainakin itseäni huolestuttaisi miten vastustuskyvylle käy jos mihinkään ei enää altistu, koska jossain vaiheessa altistuu väkisinkin.
Tosi hyvä juttu jos käsidesit jää kauppoihin pysyvästi ja käsihygienia jää ihmisille nyt kunnolla korvan taa, mutta koen aikamoiseksi liioitteluksi nämä ikuiset maskienkäyttäjät.
Jokainen tekee tosin miten itse parhaakseen kokee, eihän muiden sitä tarvitse ymmärtääkään.
Heikosti. Äänityöläisenä varsin lieväkin hengitystieinfektio pakottaa sairaslomalle. Ja sen sairasloman aikana on esiintymisten lisäksi myös harjoitteleminen kiellettyä.
En taatusti tule välttymään räkätaudeilta, vaikka en niitä itse kyliltä saisikaan, koska minulla on peruskouluikäisiä lapsia. Nytkin korona-aikana ovat tuoneet minulle muutaman räkätaudin.
Tultiin äsken koiran kanssa aamulenkiltä. Hiljainen oli kylätie, autoilijoita töihin menossa jonkun verran, yksi pyöräilijä ja mummeli sauvakävelylenkillä maski naamalla. Ei god dag, meneekö vähän yli?
Miksi ketään kiinnostaa toisten maskin käyttö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ennen tätä en ollut varmaan ikinä käyttänyt käsidesiä enkä myöskään ole ikinä kipeä. Maskit aiheuttaa kurkkukipua ja nenänvuotoa ihan sinällään, ja millainen on vastustuskyky niillä mukuloilla jotka on elämänsä alkuvuodet olleet itse desinfioituja ja kaikki ihmiset ympärillä maskitettuja? Plus vielä se kaikista pahin asia kun nää vastuulliset maskia joka paikassa käyttävät surutta heittävät ne luontoon. Tuskin huolehtivat muistakaan jätteistään vastuullisesti kun ajattelutapa on tuo että hups, taas lensi maski järveen, no ei kai siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee tosin miten itse parhaakseen kokee, eihän muiden sitä tarvitse ymmärtääkään.Toisaalta ennen tätä en ollut varmaan ikinä käyttänyt käsidesiä enkä myöskään ole ikinä kipeä. Maskit aiheuttaa kurkkukipua ja nenänvuotoa ihan sinällään, ja millainen on vastustuskyky niillä mukuloilla jotka on elämänsä alkuvuodet olleet itse desinfioituja ja kaikki ihmiset ympärillä maskitettuja? Plus vielä se kaikista pahin asia kun nää vastuulliset maskia joka paikassa käyttävät surutta heittävät ne luontoon. Tuskin huolehtivat muistakaan jätteistään vastuullisesti kun ajattelutapa on tuo että hups, taas lensi maski järveen, no ei kai siinä mitään.
Kannattaa muistaa että linnutkin niitä maskeja roskiksista levittävät kuten muitakin roskia.
Käsidesin käyttö on tullut ainakin mulle tavaksi. Kahteen vuoteen en ole ollut yhtään kipeä millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee tosin miten itse parhaakseen kokee, eihän muiden sitä tarvitse ymmärtääkään.Toisaalta ennen tätä en ollut varmaan ikinä käyttänyt käsidesiä enkä myöskään ole ikinä kipeä. Maskit aiheuttaa kurkkukipua ja nenänvuotoa ihan sinällään, ja millainen on vastustuskyky niillä mukuloilla jotka on elämänsä alkuvuodet olleet itse desinfioituja ja kaikki ihmiset ympärillä maskitettuja? Plus vielä se kaikista pahin asia kun nää vastuulliset maskia joka paikassa käyttävät surutta heittävät ne luontoon. Tuskin huolehtivat muistakaan jätteistään vastuullisesti kun ajattelutapa on tuo että hups, taas lensi maski järveen, no ei kai siinä mitään.
Kannattaa muistaa että linnutkin niitä maskeja roskiksista levittävät kuten muitakin roskia.
Käsidesin käyttö on tullut ainakin mulle tavaksi. Kahteen vuoteen en ole ollut yhtään kipeä millään tavalla.
siksi maskeja tulisikin pistää vain sisätiloissa oleviin roskiksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo lintujen vika, teurastetaan ne. Hesarissa oli just juttu tyypistä joka on elokuusta alkaen kerännyt maskeja luonnosta jossain Nurmijärvi-Tripla- akselilla. Kertynyt lähes 7000. Mietitääs kuinka paljon niitä on maailmalla luonnossa ja merissä, varsinkin siellä missä ei välitetä luonnon tuhoutumisesta senkään vertaa kuin Suomessa. Monia miljardeja, mitä ne tekee esim vesieläimille?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään kiinnostaa toisten maskin käyttö?
Lähinnä kai siksi, että jotkut maskia käyttävät kokee tarpeelliseksi kertoa, miten itsekkäitä ja ajattelemattomia maskia käyttämättömät on.
Ei minua toisten maskit kiinnosta, katson lähinnä yleiskuvaa uteliaisuudesta että onko vielä paljonkin niitä liikenteessä, ja olen huomannut että on vähentynyt paljon.
Itsekin jätin pois, kun alkoi enemmän maskittomia näkymään (käytinkin maskia lähinnä siksi kun muutkin käytti, ei jaksa niitä tuomitsevia katseita tai pahimmillaan jotain kärttyistä vanhaa rouvaa neuvomaan kuinka pitäisi olla maski naamalla).
Minusta maski oli aikansa ihan ok, mutta nyt tartunnat on niin minimaaliset että muidenkin rajoitusten purun myötä myös sen käyttö on turhaa.
Toisaalta olen aika huolissani mitä maskien jatkuva ja turha käyttö voi aiheuttaa vastustuskyvylle ja keuhkoille. Aiheutuuko niistä epidemioita itsestään muiden hengitystievirusten muodossa, kun ihmisillä ei vastustuskykyä enää ole ja jokatapauksessa ne tietyt tutut virukset täällä pyörii? En tiedä, tämä vain omaa pohdintaa siis.
kyllä se on todellakin sekoilua olla käyttämättä maskia, jokseenkin suicidia myös. Meneekö sulla noin huonosti elämässäsi että vähät piittaat yhtikäs mistään?
laivan tuomako oot kirjoitti:
kyllä se on todellakin sekoilua olla käyttämättä maskia, jokseenkin suicidia myös. Meneekö sulla noin huonosti elämässäsi että vähät piittaat yhtikäs mistään?
Maskiko se nyt on joku merkki siitä, voiko ihminen piitata yhtikäs mistään?
Ei kannata nyt vedellä mutkia suoriksi kuitenkaan.
Ainakin omassa elämässäni menee kaikki juuri niin hyvin, että voin olla käyttämättä maskia asioidessani kaupassa ja nauttia elämästä muutenkin.
Eikös ne riskiryhmät ole jo rokotuksen hakeneet? Eli miksi niitä edelleen suojata käyttämällä itse maskia kun heillä on rokotus suojanaan ja sen nimeen nyt niin kovin vannotaan?
Riskiryhmiä suojatakseen niitä maskeja kai oli käytettävä. Suuri osa täälläpäin näyttää ikänsä puolesta olevan riskiryhmää ja monet heiluvat tuolla silti ilman maskeja, sitten minun terveenä ja riskiryhmään kuulumattomana pitäisi heitä varjella?
Käytin maskia aikani kun tilanne oli paha, nyt sen käytölle en näe syytä enää. Rajoituksia puretaan, kokoontumisia sallitaan ja rokotteita on jo riskiryhmät saaneet joten eiköhän nyt uskalleta varovasti jo palata normaaliin pikkuhiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kehtaa mennä ilman maskia jo nyt.
309 lammasta alapeukuttanyt! 🐑
En ole käyttänyt tähänkään asti astman takia. Virukset läpäiset maskin. Ruotsissa maksipakkoa ei juuri sen vuoksi ole, että tieteellinen näyttö ei tue niiden käyttöä (ja tämän on todennut ihan THL:n Salminen).
Vierailija kirjoitti:
Faktat kuntoon! kirjoitti:
Siis maskeillahan ei suojella itseä vaan muita ihmisiä. Se saattaa antaa ehkä pientä suojaa itsellekin, mutta virus on niin pieni että tarttuu myös silmien kautta, joten pääasiallinen syy maskin käyttöön on se, ettei tartuta muita. Virus leviää myös oireettomilta tartuttajilta, jotka eivät itse edes tiedä kantavansa virusta. Eli kyllä se aika paljon vaikuttaa muihin ihmisiin käytätkö maskia vai et. Loppujen lopuksi todella pieni vaiva itselle laittaa se maski naamalle, mutta saattaa pelastaa toisen ihmisen hengen!
En vaan näe syytä, miksi minua pitäisi kiinnostaa tuntemattomien ihmisten hyvinvointi. Enhän minä näe heitä enää koskaan uudestaan tuskin muutenkaan, niin sama se minulle on, ovatko he elossa vai kuolleita siellä, missä he ovatkaan.
Suurin osa kuolleista on kuitenkin vanhoja jo elämänsä lopussa olevia ihmisiä, joiden kuolema on jo muutenkin ovella. En usko, että monikaan heistä suree parin kivun täyteisen vuoden väliin jäämistä.
Mahdolliset ihmettelyt luonteestani voi lähettää isälleni, joka on itsekin tunnevammainen 🤸♂️
Et sinä ole tunnevammainen. Olet vain rehellinen. Et esitä tunteita, joita sinulla ei oikeasti ole, kuten suurin osa hyvesignaloijista. Mitä nämä koronahuolestuneet riskiryhmiä empatiseeraavat ovat tehneet maailman lapsikuolleisuuden vähentämiseksi ikinä? Miksi meidän pitäisi surra ja ehkäistä tuntemattomien vanhojen ihmisten kuolemia, kun emme ole surreet tai ehkäisseet tuntemattomien lastenkaan kuolemia?
Käytän maskia peittääkseni kasvoni. On ihmeen rentouttavaa mennä ihmisten ilmoille stressaamatta omasta naamasta ja siitä, tunnistaako joku. Jos haluaa panostaa, silmämeikki riittää ja tekee itsessään näyttävän näköiseksi. Iso nenä ja kiiltävä iho jäävät piiloon.
Mutta onhan se nyt koomista käyttää maskia jossain perähikiällä, missä tartuntoja on ollut joskus ja jouluna.