Maskisuositus loppui, silti kaikilla maskit kaupassa
Kommentit (464)
Maskisuositus joulukuun 2021 loppuun näillä näkymin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyötyä. Virukset läpäisevät maskin.
Riittää, että siellä kaupassa on yksi, jolla on se Intian variantti. Jos sen kanssa hengittelee samaa ilmaa saa viruksen varmasti. Kanta-Hämeen ryppäässä kuolinprosentti oli 17.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaita ovat kaikki jotka käyttävät maskia.
Ja papukaijoja ne jotka luulevat olevansa kovinkin itsenäisiä ajattelijoita tämän maskivastaisen kotkotuksensa kanssa.
Ihanko itse keksit lampaaksi haukkua, vai opitko joltain kristallivelholta. Kukahan tässä se aivooesty tollo on.
Sinä olet aivopesty.
Virukset läpäisevät maskin.
Uskot tätä manipulointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskilla on iso symbolinen merkitys alamaisuuden osoittajana ja suukapulana. Ja harva tapa osoittaa valtaa on niin konkreettinen kuin hengittämisen rajoittaminen.
Maskilla on iso symbolinen merkitys osoittamassa sitä, että todella välittää toisten ihmisten terveydestä, eikä halua omalla toiminnallaan levittää vaarallista virusta muihin. Halutko maskittomuudellasi osoittaa, että minulla on valta tartuttaa sinuun virus, joka saattaa rajoittaa sinun hengittämistäsi jopa kuolemaan asti?
Senkö takia sinä pidät maskia? Haluat korostaa olevasi toisista välittävä maailmaa parantava ihminen?
Olethan ottanut rokotteenkin jo vaikkei sitä muille näykään, jotta voit pelastaa toiset ihmiset?Kyllä, esimerkiksi juuri täsmälleen sen takia. Minäkin olen oppinut tykkäämään siitä, että ihmiset ilmaisevat välittävänsä minusta. Niin se homma toimii kun eletään muiden keskuudessa.
Voisi jo lopettaa tuon iänikuisen lässytyksen välittämisestä. Koronatartunnat alkavat olla jo niin vähissä, että naamaräteillä on koko ajan entistä vähemmän tekemistä minkään välittämisen kanssa! Tauti ei tartu, jos sitä ei olekaan!
Kiitos rokotteiden ja maskin käytön.👍🏼
Tosin vielä ei kannata maskeista luopua. Vasta kun kaikki ovat saaneet kaksi rokotetta jotka rokotteen ottavat, se loppu joka ei ota, on sitten omillaan kun varotoimet loppuvat aikanaan.
Aivopesty lammas^
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FFP2- tai FFP3-tason hengityssuojainten teho on yli 95 %. Jos virus on kiinni pisarassa tms. isommassa kappaleessa, se jää myös kangas- tai kirurginmaskiin. Kuulemma virus on hyvin harvoin ihan puhtaana aerosolina paitsi pakkasilla, jolloin sen ympäriltä kuivuvat kaikki kosteat pisarat yms. pois.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa oli vielä infokyltti ”Käytäthän maskia.” Ei ole minulle mikään kynnyskysymys, joten käytin maskia.
Koska omaa ajattelua ei ole eikä ole ollutkaan.
Pelkkä tahdoton robotti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on normiaika. Olisi kaikille parempi kun lopulta kaikki myöntäisivät sen. Ei enää maskeja, turvavälejä eikä muutakaan paskaa.
Hyvä säilyttää jotkut rutiinit, koska syksyllä taas kosahtaa
Minä luovun maskista sitten kun viralliset tartuntatilastot ovat olleet riittävän pitkään 0 tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa oli vielä infokyltti ”Käytäthän maskia.” Ei ole minulle mikään kynnyskysymys, joten käytin maskia.
Koska omaa ajattelua ei ole eikä ole ollutkaan.
Pelkkä tahdoton robotti.
Kuule Igor, sullehan on tietysti edullista, että levität noita valheitasi. Eikös se teidän hybridisodankäynnissänne menekin niin, että kaikki tilaisuudet vähentää suomalaisten lukumäärää ja toimintakykyä pitää käyttää hyväksi. Siksihän te sieltä rajan takaa tulette meille kauppoihin ilman niitä maskeja. Levittämään virusta tahallanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan maskin käytön sitten kun Suomessa ei ole todettu yhtään uutta koronatapausta 2 viikkoon.
Jatkossa tulen käyttämään maskia myös silloin, kun influenssaa tai muuta hengitysteitse leviävää tartuntatautia on liikkeellä. En vaan koe tarvetta sairastaa mitään räkätauteja.
Ihmettelen näitä kommentteja. Miten olette aiemmin kestäneet ne tavalliset räkätautinne? Mua ainakin itseäni huolestuttaisi miten vastustuskyvylle käy jos mihinkään ei enää altistu, koska jossain vaiheessa altistuu väkisinkin.
Tosi hyvä juttu jos käsidesit jää kauppoihin pysyvästi ja käsihygienia jää ihmisille nyt kunnolla korvan taa, mutta koen aikamoiseksi liioitteluksi nämä ikuiset maskienkäyttäjät.
Jokainen tekee tosin miten itse parhaakseen kokee, eihän muiden sitä tarvitse ymmärtääkään.Toisaalta ennen tätä en ollut varmaan ikinä käyttänyt käsidesiä enkä myöskään ole ikinä kipeä. Maskit aiheuttaa kurkkukipua ja nenänvuotoa ihan sinällään, ja millainen on vastustuskyky niillä mukuloilla jotka on elämänsä alkuvuodet olleet itse desinfioituja ja kaikki ihmiset ympärillä maskitettuja? Plus vielä se kaikista pahin asia kun nää vastuulliset maskia joka paikassa käyttävät surutta heittävät ne luontoon. Tuskin huolehtivat muistakaan jätteistään vastuullisesti kun ajattelutapa on tuo että hups, taas lensi maski järveen, no ei kai siinä mitään.
Kannattaa muistaa että linnutkin niitä maskeja roskiksista levittävät kuten muitakin roskia.
Käsidesin käyttö on tullut ainakin mulle tavaksi. Kahteen vuoteen en ole ollut yhtään kipeä millään tavalla.
Joo lintujen vika, teurastetaan ne. Hesarissa oli just juttu tyypistä joka on elokuusta alkaen kerännyt maskeja luonnosta jossain Nurmijärvi-Tripla- akselilla. Kertynyt lähes 7000. Mietitääs kuinka paljon niitä on maailmalla luonnossa ja merissä, varsinkin siellä missä ei välitetä luonnon tuhoutumisesta senkään vertaa kuin Suomessa. Monia miljardeja, mitä ne tekee esim vesieläimille?
Tämä on syy, miksi en ole ainuttakaan maskia ostanut enkä niitä käytä. Luonnon hyvinvointi on kaikkein tärkeintä. Ihmiset voi mun puolestani kuolla vaikka kaikki, niin maapallo pelastuu. Mutta ei, nämä omasta mielestään ainutlaatuisen tärkeät mätänevät liharuhot suojaavat itsensä huolella, koska uskovat olevansa arvokkaita maailmankaikkeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Riittää, että siellä kaupassa on yksi, jolla on se Intian variantti. Jos sen kanssa hengittelee samaa ilmaa saa viruksen varmasti. Kanta-Hämeen ryppäässä kuolinprosentti oli 17.
No eikä ollut kuolinprosentti 17. Laskit varmaan vain sairaalahoitoon koronan vuoksi joutuneet vanhukset. Mutta toki nyt on patoutunutta kuolinkysyntää, kun ei vanhuksilla ole ollut lupa kuolla mihinkään kohta puoleentoistavuoteen. Saman niiton olisi tehnyt mikä tahansa tavallinen flunssavirus.
Ja helkkarin hyvä, jos Intian variantti leviää, koska se on kuin tavallinen nuha. Koronasta alkaa olla enin puhti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ollut kuolinprosentti 17. Laskit varmaan vain sairaalahoitoon koronan vuoksi joutuneet vanhukset. Mutta toki nyt on patoutunutta kuolinkysyntää, kun ei vanhuksilla ole ollut lupa kuolla mihinkään kohta puoleentoistavuoteen. Saman niiton olisi tehnyt mikä tahansa tavallinen flunssavirus.
Ja helkkarin hyvä, jos Intian variantti leviää, koska se on kuin tavallinen nuha. Koronasta alkaa olla enin puhti pois.
Igor, jos asuisit Suomessa, olisit lukenut maan päälehdestäkin, että Intian varianttiin oli Kanta-Hämeessä sairastunut 100 henkilöä, joista kaikki olivat sairaalassa ja heistä 17 kuoli. En tiedä, miten siellä Rysslandissa lasketaan prosentteja, mutta valista meitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pelleily on vahvistanut käsitykseni siitä että on häpeä olla suomalainen- olen ajatellut hakea toisen maan kansalaisuutta, jos nämä pellet pääsevät niskan päälle vaatimuksineen. Piikki-vinkujia, hyi vit..
Hyvä. Minne ajattelit lähteä? Luuletko että muualla kuin Suomessa ei ole maskeja ja koronarajoituksia?
Tuossapa se. Suomi on päästänyt kansalaisensa korona-aikana todella lievillä rajoituksilla ja sitäkin lievemmillä sanktioilla. Toisaalta yrityksiä ja varsinkin niitä pienimpiä lienee kuritettu senkin edestä, konkurssiaaltoa kaiketi enteillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FFP2- tai FFP3-tason hengityssuojainten teho on yli 95 %. Jos virus on kiinni pisarassa tms. isommassa kappaleessa, se jää myös kangas- tai kirurginmaskiin. Kuulemma virus on hyvin harvoin ihan puhtaana aerosolina paitsi pakkasilla, jolloin sen ympäriltä kuivuvat kaikki kosteat pisarat yms. pois.
Ja varaa näihin maskeihin jatkuvasti suosituksen mukaisesti käytettynä on kenellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin tänään ilman maskia. Asun Satakunnassa. Tuli mulkoilevia katseita maskin takaa, mutta hymyilin takaisin. Monikin oli jo ilman.
Minä olen käyttänyt maskia tällä Satakunnassa vain hyvin vähän koko aikana, koska saan nopeasti happivajeen ja alkaa huipata, jos en saa kunnolla ilmaa koko ajan. Työnantaja velvoitti maskin käyttöön, vaikka oli vain suositus, mutta eipä hän minua puhutteluun ottanut, vaikka ilman maskia olin. Taisi tietää, että meikäläinen uskaltaa kyllä laukoa suorat sanat.
Ainoa paikka, missä säännöllisesti käytin maskia, oli kirjasto.
Nyt kun maskisuositus poistui, menin kiinnostuneena paikalliseen K-kauppaan. Myyjillä oli vielä maskit ja useimmilla asiakkaillakin. Ehkä kolmasosa oli ilman.
Mitä tulee satakuntalaisiin, he mulkoilevat aina ja kaikkia, oli syytä tai ei. Siihen pitää suhtautua paikalliseen tapaan, siis katsoa ihmisistä ohi. Vähän niin kuin koirat, suoraa katsekontaktia ei oteta kuin nurkkaan ajettuna.
Korona tuskin pelästyy suoria sanojasi, vaan tulee niistä huolimatta.
Maskin käyttöä suositellaan seuraavissa tilanteissa ja seuraaville yli 12-vuotiaille henkilöille
Joukkoliikenteessä.Koronavirustestiin hakeutuvat henkilöt matkalla näytteenottoon ja ennen testituloksen valmistumista, jos on välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.Riskialueelta Suomeen saapuvat matkustajat heidän siirtyessään maahantulopisteeltä karanteeniin tai jos heillä on karanteenin aikana välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.Kotimaanmatkailussa tulisi noudattaa kohdepaikkakunnan ohjeistusta maskin käytöstä.
Sairaalassa, terveyskeskuksessa tai ympärivuorokautisen hoivan laitoksissa vierailtaessa tai työskenneltäessä.
Kasvomaskia on hyvä käyttää lisäksi aina tilanteissa, joissa lähikontaktien välttäminen on vaikeaa, esimerkiksi yleisötapahtumissa, tai sisätiloissa tai esimerkiksi kaupoissa silloin kun paikalla on runsaasti ihmisiä.
Työpaikoilla suositellaan huomioimaan Työterveyslaitoksen ohjeistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Igor, jos asuisit Suomessa, olisit lukenut maan päälehdestäkin, että Intian varianttiin oli Kanta-Hämeessä sairastunut 100 henkilöä, joista kaikki olivat sairaalassa ja heistä 17 kuoli. En tiedä, miten siellä Rysslandissa lasketaan prosentteja, mutta valista meitä.
En ole lukenut lehtiä, mutta heitän arvauksen. Jonnekin vanhainkotiin pääsi virus ja vain selvästi sairaat, joilla on todettu tartunta, on mukana laskuissa. Nuo sata todetusti intianvariantin saanutta tuskin edustavat Suomen väestön ikärakennetta, ovat vanhempia.
Olen suomalainen keski-ikäinen nainen, ja sinun Igor-nimittelysi on noloa. Äärettömän kulunut muka-vitsi tuo venäläistrolliksi leimaaminen. Olet typerä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttöä suositellaan seuraavissa tilanteissa ja seuraaville yli 12-vuotiaille henkilöille
Joukkoliikenteessä.Koronavirustestiin hakeutuvat henkilöt matkalla näytteenottoon ja ennen testituloksen valmistumista, jos on välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.Riskialueelta Suomeen saapuvat matkustajat heidän siirtyessään maahantulopisteeltä karanteeniin tai jos heillä on karanteenin aikana välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.Kotimaanmatkailussa tulisi noudattaa kohdepaikkakunnan ohjeistusta maskin käytöstä.
Sairaalassa, terveyskeskuksessa tai ympärivuorokautisen hoivan laitoksissa vierailtaessa tai työskenneltäessä.
Kasvomaskia on hyvä käyttää lisäksi aina tilanteissa, joissa lähikontaktien välttäminen on vaikeaa, esimerkiksi yleisötapahtumissa, tai sisätiloissa tai esimerkiksi kaupoissa silloin kun paikalla on runsaasti ihmisiä.
Työpaikoilla suositellaan huomioimaan Työterveyslaitoksen ohjeistus.
Eli perustasolla ei maskia tarvita.
Sairasta. Ehkä olisi parempi olla harrastamatta seksiä ollenkaan, sitten olisi turvallista.