Maskisuositus loppui, silti kaikilla maskit kaupassa
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskilla on iso symbolinen merkitys alamaisuuden osoittajana ja suukapulana. Ja harva tapa osoittaa valtaa on niin konkreettinen kuin hengittämisen rajoittaminen.
Maskilla on iso symbolinen merkitys osoittamassa sitä, että todella välittää toisten ihmisten terveydestä, eikä halua omalla toiminnallaan levittää vaarallista virusta muihin. Halutko maskittomuudellasi osoittaa, että minulla on valta tartuttaa sinuun virus, joka saattaa rajoittaa sinun hengittämistäsi jopa kuolemaan asti?
Senkö takia sinä pidät maskia? Haluat korostaa olevasi toisista välittävä maailmaa parantava ihminen?
Olethan ottanut rokotteenkin jo vaikkei sitä muille näykään, jotta voit pelastaa toiset ihmiset?Kyllä, esimerkiksi juuri täsmälleen sen takia. Minäkin olen oppinut tykkäämään siitä, että ihmiset ilmaisevat välittävänsä minusta. Niin se homma toimii kun eletään muiden keskuudessa.
Voisi jo lopettaa tuon iänikuisen lässytyksen välittämisestä. Koronatartunnat alkavat olla jo niin vähissä, että naamaräteillä on koko ajan entistä vähemmän tekemistä minkään välittämisen kanssa! Tauti ei tartu, jos sitä ei olekaan!
Minäpä aion jatkossa käyttää syksyisin ja talvisin aina niin välttyy flunssilta. Nytkään ei ole ole ollut flunssaa v.2020 alun jälkeen kun alkoi maskia käyttämään.
En käytä. Maski maski maski maskiuskovaiset pakko pakko pakko pakko pakko pakko. En käytä pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko. En en en en en en en en en en en en pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko. Uskovaiset pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko
Vierailija kirjoitti:
Minäpä aion jatkossa käyttää syksyisin ja talvisin aina niin välttyy flunssilta. Nytkään ei ole ole ollut flunssaa v.2020 alun jälkeen kun alkoi maskia käyttämään.
Tuo on samaa ylivarovaisuutta kuin kondomin käyttäminen :(
Mitä minun maskin käyttäminen muille kuuluu? Ei yhtään mitään.
Faktat kuntoon! kirjoitti:
Siis maskeillahan ei suojella itseä vaan muita ihmisiä. Se saattaa antaa ehkä pientä suojaa itsellekin, mutta virus on niin pieni että tarttuu myös silmien kautta, joten pääasiallinen syy maskin käyttöön on se, ettei tartuta muita. Virus leviää myös oireettomilta tartuttajilta, jotka eivät itse edes tiedä kantavansa virusta. Eli kyllä se aika paljon vaikuttaa muihin ihmisiin käytätkö maskia vai et. Loppujen lopuksi todella pieni vaiva itselle laittaa se maski naamalle, mutta saattaa pelastaa toisen ihmisen hengen!
Sitä suuremmalla syyllä en käytä! Minä olen sairastanut koronan maaliskuussa, saanut ekan piikin kesäkuun alussa. Jo itse sairastettu korona antaa kuukausien täydellisen suojan. En tartuta, en sairastu. Sitä enemmän ärsyttää käyttää sitä töissä. Kysyin inhan sieltä infektiolääkäriltäkin asiasta, että miksi joudun kiusaamaan itseäni turhan takia. Vastaus oli, että kyse on siitä, ettei haluta nyt kenenkään saavan erioikeuksia, mutta epidemian kannalta maski on minulle turha. Voi luoja. Käytän siis töissä maskia, jotta toisille ei tule paha mieli. Vapaa-ajalla en todellakaan käytä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskilla on iso symbolinen merkitys alamaisuuden osoittajana ja suukapulana. Ja harva tapa osoittaa valtaa on niin konkreettinen kuin hengittämisen rajoittaminen.
Maskilla on iso symbolinen merkitys osoittamassa sitä, että todella välittää toisten ihmisten terveydestä, eikä halua omalla toiminnallaan levittää vaarallista virusta muihin. Halutko maskittomuudellasi osoittaa, että minulla on valta tartuttaa sinuun virus, joka saattaa rajoittaa sinun hengittämistäsi jopa kuolemaan asti?
Senkö takia sinä pidät maskia? Haluat korostaa olevasi toisista välittävä maailmaa parantava ihminen?
Olethan ottanut rokotteenkin jo vaikkei sitä muille näykään, jotta voit pelastaa toiset ihmiset?Kyllä, esimerkiksi juuri täsmälleen sen takia. Minäkin olen oppinut tykkäämään siitä, että ihmiset ilmaisevat välittävänsä minusta. Niin se homma toimii kun eletään muiden keskuudessa.
Voisi jo lopettaa tuon iänikuisen lässytyksen välittämisestä. Koronatartunnat alkavat olla jo niin vähissä, että naamaräteillä on koko ajan entistä vähemmän tekemistä minkään välittämisen kanssa! Tauti ei tartu, jos sitä ei olekaan!
Lapsi rakas. Tartunnat on saatu rajoituksin ja suosituksin alas, virus ei ole kadonnut. Sitä liikkuu vähemmän toki, mutta tartunnan saatat saada edelleen, mutaation vielä helpommin.
Suomen maskipolitiikka on alusta asti ollut outo. Maski on nimenomaan hyvä silloin, kun paikat on auki ja ihmiset liikkuu, ”ainoana” suojakeinona. Silloin sen hyöty on suurimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis maskeillahan ei suojella itseä vaan muita ihmisiä. Se saattaa antaa ehkä pientä suojaa itsellekin, mutta virus on niin pieni että tarttuu myös silmien kautta, joten pääasiallinen syy maskin käyttöön on se, ettei tartuta muita. Virus leviää myös oireettomilta tartuttajilta, jotka eivät itse edes tiedä kantavansa virusta. Eli kyllä se aika paljon vaikuttaa muihin ihmisiin käytätkö maskia vai et. Loppujen lopuksi todella pieni vaiva itselle laittaa se maski naamalle, mutta saattaa pelastaa toisen ihmisen hengen!
Sitä suuremmalla syyllä en käytä! Minä olen sairastanut koronan maaliskuussa, saanut ekan piikin kesäkuun alussa. Jo itse sairastettu korona antaa kuukausien täydellisen suojan. En tartuta, en sairastu. Sitä enemmän ärsyttää käyttää sitä töissä. Kysyin inhan sieltä infektiolääkäriltäkin asiasta, että miksi joudun kiusaamaan itseäni turhan takia. Vastaus oli, että kyse on siitä, ettei haluta nyt kenenkään saavan erioikeuksia, mutta epidemian kannalta maski on minulle turha. Voi luoja. Käytän siis töissä maskia, jotta toisille ei tule paha mieli. Vapaa-ajalla en todellakaan käytä...
Mistä sä olet saanut päähäsi, että sairastettu tauti antaa 100% suojan? Kukaan täyspäinen lääkäri ei vastaa mitään tollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä olet saanut päähäsi, että sairastettu tauti antaa 100% suojan? Kukaan täyspäinen lääkäri ei vastaa mitään tollaista.
Nää on näitä, joilla ei ole hajuakaan vasta-aineista ja immuniteetista. Antaa näiden luottaa siihen, ei nää fiksummiksi tule vaikka kuka kertoisi faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin puhe välittämisestä ja huomaavaisuudesta on "lässyttämistä". No, elämä on. Meitä on moneen junaan, jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minun maskin käyttäminen muille kuuluu? Ei yhtään mitään.
Naurahdin. Omanlaistaan huumoria kai tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin puhe välittämisestä ja huomaavaisuudesta on "lässyttämistä". No, elämä on. Meitä on moneen junaan, jne.
Suomessa, jossa ihmiset voivat pyörtyä ja saada sairaskohtauksia kadulle niin, että ohi kulkee kymmeniä ihmisiä puuttumatta asiaan koska se näyttää siltä että on joku sammunut hamppi.
Suomessa, jossa kerrostaloasunnosta kuuluu jatkuvaa pahoinpitelyn ääntä, mutta naapurit vain huolestumisen sijaan ärsyyntyy ja valittaa keskenään tekemättä mitään, koska ei haluta puuttua. Sitten kun siellä tapetaan joku, kerrotaan mediassa miten jatkuvasti tappelun ääniä kantautui mutta ollaan järkyttyneitä kun se menikin niin pitkälle.
Suomessa, missä suuri osa heivaa vanhempansa laitokseen muiden hoidettavaksi ja vähät välittää heidän asioistaan.
Kaupan kassalla jos edessä olevalta puuttuu rahaa, ärsyynnytään hidastelusta muttei tarjouduta auttamaan.
Katsellaan nenän vartta pitkin niin tuttuja kuin tuntemattomiakin ja paasataan työpaikan kahvihuoneissa ja kaveriporukoissa toisten tekemisistä.
Ajetaan liikenteessä "minä ensin" periaatteella ja samalla periaatteella asioidaan kaupoissakin
Ja nyt sama kansa laittaa rätin naamalleen koska "välittää niin paljon muista ihmisistä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On monia, jotka eivät ole koko aikana pukeneet maskia päällensä kertaakaan.
Eikä kukaan ole sanonut yhtikäs mitään.
Olkaa rohkeasti ilman maskia, hengittäkää puhdasta ilmaa. Sano ei China Export nanomateriaaleille (ne kertyvät aivoihin).
China Export nanomateriaaleista en tiedä mitään mutta ihmettelen miten ihmiset stressaavat jonkun suosituksen kanssa kun itsekään en ainuttaakaan maskia ole käyttänyt koko aikana. Kukaan ei ole sanonut yhtä ainutta sanaa eikä edes katsonut juuri sen pidempään eli en käsitä ryhmäpainetta käyttää jotain maskia vaikka kaupassa.
Meillä on ainakin työpaikalla sääntö että kaikkien on käytettävä maskia liikuttaessa kodin ulkopuolella, leviämisvaiheessa oleville alueille ja ulkomaille ei saa matkustaa ilman pakottavaa syytä ja ei-välttämättömiä kokoontumisia, tapaamisia ja ravintoloita tulee välttää.
Samanlaisia on varmaan aika monessa muussakin paikassa joten riski sille että joku näkee jos liikut ilman maskia esim. kaupassa on olemassa ja seuraavalla viikolla pääseekin sitten HR:n puhutteluun terveysturvallisuuden ja koko firman vaarantamisesta ja mahdollisesti työtehtäviä muutetaan niin että kaksi viikkoa siivoat jotain varastoa tms. missä ei ole ketään muita mailla halmeilla.
Työpaikallasi ei ole mitään oikeutta vaatia tuollaisia. Tietenkään heillä ei ole velvollisuutta maksaa palkkaa, jos työntekijä ei voi tulla työpaikalle ei-välttämättömättästä matkasta johtuvan omaehtoisen karanteenin vuoksi. Mutta mitään vapaa-ajan maskipakkoja tai matkustuskieltoja ei työpaikalla voida asettaa, haloo.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kehtaa mennä ilman maskia jo nyt.
En ole käyttänyt maskia missään kertaakaan. Kukaan tuttuni, jotka olen tavannut ilman maskeja, ei ole kuollut eikä edes sairastunut. Eikä kukaan niiden tuttu myöskään. Minusta ei siis ole lähtenyt mitään "tartuntaketjua". Miksi olisi, enhän ole ollut sairas koko tänä aikana.
Ei tarvitse kun yhden tartuttajan kohtaaminen suojattomana niin alkaa tapahtua. Maski pysyy ainakin mun naamalla olipa pakko tai ei kaupassa, liikennevälineissä ym.
Jos jokainen, joka ei halua saada koronnatartuntaa (kuten esim allekirjoittanut itse on tehnyt) vaihtaisi tavallisen maskinsa kunnolliseen hengityssuojaimeen, kaikki muut voisivat olla käyttämättä maskeja. Kävin äsken lähikaupassa ja huomasin, että maskia käyttävien määrä on jo vähentynyt, mutta vastaavasti näki jonkin verran enemmän hengityssuojaimia kuin vielä kuukausi sitten. Minusta tämä on oikea suunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa, jossa ihmiset voivat pyörtyä ja saada sairaskohtauksia kadulle niin, että ohi kulkee kymmeniä ihmisiä puuttumatta asiaan koska se näyttää siltä että on joku sammunut hamppi.
Suomessa, jossa kerrostaloasunnosta kuuluu jatkuvaa pahoinpitelyn ääntä, mutta naapurit vain huolestumisen sijaan ärsyyntyy ja valittaa keskenään tekemättä mitään, koska ei haluta puuttua. Sitten kun siellä tapetaan joku, kerrotaan mediassa miten jatkuvasti tappelun ääniä kantautui mutta ollaan järkyttyneitä kun se menikin niin pitkälle.
Suomessa, missä suuri osa heivaa vanhempansa laitokseen muiden hoidettavaksi ja vähät välittää heidän asioistaan.
Kaupan kassalla jos edessä olevalta puuttuu rahaa, ärsyynnytään hidastelusta muttei tarjouduta auttamaan.
Katsellaan nenän vartta pitkin niin tuttuja kuin tuntemattomiakin ja paasataan työpaikan kahvihuoneissa ja kaveriporukoissa toisten tekemisistä.
Ajetaan liikenteessä "minä ensin" periaatteella ja samalla periaatteella asioidaan kaupoissakin
Ja nyt sama kansa laittaa rätin naamalleen koska "välittää niin paljon muista ihmisistä"?
Onpa sinun Suomesi ikävä paikka. Minun Suomeni on paljon mukavampi.
Mitä tulee rahan puuttumiseen kassalla, siihen on ihan yksinkertainen ratkaisu: jättää yhden ostoksen pois. Miksi siinä pitäisi muiden ruveta auttamaan? En minä ainakaan maksele muiden ostoksia enkä ymmärrä, miksi pitäisi. Verovaroista autetaan köyhiä kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kun yhden tartuttajan kohtaaminen suojattomana niin alkaa tapahtua. Maski pysyy ainakin mun naamalla olipa pakko tai ei kaupassa, liikennevälineissä ym.
Höpöhöpö. Sinun pitäisi olla sen tartuttajan kanssa lähekkäin useita minuutteja ja saada naamallesi räkää tai vähintään köhäistä hengitystä. Useimmiten tarvitaan vieläpä huonosti tuuletettu sisätila.
Ihme hysteriaa taas. Ethän vain ole vuoteen laulanut ja tanssinut? Senhän ilmoitettiin myös levittävän tautia.
Niin, ja voi hyvinkin olla, että on jopa koronan kannalta ihan sama, onko joku kangasmaski vai ei maskia ollenkaan. Eikä missään virallisessa mediassa ole edes väitetty maskien estävän tartuttamista - päin vastoin on korostettu, että lähinnä jonkun pisaran lentämisen maski voi estää. Nyt tämä homma on jostain syystä vääristynyt niin, että uskotaan maskien jo estävän kaikki tartunnat.