Maskisuositus loppui, silti kaikilla maskit kaupassa
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskilla on iso symbolinen merkitys alamaisuuden osoittajana ja suukapulana. Ja harva tapa osoittaa valtaa on niin konkreettinen kuin hengittämisen rajoittaminen.
Maskilla on iso symbolinen merkitys osoittamassa sitä, että todella välittää toisten ihmisten terveydestä, eikä halua omalla toiminnallaan levittää vaarallista virusta muihin. Halutko maskittomuudellasi osoittaa, että minulla on valta tartuttaa sinuun virus, joka saattaa rajoittaa sinun hengittämistäsi jopa kuolemaan asti?
Senkö takia sinä pidät maskia? Haluat korostaa olevasi toisista välittävä maailmaa parantava ihminen?
Olethan ottanut rokotteenkin jo vaikkei sitä muille näykään, jotta voit pelastaa toiset ihmiset?
Itse käytän edelleen maskia koska ei siitä haittaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä hauska tietää kuka näitä naurettavia termejä (kiihtymisvaihe, koronan perustaso jne) oikein keksii ja lanseeraa. Tässäkin ketjussa tuli taas yksi uusi "moninkertainen riskiryhmäläinen", joka oli kirjoittajan mukaan kuolemassa jos hän ei noudata kaikkia suosituksia.
Kuinkahan monen riskiryhmäläinen tai hänen läheinen on etsinyt tietoa niiden riskien vähentämiseksi. Ylipainosta (30-50 kg) olisi kaikki huolissaan olevat päässeet tässä reilussa vuodessa eroon ja 2 tyypin diabetes olisi oikealla ruokavaliolla hoidettu pois. Samainen ruokavalio olisi helpottanut monia muitakin kroonista vaivoja ja vähentänyt elimistön piilossa olevaa matala-asteista tulehdusta. Ja nämä vaivat ovat juurikin niitä koronan merkittävimpiä riskitekijöitä.
Joo, mutta sen sijaan, että otatte ohjat omiin käsiin ja olisitte vastuussa itsestänne, niin vaaditte muita elämään elämäänsä teitä suojellen. Ja kun suojaksi vielä vaaditaan jokin tehoton maski, niin ei ihme ettei porukkaa kiinnosta.
Ei muuten olisi myöhäistä vieläkään aloittaa täyskäännöstä elintavoissa, sillä jo kuukaudessakin saa merkittäviä tuloksia aikaan.Ei ole ainakaan meidän perheessä kyse ylipainosta tai diabeteksestä. Kyse on sairauksista, joihin ei itse pysty vaikuttamaan, vaikka kuinka haluaisi.
Ja tuolta voit ihan itse katsoa, että näitä koronalle altistavia sairauksia/lääkityksiä on useita eli kyse ei aina ole siitä ylipainosta ja diabeteksestä.
Luin ton linkin listan enkä ole vakuuttunut, että Suomessa koronan takia tehohoidossa olevat ja sinne joutumista pelkäävät olisivat tasainen joukko listan mukaan. Uutisissa ja täällä kerrotaan koko ajan kuinka perusterve on joutunut sairaalaan. Niin ketä nämä sitten on? Olisivatko esidiabetestä sairastavia ylipainoisia? Olen täysin varma, että tuohon diabetes ryhmään kuuluu suurin osa riskiryhmäläisiä. Kaikki loput ryhmät yhteen laskettunakaan ei ole niin suuri kuin diabetes ryhmä yksinään.
Kerrotaanko tässä vielä, että mulla on itselläni syöpä. En käytä maskia, ei tulis mieleenkään. Sen kanssa on niin huono hengittää, etten usko, että se tekee minulle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Faktat kuntoon! kirjoitti:
Siis maskeillahan ei suojella itseä vaan muita ihmisiä. Se saattaa antaa ehkä pientä suojaa itsellekin, mutta virus on niin pieni että tarttuu myös silmien kautta, joten pääasiallinen syy maskin käyttöön on se, ettei tartuta muita. Virus leviää myös oireettomilta tartuttajilta, jotka eivät itse edes tiedä kantavansa virusta. Eli kyllä se aika paljon vaikuttaa muihin ihmisiin käytätkö maskia vai et. Loppujen lopuksi todella pieni vaiva itselle laittaa se maski naamalle, mutta saattaa pelastaa toisen ihmisen hengen!
En vaan näe syytä, miksi minua pitäisi kiinnostaa tuntemattomien ihmisten hyvinvointi. Enhän minä näe heitä enää koskaan uudestaan tuskin muutenkaan, niin sama se minulle on, ovatko he elossa vai kuolleita siellä, missä he ovatkaan.
Suurin osa kuolleista on kuitenkin vanhoja jo elämänsä lopussa olevia ihmisiä, joiden kuolema on jo muutenkin ovella. En usko, että monikaan heistä suree parin kivun täyteisen vuoden väliin jäämistä.
Mahdolliset ihmettelyt luonteestani voi lähettää isälleni, joka on itsekin tunnevammainen 🤸♂️
En pidä sinua edes tunnevammaisena, koska uskon että suurin osa meistä ajattelee ihan samoin. Ei minua ainakaan liiemmin kiinnosta joku kaupassa samaan aikaan asioiva tuntematon kaljanostaja tai kukaan muu, joka kauppaan lähtee tietoisena riskistään.
Kukaan ei maskia käyttäisi jos olisi alusta asti kerrottu suoraan, että se ei suojaa mitenkään käyttäjäänsä. Väitän että ihmisistä suurin osa käyttää niitä julkisilla paikoilla vain oman turvallisuudentunteensa ja ryhmäpaineen takia.
Mahdollisuus on niillä todellisilla riskiryhmillä tilata ostoksensa kotiin, joten oletan että kauppaan menevät eivät mitään monisairaita edes ole tai ainakaan kukaan sellainen ei lähde kauppaan olettaen että toiset tuntemattomat pitäisi hänet turvassa.
Riskiryhmäläisten ja muiden vanhusten ja sairaiden luona jos vierailisin niin käyttäisin maskia, samoin jos sairaalaan pitäisi mennä tai tilata taksi.
Maski on kätevä kun voi liikkua tuntemattomana helposti, välttää hyvänpäiväntutut ja muut hidasteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskilla on iso symbolinen merkitys alamaisuuden osoittajana ja suukapulana. Ja harva tapa osoittaa valtaa on niin konkreettinen kuin hengittämisen rajoittaminen.
Maskilla on iso symbolinen merkitys osoittamassa sitä, että todella välittää toisten ihmisten terveydestä, eikä halua omalla toiminnallaan levittää vaarallista virusta muihin. Halutko maskittomuudellasi osoittaa, että minulla on valta tartuttaa sinuun virus, joka saattaa rajoittaa sinun hengittämistäsi jopa kuolemaan asti?
Jos koronavirus huolestuttaa, voi ottaa rokotukset sen sijaan, että vaatii muita käyttämään hyödytöntä ja yököttävää räkäriepua.
Minä en vaadi ketään käyttämään mitään, mutta käytän itse maskia koska en halua tartuttaa koronaa muihin. Rokotetutkin voivat edelleen tartuttaa tautia eteenpäin vaikka ovatkin itse paremmassa suojassa. Laki ei kiellä itsekkyyttä ja jokainen voi toimia oman omantuntonsa mukaan.
"mutta käytän itse maskia koska en halua tartuttaa koronaa muihin"
😂
Niin voi se maskinaamakin tartuttaa koronaa muihin! Mikään maski ei suojaa sataprosenttisesti, vaikka maskiuskovaiset niin ehkä luulevat! Suoja ei ole sataprosenttinen oikein käytettynäkään ja niin moni käyttää maskia väärin, että se suoja heikkenee siitä vielä kymmeniä prosentteja!
Vierailija kirjoitti:
Maski on kätevä kun voi liikkua tuntemattomana helposti, välttää hyvänpäiväntutut ja muut hidasteet.
Kyllä mä ainakin tunnistan tuttuni maskin takaakin
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen syy jotenkin. Vaikkei olisi hytöyä, niin käyttää vaan, koska ei ole haittaakaan. Sulla ei sitten vissiin naama hikoile maskin alla eikä tunnu kuumalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen syy jotenkin. Vaikkei olisi hytöyä, niin käyttää vaan, koska ei ole haittaakaan. Sulla ei sitten vissiin naama hikoile maskin alla eikä tunnu kuumalta...
Samaa ajattelin. Ja onhan siitä oikeastaan haittaakin hapensaannin ja muun kannalta hengitellä maskin läpi ihan huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Faktat kuntoon! kirjoitti:
Siis maskeillahan ei suojella itseä vaan muita ihmisiä. Se saattaa antaa ehkä pientä suojaa itsellekin, mutta virus on niin pieni että tarttuu myös silmien kautta, joten pääasiallinen syy maskin käyttöön on se, ettei tartuta muita. Virus leviää myös oireettomilta tartuttajilta, jotka eivät itse edes tiedä kantavansa virusta. Eli kyllä se aika paljon vaikuttaa muihin ihmisiin käytätkö maskia vai et. Loppujen lopuksi todella pieni vaiva itselle laittaa se maski naamalle, mutta saattaa pelastaa toisen ihmisen hengen!
En vaan näe syytä, miksi minua pitäisi kiinnostaa tuntemattomien ihmisten hyvinvointi. Enhän minä näe heitä enää koskaan uudestaan tuskin muutenkaan, niin sama se minulle on, ovatko he elossa vai kuolleita siellä, missä he ovatkaan.
Suurin osa kuolleista on kuitenkin vanhoja jo elämänsä lopussa olevia ihmisiä, joiden kuolema on jo muutenkin ovella. En usko, että monikaan heistä suree parin kivun täyteisen vuoden väliin jäämistä.
Mahdolliset ihmettelyt luonteestani voi lähettää isälleni, joka on itsekin tunnevammainen 🤸♂️
Ei. Isäsi ei ole vastuussa sinun teostasi enää. Olet vastuussa omasta ajattelustasi ja toiminnastasi. Et näe syytä? Katso uudestaan ja katso aika he....vetin tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tuntia te vietätte siellä kaupassa, että naama alkaa hikoilla ja happi loppuu? Itse selviän +/- kymmenessä minuutissa ostoksineni ulos. Toki siinä voi mennä aikaa kun valitsee kahdestakymmenestä erilaisesta jugurtista juuri sen oikean esanssin sillä kertaa. Mutta silti. Häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkö takia sinä pidät maskia? Haluat korostaa olevasi toisista välittävä maailmaa parantava ihminen?
Olethan ottanut rokotteenkin jo vaikkei sitä muille näykään, jotta voit pelastaa toiset ihmiset?
Kyllä, esimerkiksi juuri täsmälleen sen takia. Minäkin olen oppinut tykkäämään siitä, että ihmiset ilmaisevat välittävänsä minusta. Niin se homma toimii kun eletään muiden keskuudessa.
Itse en ole kahteen kuukauteen sitä vaippaa naamalle laittanut
Joensuussa käytetään näköjään paaaaljon tunnollisemmin maskeja kuin Hesassa. :D
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on leukmia. Hän kuolee, jos saa koronan.
Se, että on aikuisia, jotka silkkaa asnenevammisuuttaa ja ilkeyttään ovat kovasti uhirutuneet näin pienestä asiasta, on hyvin raskasta. Minun puolestani te saisitte kaikki sairastua vakavasti. Tai pahempaa eli katsoa vierestä pienen lapsen kärsimystä.
Arvaa millaista meidän elämä on ollut yli vuoden. Hyvin, hyvin raskasta ja te itsekkäät matkustajat ja muut törpöt olette siihe syynä.
Meitä sairaiden lasten vanhempia ei kauheesti näy keksustelupalstoilla tästä puhumassa. Olemme uupuneita, emme paljonsaa nukuttua yms.
Olen pahoillani! Jaksamista teidän perheelle ja pikkupotilaalle. Pahaa tekee kun näkee kaupungilla aikuisia ihmisiä joiden silmistä paistaa uho ja uppiniskaisuus kun kävelevät oikein uhma-asenteella tosi lähelle maskia pitävää toista ihmistä. Eivät väistä eivätkä pidä välimatkoja, ei ole maskeja eikä käsidesiin taatusti kosketa. Keskenkasvuisia aikuisia. Elämä opettaa heillekin, usein rankimman kautta ja liian myöhään.
En ole käyttänyt maskia kertaakaan koko tämän sekoilun aikana, eikä kukaan ole sanonut missään mitään. Huoletta vaan :)
Mun on ihan aihetta vielä suojata itseni, kun en ole vielä päässyt rokotettavaksi. Vasta ensiviikolla saan varata aikaa rokotuksiin.
On täällä vielä paljon rokottamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tuntia te vietätte siellä kaupassa, että naama alkaa hikoilla ja happi loppuu? Itse selviän +/- kymmenessä minuutissa ostoksineni ulos. Toki siinä voi mennä aikaa kun valitsee kahdestakymmenestä erilaisesta jugurtista juuri sen oikean esanssin sillä kertaa. Mutta silti. Häh?
Minulle tulee maskista tukahduttava olo joskus jo n. minuutissa. Kauppareissun tai bussimatkan aikana maski alkaa jo tuntua hiostavalta. Ja aiemmin kun käytin maskia tunnollisemmin, sain siitä vielä aknea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On monia, jotka eivät ole koko aikana pukeneet maskia päällensä kertaakaan.
Eikä kukaan ole sanonut yhtikäs mitään.
Olkaa rohkeasti ilman maskia, hengittäkää puhdasta ilmaa. Sano ei China Export nanomateriaaleille (ne kertyvät aivoihin).
Anna kun arvaan, tästä kaikesta otit itse selvää :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Hymiöiden käytöstä päätellen sinä et ole ottanut selvää mistään, vaan seuraat sokeasti mitä media sanoo. Olet kuuliainen medialle. Olet median kontrollissa.
Toki sinulla on vapaus siihen, mutta on muunkinlaista elämää tarjolla. En ole varma tiedätkö sitä.
Teikäläisillä on aina samat mantrat. Olette muita valaistuneempia, kun "tutkitte itse", ettekä luota mediaan. Tuo virsi on määitty teidän lammaskuorossanne aivan puhki.
Ilmeisesti ovat siinä "omassa voimassaan", mitä maailmassa tämäkään mantra sitten tarkoittaa!