Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maskisuositus loppui, silti kaikilla maskit kaupassa

Vierailija
12.06.2021 |

Milloin kehtaa mennä kauppaan ilman?

Kommentit (464)

Vierailija
221/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan, ettei tarvitsisi enää käyttää. Ihmettelin vain kun bussissa ei kellään ollut maskia.

Vierailija
222/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, ei sillä maskilla suojata kuin itsensä . En käytä. En avaa suutani kaupassa asioidessa, ettei pisarat lennä. Käsien desinfiionti, ja vähän välimatkaa ihmisiin kassajonossa. Ei ole tarttunut vielä.

Maskilla suojataan pääasiassa muita. Hengityssuojaimella itseä ja muita. Aerosolien leviämiseen ei tarvita puhetta, pelkkä hengittäminen riittää.

Niin juuri - kangasmaskeilla ja kirurginmaskeilla suojataan muita, vaikka maskit falskaavatkin ja päästävät virukset ilmaan. Eli muita suojataan "leikisti" toimimattomilla maskeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan, ettei tarvitsisi enää käyttää. Ihmettelin vain kun bussissa ei kellään ollut maskia.

En tiedä, millä alueella asut, mutta ehkä bussissa oli niin kuuma, etteivät ihmiset pystyneet pitämään.

Vierailija
224/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monia, jotka eivät ole koko aikana pukeneet maskia päällensä kertaakaan.

Eikä kukaan ole sanonut yhtikäs mitään.

Olkaa rohkeasti ilman maskia, hengittäkää puhdasta ilmaa. Sano ei China Export nanomateriaaleille (ne kertyvät aivoihin).

Anna kun arvaan, tästä kaikesta otit itse selvää :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Hymiöiden käytöstä päätellen sinä et ole ottanut selvää mistään, vaan seuraat sokeasti mitä media sanoo. Olet kuuliainen medialle. Olet median kontrollissa.

Toki sinulla on vapaus siihen, mutta on muunkinlaista elämää tarjolla. En ole varma tiedätkö sitä.

Mistä se vaihtoehtoinen info löytyy? Niin, mediasta sekin.

Vierailija
225/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia sisätiloissa, jos ei ole mahdollista pitää turvavälejä ihan koko aikaa. Esim. jos käyn ahtaassa minimarketissa jossa muitakin asiakkaita samaan aikaan. Muuten en.

Seisotko siellä varttitunnin ajan jonkun köhäisen ihmisen vieressä alle kahden metrin etäisyydellä? Minä ainakin kuljen ympäri kauppaa keräämässä ostoksia, ja kassajonossakin, jossa nyt yleensä ei 20 minuuttia mene, olen kärryn etäisyydellä muista.

Siis luuleeko joku vielä KESÄKUUSSA 2021, että koronatartunta vaatii noin paljon?

Olet oikeassa. Se ei vaadi 20 min.  oleskelua tartuntalähteen kanssa samassa tilassa.    Se voi todellakin tarttua huomattavasti nopeammin juuri keskäkuussa 2021.    Siksi sinunkin tulisi käyttää maskia ja huolehtia turvaväleistä edelleenkin.

Miten se maski estää aerosolitarunnat? Niistähän noissa kauppatartunnoissa olisi lähinnä kyse. Ja maskien piti estää vain pisaroiden lentäminen - mutta ei kukaan ole luvannutkaan niiden estävän viruspartikkelin päätymistä ilmaan. Ellet nyt sitten puhu ffp-maskeista, ne toki toimivat, mutta kangasmaskit ja kirurginmaskit eivät.

Vierailija
226/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, ei sillä maskilla suojata kuin itsensä . En käytä. En avaa suutani kaupassa asioidessa, ettei pisarat lennä. Käsien desinfiionti, ja vähän välimatkaa ihmisiin kassajonossa. Ei ole tarttunut vielä.

Maskilla suojataan pääasiassa muita. Hengityssuojaimella itseä ja muita. Aerosolien leviämiseen ei tarvita puhetta, pelkkä hengittäminen riittää.

Hyvin on a ivopesty kan saa . Maskia voi käyttää vaikka 20 vuotta eteenpäin, joka niin haluaa.

Vierailija
227/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositus ei ole loppunut. Tietoa on ihan helposti löydettävissä ilman, että tarvitsee vouhottaa ja mutuilla ihan itse omin pikku aivoin. Mutta sitähän jotkut ovat tehneet pandemian alusta asti. Hoomoilastellaan ja sekoillaan, eikä ymmärretä. Korpeaa.

Vierailija
228/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi et ole kuullut, koska maskisuositus ei ole loppunut.

Vierailija
229/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 uutta tartuntaa tänään koko Suomi, jossa asuu 5 miljoonaa ihmistä. Ruotsi ja Tanska kansalaiset eivät käytä maskeja.

Vierailija
230/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän maskia kunnes tiedotetaan että korona on täysin selätetty.  

Vierailija
231/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakolliseksi kaikille kirjoitti:

käytän maskia kunnes tiedotetaan että korona on täysin selätetty.  

Täysin selätetty? Ei tuollaista tilannetta ole realistista odottaa tulevan. Isorokko lienee ainoa, joka on saatu nitistettyä, kaikkien muiden virusten ja tautien kanssa on vaan joutunut opetella elämään. En usko, että kukaan oikeasti olettaa enää koronan katoavan ikinä maailmasta tai Suomestakaan kokonaan. Olisiko sinusta hyvä, että meillä olisi ikuinen maskipakko siksi, että aina jossain päin maailmaa raportoidaan jokunen koronatapaus? 

Vierailija
232/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maskeillahan ei suojella itseä vaan muita ihmisiä. Se saattaa antaa ehkä pientä suojaa itsellekin, mutta virus on niin pieni että tarttuu myös silmien kautta, joten pääasiallinen syy maskin käyttöön on se, ettei tartuta muita. Virus leviää myös oireettomilta tartuttajilta, jotka eivät itse edes tiedä kantavansa virusta. Eli kyllä se aika paljon vaikuttaa muihin ihmisiin käytätkö maskia vai et. Loppujen lopuksi todella pieni vaiva itselle laittaa se maski naamalle, mutta saattaa pelastaa toisen ihmisen hengen!

Vierailija
233/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskilla on iso symbolinen merkitys alamaisuuden osoittajana ja suukapulana. Ja harva tapa osoittaa valtaa on niin konkreettinen kuin hengittämisen rajoittaminen.

Vierailija
234/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monia, jotka eivät ole koko aikana pukeneet maskia päällensä kertaakaan.

Eikä kukaan ole sanonut yhtikäs mitään.

Olkaa rohkeasti ilman maskia, hengittäkää puhdasta ilmaa. Sano ei China Export nanomateriaaleille (ne kertyvät aivoihin).

Anna kun arvaan, tästä kaikesta otit itse selvää :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Hymiöiden käytöstä päätellen sinä et ole ottanut selvää mistään, vaan seuraat sokeasti mitä media sanoo. Olet kuuliainen medialle. Olet median kontrollissa.

Toki sinulla on vapaus siihen, mutta on muunkinlaista elämää tarjolla. En ole varma tiedätkö sitä.

Ja minkäköhän "vaihtoehtomedian" kontrollissa sinä olet? Tuntuu että nuo koronarajoitusten vastustajat ovat juuri se osa ihmisistä, jotka eivät todellakaan ajattele itse, vaan uskovat täysin sokeasti minkä tahansa utopistisen salaliittoteorian ennemmin kuin täysin todenettavissa olevat tieteelliset faktat, joista löytyy vaikka kuinkapaljon tietoa toisistaan riippumattomista lähteistä. Ihan kuin joku lahko.

Vierailija
235/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus on harvinainen kuolinsyy. Kieltämällä tupakkatuotteiden maahantuonti saataisiin ihan eri suuruusluokan tuloksia kuin maskihössötyksellä.

Vierailija
236/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskilla on iso symbolinen merkitys alamaisuuden osoittajana ja suukapulana. Ja harva tapa osoittaa valtaa on niin konkreettinen kuin hengittämisen rajoittaminen.

Maskilla on iso symbolinen merkitys osoittamassa sitä, että todella välittää toisten ihmisten terveydestä, eikä halua omalla toiminnallaan levittää vaarallista virusta muihin. Halutko maskittomuudellasi osoittaa, että minulla on valta tartuttaa sinuun virus, joka saattaa rajoittaa sinun hengittämistäsi jopa kuolemaan asti?

Vierailija
237/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskilla on iso symbolinen merkitys osoittamassa sitä, että todella välittää toisten ihmisten terveydestä, eikä halua omalla toiminnallaan levittää vaarallista virusta muihin. Halutko maskittomuudellasi osoittaa, että minulla on valta tartuttaa sinuun virus, joka saattaa rajoittaa sinun hengittämistäsi jopa kuolemaan asti?

Jos koronavirus huolestuttaa, voi ottaa rokotukset sen sijaan, että vaatii muita käyttämään hyödytöntä ja yököttävää räkäriepua.

Vierailija
238/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirus on harvinainen kuolinsyy. Kieltämällä tupakkatuotteiden maahantuonti saataisiin ihan eri suuruusluokan tuloksia kuin maskihössötyksellä.

Olet todellakin oikeassa, että tupakkatuotteet saisi kyllä kieltää, ihan järjetön tapa ja tappaa niin paljon porukkaa! Mutta ei se koronakaan ole harvinainen kuolinsyy niissä maissa, joissa sen leviämistä ei olla onnistuttu rajoittamaan yhtä hyvin kuin Suomessa

Vierailija
239/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan yleismaailmallinen ilmiö. Joku kirjeenvaihtaja kirjoitti miten vaikeaa Usassa monille rajoituksia kannattaneille demokraateille maskeista luopuminen on, kun ei haluta vaikuttaa Trumpin kannattajilta. Itse tulin Suomeen lomalle eurooppalaisesta maasta ja minut on nyt testattu kolme kertaa negatiiviseksi ja olen myös kahdesti rokotettu. Tällä alueella Suomea maskisuositus on vain julkisessa liikenteessä eikä tässä kaupungissa ole ollut tartuntoja yli viikkoon. Mutta kauppaan en kehtaa mennä ilman maskia.

Vierailija
240/464 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koronavirus huolestuttaa, voi ottaa rokotukset sen sijaan, että vaatii muita käyttämään hyödytöntä ja yököttävää räkäriepua.

Minä en vaadi ketään käyttämään mitään, mutta käytän itse maskia koska en halua tartuttaa koronaa muihin. Rokotetutkin voivat edelleen tartuttaa tautia eteenpäin vaikka ovatkin itse paremmassa suojassa. Laki ei kiellä itsekkyyttä ja jokainen voi toimia oman omantuntonsa mukaan.