Heh...joku nainen kehuu että hänellä on 40 sijoitusasuntoa. Huh huh, en voisi pahempaa kuvitella, nähtyäni
sivusta läheltä mitä se vuokralaisten kanssa jatkuva pelleily , riitely, korjaustouhut, yhtiökokouspelleily jne on. En voisi pahempaa tilannetta kuvitellakaan. Miten noista pääsee irti? Kaikenmaailman lusmuja, kämpän tuhoajia, oikeudenkäyntejä, vuokran maksamattajättäjiä, vesivahinkotapauksia, remppoja, irtisanomisia, yöriehujia, mekkaloitsijoita, asunnontyhjennyshommia, asunnonnäyttöhommia, ilmoituksia ja niihin kyselijöille vastailuja, puhelinsoitteluita, mis se on, paljo vuokra....? EIIIIIIII!
Toi on parinkin asunnon kanssa täyspäivänen työ. Saatikka sitten 40! Mikä järki?
ja joku kehuu vielä? AAAAHhh
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että parinkin kämpän kanssa kokopäiväistä hommaa... et taida tietää yhtään mistä puhut. Meillä on kaksi kämppää ja ne "työllistävät" muutaman tunnin max vuodessa. Ei riitoja tai huolia.
ei vOI pitää paikaansa. Et siis istu yhtiökokouksissa? Et osallistu päätöksiin, ette uusi mitään? Asukas ei riko mitään? Jo pelkkä ilmottelu ja niihin vastauksiin vastaaminen on kuluttavaa.
Mulla on ollut sijoituskämppä nyt reilu 20v. Sinä aikana 5:t vuokralaiset: yksi kuoli, toinen lähti takaisin kotikaupunkiinsa, yksi jouduttiin päättämään kun taloon tuli linjasaneeraus ja kämppä oli asumiskelvoton vuoden, yksi halusi enemmän keskustaan ja nyt tämä viides. Asunnon katselmointiin ja vuokraamiseen on mennyt yhteensä 4x2-3h, yhtiökokouksiin menee 3h/ vuosi eli 60h kaikenkaikkiaan. Eli 20 vuoden aikana 72h eli reilu 3h/ vuosi. Ei tosta nyt täysipäiväistä duunia saa aikaiseksi millään, vaikka niitä kämppiä olisi se 40. Tosin noilla tuotoilla ei enää päivätöitä ees tartte.
bullshittiä. NO tietty jos ekan tarjokkaan otat ja eka tarjokas myös haluaa sen.
Muuhan tuossa on ihan fantasiaa.
Ja etkö osannu lukea että YKSI KÄMPPÄ VIELÄ MENEE (tai kaksi , kolme) MUTTA 40 on jo ihan muuta.
elä yritä mulle muuta selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että parinkin kämpän kanssa kokopäiväistä hommaa... et taida tietää yhtään mistä puhut. Meillä on kaksi kämppää ja ne "työllistävät" muutaman tunnin max vuodessa. Ei riitoja tai huolia.
ei vOI pitää paikaansa. Et siis istu yhtiökokouksissa? Et osallistu päätöksiin, ette uusi mitään? Asukas ei riko mitään? Jo pelkkä ilmottelu ja niihin vastauksiin vastaaminen on kuluttavaa.
Mulla on ollut sijoituskämppä nyt reilu 20v. Sinä aikana 5:t vuokralaiset: yksi kuoli, toinen lähti takaisin kotikaupunkiinsa, yksi jouduttiin päättämään kun taloon tuli linjasaneeraus ja kämppä oli asumiskelvoton vuoden, yksi halusi enemmän keskustaan ja nyt tämä viides. Asunnon katselmointiin ja vuokraamiseen on mennyt yhteensä 4x2-3h, yhtiökokouksiin menee 3h/ vuosi eli 60h kaikenkaikkiaan. Eli 20 vuoden aikana 72h eli reilu 3h/ vuosi. Ei tosta nyt täysipäiväistä duunia saa aikaiseksi millään, vaikka niitä kämppiä olisi se 40. Tosin noilla tuotoilla ei enää päivätöitä ees tartte.
Ja sen linjasaneerauksen yhteydessäkö et käyttänyt sekuntiakaan aikaasi?
Vierailija kirjoitti:
En asu Suomessa, joten en tiedä miten asiat siellä on, mutta täällä Englannissa ainakin aika yleistä on, että palkkaat jonkun firman sun puolesta hoitamaan noi käytännön asiat, kuten vuokralaisten löytämisen, credit checkit, lähtötarkastukset sun muut. Omassa kämpässäni aivan kaikki tehdään sen kiinteistövälitysfirman kautta, tiedän vain sen että varsinainen omistaja asuu jossain Thaimaassa.
elä nyt! Että ihanko totta!
Harvalla on yksin ja itse ostettuja.Vaatii massia taakse, takaajia tai muuta.
Pitää kieltämättä sanoa, että työkseni häätöjä hoitavana minua ei tämä nykyisin ylisuosittu asunto”sijoittaminen” kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitä saa kuukaudessa rahaa 20 000 e. Siksi.
kyllä sitä aikuisviihdealallakin tienaa. mut kultsi, ei kaikkea mitata rahassa...
Mikä hinta on hermoilla, rauhalla, jne.?
Mutta mitä jää käteen aikuisviihdeammattilaiselle? Vuokraloordi voi myydä eläkepäivillään pari asuntoa vuodessa ja elellä ruhtinaallisesti. Mutta aikuisviihteilijällä on jäljellä vain yksi rupuinen v¡t tu.
unohit että vuokraloordi maksaa myös miljoonien VELKAAAAAA!
Vuokralainenhan sen maksaa. Menee muutama vuosi ja asunto on maksettu ja velaton. Voi vaikka pitää sen jälkeen tyhjillään jos vuokralaiset aiheuttaa stressiä.
Ai muutama, voi lol näitä juttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanssa, mutta olen ulkoistanut täysin tuon vuokrauksen välittäjille, jotka myös hoitavat ongelmatapaukset, jotka on tosin 99% nuorten sekoilua. En myöskaan vuokraa sossusakille, ulkkarit käy, paitsi ne joita saa mainita.
et vuokraa sossuasukille, no kenelle sitten? jokaisella joka on työelämssä tai menestynyt omistaa oman. Vuokralla ei ole muita.
Opiskelijoille, töissäkäyville, varakkaille tai eläkeläisille. Pitää myös olla luottotiedot. Kyllä tosi monet sellaiset, jotka voisivat omistaa vuokraavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanssa, mutta olen ulkoistanut täysin tuon vuokrauksen välittäjille, jotka myös hoitavat ongelmatapaukset, jotka on tosin 99% nuorten sekoilua. En myöskaan vuokraa sossusakille, ulkkarit käy, paitsi ne joita saa mainita.
et vuokraa sossuasukille, no kenelle sitten? jokaisella joka on työelämssä tai menestynyt omistaa oman. Vuokralla ei ole muita.
Opiskelijoille, töissäkäyville, varakkaille tai eläkeläisille. Pitää myös olla luottotiedot. Kyllä tosi monet sellaiset, jotka voisivat omistaa vuokraavat.
Joo mutta ei tuokaan mitään takaa. Monissa kauhuvuokralaisjutuissa heillä on ollut luottotiedot ja vaikuttaneet ihan normaaleilta. Toisekseen ihan säädyllisenkin ihmisen kanssa voi sattua vaikka vesivahinko tai jotain hajota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta ei tuokaan mitään takaa. Monissa kauhuvuokralaisjutuissa heillä on ollut luottotiedot ja vaikuttaneet ihan normaaleilta. Toisekseen ihan säädyllisenkin ihmisen kanssa voi sattua vaikka vesivahinko tai jotain hajota.
Kaverini vuokralaisella teini sammui suihkuun ja aiheutti äärimmäisen suuren vesivahingon myös naapureille. Hip hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokasopimuksessa ehtona kotivakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töiden vuoksi asunut seitsemässä eri maassa ja vielä useammassa kaupungissa, olisiko pitänyt siis ostaa oma asunto jokaisesta noista paikasta?
Kiinteistövälittäjä hoitaa kyselyt ja näytöt. Tarkat screenaukset, luottotietojen tarkastukset, suosituskirjeet, suosittelijat sun muut ennen kuin vuokrasoppari allekirjoitetaan.
Meillä on 12 sijoitusasuntoa pk-seudulla. Kaikissa on pitkäaikaiset vuokralaiset, jotka ovat ihan huippuja. Ei ole ollut mitään ongelmia. Eikä vaadi juuri yhtään työtunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä tapauksia varten otetaan vakuutus.
No huhhueijaa, kyl minä voisin tehdä kokopäiväisesti vuokraloordin hommaa jos siitä saa rahaa noin paljon. Lopulta asunnot voi vaikka myydä. Jos ne on velattomia, niin aika iso omaisuus olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kämppiä, korkeampi vuokra = hyviä vuokralaisia. Ehkä se menee noin?
Mulla oli kaksi vuokra-asuntoa, todella hyviä kämppiä molemmat, kaksioita Stadin keskusta-alueella. Toisen vuokralaiset panivat kämpän täysremonttiin, lakattuaan ensin maksamasta vuokria. Ei todellakaan riipu asunnon tasosta nämä. Myin molemmat asunnot, kun tosiaan alkoi olla liian stressaavaa se säätäminen.
Mielestäni vuokraisäntänä oleminen oli kamalaa. Ihmiset ovat aivan käsittämättömän tärähtäneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä tapauksia varten otetaan vakuutus.
Ei vakuutus ihan mitä vaan korvaa. Et uskokaan kuinka kekseliäällä tavalla vuokralaiset osaa tuhota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitä saa kuukaudessa rahaa 20 000 e. Siksi.
kyllä sitä aikuisviihdealallakin tienaa. mut kultsi, ei kaikkea mitata rahassa...
Mikä hinta on hermoilla, rauhalla, jne.?
Mutta mitä jää käteen aikuisviihdeammattilaiselle? Vuokraloordi voi myydä eläkepäivillään pari asuntoa vuodessa ja elellä ruhtinaallisesti. Mutta aikuisviihteilijällä on jäljellä vain yksi rupuinen v¡t tu.
Jos aikuisviihdeammattilainen on fiksu, hän ostaa vaikka kultaharkkoja tienesteillään. Niitä voi sitten myydä eläkepäivillään pari kappaletta vuodessa ja elellä mukavasti.
Palvelu on ulkoistettu Vuokraturvalle tmv. Kaikki sopparit ja juiksevat asiat heidän kauttaan.
Ei ongelmaa. Ainoastaabmn ammattimaista sijoittamista.
Ei ole enää nykyään noin yksinkertaista.
https://markets.ft.com/data/announce/full?dockey=1330-1000508983fi-7DIU…