Mies naista nuorempi parisuhteessa?
Haluaisin kuulla kokemuksia suhteista joissa mies on naista nuorempi. Kuinka isosta ikäerosta on kyse ja onko ikä näkynyt suhteessanne mitenkään? Kiinnostaa sekä pienet että isot ikäerot.
Kommentit (94)
Meillä minä olen miesystävääni 11vuotta vanhempi, tavattiin kun olin itse 40. Paras parisuhteeni koskaan, ollaan oltu yhdessä 6 vuotta. Mies ottaa minut paremmin huomioon kuin omanikäiset miehet aikaisemmissa suhteissa, kertoo avoimemmin tunteistaan, on kaikinpuolin huomaavainen, turvallinen ja luotettava. Ikä näkyy vähän kiinnostuksen kohteina, hän jaksaa vielä enemmän esim bilettää ja käydä keikoilla, mä menen mukaan vain muutaman kerran vuodessa, viihdyn enemmän kotona. Hän touhuaa ystäviensä kanssa aika eri juttuja kuin minä omieni kanssa, siksi pyöritään aika paljon erillään omien kaveriemme kanssa. Mutta sekään ei ole ollut ongelma (enemmänkin muille ihmisille), kun on keskenään keskusteltu, että tämä on meille toimiva järjestely. Hän on ollut mun kallio mm vakavan sairauden äärellä, ja minä hänelle hänen elämän aallonpohjissa. Ikäero oli alussa enemmän ongelma mulle kuin hänelle, hävetti leimautua joksikin puumaksi, kun en sellainen ole, en etsinyt nimenomaan nuorta miestä. Hän on avoimesti esitellyt mut ystävilleen alusta asti vaikka mä pelkäsin aluksi, että häntä nolottaisi tai jotain. Ollaan melko erilaisia ihmisiä kaiken kaikkiaan, mutta jotenkin sopivasti tasapainotetaan toisiamme. Olen itse lapseton omasta halustani. Hän ei myöskään halua lapsia. Olemme tosi onnellisia kaiken kaikkiaan ja vaikka ei meillä sen kummempia tulevaisuuden suunnitelmmia olekaan, tuntuu, että tämä kestää. Päivä kerrallaan.
Minulla 13v nuorempi mies. Yhdessä jo 22v. Kaksi yhteistä lasta + minun kaksi edellisestä liitosta.
Nyt kaikki lapset jo aikuisia.
Olin 34, kahden lapsen yh, kun tavattiin. Mies oli 21. Komea nuorukainen, joten Ihmettelin, että mitä se tämmöisestä mummelista haluaa :)
Kukaan ulkopuolinen ei ole arvannut, että meillä on näinkin iso ikäero. Itse olen ns. nuorekas ja mies taas ikäistään vanhemman oloinen.
Me tapasimme kun olin 31v ja mies 23v. Ajattelin että tässäpä mukava yhden illan juttu, mutta nytpä ollaan oltu yhdessä jo 10v. Itse en halunnut lapsia, mutta mies halusi ja puhuimme tästä avoimesti suhteen alussa. Ajattelimme, että sen takia täytyy sitten joskus varmaan erota. Mieleni kuitenkin muuttui asian suhteen ja nyt meillä on ihana 5 vuotias lapsi. Raskaaksi tulin helposti.
3 v ikäeroa meillä, 30 v yhteistä elämää takana. Ei ole kummallekaan ollut ongelma.
M26 kirjoitti:
Säälin kaikkii miehii, jotka joutuu tommoste limaisten setänaisten käsiin.
Kettu, jätäs ne pihlajanmarjat nyt rauhaan. Vaikka räkäteille tai tilhille, jotka mielellään niitä popsivat eivätkä valita.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän muut asiat ole paljon tärkeämpiä kuin se ikä.
Ikäerojankuttaja ei näe ihmisessä mitään ominaisuuksia
Ainoastaan ikä ikä ikä ikä..... Tää on loputonta.
8 vuoden ikäero ja 3 vuotta ollaan yhdessä oltu. Ikäeroa ei huomaa muuten, mutta itse kriiseilen välillä naisena kun olen ensimmäinen meidän kaveriporukasta kenelle tullut pieniä juonteita. Turhamaista kyllä joidenkin mielestä mutta kun olen tosiaan ainoa ja tämähän on mun subjektiivinen kokemus enkä voi ikääntymistä jakaa kenenkään kanssa, siinä ei auta muiden "mitä väliä juonteista jne" näytän kyllä muuten ikäistäni nuoremmalta, ja aina kysytään paperit mikä vähän lohduttaa.
Jostain syystä lähes kaikki ystävänikin ovat nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
Me tapasimme kun olin 31v ja mies 23v. Ajattelin että tässäpä mukava yhden illan juttu, mutta nytpä ollaan oltu yhdessä jo 10v. Itse en halunnut lapsia, mutta mies halusi ja puhuimme tästä avoimesti suhteen alussa. Ajattelimme, että sen takia täytyy sitten joskus varmaan erota. Mieleni kuitenkin muuttui asian suhteen ja nyt meillä on ihana 5 vuotias lapsi. Raskaaksi tulin helposti.
Mikä saa ihmisen tällaiseenkin painamaan alapeukkua?
M26 kirjoitti:
Säälin kaikkii miehii, jotka joutuu tommoste limaisten setänaisten käsiin.
Sääli rauhassa ja oksenna omaa pahaa oloasi toisiin. Kun et itse saa minkään ikäistä naista.
Kiinnostaisi kuulla mistä nuo alapeukut tulee, hiertääkö jotain oikeasti se jos ikäero on näin päin vai mistä kiikastaa?
Miksi se on jotenkin enemmän hyväksyttyä jos mies on naista vanhempi? Eiköhän 2020-luvulla jo voida päästä näistä normeista eroon.
Neljä vuotta nuorempi mies.
Alussa lapsellisuus häiritsi, mutta se on korjaantunut.
Kyllä on tullut sen verran keskenkasvuisia nelikymppisiä miehiäkin vastaan että on aikalailla ikä menettänyt merkityksensä. Muut asiat ratkaisee.
Mulla neljä vuotta nuorempi mies. Ei niin millään tavalla näy meillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tullut sen verran keskenkasvuisia nelikymppisiä miehiäkin vastaan että on aikalailla ikä menettänyt merkityksensä. Muut asiat ratkaisee.
Komppaan. Joissain viisikymppisissä on paljon miehiä, jotka ovat aikuisia vain fyysisesti. Käytös on kuin uhittelevalla pikkupojalla: ärhentelyä, tiuskimista, kiroilua, komentelua. Huumori on ivallista ja lyttäävää eikä mistään asiasta osata puhua vakavasti. Vastaavasti monet kolmekymppiset ja vähän nuoremmat ovat varsinaisia herrasmiehiä ja asiallisesti kaikkiin ihmisiin suhtautuvia. Osaavat nauraa ja iloita eivätkä tunne pelkkää vahingoniloa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla mistä nuo alapeukut tulee, hiertääkö jotain oikeasti se jos ikäero on näin päin vai mistä kiikastaa?
Miehet eivät voi sietää, jos naisella on nuorempi mies. Jotenkin haluavat, että mies saa vaihtaa naisen nuorempaan ja naisen pitää jäädä yksin ja olla katkera. Minun ex, joka itse ensin petti ( erosin hänestä heti, en tiedä olisiko mies halunnut jatkaa) sai hepulin, kun selvisi, että miesystäväni on minua 13 vuotta nuorempi. Puumittelua, naureskelua ja uhkailua sillä, että jättää se kuitenkin nuoremman takia. Nykyinen mies on rehellisempi kuin ex ja olemme sopineet, että rehellisesti kertoo, jos ei halua enää olla kanssani, eikä tee sitä pettämisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on jotenkin enemmän hyväksyttyä jos mies on naista vanhempi? Eiköhän 2020-luvulla jo voida päästä näistä normeista eroon.
Tämä ajattelutapa on syntynyt siitä, että vanhemmalla osapuolella on ollut taloudellista valtaa. Toisaalta menneinä vuosisatoina oli yleistä, että talollisen tai käsityöläismestarin leski nai itseään paljonkin nuoremman rengin tai kisällin.
Eiköhän muut asiat ole paljon tärkeämpiä kuin se ikä.