Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle saa kehua lapsiaan?

Vierailija
11.06.2021 |

Täällä palstalla saa usein lukea, että on typerää, noloa ja ärsyttävää, kun joku työkaveri, kaveri tai sukulainen kehuu omia lapsiaan tai kertoo näiden elämästä. Kenelle sitten lapsistaan saa puhua? Puolisolleen?

Esim. nyt haluaisin kauheasti näyttää jollekulle ihania kuvia lapseni viime viikolla olleista vanhojentansseista. En sitten ole näyttänyt, kun palstan mukaan ketään ei kiinnosta.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mää ny kohteliaisuudest tietenki kattelen ne sun kuvas. Näyt vaa. Ei mua haittaa.

t. Länsi-Suomi

Vierailija
2/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mää ny kohteliaisuudest tietenki kattelen ne sun kuvas. Näyt vaa. Ei mua haittaa.

t. Länsi-Suomi

Tuossa on tuo "kohteliaisuudesta". Uskon, että moni muukin kohteliaisuudesta katsoo, vaikka oikeasti ei kiinnosta pätkääkään.

Mä itse varmaan olen outo, sillä oikeasti mielelläni katselen työkavereiden lasten kuvia ja kuulen heidän asioistaan.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Länsi-Suomi

Mää näytän sul vastineeks kuvat mun kasvimaalt ja mun kissast - joka on muute ihana.

sama

Vierailija
4/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Länsi-Suomi

Mää näytän sul vastineeks kuvat mun kasvimaalt ja mun kissast - joka on muute ihana.

sama

Kasvimaasta ja kissasta laitan kuvia Instagramiin. Katsokoon kuka haluaa. Lapsista en sinne kuvia jaa.

AP

Vierailija
5/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstanko mukaan tanssit?

Vierailija
6/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua kiinnostaa ystävien lapset, ei ventovieraat. Lapsien kehuminen on minusta ok samalla lailla ystäville. Mieluiten lapsille itselleen silti ensisijaisesti.

Vierailija
7/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisille tai muille läheisille, joilla on myös lapsia. Toisaalta mua ei oo haitannu kattoa kuvia jonkun uuden työkaverinkaan lapsista. Kiva nähdä, että joillain on normaalia perhe-elämää ja että he todella arvostavat lapsiaan. Kunhan ei ihan lakkaamatta höpise niistä.

Vierailija
8/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan toisia vastaavassa elämäntilanteessa olevia tai sen ohittaneita, mutta muuten perhekeskeisiä ihmisiä kiinnostaa.

Muakaan ei tosiaan hirveästi työkaverin vastaavat kuvat kiinnostaneet. Pari kuvaa olisi ollut ihan kiva nähdä ja sitten siirtyä uuteen aiheeseen. Mutta niitä kuvia on paljon. Sanoi voivansa laittaa linkin myös videoon. Ihan oikeastiko luuli, että katsoisin? Ja kyllä, puhetta puvusta, koruista kampauksesta, harjoituksista riitti se puoli vuotta.

Ehkä tällaiset kokemukset saa nuivaksi. Olen oppinut, että käytöstapoihin kuuluu, että ei liian pitkään puhuta vain itselle tärkeistä asioista ja etsitään aiheita, joihin molemmilla on sanottavaa.

Vierailija
9/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Länsi-Suomi

Tuossa on tuo "kohteliaisuudesta". Uskon, että moni muukin kohteliaisuudesta katsoo, vaikka oikeasti ei kiinnosta pätkääkään.

Mä itse varmaan olen outo, sillä oikeasti mielelläni katselen työkavereiden lasten kuvia ja kuulen heidän asioistaan.

AP

Luulen että et ole outo. Aika suurta osaa ihmisiä, joilla on lapsia, nuo aiheet kiinnostaa. Me lapsettomat ollaan sitten kurkkua me myöten täynnä noita juttuja.

Vierailija
10/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijälle. Ketään muuta ei kiinnosta!

Vierailija
11/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen niin, että samassa tilanteessa olevia todennäköisemmin kiinnostaa lastesi asiat kuin lapsettomilla. Kehu ja puhu muille äideille tai isille, kun sellaisia kuitenkin löytyy jokaisen lähipiiristä. Kannattaa silti aina olla varautunut myös siihen vaihtoehtoon ettei ketään tosiaan kiinnosta eikä ottaa nokkiinsa. Jokainen kun saa päättää tahollaan, että mitä kuuntelee, kuinka paljon ja keneltä.

Vierailija
12/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan toisia vastaavassa elämäntilanteessa olevia tai sen ohittaneita, mutta muuten perhekeskeisiä ihmisiä kiinnostaa.

Muakaan ei tosiaan hirveästi työkaverin vastaavat kuvat kiinnostaneet. Pari kuvaa olisi ollut ihan kiva nähdä ja sitten siirtyä uuteen aiheeseen. Mutta niitä kuvia on paljon. Sanoi voivansa laittaa linkin myös videoon. Ihan oikeastiko luuli, että katsoisin? Ja kyllä, puhetta puvusta, koruista kampauksesta, harjoituksista riitti se puoli vuotta.

Ehkä tällaiset kokemukset saa nuivaksi. Olen oppinut, että käytöstapoihin kuuluu, että ei liian pitkään puhuta vain itselle tärkeistä asioista ja etsitään aiheita, joihin molemmilla on sanottavaa.

Videolinkin tansseista jaon sentään vain isovanhemmille :) . Valitettavasti työkaverit ovat kyllä joutuneet kuuntelemaan tanssien siirtoja koskevaa pohdintaa ja stressaamistani.

AP

Vierailija
13/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta kehuvat ihmiset! Oikeasti.

Vierailija
14/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmille tai isoisovanhemmille, jos heitä on vielä elossa. Kummit voisivat olla myöskin hyvä kohderyhmä. Tädit ja enot ja sedät. Lapselliset serkut ja pikkuserkut.

Vierailija
15/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka näyttävät vieraille kuvia lapsenlapsistaan, ovat noloja ja ärsyttäviä.

Vierailija
16/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itsellä sisaruksia, joilla sattuu olemaan lapsia, niin suosittelisin sitä. Siinä voisitte sitten rauhassa vertailla jälkikasvujanne, kun olette ihan sukuakin.

Vierailija
17/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään kiinnosta kehuvat ihmiset! Oikeasti.

Ai? Kyllä mua kiinnostaa onnelliset ihmiset ja ne saa mut hyvälle tuulelle. TEENNÄISYYS on eri asia, mutta ei tässä nyt siitä puhuta, vaan aidosti innoissaan olemisesta.

Aika ankeuttaja täytyy olla, ettei yhtään hellytä, kun joku kohkaa teininsä vanhojen tanssista.

Ei sillä, en itse esittelisi lapsostani ainakaan monen kuvan verran sellaiselle, joka ei häntä tunne yhtään. Mutta kaverien lapsista olen kyllä aidosti kiinnostunut. Ok, ei pitkän monologin verran, mutta siinä missä kaverin omistakin kuulumisista tietenkin!

Vierailija
18/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset kehu sille lapselle itselleen, jos on kehumisen aihetta?

Miks työkavereita jaksais kiinnostaa sun kultamussukat? Oikeesti.

Vierailija
19/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videolinkin tansseista jaon sentään vain isovanhemmille :) . Valitettavasti työkaverit ovat kyllä joutuneet kuuntelemaan tanssien siirtoja koskevaa pohdintaa ja stressaamistani.

AP

Eikö sua siis siinä puhumistilanteesss jo häiritse se, jos huomaat yksin intoilevasi saamatta vastakaikua? Mä esim. oon intohimo inen huonekasviharrastaja, mutta huomaan kyllä jos tarinat pistokasprojekteistani ei kiinnosta ja sen pohjalta osaan rajoittaa pälpätystäni ja tosiaan vaihtaa aihetta.

Vierailija
20/66 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka näyttävät vieraille kuvia lapsenlapsistaan, ovat noloja ja ärsyttäviä.

Tämä! Ei kaikki vain halua nähdä ja kuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi