Uskaltaisitko syödä korvasienestä tehtyä ruokaa?
Siis käsittelyn (kaksi keittokertaa ja useita huuhteluja runsaassa vedessä) jälkeen?
Kommentit (18)
Tietenkin, varsinkin itse tekemääni.
En enää. Ravintolassa olen syönyt, mutta ilmeisesti mun vatsa ei kestä sienisokeria.
Oi, korvasienikastike on herkkua! Todellakin syön.
Juu ilman muuta, teen korvasienestä kastiketta perheellekin. Tykätään siitä kaikki, toki oikein ryöpättynä.
Vain, jos olen tehnyt sen itse. Muut ihmiset laittavat sekaan sipulia, ja olen sille allerginen (kyse ei ole siitä, tykkäänkö vai enkö sipulista).
Korvasieni, tappavan myrkyllinen väärin käsiteltynä, mutta mitä herkullisin sieni oikein käsiteltynä. Kolme ristiä tai kolme tähteä.
En koska korvasienen ulkonäöstä tulee mieleen ruma vagina.
Mies30
Vierailija kirjoitti:
Mies30
Sinä taidat nähdä vaginoita siellä täällä.
Mutta joo, olen syönyt ja se on erittäin herkullinen sieni.
Vierailija kirjoitti:
Mies30
? Sua on huijattu.
Mulla tulee kantarellista mieleen outo penis.
En syö korvasientä.Helppo vastata en tai kielteisesti sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
En enää. Ravintolassa olen syönyt, mutta ilmeisesti mun vatsa ei kestä sienisokeria.
Minä tein kerran miehelle, tykkäsi, että oli hyvää. Itse en pysty syömään sieniä just tuon vatsakivun vuoksi, harmi.
Mullakaan ei vatsa siedäsienisokeria, joten jätänkorvasienet muiden herkuksi. Niin kuin kaikki muutkin sienet.
Ilmakuivattua korvasientä meillä on aina syöty, me eivätkä vieraat ole saaneet myrkytystä/oireita. Myrkyt haihtuvat yhden kesän aikana narussa roikuttamalla (sateelta suojassa) ja seuraavan talven ilmavassa pussissa säilytyksessä (vrt. sipulipussi), niitä ei siis ole kertaakaan ryöpätty.
Saa vapaasti alapeukuttaa.
Kyllä ja olen syönytkin paljon itse ryöppäämistä korvasienistä tehtyjä ruokia.