Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En aio vastata työkkärin puheluihin. Siinäpä yrittävät tavoittaa.

Vierailija
11.06.2021 |

Mitään töitäkään eivät ikinä anna.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siinä jos haluat luopua työttömyyskorvauksista. Eihän työnhaku pakollista ole.

Työtä voi hakea ilman korvauksiakin.

Vierailija
62/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet asiakkaana jos et vastaa puheluihin? Ihmettelen muutenkin tätä jatkuvaa valitusta työkkärin toiminnasta, eihän niiden listoilla ole mikään pakko olla. 

Työttömyyskorvausta ei saa, jos ei ole niiden kirjoilla. Ja tt-tukeakin alentavat, jos ei ole työkkärin kirjoilla. Eli periaatteessa on pakko olla, jos haluaa rahaa. Puheluihin en vastaa, koska niistä ei mitään hyvää seuraa. Tarjoavat vaan jotain pupukursseja tms. 

Jos tahdot saada työttömyyskorvausta niin sitten voisit tehdä ne muutamat pikkujutut mitä sen eteen pyydetään tekemään. Jos se on liikaa vaadittu niin opettele elämään vähemmällä ja jätä tuet niille jotka ne ansaitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siinä jos haluat luopua työttömyyskorvauksista. Eihän työnhaku pakollista ole.

Ja työttömänä voi halutessaan olla myös ilman korvauksia. Ei pelkoa, että soittelevat perään.

Vierailija
64/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on vienyt minun elämän vain huomompaan suuntaan.

Vierailija
65/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä minulle soitettiin työkkäristä vuoden ensimmäinen puhelu heinäkuun ensimmäisenä perjantaina minuuttia vaille kello 16. Onneksi satuin olemaan niin hyvällä tuulella, että pystyin peittämään ketutuksen. Se oli selvää kiusantekoa, aivan kuin työtön ei saisi viettää kesää samaan aikaan loman viettäjien kanssa.

AP saa varautua karenssiin.

Vierailija
66/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet asiakkaana jos et vastaa puheluihin? Ihmettelen muutenkin tätä jatkuvaa valitusta työkkärin toiminnasta, eihän niiden listoilla ole mikään pakko olla. 

Työttömyyskorvausta ei saa, jos ei ole niiden kirjoilla. Ja tt-tukeakin alentavat, jos ei ole työkkärin kirjoilla. Eli periaatteessa on pakko olla, jos haluaa rahaa. Puheluihin en vastaa, koska niistä ei mitään hyvää seuraa. Tarjoavat vaan jotain pupukursseja tms. 

Jos tahdot saada työttömyyskorvausta niin sitten voisit tehdä ne muutamat pikkujutut mitä sen eteen pyydetään tekemään. Jos se on liikaa vaadittu niin opettele elämään vähemmällä ja jätä tuet niille jotka ne ansaitsee.

Ihmetetyttää kyllä nämä tarinat siitä, että työkkäri koko ajan kuumottaa yhteydenotoillaan, pupukursseillaan ja pakollisilla työtarjouksillaan. Oma kokemus ihan päinvastainen, eli jouduin itse pommittamaan soittopyynnöillä, ja koin tuurin käyneen kun pääsin vihdoin ihan henkilökohtaiseenkin tapaamiseen.

Ihan aidosti kiinnostaisi kuulla, millä ammattialoilla ja ammattitaustalla sitä työkkärin ahdistelua tapahtuu? Entä onko tämä lähinnä joidenkin pikkupaikkakuntien ongelma?

Vierailija
67/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä minulle soitettiin työkkäristä vuoden ensimmäinen puhelu heinäkuun ensimmäisenä perjantaina minuuttia vaille kello 16. Onneksi satuin olemaan niin hyvällä tuulella, että pystyin peittämään ketutuksen. Se oli selvää kiusantekoa, aivan kuin työtön ei saisi viettää kesää samaan aikaan loman viettäjien kanssa.

AP saa varautua karenssiin.

Oliko kovinkin kiire? Traumatisoiduitko mitenkin pitkäksi aikaa? Ja niin, voi tulla yllätyksenä että ihan kaikki eivät lomaile heinäkuussa.

Vierailija
68/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tykkään vetää temper tantrumeita ja olen ylpeä siitä, lälläspöö"

Alapeukku siitä, ettet kyennyt käyttämään edes niinkin yleistä suomalaista termiä kuin itkupotkuraivarit. 

Vierailija
69/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joutuu työhaastatteluun, mutta vaatii sellaista palkkaa, ettei palkata? Tai esittää siellä muuten vain hankalaa tai liian vaativaa ehdokasta? Siis ei mitään övereitä, mutta esim. meidän alalla 300e enemmän, kuin tesin mukainen palkka on ja kysyy kaikkia pikkujuttuja ja etuja, ja jos ne eivät ole hyvin, niin sanoo, että haluaa paremman kirjauksen niistä työsopimukseen jne?

Kyllä sitä halutessaan saa mokattua työhaastattelun paljon vähemmälläkin vaivannäöllä. Mahdatko olla edes ikinä työhaastatteluissa käynyt? Palkkatoivetta voidaan silloin kysyä, mutta neuvottelu siitä vasta myöhemmin. Ja sama koskien pikkuetuja.

Yritätkö sanoa, että työnantajat eivät milloinkaan karsi hakijoita pois palkkatoiveen takia? Minä uskon, että karsivat, koska hakijoita on niin paljon. Ei niitä kiinnosta ruveta neuvottelemaan kenenkään ylipalkkaa pyytäneen kanssa, kun pienempiä summia pyytäviä on tarjolla pilvin pimein. Ehkä jos on kyse oikein erikoislaatuisesta työstä niin asia erikseen, mutta suurin osa hakee ihan tavallisia hommia, eikä mitään neuvotteluvaraa ole. Työnantaja sanelee ehdot. 

Vierailija
70/73 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työttömänä voi halutessaan olla myös ilman korvauksia. Ei pelkoa, että soittelevat perään.

Kyllä minulla on aikaa työttömänä vastata puhelimeen ja nyt kun koronan aikana kaikki on ollut etänä, kuntouttavaa myöten niin ettei tarvitse missään ravatakkaan, niin ei voisi enää helpompaa olla. 

On jopa päinvastaisiakin kokemuksia TE- toimistosta että soittopyyntöihini ei ole vastattu ja sovittuja tapaamisia peruttu moneen kertaan virkailijoiden sairaustapausten vuoksi ennen korona aikaa. Kun olen ollut siellä jo paikan päällä niin yhtäkkiä vaan perutaan sovittu aika. Että näin äkillisiä sairaustapauksia. Kysymykseeni että eikö teillä ole ketään sijaista sillä minulla ei ole varaa täällä turhaan juosta niin ei mitään vastattu muuta kuin pahoittelen. 

Vierailija
71/73 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on aikaa työttömänä vastata puhelimeen ja nyt kun koronan aikana kaikki on ollut etänä, kuntouttavaa myöten niin ettei tarvitse missään ravatakkaan, niin ei voisi enää helpompaa olla. 

On jopa päinvastaisiakin kokemuksia TE- toimistosta että soittopyyntöihini ei ole vastattu ja sovittuja tapaamisia peruttu moneen kertaan virkailijoiden sairaustapausten vuoksi ennen korona aikaa. Kun olen ollut siellä jo paikan päällä niin yhtäkkiä vaan perutaan sovittu aika. Että näin äkillisiä sairaustapauksia. Kysymykseeni että eikö teillä ole ketään sijaista sillä minulla ei ole varaa täällä turhaan juosta niin ei mitään vastattu muuta kuin pahoittelen. 

Sama kokemus, eli kun yrittänyt saada sieltä jonkun soittamaan. Ja tämä ennen korona-aikaa. Joskus soittoaika tai tapaaminen vaihtunut myös siksi, koska edellinen virkailija lopetti, ja uutta omaa asiakkuuttani hoitavaa ei vielä ole.

Vierailija
72/73 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus, eli kun yrittänyt saada sieltä jonkun soittamaan. Ja tämä ennen korona-aikaa. Joskus soittoaika tai tapaaminen vaihtunut myös siksi, koska edellinen virkailija lopetti, ja uutta omaa asiakkuuttani hoitavaa ei vielä ole.

Vierailija
73/73 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työkkäri katkaisee sitten sun työnhakusi, jos et ole tavoitettavissa. Työttömyysetuuden maksaminen loppuu siitä päivästä alkaen, kun työnhaku ei ole voimassa.

Sekään ei haittaa mitään kun saman rahan saa toimeentulotukena kelalta kun on karenssipäätös. Mikään muu ei muutu kuin maksaja. Päinvastoin jos sinulla on kalliita lääkkeitä ja terveydenhuoltomenoja on karenssi pelastus koska saat toimeentulotuen ja sen LISÄKSI Kela maksaa kaikki sun lääkkeet ja lääkärilaskut ja myös sähkölaskun :D. Älkää siis pelätkö sitä karenssia