En aio vastata työkkärin puheluihin. Siinäpä yrittävät tavoittaa.
Kommentit (73)
Oletpa ovela. Tätä ei kukaan koskaan hoksannut.
No mikäs siinä jos haluat luopua työttömyyskorvauksista. Eihän työnhaku pakollista ole.
Ap, ei työkkärin asiakkaana ole pakko olla. Et puheluihin ole pakko vastata.
"Tykkään vetää temper tantrumeita ja olen ylpeä siitä, lälläspöö"
Ensimmäinen virhe on antaa heille numero, tavoitteenaan kun on saada asiakkaille karenssia keinolla millä hyvänsä. Numeron antamalla olet parin vastaamattoman puhelun päässä karenssista, ihan siitä riippumatta mikset pystynyt niihin salamana vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen virhe on antaa heille numero, tavoitteenaan kun on saada asiakkaille karenssia keinolla millä hyvänsä. Numeron antamalla olet parin vastaamattoman puhelun päässä karenssista, ihan siitä riippumatta mikset pystynyt niihin salamana vastaamaan.
Näinköhän on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän on
Juurikin näin on. Jos et vastaa, olet "kieltäytynyt työllisyyttä edistävästä toiminnasta" ja se on aina karenssiperuste.
Puhelinnumeroa ei ole pakko antaa. Puhelinta ei ole pakko edes omistaa.
Ei sieltä kukaan soittele. Ei ne ehdi.
No työkkäri katkaisee sitten sun työnhakusi, jos et ole tavoitettavissa. Työttömyysetuuden maksaminen loppuu siitä päivästä alkaen, kun työnhaku ei ole voimassa.
Vierailija kirjoitti:
No työkkäri katkaisee sitten sun työnhakusi, jos et ole tavoitettavissa. Työttömyysetuuden maksaminen loppuu siitä päivästä alkaen, kun työnhaku ei ole voimassa.
Onneksi se ei haittaa, koska tt-tukea ja asumistukea saa aina. Paitsi toki jos on omia tuloja ja/tai varallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan on vaikka kuinka paljon ihmisiä joilla ei ole sähköpostia koska eivät omista kännykän lisäksi tietokonettakaan jostain nettiliittymästä nyt puhumattakaan.
Voithan julistautua sähköallergiseksi ja luopua näistä kaikista. Ellen ihan väärin muista niin nykyisen lain mukaan kaikilla on pakko olla kotikunta mutta ei enää vakituista osoitetta. Mitenköhän näitä tavoitellaan?
Minä vastasin eilen. Sain todella asiallista kohtelua. Erittäin fiksu ja ymmärtäväinen virkailija oli asialla.
Vierailija kirjoitti:
Ne yrittää soittaa pari kertaa, ja jos et vastaa, laittavat sinne oma asiointiin, että sinun pitää soittaa sinne johonkin päivään mennessä. Mulla toi aikaväli oli kaksi viikkoa vastaamattomasta puhelusta, eli ei siinä mitään salamannopeaa toimintaa tarvita. Soitin sinne vasta toiseksiviimeisenä päivänä, jolloin myös sanoivat, että jos en olisi saanut heitä kiinni siihen vikaan päivään mennessä mutta olisin jättänyt viestin vastaajaan, olisi katsottu että olen ottanut yhteyttä eli hoitanut osuuteni. Eli mun kokemuksen mukaan puhelimeen vastaamattomuudesta ei kovin helpolla karensseja jaella.
Miksi olet asiakkaana jos et vastaa puheluihin? Ihmettelen muutenkin tätä jatkuvaa valitusta työkkärin toiminnasta, eihän niiden listoilla ole mikään pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan on vaikka kuinka paljon ihmisiä joilla ei ole sähköpostia koska eivät omista kännykän lisäksi tietokonettakaan jostain nettiliittymästä nyt puhumattakaan.
Voithan julistautua sähköallergiseksi ja luopua näistä kaikista. Ellen ihan väärin muista niin nykyisen lain mukaan kaikilla on pakko olla kotikunta mutta ei enää vakituista osoitetta. Mitenköhän näitä tavoitellaan?
Olen antanut puhelinnumeroni työkkäriin, mutta ei minulle sieltä soitettu, ja työpaikankin löysin ihan itse, vakituisen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet asiakkaana jos et vastaa puheluihin? Ihmettelen muutenkin tätä jatkuvaa valitusta työkkärin toiminnasta, eihän niiden listoilla ole mikään pakko olla.
Työttömyyskorvausta ei saa, jos ei ole niiden kirjoilla. Ja tt-tukeakin alentavat, jos ei ole työkkärin kirjoilla. Eli periaatteessa on pakko olla, jos haluaa rahaa. Puheluihin en vastaa, koska niistä ei mitään hyvää seuraa. Tarjoavat vaan jotain pupukursseja tms.
Suurin kusetus tässä työkkäriksi kutsutussa virkamiesten päivähoitolaitoksessa on koko termi " työtarjous".
Todellisuudessa Työtarjous on paperi joka sinulle tarjotaan allekirjoitettavaksi kun työnantaja on valinnut sinut ehdokkaiden joukosta ja päättänyt palkasta ja muista ehdoista joilla paikkaa sinulle tarjotaan (todennäköisesti olette jo yhdessä sopineet niisä)
Kun työkkäri lähettää sinulle "työtarjouksen", paikkaa tarjoava työnantaja ei edes ole tietoinen siitä että joku on määrännyt sinut lähettämään hakemuksen, eikä sillä ole pienintäkään aikomusta edes kutsua sinua haastatteluun (olethan työtön ja haastatteluun kutsutaan vain niitä jotka ovat töissä) eikä se varsinkaan aio koskaan tehdä sinulle työtarjousta.
Voit siis aivan huoletta ottaa vastaan työkkäriltä neljä "työtarjousta" kuukaudessa ja lähettää niihin asiallisen copy-paste vastauksen. Yksikään työnantaja ei tule koskaan ottamaan edes yhteyttä.
Siinäpä kärsit seuraukset