Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten käytös Tori.fi:ssä, en tiedä itkeäkö vai nauraa!

Vierailija
11.06.2021 |

Olen tässä kesälomalla ollessani tehnyt kämpän raivausta ja laittanut paljon tavaraa Toriin myyntiin. Edullisin hinnoin, kunhan saan pois nurkista ja jonkun pienen korvauksen hyväkuntoisesta tavarasta.

Ihmisten käytös tuolla Torissa on suorastaan ällistyttävää. Vai mitä te olette mieltä näistä:

- Saan paljon viestejä, joissa tingataan jo entuudestaan halpaa hintaa. 10e tuotetta tingataan 8 euroon, 5e tuotetta 3 euroon jne. Oikeasti, jos haluat sen tuotteen ja löydät sen Torista jo valmiiksi noin 1/5 hinnalla todellisesta arvostaan, niin mitä väliä on maksatko siitä 8e vai 10e? Tuollainen pikkurahan tinkaus kiristää vain hermoja ja postilaatikko täyttyy turhista viesteistä. Minusta tinkaaminen voi olla aiheellista kun puhutaan kalliimmista tuotteista, ja tällöinkin vähän järkeä siihen, millaista hintaa havittelee.

- Edelliseen viitaten, kalleimpana tavarana myimme vanhan ruokapöytämme hintaan 100 e. Tähän tuli useita tarjouksia, joista nuukimmissa tarjottiin pöydästä 20 e...? Lisäksi pari kyselijää tarjosi pöydästä alle 100 e ja kysyi voimmeko siihen hintaan sisältyen kuljettaa pöydän heidän kotiinsa. Öö, anteeksi mutta ei. Onneksi näihin ei tarvinnut paljoa kiinnittää huomiota, koska pöytä meni nopeasti kaupaksi pyytämällämme hinnalla ja ostaja tuli asiallisesti sen itse noutamaan.

- Säännöllisesti tulee viestejä, joissa toisella paikkakunnalla asuva henkilö haluaisi ostaa jonkun tavaran ja kyselee voinko postittaa ilmaiseksi. Minulta on haluttu ostaa 5 e tuote, jos postit sisältyvät hintaan. Tavaran postitus olisi maksanut 5,90 e + laatikon hinta. Että jep jep.

- Säännöllisesti kysellään myös kaikenlaisia palveluksia, voitko tuoda tuotteen sinne ja tänne jne. Viimeksi tänään sain viestin 10 e hintaiseen tuotteeseen: "Voitko tuoda tämän *kaupunginosaan X* tämän päivän aikana?". Mainittakoon, että kaupunginosa X on aivan toisella puolella tätä kaupungia ja ajaisin sinne puoli tuntia per suunta. Ja vieläpä tarkka vaatimus että tämän päivän aikana 😅

Oikeasti, mitä tämä porukka oikein on jotka näitä viestejä lähettävät? Mitä ihmettä he ajattelevat? Eikö heitä nolota yhtään oma käytöksensä? 😄 Tavaroista ollaan kiinnostuneita, mutta ne pitäisi saada suurin piirtein ilmaiseksi ja kotiovelle kuljetettuina. Mieluiten myyjä voisi vielä vaikka antaa vähän rahaa ostajalle siitä että tämä ottaa tavaran vastaan 🙄 En kehtaisi itse ikinä esittää yllä listattuja vaatimuksia, tahditonta ja huonoa käytöstä mielestäni. Jos itse löydän tarvitsemani tuotteen hyvällä diilillä Torista, niin maksan mitä siitä pyydetään ja haen tavaran sovitulla ajalla.

Enkä siis halua sanoa että torissa kaikki ostajat ovat älyttömiä. Myös sujuvia kauppoja tulee paljon tehtyä. Yllättävän paljon tulee kuitenkin myös näitä täysiä ajanhukkayhteydenottoja, sanoisin että aikalailla 50-50. Onko teillä samoja kokemuksia? Tai oletko kenties itse tinkaava ostaja ja voisit avata vähän ajattelumaailmaasi? 😄

Kommentit (539)

Vierailija
21/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkaajille ei kannata edes vastata mitään. Tulee kuitenkin paikalle ostamaan tavaran niin että "unohti" mikä se oikea hinta olikaan ja kuvittelee, että myyjä hyväksyy tämän.

Vierailija
22/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota samaa se on jos antaa ilmaiseksi. Eivät sentään tingi, mutta kuskata pitäisi ja mittailla ja ottaa lisäkuvia joka suunnasta pitää varattuna viikon. Juu ei.

Jep - laitoin ilmoituksen "annetaan" eteisen lipasto ja kahvipakettia vastaan voi noutaa niin sitä tultiin noutamaan ja kun kyselin kahvipakettia niin "ainiin, pitikö olla sellainen". Sinne lähti hyvän lipaston kanssa. Tsiisus mitä sakkia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. En tiedä millainen hölmö pitää olla, että tinkaa muutaman euron tuotetta tai siihen pitäisi saada postimaksu ilmaiseksi tai että vedotaan siihen, kun tilasin sulta aiemmin jotain, saanko nyt postarit ilmaiseksi 🙄

Vierailija
24/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noi on vaatimuksia, että pitäisi roudaa jonnekin niin aika törkeää.

Muuten ainahan voi pyytää kaikenlaista, mutta eihän niihin ole pakko suostua ja niihin pyyntöihinhän voi ladella myös omat ehdot.

Helpoiten kaupatkin tulee tehtyä, kun asiallisia ollaan toisille.

Minä latelen ilmoituksiin ehdot jo valmiiksi (en postita, miltä alueilta tavaran voi hakea). Lisäksi kurjoitan ilmoitukseen, että hinta on tämä enkä tingi senttiäään, enkä vastaa yhteenkään tinkimis-enkä kerjuuviestiin. Vahingosta viisastuu: ennen kuin kirjoitin etten tingi, useat ihmiset alkoi tinkiä vasta tavaran luovutustilanteessa, ihan kymmeniä prosentteja jo edulliseksi hinnoitellusta tavarasta.

En ole pyörinyt torissa, mutta tuon mitä sanoit just on törkeää ja asiatonta. Itse pitäisin oman pääni tuli sitten kauppoja vai ei, jos kokisin tuommoista.

Vierailija
25/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoon vaan jokainen joka tinkaa liikaa tai muuten käyttäytyy sopimattomasti. Ei kannata edes jäädä miettimään. Ensimmäinen tunne mikä tulee, toimi sen mukaan eli estoon vaan.

Vierailija
26/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todella ahnetta ja kitsasta porukkaa liikkuu tuolla netissä.

Itse myin aika vanhaa mutta todella vähällä käytöllä ollutta kahvinkeitintä pois kaapista pyörimästä. Keitin oli niin siisti, että melkein vastasi uutta, mutta vaan vanhempaa designia eli ulkonäöllisesti ei mikään muotituote. Pyysin siitä 5 euroa. Ilmoituksella on paljon katselukertoja ja muutama yhteydenotto jossa kyseltiin jotain, mutta ostajaa ei ilmaantunut. Pidin keitintä myynnissä ehkä 2-3 viikkoa ja kun en saanut myytyä, niin laitoin sen tismalleen saman ilmoituksen "Annetaan"-osioon. Ja jopas alkoi tapahtua- kun palasin toriin saman päivän iltana , olin saanut 17 viestiä halukkailta keittimen ottajilta. SEITSEMÄNTOISTA, muutamien tuntien aikana. Niin iso ero se 5e vs. ilmainen on kahvinkeitintä tarvitsevalle ihmiselle :D

Vierailija
27/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän pitkä vuodatus oikeasti 0€ arvoisesta rojusta jota olit heittämässä roskiin mutta kuvittelet jostain syystä säästäväsi jätemaksuissa kun torin käyttäjillä on suoranainen velvollisuus maksaa tasan se hinta jonka pyydät ja tulla ihan kotiovelta noutamaan.

Romusi arvo on se summa jonka joku on siitä valmis maksamaan ja se on voivoi jos sinun päiväunissasi lompakkoon vilahti paljon enemmän.

Jaahas, yhteen jo kolahti... 😅

Kerrankin joku puhuu asiaa (ja se et nyt ollut sinä).

Vierailija
28/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myin aika vanhaa mutta todella vähällä käytöllä ollutta kahvinkeitintä pois kaapista pyörimästä. Keitin oli niin siisti, että melkein vastasi uutta, mutta vaan vanhempaa designia eli ulkonäöllisesti ei mikään muotituote. Pyysin siitä 5 euroa. Ilmoituksella on paljon katselukertoja ja muutama yhteydenotto jossa kyseltiin jotain, mutta ostajaa ei ilmaantunut. Pidin keitintä myynnissä ehkä 2-3 viikkoa ja kun en saanut myytyä, niin laitoin sen tismalleen saman ilmoituksen "Annetaan"-osioon. Ja jopas alkoi tapahtua- kun palasin toriin saman päivän iltana , olin saanut 17 viestiä halukkailta keittimen ottajilta. SEITSEMÄNTOISTA, muutamien tuntien aikana. Niin iso ero se 5e vs. ilmainen on kahvinkeitintä tarvitsevalle ihmiselle :D

Noista varmaan ainakin puolet halus sen siksi, että voi laittaa sen myyntiin itse. Vaikka kirpparilla.

Vierailija
29/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän pitkä vuodatus oikeasti 0€ arvoisesta rojusta jota olit heittämässä roskiin mutta kuvittelet jostain syystä säästäväsi jätemaksuissa kun torin käyttäjillä on suoranainen velvollisuus maksaa tasan se hinta jonka pyydät ja tulla ihan kotiovelta noutamaan.

Romusi arvo on se summa jonka joku on siitä valmis maksamaan ja se on voivoi jos sinun päiväunissasi lompakkoon vilahti paljon enemmän.

Tuota aina hoetaan että tavaran arvo on se mitä joku siitä on valmis maksamaan (juuri sinä päivänä ja ensimmäinen kysyjä) :D Täysin naurettava väite, näin sanoo vain luuseri joka haluaa kaiken ilmaiseksi.  Minä olen myynyt vuosikausia omaa omaisuuttani netissä ja tavaran arvo on se minkä minä siitä haluan. Arvoa ei määritä joku kitupiikki joka ei halua maksaa mitään ja haluaa kotiin tuotuna.  Minulla ei ole kiire, voin odottaa jopa vuosia jonkun tavaran myyntiä. Ostaja löytyy ennen pitkää joka ainoalle tavaralle  ja usein kun hintaa nostaa ja vaihtaa myyntipaikkaa, menee heti kaupaksi. Myyntikanavia kannattaa vaihdella tiheästi niin löytyy se ostaja jolla on oikeasti rahaa. Köyhät aina rääkyy kun eivät saakaan tinkattua -70% pyyntihinnasta :D

Tämä. Veit sanat suustani.

Vierailija
30/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä viimesen päälle tinkaajat ovat varmaan niitä, jotka ostavat vain myydääksen saman tavaran itse eteenpäin. Tämä ammattikirpparien ammattikunta on hyvin hintatietoinen ja siksi tinkivät jo valmiiksikin halvasta tuotteesta. Ei ole tarkoituskaan ostaa tuotetta itselle vaan saada tuote semmoseen hintaan, että sen voi myydä voitolla.

Vierailija
31/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia nettikirppistouhua. Keskity ostajiin, älä turhiin tinkaajiin ja vaatijoihin. LAita ilmoitukseesi "valmiiksi tingitty hinta", niin se vähän rauhoittaa turhia yhteydenottoja,

Vierailija
32/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi on ihan kuraa. Ilmaiseksi ei kelpaa tai pitäisi hilata tuote sinne ja tänne. Varaillaan muttei koskaan tulla paikalle. Sitten tuo jos jotain myyt valmiiksi jo oikeasti edullisesti, niin siitäkin pitää tingata vielä. Olen itse tästä kyrsiintyneenä tullut siihen tulokseen, että vien kaiken kierrätyskeskukseen. Se parinkympin tuotto ei todennäköisesti ole vaivan ja vtutuksen arvoinen...

Vierailija
33/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vielä ymmärrän tuollaisessa käytetyn tavaran myynnissä/ostossa tuon tinkimisilmiön, en itse sitä harrasta vaan joko maksan pyydetyn hinnan tai en osta ollenkaan ellei ole sitä ehdota hintaa -vaihtoehtoa.

Tuttavallani on oma yritys (ei liity kirppariin tms. mitenkään) niin hänelle tulee vastaavanlaista kitinää palveluiden hinnoista ja vaaditaan tarjouksia vedoten ties mihin. Tämä on mun mielestä jo törkeää. Hän tekee sitä työkseen ja pitää elää jollain.

Vierailija
34/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lemppari on se kun kysytään postitusta vaikka olen ihan kirjoittanut ilmoitukseen vain nouto. Ymmärrän kyselyt jos asia olisi epäselvä, mutta kun siinä lukee vain nouto se tarkoittaa että vain nouto.

Vierailija
35/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja luulen, että moni muukin, käyttään vain sitä annetaan osastoa.

Yritän saada mökin sisustettua mahdollisimman halvalla, eikä tarvitse olla mitään ihmeellisiä juttuja ja asioiden kunnostaminen on ihan hauskaa mökkipuuhaa.

Vierailija
36/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kukaan heistäkään omaan käyttöön halunnut vaan myytäväksi edelleen.

Vierailija
37/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myymässä kanssa kaikkea kodin tavaraa. Myynnissä mm kahden istuttava melkein käyttämätön sohva, eka kysyi "onko monen istuttava?" ja toka tarjosi "10 euro".

Toinen myyntikohde on aika heikkokuntoinen ja ilmoituksessa lukikin, että katso lisäkuvat vioista. Eka ostaja kyseli ensin että onko vielä vapaana ja myöhemmin ilmoitti katsoneensa lisäkuvat ja totesi että on liian huonokuntoinen. Et viitsinyt katsoa sitten kaikkia kuvia ennen kuin lähdet kauppoja hieromaan?

Ihmisten ajatustenkulkua (tai sen puutetta) on kyllä mahdoton ymmärtää joskus.

Vierailija
38/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori.fi on ihan kuraa. Ilmaiseksi ei kelpaa tai pitäisi hilata tuote sinne ja tänne. Varaillaan muttei koskaan tulla paikalle. Sitten tuo jos jotain myyt valmiiksi jo oikeasti edullisesti, niin siitäkin pitää tingata vielä. Olen itse tästä kyrsiintyneenä tullut siihen tulokseen, että vien kaiken kierrätyskeskukseen. Se parinkympin tuotto ei todennäköisesti ole vaivan ja vtutuksen arvoinen...

Pari kymppiä on iso raha, ainakin minulle. Mielellään myisin sen hintaisia tavaroita. Myyn jopa alle euron tavaroita. Vuodessa niistäkin kertyy pari tonnia tuloa. Useinhan sama ostaja ostaa niitä halpoja useampia kerralla eli kokonaisostos onkin sitten lähes aina 10€ tai enemmän. Tosin ei Torissa.

Vierailija
39/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on niin ärsyttäviä. Ärsyttäviä on myös myyjät, jotka eivät poista (tai laita varattu - tekstiä) ilmoituksiin. En uskalla kysellä mitään yli muutaman päivän vanhaa edullista/ilmaista, koska niihin ei tule lähes koskaan vastausta, mutta ilmoitus ei myöskään häviä.

Vierailija
40/539 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus antanut jotain roskalavaryhmässä ja ehdot on saneltu siinä tekstissä eli vain haku ovelta, en postitaa, en kuljeta, ensimmäinen varannut saa hakea ja yvllä haku vielä etuportailta siihen ja siihen kellonaikaan, ettei tarvi edes nähdä kuka hakee. Jos ei oo ajallaan hakemassa, menee seuraavalle jonossa välittömästi.