Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tämä Helsinki-viha kumpuaa?

Vierailija
11.06.2021 |

En itse edes asu Helsingissä, mutta ihmettelen mistä viha Helsinkiä kohtaan kumpuaa?

Helsinki on kaunis kaupunki enkä ole itse koskaan törmännyt ylimielisiin helsinkiläisiin.

Toki Helsingissä on kiireisempää ja ehkä pinnallisempaa menoa kuin muissa kaupungeissa, mutta voisin väittää että tämäkin on pientä, kun vertaa maailman suurkaupunkeihin (Tukholma, New York jne)

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on vähän epämiellyttävä paikka. Se haisee ja tunnelma on kireän jäykkä. Ennen katukuvaa hallitsi spurgut. Nykyisin katuja hallitsee muualta tulleiden joukot.

”Katuja hallitsee” mitä ihmettä 😂😂 Ihan normaalit työssäkäyvät ihmiset näitä katuja ”hallitsee” ja meidän veroistamme sinunkin pillerisi kustannetaan.

Vierailija
42/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Yritin tuossa miettiä että mikä ihme saisi mua vihaamaan jotain kaupunkia tai sen asukkaita, mutta en kyllä keksi mitään syytä. Ulkomaisiin kaupunkeihinkin on tullut tehtyä ns. paskareissuja (kaikki mennyt pieleen), mutta en silti vihaa niitä ihmisiä, jotka siellä viihtyvät ja asuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukoot ihmiset mitä puhuvat, mutta Helsinki ja koko Pääkaupunkiseutu kulkee valovuosia muuta maata edellä ja on ehdottomasti paras asuinpaikka Suomessa. Kansainvälinen kulttuurikaupunki Keski-Euroopan välittömässä läheisyydessä.

Vierailija
44/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on vähän epämiellyttävä paikka. Se haisee ja tunnelma on kireän jäykkä. Ennen katukuvaa hallitsi spurgut. Nykyisin katuja hallitsee muualta tulleiden joukot.

Nyt kysyttiin sitä, mistä ns. Helsinki-viha kumpuaa. Ei kysytty sitä miksi sinä et henkilökohtaisesti stadista pidä. Sinä olet tietysti täysin oikeutettu mielipiteeseesi, mutta se ei selitä kokonaisuutta.

Halusin silti tuoda esiin kotikaupunkisi huonoja puolia ja huonon maineen

Vierailija
45/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa jo olla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se älytön Helsinki-ihailu vaikka oikeasti on ankea pieni mesta.

Mikä älytön ihailu? Tätä just joku jo kommentoi. Helsinkiläinen ei saa olla ylpeä kotipaikastaan, mutta vaikka pudasjokelainen saa hehkuttaa omaansa sielunsa kyllyydestä

Saa toki olla, mutta usein vain hehkutetaan Helsingin ihanuutta maasta taivaaseen.

Itse näen ja myönnän kotikaupunkini ne ikävätkin puolet, mitä helsinkiläiset eivät koskaan tee.

Päinvastoin, aina sama kaava: Helsinki on upea mesta, vailla mitään ongelmia, joka muuta väittää on vain kateellinen juntti.

En ole ikinä kuullut että stadilaiset kieltäisivät kaupungin ongelmat. Missä sinä tähän olet törmännyt?

Huom. vastaukseksi ei kelpaa vauva-palstan ”miksi rakastat Helsinkiä” -keskustelut, sillä niissä nimenomaan kysytään positiivisia puolia 😉

Vierailija
46/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oot käynyt Steissillä. Ihan hyvä, mutta ei se ole koko Helsinki.

Vierailija
47/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset vihaa muuta Suomea.

Ei vihaa. Joku stadilainen voi näin ajatella, mutta silloin viha kertoo hänestä itsestään - ei kaikista meistä.

En syntyperäisenä helsinkiläisenä vihaa muuta Suomea lainkaan. Olen syntynyt Helsingissä, siellä kaikki vilkkuvat valot, kiireet, keskustan puistot, meren tuoksu ym ovat minun laspsuusmaisemaani, joten tietenkin rakastan omaa lapsuuspaikkaani yli kaiken. Varmaan suurin osa näin tekee riippumatta siitä missä ovat syntyneet.

Rakastan muutakin Suomea todella paljon ja mielestäni tämä on äärettömän kaunis maa kokonaisuutena. Jokaisessa paikassa on jotakin sille paikalle ominaista ja kaunista. Ja kaikki ihmisetkin on olleet mukavia minulle eikä kukaan Kehä III:n ulkopuolella ole sylkenyt naamaani helsinkiläisyyden takia.

Vierailija
48/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut monissakin työpaikoissa Suomessa ja ulkomailla ja ainoa jota vaivasi muiden asuinpaikka oli pk-seutulainen narsistinen ponnaripelle, joka oli itse syntynyt jossain pk-seudulla lehmien keskellä ja nyt oli viimein saanut hankittua betoniluukun lähiöstä.

Korjaan hieman viestiäsi, kas tässä:

”Olen ollut työttömänä monissakin hikiluukuissa Suomessa enkä koskaan ole käynyt ulkomailla ja ainoa narsistisen vihani kohde on helsinkiläinen mies, jolla menee paremmin kuin minulla”

Huonosti korjattu: Olen asunut 3 maassa ulkomailla yht. yli 10 vuotta ja työreissuja olen tehnyt n. 30 eri maahan. Edelleen sitä narsista tyyppiä vaivasi joidenkin asuminen pk-seudun ulkopuolella.

Vierailija
49/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on edelleen se sama mielenvikainen trolli, joka yrittää hämmentää puhumalla ”ponnaripelleistä” ja ”katujen hallitsemisesta”.

Ei siitä tarvi välittää. Se on joku pera kuukkelinkankaalta 100km sodankylästä suuntaan peräreikä, huom ei siis perärei’än kylästä, koska paikalliset (terkut ootte siistejä ja kylänne on kiva!) eivät jaksa katsella peran naamanvääntelyä.

Vierailija
50/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oon syntynyt vuonna 1959 ja aion täällä kuolla myös. Mummolat oli Vallilassa ja Haagassa, kavereita ja tekemistä löytyi aina. Mulla ei ole mitään syytä haukkua muita paikkakuntia, vaikka omaa kotikaupunkiani on haukuttu päin naamaa monta kertaa.

Parasta helsinkiläisyydessä on kaikenlaisten ihmisten hyväksyminen ja vapaus olla sellainen kuin on. Samoin stadilaisten huumori on parasta.

Vierailija
51/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut monissakin työpaikoissa Suomessa ja ulkomailla ja ainoa jota vaivasi muiden asuinpaikka oli pk-seutulainen narsistinen ponnaripelle, joka oli itse syntynyt jossain pk-seudulla lehmien keskellä ja nyt oli viimein saanut hankittua betoniluukun lähiöstä.

”Olen ollut työttömänä monissakin hikiluukuissa Suomessa enkä koskaan ole käynyt ulkomailla ja ainoa narsistisen vihani kohde on helsinkiläinen mies, jolla menee paremmin kuin minulla”

Huonosti korjattu: Olen asunut 3 maassa ulkomailla yht. yli 10 vuotta ja työreissuja olen tehnyt n. 30 eri maahan. Edelleen sitä narsista tyyppiä vaivasi joidenkin asuminen pk-seudun ulkopuolella.

Korjaan vielä kerran:

”Olen osannut sanoa kolmen maan nimet yli 10 vuotta sitten ja näin mahani alle 30 kiloa takaperin. Koska olen narsisti, minun on esitettävä nämä totuudet hieman muunneltuina sori siitä”

Vierailija
52/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oot käynyt Steissillä. Ihan hyvä, mutta ei se ole koko Helsinki.

Steissillä? Vissiin ihan virallinen nimi, kun isolla alkukirjaimella kirjoitetaan.

Vierailija
53/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persulit sitä Helsinkiä dissaa, aika harva muu. Ne maalailee kuvaa kauheana urbaania viidakkona jossa ei uskalla liikkua ulkona koska ruskeat ihmiset ryöstää ja raiskaa ja kukaan valkoinen ei halua asua.

Persuleita myös häiritsee se, että heidän kannatus pääkaupungissa on paljon heikompaa kuin muualla Suomessa.

Vierailija
54/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan vielä kerran:

”Olen osannut sanoa kolmen maan nimet yli 10 vuotta sitten ja näin mahani alle 30 kiloa takaperin. Koska olen narsisti, minun on esitettävä nämä totuudet hieman muunneltuina sori siitä”

Oottako noin palloon pk-seutulaisen vaivaannuttava ulina missä muut asuu? 

Vierailija
55/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on edelleen se sama mielenvikainen trolli, joka yrittää hämmentää puhumalla ”ponnaripelleistä” ja ”katujen hallitsemisesta”.

Ei siitä tarvi välittää. Se on joku pera kuukkelinkankaalta 100km sodankylästä suuntaan peräreikä, huom ei siis perärei’än kylästä, koska paikalliset (terkut ootte siistejä ja kylänne on kiva!) eivät jaksa katsella peran naamanvääntelyä.

Kiitos että demonstroit helsinkiläisten asenteen muuhun Suomeen.

Vierailija
56/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla vihataan niitä, jotka käy siellä töissä, mutta ovat älynneet asua halvalla tarpeeksi kaukana pk-seudusta.

Vierailija
57/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, todistat juuri, kuinka vähän tunnet ja olet nähnyt Helsinkiä. Ahdistaako oma asuinpaikka?

Vierailija
58/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläistän arvostuksen puute muuta suomea kohtaan sekä heidän itsekeskeisyys, yhteiskunnan helsinki keskeisyys sekä se että helsinki saa vähän väliä kaikkia erityis helpotuksia jota ei muualle suomeen voi edes kuvitella. Yritysten pääkonttorit imee helsinkiin suurimman osan verovaroista joten ne myös käytetään sinne.

Vierailija
59/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että demonstroit helsinkiläisten asenteen muuhun Suomeen.

Taidat olla aika huono ymmärtämään lukemaasi, mutta annan ystävällisesti lukuvinkin:

Viestini kritisoi trollaavaa peraa. Eli sinua.

Vierailija
60/176 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa jo olla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se älytön Helsinki-ihailu vaikka oikeasti on ankea pieni mesta.

Mikä älytön ihailu? Tätä just joku jo kommentoi. Helsinkiläinen ei saa olla ylpeä kotipaikastaan, mutta vaikka pudasjokelainen saa hehkuttaa omaansa sielunsa kyllyydestä

Saa toki olla, mutta usein vain hehkutetaan Helsingin ihanuutta maasta taivaaseen.

Itse näen ja myönnän kotikaupunkini ne ikävätkin puolet, mitä helsinkiläiset eivät koskaan tee.

Päinvastoin, aina sama kaava: Helsinki on upea mesta, vailla mitään ongelmia, joka muuta väittää on vain kateellinen juntti.

Ja mihinköhän tutkimukseen tämäkin väite perustuu? Muutaman ihmisen kanssa jutteluun? Minä en edes tuo ilmi asuinpaikkaa, jos juttelen vieraiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä