Mistä tämä Helsinki-viha kumpuaa?
En itse edes asu Helsingissä, mutta ihmettelen mistä viha Helsinkiä kohtaan kumpuaa?
Helsinki on kaunis kaupunki enkä ole itse koskaan törmännyt ylimielisiin helsinkiläisiin.
Toki Helsingissä on kiireisempää ja ehkä pinnallisempaa menoa kuin muissa kaupungeissa, mutta voisin väittää että tämäkin on pientä, kun vertaa maailman suurkaupunkeihin (Tukholma, New York jne)
Kommentit (176)
En haluaisi asua missään muualla. Helsinki 😍
Se älytön Helsinki-ihailu vaikka oikeasti on ankea pieni mesta.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-viha on äärioikeiston dog whistle -tekniikkaa. Sillä vihjaillaan että Helsinki on jotenkin katastrofin partaalla koska siellä on paljon mm. Oikeasti se ei tietenkään ole, Helsinki on ollut kansainvälinen kaupunki koko olemassaolonsa ajan ja on edelleen, ja täällä myös muulta tulijoille on parhaat työllistymismahdollisuudet. Eikä Helsini ole mikään palavien autojen dystopia millaiseksi persut sen yrittävät maalata.
En viitsinyt sanoa tätä aiemmin ääneen, koska pidän näitä ”teknikkoja” about yhtä suuressa arvossa kuin koiranpaskaa.
Mutta oikeassa olet.
Törmäsin pkseutuvihaan ekaa kertaa vuosikymmeniä sitten.
Se oli yllättävää ja loukkaavaa.
Mua nimiteltiin "hesalaiseksi" vaikken ole ikinä stadissa edes asunut.
Vihamielisyyttä ja halveksintaa tosiaan on, mutta ei pk-seudulla asuvien mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on ruma käpykylä. Vaivoina citykanit, hanhet ja jumalaton määrä rottia. Missähän siellä mahtaa se kauneus olla?
Näin vastaavat yleensä he, joilla ei ole jostain syystä mahdollisuutta muuttaa pois sieltä, missä ei viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä omasta kotiseudusta olla ylpeä, mitä pahaa siinä on? Jos joku paikallinen kehuu vaikkapa Imatraa tai Joensuuta, niin kyllä sen ymmärrän. On hyvä että ihminen pitää paikasta jossa elää.
Helsinkiläiset ovat enimmäkseen muualta tulleita.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläiset vihaa muuta Suomea.
Se, että ei halua asua muualla kuin Helsingissä ei ole sama kuin se, että vihaa muuta Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Helsingissä 15-vuotiaasta 18-vuotiaaksi ja Vantaalla ikävuodet 27-32 ja pääkaupunkiseutu ei ollut mun paikkani. En nyt vihaa, mutta sanotaan näin, että enää en sinne muuta. Töitä saa kyllä muualtakin.
Introvertille luontoihmiselle, joka välttelee sosiaalisia tilanteita Helsinki oli ahdistava ja meluinen, vilkkuvia valoja ja sellaista hallitsematonta tapahtumavirtaa koko ajan. Lisäksi tietty negatiivisuus oli mielestäni aina läsnä, tunnetilaa ei voi selittää, mutta esim. Kuopiossa tai Jyväskylässä vaikka kaupunkimaista ympäristöä nekin ovat, en kokenut samaa.
Tosin mulla ei ole tarvetta oksentaa mitään Helsinkivihaa palstoilla, mutta toisaalta itseni on helppo ymmärtää, miksi Helsinki ei miellytä kaikkia.
Tämä kommentti ei ainakaan minun silmiini ollut AP:n tarkoittamaa Helsinki-vihaa. Asiallinen kommentti ja ymmärrettävät perustelut mielipiteellesi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä älytön ihailu? Tätä just joku jo kommentoi. Helsinkiläinen ei saa olla ylpeä kotipaikastaan, mutta vaikka pudasjokelainen saa hehkuttaa omaansa sielunsa kyllyydestä
Vierailija kirjoitti:
Suomihan on pullollaan vireitä elinvoimaisia suurkaupunkeja.
Olen ollut monissakin työpaikoissa Suomessa ja ulkomailla ja ainoa jota vaivasi muiden asuinpaikka oli pk-seutulainen narsistinen ponnaripelle, joka oli itse syntynyt jossain pk-seudulla lehmien keskellä ja nyt oli viimein saanut hankittua betoniluukun lähiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläiset vihaa muuta Suomea.
Se, että ei halua asua muualla kuin Helsingissä ei ole sama kuin se, että vihaa muuta Suomea.
Tämä. Meillä esimerkiksi koko suku asuu täällä, joten minulla ei ole mitään erikoista sidettä muualle Suomeen, Helsinki sen sijaan on minulle myös koti ja muistot. En pidä muita paikkoja mitenkään huonoina, mutta Helsingillä on vain erikoissija sydämessäni. Olen ylpeä kotikaupungistani.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monissakin työpaikoissa Suomessa ja ulkomailla ja ainoa jota vaivasi muiden asuinpaikka oli pk-seutulainen narsistinen ponnaripelle, joka oli itse syntynyt jossain pk-seudulla lehmien keskellä ja nyt oli viimein saanut hankittua betoniluukun lähiöstä.
Korjaan hieman viestiäsi, kas tässä:
”Olen ollut työttömänä monissakin hikiluukuissa Suomessa enkä koskaan ole käynyt ulkomailla ja ainoa narsistisen vihani kohde on helsinkiläinen mies, jolla menee paremmin kuin minulla”
Helsinki on vähän epämiellyttävä paikka. Se haisee ja tunnelma on kireän jäykkä. Ennen katukuvaa hallitsi spurgut. Nykyisin katuja hallitsee muualta tulleiden joukot.
En ENÄÄ pidä Helsingistä. Liikaa kulttuurinen moninaisuutta yöntimoineen.
Täältä pois vuosien saatossa.
Helsinkiläinen.
Antakaa jo olla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä älytön ihailu? Tätä just joku jo kommentoi. Helsinkiläinen ei saa olla ylpeä kotipaikastaan, mutta vaikka pudasjokelainen saa hehkuttaa omaansa sielunsa kyllyydestä
Saa toki olla, mutta usein vain hehkutetaan Helsingin ihanuutta maasta taivaaseen.
Itse näen ja myönnän kotikaupunkini ne ikävätkin puolet, mitä helsinkiläiset eivät koskaan tee.
Päinvastoin, aina sama kaava: Helsinki on upea mesta, vailla mitään ongelmia, joka muuta väittää on vain kateellinen juntti.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on vähän epämiellyttävä paikka. Se haisee ja tunnelma on kireän jäykkä. Ennen katukuvaa hallitsi spurgut. Nykyisin katuja hallitsee muualta tulleiden joukot.
Nyt kysyttiin sitä, mistä ns. Helsinki-viha kumpuaa. Ei kysytty sitä miksi sinä et henkilökohtaisesti stadista pidä. Sinä olet tietysti täysin oikeutettu mielipiteeseesi, mutta se ei selitä kokonaisuutta.
Muista, ”Arguing on the internet is like a shit-eating competition: Even if you win, your mouth is covered in fecal matter.”