Kahvin hinta nousee, muutatko tapojasi?
Kahvipaketti nyt 9-10€. Aiotko tehdä jotain toisin? Vähentää kahvin juontia, vaihtaa halvempaan merkkiin, lopettaa kahvin juonnin?
Itse puntaroin halpakahvin ja vähentämisen välillä.
Kommentit (82)
Onko pikakahvin hinta hypännyt myös?
Ihan sama kuinka paljon maksaa, ostan silti.
En lopeta kahvin juomista mut täytyy opetella keittämään tarkempi määrä ettei jää yli sekä höystöjen määrää voipi vähentää, ruukaan nääs keittää aika tiukat kahvit, niin et maistuu, kahvi ei saa olla hoikkaa, voin hieman vähemmän laittaa siis kahvia suodattimeen.
T-issä tulee edelleen juotua ja otan sieltä aina paketin kotiin.
Ostin tänään kaksi pakettia lisää , entisestäänkin hamstrannut. Pisti suututtamaan kun näin uudet hinnat hyllyjen laidassa. Ensin pienennettiin ja hinta nostettiin, nyt lisää . Nyt on kahvi kallistunut 30 %
En oikeastaan välitä koko litkusta, eli eipä haittaa. Juonkin ennemmin vettä.
Parannan tapani ja lakkaan piinamasta naapureitani. Heidän elämänsä on näillä hinnoilla muutenkin jo yhtä helvettiä.
Kyllä, juon sitä tällä hetkellä vain joka kolmas päivä.
Jo siinä vaiheessa, kun hinta lähestyi kahdeksaa euroa, aloin juoda vain aamukahvin ja silloin, jos on hyvää seuraa.
Lopetin jo syksyllä, en hinnan vuoksi vaan yöunien takia. Ylikallista ja yliarvostettua.
Kahvi blokkaa tiettyjen reseptorien toiminnan aivoissa aiheuttaen unettomuutta. Jopa aamulla nautittu kahvikuppi vaikuttaa seuraavan yön uniin heikentävästi. Kofeiini ja sen vaikutus häipyvät elimistöstä niin hitaasti.
Itse lopetin kahvinjuonnin kokonaan ja yöuneni paranivat. Ja säästän rahaa.
Lopetin kokonaan. Ei saa Orpo-Purran ruoskahallitus niitäkään verotuloja.
En ole koskaan juonutkaan kahvia. Samaan malliin jatkan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se enää nouse kun sille tulee tullit ja jenkit luopuvat kahvin juomisesta.
Eilen kahvifutuurit alas 5%.
Tänä vuonna olen ostanut vain yhden "normaalihintaisen" kahvipaketin.
Että eipä ole hinnannousu pahasti realisoitunut.
Mulla on vielä kolme kassillista alekahveja. On tullut niitä hamstrattua ja onneksi niin. Ei tartte pitkään aikaan ostaa kahvia.
Käyttämäni äärimmäisen hyvän luomumurukahvin hinta on edelleen sama, kuin 4 vuotta sitten. Alle 7 euroa purkki, ja purkillisesta saa 50 kuppia.
Ei se enää nouse kun sille tulee tullit ja jenkit luopuvat kahvin juomisesta.