Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivut oikealla kylkikaaressa, vatsalla ja selässä

Vierailija
11.06.2021 |

Olen jo pidempään kärsinyt epämääräisistä, jomottavista ja ikäänkuin "kiertävistä" kivuista oikealla ylävatsalla. Kipu usein alkaa melko keskeltä, ja kiertää myötäpäivään ja jatkuen oikealle keskelle selkää. Suurimmaksi osaksi pistävä kipu jomottaa samanaikaisesti sekä oikealla heti kylkikaaren alla sekä samanaikaisesti samalla kohtaa selkää. Kipu ei ole mitään lamaannuttavaa, mutta melko jatkuvaa ja pelottavaa. Sappivaivoja tai maksaa olen pohtinut, mutta kaikki näitä tutkivat veriarvot ovat täysin normaalit, varsin alhaisetkin. Oireet kyllä pahenevat toisinaan esimerkiksi alkoholista (joskaan en juo kun ehkä yhden oluen kuussa) ja kipu ollut jatkuvampaa nyt kun olen aloittanut säännöllisen mielialalääkityksen, joten maksa tuli jälleen mieleen. Erilaisia ruokavalioita kokeillut, muttei huomattavaa vaikutusta.

Missä vika, kokemuksia? Voisiko kyse olla jostain suolistoperäisestä? Lääkäri minulla on ensi kuussa, mutta tässä odotellessa kävin omakustanteisesti labroissa katsomassa maksa-arvot muunmuassa, mutta ei mitään häikkää missään taaskaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot vuosikausia käyttänyt korkkareita ja kantanut isoa, täyteen ahdettua olkalaukkua, remmi rinnanyli asetettuna - toispuoleisesti. Nukut huonolla patjalla, aina samalla kyljellä.

En ole vuosikausiin nähnyt kenelläkään korkkareita ja kaikki naiset eivät raahaa puolta omaisuutta käsilaukuissaan. Ihmeellisiä stereotypioita..

Vierailija
22/28 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot vuosikausia käyttänyt korkkareita ja kantanut isoa, täyteen ahdettua olkalaukkua, remmi rinnanyli asetettuna - toispuoleisesti. Nukut huonolla patjalla, aina samalla kyljellä.

En ole vuosikausiin nähnyt kenelläkään korkkareita ja kaikki naiset eivät raahaa puolta omaisuutta käsilaukuissaan. Ihmeellisiä stereotypioita..

Stereotypia on yleistys: "Kaikki naiset käyttää korkkareita ja painavaa laukkua". En yleistänyt vaan esitin yhden mahdollisen teorian. Oletkos sinä sellainen sananvapaudenrajoittaja ja uhriutuva nillittäjä? Argumentaatiosi on sitä tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap älähti, kun kalikka kalahti...?

Vierailija
24/28 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin korkokenkiä viimeksi 15 vuotta sitten, ja käytän vain reppuja. Olen aktiivista sorttia, ja voin rehellisesti sanoa ruokavalioni olevan oikein hyvä, olen myös yrittänyt erilaisia ruokavalioita kokeillakseni olisiko niillä vaikutusta kipuun (kuten aloituksessakin maininnut, ei ole ollut eroa sillä mitä syön). Satunnainen pizza/kebab/muu hyvin rasvainen ruoka ei tuo muutosta huonompaan suuntaan, mitään allergioita ei ole myöskään todettu. Maitotuotteita en kyllä syö, kun en pidä niiden mausta. :)

Ja valitettavasti kaikilla ei ole varaa tuosta vain käydä yksityisellä, viimeksi meni aika isot rahat tuon välilevyn pullistuman kanssa.. monensadan paukku kaikkineen, kun työttömänä tällä hetkellä on.

Ap

Vierailija
25/28 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin korkokenkiä viimeksi 15 vuotta sitten, ja käytän vain reppuja. Olen aktiivista sorttia, ja voin rehellisesti sanoa ruokavalioni olevan oikein hyvä, olen myös yrittänyt erilaisia ruokavalioita kokeillakseni olisiko niillä vaikutusta kipuun (kuten aloituksessakin maininnut, ei ole ollut eroa sillä mitä syön). Satunnainen pizza/kebab/muu hyvin rasvainen ruoka ei tuo muutosta huonompaan suuntaan, mitään allergioita ei ole myöskään todettu. Maitotuotteita en kyllä syö, kun en pidä niiden mausta. :)

Ja valitettavasti kaikilla ei ole varaa tuosta vain käydä yksityisellä, viimeksi meni aika isot rahat tuon välilevyn pullistuman kanssa.. monensadan paukku kaikkineen, kun työttömänä tällä hetkellä on.

Ap

Kuljet muuten huonoissa kengissä?

Vierailija
26/28 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuljet muuten huonoissa kengissä?

No tietääkseni en, käytän aina muotoiltuja irtopohjallisia tai kenkiä joissa tukeva muotoiltu pohja. Kävelen joka paikkaan, niin pakko olla mukavat kengät eikä mitään lättä/korkeita pohjia. 😁

Ap

Vierailija
27/28 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino, liikkumattomuus,huono ryhti ja ergonomia, ruokavalio huono.

Vierailija
28/28 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino, liikkumattomuus,huono ryhti ja ergonomia, ruokavalio huono.

Jos keskustelun lukee, olen siellä jo maininnut että ylipainoa ei ole koskaan ollut, liikun aktiivisesti ja ruokavalio on monipuolinen ja terveellinen (olen myös kokeillut vaikka ja mitä erikoisruokavalioita mutta niillä ei edelleenkään vaikutusta kipuiluun). Olen käynyt fyssarilla, hieronnassa ja jäsenkorjaajalla, ei vaikutusta, ei pitäisi olla mitään jumeja tai virheasentoja esimerkiksi. Tuota sappea tai suolistovaivoja mietin, mutten tiedä mitä kokeilla enää kun omahoidot olen jo kokeillut. :D

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi