Ordinaryn seerumit
Olen tilaamassa kahta eri seerumia (retinolia ja C-vitamiinia), joita molempia suositellaan käytettäväksi iltaisin. Onko ideaa käyttää vaihdellen eri iltoina, toimiiko niin? Vai esim. kuurinomaisesti ensin toista, sitten toista? Anteeksi tyhmä kysymys, olen vasta opettelemassa ihonhoidon maailmaa muutoin kuin puhdistamalla & kosteuttamalla...
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä seerumeista sanotaan, että pitää käyttää kuuriluontoisesti ja sitten pitää tauko. Eräs kosmetologi sanoi.
Kiitos, tämä oli selkeä ohje. Jätän toisen tilaamatta.
ap
Laita c-vitamiini aamulla. Itse käytän päivittäin, retinoli illalla ja c-vit aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Laita c-vitamiini aamulla. Itse käytän päivittäin, retinoli illalla ja c-vit aamulla.
Kiitos, jätin nyt sen retinolin pois, kun suositeltiin ettei kesää vasten kannata välttämättä aloittaa. Seuraavaan tilaukseen sitten se!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja siis ei tarvitse kuuriluontoisesti noita käyttää, itse käytän ihan säännöllisesti. Jotkut käyttää retinolia muutaman kerran viikossa, mutta itselläni iho kestää päivittäisen käytön. Ja sitten retinolin kanssa ehdoton se aurinkosuoja, mikään meikkivoide spf20:llä ei riitä (sitä ei kuitenkaan laiteta iholle tarpeeksi), vaan ihan aurinkovoide mielellään spf50.
Vierailija kirjoitti:
edelleen, ei ne mene ihon läpi...
Ihan sama ordinaryn hinnoilla. Siksi minäkin käytän niitä. Auttaa tai ei auta. Mutta ei ota päähänkään, jos ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Näistä kummastakin, c-vitamiinista ja retinolista, on ihan tieteellisiä tutkimuksia että ne nimenomaan toimivat iholle laitettuna. Ja olen itse nähnyt omin silmin että näin on.
C-vitamiinia suositellaan laitettavan nimenomaan aamuisin!
Käytän retinolia talvisin, kun on pimeämpää, kesäisin antioksidanttia.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tiettyjä lääkkeitäkin sitten on voiteina? Entä puudutusvoide? Lume-efekti?
Vierailija kirjoitti:
Mitään auringonsäteille herkistävää ei suositella käytettäväksi päiväsaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään auringonsäteille herkistävää ei suositella käytettäväksi päiväsaikaan.
C-vitamiini ei herkistä auringonsäteille.
Yleensä seerumeista sanotaan, että pitää käyttää kuuriluontoisesti ja sitten pitää tauko. Eräs kosmetologi sanoi.