Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ruoanlaitto viikonloppuna tarkoittaa ulkofileen grillausta

Vierailija
11.06.2021 |

Mies sanoi, että hän tekee perheelle tänä viikonloppuna ruokaa. Kysyin mitä hän olisi tekemässä ja ehdotin feta-appelsiini-vesimeloni salaattia lohella. Ei kelvannut vaan hän sanoi, että nyt grillataan.

Miehille ruoanlaitto on siis ulkofileen ja ribsien käristäminen. Vaimo saa tehdä vaivalla salaatit ja dipit ja paistaa patongit. Lopulta mies on ylpeä siitä kun teki perheelleen ruokaa, vaikka hänen ruoanlaitto tarkoitti 10 minuutin seisomista grillin äärellä.

Kommentit (231)

Vierailija
181/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dippi = ostatte kermaviilin/viilejä ja valmiita dippimaustepusseja.

Avaatte viilin/viilit ja pussin/pussit.

Yhdistäkää viili ja pussin sisältö.

Sekoitus.

Jääkaappiin.

= vaivaton dippi.

Yök, olenkin miettinyt kuka niitä sotkuja syö!

Vierailija
182/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just noin. Olisi kiva päästä valmiiseen pyötään ja lähteä sitten ruuan jälkeen vaikka päiväunille. Jos noin joskus käy, niin sielläkin nainen tekee kaiken tai lähes kaiken yksin.

Kannattaisiko parinvalintaan panostaa? Kyllä meillä eksän kanssa kumpiki pääsi valmiiseenkin pöytään ja osasimme myös kokata yhdessä. Lasten ollessa tarhaikäisiä minä hain lapset iltapäivällä ja tein arkena meille ruuan, mikä oli valmiina kun kumppani tuli kotiin töistä. 

Eipä tuo sinunkaan parinvalinta ihan putkeen mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja niiden grillaus. Hohhoijaa. Mä en ainakaan jaksa jäystää niitä hiillostettuja lihanpaloja yhtään. Mulla ei edes ole grilliä kotona, eikä tule.

Töissä miehet ei muusta puhukaan. Siis, syöttekö te jotain grillattua sontaa joka ilta? Sen kyllä huomaa. Ja kun siihen vielä pari olutta kyytipojaksi...onhan nyt kesä! Se on hyvä tekosyy.

Kesällä grillataan, koska usein ruoanlaitto sisällä helteellä nostaa sisälämpötilan sietämättömäksi. Toki jos aikomuksena oli "kokata" joku rypäle/jäävuori+"jännä kolmas juttu" -salaatti, niin eihän se siinä tosin nouse.

Vierailija
184/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja niiden grillaus. Hohhoijaa. Mä en ainakaan jaksa jäystää niitä hiillostettuja lihanpaloja yhtään. Mulla ei edes ole grilliä kotona, eikä tule.

Töissä miehet ei muusta puhukaan. Siis, syöttekö te jotain grillattua sontaa joka ilta? Sen kyllä huomaa. Ja kun siihen vielä pari olutta kyytipojaksi...onhan nyt kesä! Se on hyvä tekosyy.

Tällä miehellä ei ole grilliä, purin roskiin kun en juuri koskaan käyttänyt. Oluttakaan en juuri juo. Keksitkö lisää paikkansapitämättömiä yleistyksiä?

Mitäpä lapsensa hukuttava palstanarttu ei keksisi?

Eli 44v kahden lapsen isä muuttu sinun mielessä lapsensa hukuttavaksi palstanartuksi? Erikoinen kuvitelma sinulta. Lapsen hukuttaminen lienee Suomessa hyvin harvinaista, että tilastotollisesti pitäisi erittäin epätodennäköisenä tuollaisen henkilön päätymista tähän keskusteluun.

Vierailija
185/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit tyytyväinen, että joku tekee ruuat. Onko ne vielä miehen rahoilla ostettu?

T:sinkku

Minkä ihmeen takia aina oletetaan että mies maksaa kaiken? Niin ärsyttävää.

Miehet tienaavat puolisoitaan huomattavasti enemmän 51% kaikista parisuhteista. Maksaa kaiken? Ei ehkä, mutta helkkaristi enemmän.

Tuota on sitten tutkittu jossain, joten laitatko linkin Suomessa tehtyyn, suomalaisia koskevaan tutkimukseen.

Siinä on yksi, en odota että kaltaisesi vänkääjä osaisi kiittääm ette te koskaan osaa.

https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tulol…

Ja etsi sieltä:

Eri sukupuolta olevien lapsettomien pariskuntien naisista joka neljännen puoliso kuului suurituloisimpaan 20 prosenttiin. Miehillä suurituloisimpaan viidennekseen kuului vain vajaat 12 prosenttia puolisoista.

Kaiken kaikkiaan hieman yli 29 prosentilla lapsettomista pariskunnista puolisot olivat suurin piirtein samalla tulotasolla. Noin 51 prosentilla eri sukupuolta olevista lapsettomista pariskunnista miehen tulot olivat naisen tuloa selvästi suuremmat ja vajaalla 20 prosentilla naisen tulot olivat selvästi suuremmat. (Taulukko 1.) – Samaa sukupuolta olevien pariskuntien tuloja ei käsitellä tässä yhteydessä.

Eli valitettavasti et pääse edes selittelemään lasten tekemisen vaikutusta tulotasoon.

Selvästi ei ole synonyymi sanalle huomattavasti. Jos kumpikin tienaa riittävästi menoihin verrattuna, niin mitä väliä tuloerolla on? Varsinkin, kun kyse on lapsettomasta pariskunnasta.

Toisessa tilastokeskuksen samaa asiaa käsittelevässä raportissa jossa on siis samat taulukot käytettiin sanaa huomattavasti. En ole ko. lafkassa töissä joten en nyt ala selvittelemään miksi tutkijat tai raportoijat eivät täytä palstanillittäjien vaatimuksia ja käytä heidän mielihakujen mukaisia termejä yhtenäisesti.

Mitä taas tuloeroihin tulee niin sanottiiko jossain että sillä on väliä? Sanottiin että JOS NAISET MAKSAVAT SEN MITÄ VÄITÄTTE, MITÄ TAPAHTUU MIEHEN RAHOILLE? Eli kuinka mies saa laitettua itseensä tuhansiakin eruroja kuussa ilman että nainen hyötyy siitä mitenkään? Ja mitä lapsettomaan pariskuntaan tulee niin kaikki tiedämme kuinka tuloerojen käy kun se lapsi tulee. Ne kasvavat, raporteissa on myös se mainittu, ja siksi käytänkin esimerkissäni VAIN tuota 51% joka on naisille se nätimpi vaihtoehto.

Ai mihin miehet laittaa ylimääräiset rahat? Harrastuksiin, ne voi olla kalliita. Moottoripyöriä näkyy monella olevan, omalla miehellä on vene ja kalastustarvikkeet. Matkoihin. Sijoituksiin. Baariin ja taksimatkoihin. Kaiken maailman työkaluihin, joita on joka nurkka jo ennestään täynnä. Keksi itse lisää.

Ei ne tavismiehet tienaa kuitenkaan niin paljoa, että oman osuutensa jälkeen ylimääräistä jää tuhansia euroja.

Niin eli mies matkustelee ja jättää lapset ja vaimon kotiin? Ja sitten mies käy moottoripyöräilemässä ja vaimo & lapset istuu itkien kotona kun risat vaatteet kuluvat pois päältä.

Just näin

Kuka sanoi, että nainen on täysin tuloton? Jos nyt ei ihan kaikkein pienimmällä palkalla mene, niin kyllä siitä saa säästöön. Itsekin reissasin lasten kanssa pitkin ja poikin Suomessa ja ulkomailla. Moottoripyöräily ei muutenkaan ole koko perheen hupia, jos vain mies on siitä innostunut. Omalla miehellä on veneitä ja kalastusvälineet viimeisen päälle, niihin on mennyt kymmeniä tuhansia euroja. Se ei minun elämää heilauta suuntaan eikä toiseen muuten kuin sen suhteen, että tuoretta kalaa on aina saatavilla.

Vierailija
186/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just noin. Olisi kiva päästä valmiiseen pyötään ja lähteä sitten ruuan jälkeen vaikka päiväunille. Jos noin joskus käy, niin sielläkin nainen tekee kaiken tai lähes kaiken yksin.

Kannattaisiko parinvalintaan panostaa? Kyllä meillä eksän kanssa kumpiki pääsi valmiiseenkin pöytään ja osasimme myös kokata yhdessä. Lasten ollessa tarhaikäisiä minä hain lapset iltapäivällä ja tein arkena meille ruuan, mikä oli valmiina kun kumppani tuli kotiin töistä. 

Eipä tuo sinunkaan parinvalinta ihan putkeen mennyt.

Mutten myöskään valita asiantilasta, toisin kuin lainaamani kirjoittaja. Vaikka suhteeni päättyi eroon, niin en pidä tapahtunutta silti epäonnistumisena. Niin vain kävi ja ero oli kummallekin fiksumpi vaihtoehto.

Vierailija
187/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitus.

Jääkaappiin.

= vaivaton dippi.

Missä kohtaa mausteista tulee yököttävää sotkua kun ne pakataan valmiiksi samaan pussiin?

Kaikenlaisia ääliötä se leipä elättääkin...

Vierailija
188/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii, eihän sulla ole sitä miestäkään. Miksiköhän?

Kaikki aika menee vauvalla trollatessa ja haaveillessa, mistä työpaikan miehet puhuisi ennemmin, jos hän olisi siellä joskus töissä ;D

Tinderissä tietysti lempiharrastuksena:

"Miehet ja niiden grillaus" - hyvin marinoituina ja pari olutta kyytipojaksi ;D

Vierailija
189/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitus.

Jääkaappiin.

= vaivaton dippi.

Missä kohtaa mausteista tulee yököttävää sotkua kun ne pakataan valmiiksi samaan pussiin?

Turhaan haukut muita. Oletko edes tietoinen, mitä ne valmiit pussit sisältää?

Vierailija
190/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitus.

Jääkaappiin.

= vaivaton dippi.

Kukahan se ääliö oikein on. Nuo valmiit sisältää kyllä ihan muuta kuin oikeita mausteita.

Vierailija
191/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä kelpaa pelkkä ulkofileet ja ribsit, jos ei sulle kelpaa. Eikai aina tartte vääntää mitään kylkeen. Missä asutte?

Vierailija
192/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen meillä KAIKEN ruoan koska:

A) Olen IT-alalla eli ei hirveesti mitään konkreettista synny omista käsistä työpäivän aikana

B) Ruoan laittaminen rentouttaa

C) Olen vaimoa huomattavasti parempi kokki

Hoidan myös ostokset koska se on helpompi niin. Vaimo laittaa meillä ruokaa noin 1-2 kertaa kuukaudessa. Myös keittön kunnossapito on mun homma koska haluan löytää sieltä mun työkalut. Mehulasit, välipalalautaset yms. on muiden siivottava itse tai tulee multa mussutusta.

Tässä onkin herännyt sellainen kysymys, että miten hlvtissä jotkut ihmiset voivatkin kokea tämän homman niin rankaksi ja uuvuttavaksi? Kysymys on asenteesta. Minusta on kiva kun lapset sanoo NAM ja vaimollekin maistuu.

Onko kaiken aina pakko olla tuskaa ja vaivaa???

T: Kokkimies 52

Mä haluan sut puolisokseni! Kuulostaa ihanalta😍

Vierailija
193/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyden kympin marinadi possun ulkofileelle

-1 dl Coca Cola

-1 dl soijakastike

-1 tl raastettua tuoretta inkivääriä

-1-2 valkosipulin kynsi murskattuna

Possu 6-8 tuntia marinadissa ja tuntia ennen grillausta pois jääkaapista.

Ja onnea sille, joka saa pestä grillin ja ritilät näiden tiristämisen jälkeen. Juu ei kiitos.

Vierailija
194/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii, eihän sulla ole sitä miestäkään. Miksiköhän?

Kaikki aika menee vauvalla trollatessa ja haaveillessa, mistä työpaikan miehet puhuisi ennemmin, jos hän olisi siellä joskus töissä ;D

Tinderissä tietysti lempiharrastuksena:

"Miehet ja niiden grillaus" - hyvin marinoituina ja pari olutta kyytipojaksi ;D

Ei olutta vaan chiantia. Tsit-tsit-tsit.

Vierailija
195/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin viikonloppuna ravintolaan syömään ja jättäisin ap:n kaltaisen akan kotiin. Yöni viettäisin maksullisissa.

Vierailija
196/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoo tekevänsä ruokaa, niin miksi sinä sekaannut asiaan tekemällä salaattia? Älä tee, ja lopeta valittaminen. Ja se toinen seikka: Ongelma tässäkin näyttää olevan se, että mies tekee oman päänsä mukaan, eikä siis vaimon mielen mukaan. (Ei tee niin kuin vaimo haluaa, voi kauhistus, mikä sika!)

Onko miehesi itsenäinen olento, vai onko hän sinun palvelijasi?

Vierailija
197/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun perusteella tein tänään ruuaksi mozzarellasalaattia. Kokki päättää mitä tekee eikä mitään lisukkeita tarvita. Mies yllättyy, kun tulee nälkäisenä kotiin.

Vierailija
198/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähtisin viikonloppuna ravintolaan syömään ja jättäisin ap:n kaltaisen akan kotiin. Yöni viettäisin maksullisissa.

Noin mies hoitaa rakentavaan tyyliin pienet parisuhteen erimielisyydet. Jos olisit minun mies, saisit jäädäkin sen maksullisen luokse.

Vierailija
199/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit tyytyväinen, että joku tekee ruuat. Onko ne vielä miehen rahoilla ostettu?

T:sinkku

Minkä ihmeen takia aina oletetaan että mies maksaa kaiken? Niin ärsyttävää.

Miehet tienaavat puolisoitaan huomattavasti enemmän 51% kaikista parisuhteista. Maksaa kaiken? Ei ehkä, mutta helkkaristi enemmän.

Tuota on sitten tutkittu jossain, joten laitatko linkin Suomessa tehtyyn, suomalaisia koskevaan tutkimukseen.

Siinä on yksi, en odota että kaltaisesi vänkääjä osaisi kiittääm ette te koskaan osaa.

https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tulol…

Huomaa olennainen asia:

Tässä yksinasuvien tulojakauma

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_n…

Tässä pariutuneiden tulojakauma (huom, mukana pelkästään lapsettomat pariskunnat)

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_n…

Verratkaapa pienituloisimpia ja suurituloisimpia. Yksinasuvissa pienituloisissa on miesenemmistö, pariutuneissa pienituloisissa naisenemmistö. Suurituloisissa miesenemmistö on moninkertainen pariutuneissa verrattuna yksinasuvien miesenemmistöön.

Näemme siis selkeästi että

1. naiset naivat ylöspäin

2. naisille raha ratkaisee

Vierailija
200/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloituksen otsikon perusteella huolissani, millainen mies grillaa vain kuivaa ulkofilettä? Olihan siellä ribsejäkin. Kyllä minä antaisin miehen hoitaa jos edes sen tekisi, pistäisin sen ostamaan vaikka edes valkosipulisen kaalisalaatin ja keittämään perunat. Liha on hyvää, mutta ei ihan paljaaltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän