Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ruoanlaitto viikonloppuna tarkoittaa ulkofileen grillausta

Vierailija
11.06.2021 |

Mies sanoi, että hän tekee perheelle tänä viikonloppuna ruokaa. Kysyin mitä hän olisi tekemässä ja ehdotin feta-appelsiini-vesimeloni salaattia lohella. Ei kelvannut vaan hän sanoi, että nyt grillataan.

Miehille ruoanlaitto on siis ulkofileen ja ribsien käristäminen. Vaimo saa tehdä vaivalla salaatit ja dipit ja paistaa patongit. Lopulta mies on ylpeä siitä kun teki perheelleen ruokaa, vaikka hänen ruoanlaitto tarkoitti 10 minuutin seisomista grillin äärellä.

Kommentit (231)

Vierailija
61/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä grillataan myös kasviksia. Mies ei todellakaan osallistu niiden pilkkomiseen ja maustamiseen. Kunhan nakkelee grilliin valmiit vartaat ja folionyytit. Ja nekin kannetaan hänelle siihen grillin ääreen, eihän hän niitä keittiöstä nouda, kun sitä grilliä pitää vahtia. 

:D Jep, just näin! Tai sitten hän tulee keittiön ovelle kengät jalassa, ja mun pitää ne ruuat hänelle ojentaa, koska kengillä ei saa tulla keittiöön (minun kielto). Se kielto on tosin miehen mielestä voimassa vaan silloin, kun hän grillaa, muuten saa kulkea vapaasti kengät jalassa ympäri tupaa..

Jos minä teen ruokaa, minä ostan (ja maksan) sen, valmistelen ja valmistan, katan pöydän ja syönnin jälkeen tyhjään pöydän, täytän tiskikoneen yms. Mies istuu olohuoneessa odottamassa ruokaa. Miksi sama ei voi toimia tuon grillauksen kanssa? Että minä odotan sohvalla ruokaa, ja pääsen valmiiseen pöytään?

Vierailija
62/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ribsi kannattaa keittää, sitten maustaminen ja grillaus.

Keittää? Voi v....

Voin sanoa että näin on. Kokeileppa joskus, tulee ihan eri makuista kuin uunissa hauduttamalla. Rack keitetään 45min vedessä, jossa pala tuoretta inkivääriä, yrttimausesekoitusta, suolaa, kokonaisia mustapippureita ja laakerinlehti.  Sitten pilkotaan paloiksi ja marinoidaan makeassa kastikkeessa ja pinta grillataan samantien nopeasti ja voi vetää huoletta kovalla lämmöllä niin, että se marinadi vähän palaa siihen ribsiin kiinni. Tällä reseptillä on kohta 30v ribsejä tehnyt, etikä parempia ole tullut vastaan missään, ja neljässä maanosassakin on tullut noita kokeiltua. Muu perhe on samaa mieltä. 

Ja äitisikin kehui...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliuliuhhuhuu uliulihuhuu erämaasta tuulen kuulen uliulihuhuuuhuu.

Vierailija
64/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin valitetaan ettei miehet (huom yleistys IHAN KAIKKI MIEHET) ei tee mitään ja sitten kun tekee niin ei kelpaa sekään koska mies tekee oman eikä vaimon mielen mukaan

Tämäkin on jotenkin käsittämätön ajatus, että mies on ikään kuin lapsi, jota pitää kehua ja kannustaa siitä, että edes yrittää jotain. Eipä paina miehiä paljon vaatimukset lautasmalleista ja täyspainoisesta ruokavaliosta, kun heille riittää, että edes yritti. 

Vaatimukset lautasmallista. :D :D :D 

Jos perheet yleensä syö 23/6 lautasmallin mukaan, niin kyllä 1/7 saa vetää hyvällä ruokahalulla ihanaa, rasvaa tirisevää grillikasleria. Joka nyt itse asiassa on paljon terveellisempää hja ravitsevampaa kuin ns. virallisterveellinen höttö lautasmalleineen.

Jos perheessä on lapsia, niin tuossa mies saa syöttää lapsilleen ihan mitä sattuu ja naisen täytyy sitten pitää huoli, että ruoka on aina terveellistä.

Tiesitkö, että rennossa ilmapiirissä lapsistakin kasvaa onnellisia. Ortoreksia on vakava sairaus sekin.

Kerropa neuvolassa, että meillä syödään lihaa ja makkaraa joka päivä ja peruna on ainoa vihannes, niin se rentous lähtee samoin tein.

Vierailija
65/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin valitetaan ettei miehet (huom yleistys IHAN KAIKKI MIEHET) ei tee mitään ja sitten kun tekee niin ei kelpaa sekään koska mies tekee oman eikä vaimon mielen mukaan

Tämäkin on jotenkin käsittämätön ajatus, että mies on ikään kuin lapsi, jota pitää kehua ja kannustaa siitä, että edes yrittää jotain. Eipä paina miehiä paljon vaatimukset lautasmalleista ja täyspainoisesta ruokavaliosta, kun heille riittää, että edes yritti. 

Vaatimukset lautasmallista. :D :D :D 

Jos perheet yleensä syö 23/6 lautasmallin mukaan, niin kyllä 1/7 saa vetää hyvällä ruokahalulla ihanaa, rasvaa tirisevää grillikasleria. Joka nyt itse asiassa on paljon terveellisempää hja ravitsevampaa kuin ns. virallisterveellinen höttö lautasmalleineen.

Jos perheessä on lapsia, niin tuossa mies saa syöttää lapsilleen ihan mitä sattuu ja naisen täytyy sitten pitää huoli, että ruoka on aina terveellistä.

Tiesitkö, että rennossa ilmapiirissä lapsistakin kasvaa onnellisia. Ortoreksia on vakava sairaus sekin.

Kerropa neuvolassa, että meillä syödään lihaa ja makkaraa joka päivä ja peruna on ainoa vihannes, niin se rentous lähtee samoin tein.

Varmasti, kun peruna ei ole vihannes vaan juures. En tiedä mistä keksit "joka päivä" tähän, kun yllä puhuttiin yhdestä päivästä viikossa. Vähemmän hysteriaa, kiitos.

Vierailija
66/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ketju Luen parhaillaan Miika Nousiaisen kirjaa Pintaremontti ja nämä kommentit olis voinut olla suoraan kirjasta. Kehutaan itseä, kilpaillaan metatyön määrästä, uhriudutaan, samalla syyllistetään sivulauseessa muita, teemana perhe-elämä ja ruuanlaitto. Huikeaa, jatkakaa!

Vierailija
67/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä grillataan myös kasviksia. Mies ei todellakaan osallistu niiden pilkkomiseen ja maustamiseen. Kunhan nakkelee grilliin valmiit vartaat ja folionyytit. Ja nekin kannetaan hänelle siihen grillin ääreen, eihän hän niitä keittiöstä nouda, kun sitä grilliä pitää vahtia. 

:D Jep, just näin! Tai sitten hän tulee keittiön ovelle kengät jalassa, ja mun pitää ne ruuat hänelle ojentaa, koska kengillä ei saa tulla keittiöön (minun kielto). Se kielto on tosin miehen mielestä voimassa vaan silloin, kun hän grillaa, muuten saa kulkea vapaasti kengät jalassa ympäri tupaa..

Jos minä teen ruokaa, minä ostan (ja maksan) sen, valmistelen ja valmistan, katan pöydän ja syönnin jälkeen tyhjään pöydän, täytän tiskikoneen yms. Mies istuu olohuoneessa odottamassa ruokaa. Miksi sama ei voi toimia tuon grillauksen kanssa? Että minä odotan sohvalla ruokaa, ja pääsen valmiiseen pöytään?

Jos se on noin vaikeaa, minä miehenäsi lopettaisin ruoanlaiton kokonaan.

Vierailija
68/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen, että joku tekee ruuat. Onko ne vielä miehen rahoilla ostettu?

T:sinkku

Vierailija
69/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas on ne suurimmat raatajamarttyyriuhriraukat palstalla makaamassa ja luettelemassa miestensä vikoja ja parpikan pilkkomisiaan 

Vierailija
70/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hirveä mies, ettäs kehtaakin grillata. Varmaan vaihtaa autonrenkaatkin ihan väärin ja jos pitää rempata, poraa vinoon.

Vierailija
71/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hirveä mies, ettäs kehtaakin grillata. Varmaan vaihtaa autonrenkaatkin ihan väärin ja jos pitää rempata, poraa vinoon.

'

eilen oli palstalla nurmikkokin leikattu väärin, kun leikkuujälki ei ollut "kaunista" =D 

Vierailija
72/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleistät kaikki miehet oman miehesi perusteella?

Toiseksi pelkällä vesimelonisalaatilla ei pärjää koko viikonloppua, jos perheessä on kasvavia lapsia.

Toisaalta vesimelonisalaatin piti olla lohen kaveriksi eli tarkoitus ei ole pärjätä pelkällä salaatilla. 

Vierailija
73/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehille ruoanlaitto on siis ulkofileen ja ribsien käristäminen"

MIKSI puhut monikossa ja yleistät prkle. Kyllä olen Mies ja laittanut ruuat viimeiset 20 vuotta yli 90 prosenttisesti.

Ja KYLLÄ kesällä jonkun verran grillissäkin.

Syyllistyit juuri misogyniaan manspleinaamalla "ei kaikki miehet".

Siis väärän yleistyksen kieltäminen on misogyniaa?

No nyt joku feministi on jälleen luonut uuden, "Pitäkää nyt jo miehet se turpa kiinni, *****!!!" yrityksen.

Vierailija
74/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän oli aloitus just vähän aikaa sitten. taisit ap kopsata.

Vierailija
75/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se poraa vinoon, vaan taulun paikka on 3 mm väärässä paikassa.

Ja se häiritsee niin!

Vierailija
76/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teemme miehen kanssa yleensä yhdessä ruokaa. Varsinkin viikonloppuisin. 

Exäni oli sellainen, että hän teki hyvin suurieleisesti ruokaa perheelle, mutta jätti ihan hirvittävän sotkun keittiöön minun siivottavaksi. Ei sekään kyllä kivaa ollut... Ei kuitenkaan ikinä siivonnut minun sotkujani.

Vierailija
77/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko kyseisen miehen kanssa keskustella asiasta? Kyllä minä olen kykenevä pilkkomaan, maustamaan ja valmistamaan aineksista ruokaa. Tosin lienen epämies, kun en omista grilliä tai erityisemmin välitä grilliruuasta.

Vierailija
78/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Ei se hänelle ole vaikeaa. En nyt ymmärtänyt pointtiasi? Hän odottaa ruokaa, kun minä teen sen, kun hän grillaa, hän vain grillaa, minä jopa ojennan hänelle grillattavat ruuat, joko vien grillin luo hänelle tai hän hakee ne keittiöstä minun ojentamana.

Vierailija
79/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit tyytyväinen, että joku tekee ruuat. Onko ne vielä miehen rahoilla ostettu?

T:sinkku

Minkä ihmeen takia aina oletetaan että mies maksaa kaiken? Niin ärsyttävää.

Vierailija
80/231 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Ei se hänelle ole vaikeaa. En nyt ymmärtänyt pointtiasi? Hän odottaa ruokaa, kun minä teen sen, kun hän grillaa, hän vain grillaa, minä jopa ojennan hänelle grillattavat ruuat, joko vien grillin luo hänelle tai hän hakee ne keittiöstä minun ojentamana.

Oma valinta. Häpeisit, iso ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi