Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehopositiivisuudesta

Vierailija
11.06.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000008040959.html

Oli aika sekavaa settiä.
Nyt kehopositiivisuus ei kuulukaan kaikille, koska osa tarvitsee sitä enemmän, mutta jos käsittelet termiä oikein voit olla kehopositiivinen. Kuka oikean tavan määrittää?

Kommentit (209)

Vierailija
201/209 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää on ärsyttävä nainen, yrittää kävellä mielipiteineen asiantuntijoiden yli. Olen sitä mieltä ettei kenenkään kehoa tarvitse kommentoida mitenkään tai ketään kiusata, mutta siitä ei pääse mihinkään että ylipaino on terveysriski. Se ei ole mikään arvokysymys. Ja totta kai tämäkin asia on jossain määrin yksilöllinen, esimerkiksi anorektikko on terveempi lihavana kuin laihdutuskierteessä. Mutta silti, ei siitä pääse mihinkään että ylipaino ja epäterveellinen syöminen sairastuttaa.

Vierailija
202/209 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta. Jospa annetaan lihavien pitää yksinoikeutenaan tuo kehopositiivisuus. Silloinhan siitä tulee vain uusi kiertoilmaus läskille ja lopulta kehopositiivinen tarkoittaa vain ja ainoastaan lihavaa ja muuttuu sitenhaukkumasanaksi. Vaikuttaa siltä, että lihavat sahaavat nyt ihan omaa jalkaansa.

Oletko sinä tyytyväinen ja sinut kehosi kanssa? Jos vastasit kyllä, niin onneksi olkoon, olet kehopositiivinen.

Maailmalla on alkanut lihavien itsensä toimesta liikehdintä, joka kieltää kehopositiivisuuden muilta kuin lihavilta. Katsoin täällä Ruotsissa aiheesta dokumentin ja yllättävän monet raskaasti lihavat ajavat ideaa, että kehopositiivisuudelle pitää määrittää painoindeksiraja jonka alittavat eivät saisi "pilkata rajan ylittäviä höpisemällä kehopositiivisuudestaan". Tätä liikehdintää ajavat myös monet lihavat naisesiintyjät. Siksi ymmärsin, että asiaa ajavat nimenomaan lihavat itse. Eikö tämä ole siis vielä rantautunut Suomeen?

Mikä dokumentti on kyseessä, jos sen näkisi jostakin? En itse ole tällaista Suomessa kuullut, mutta tämähän nostaisi lihavat vielä enemmän tikun nokkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/209 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on läski ja läskillä on aina päässä jotain vikaa.

Vierailija
204/209 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän erikoista, että ylipainoa ikäänkuin hehkutetaan. Uikkarimainoksissakin jo aika hölskyvää menoa alkaa olemaan. Eihän ylipaino ole sellaista mihin ihmisen pitäisi pyrkiä tai tällaisella maalailulla saada aikaan olo että se on ihan okei. Samalla logiikalla pitäisi olla myös tupakkamainoksia ja se on ihan ookoo polttaa tupakkaa. Jotkut eivät pysty lopettamaan tupakanpolttoa eivätkä ole tilanteeseen tyytyväisiä, joten tupakanpoltostakin pitäisi tehdä yleisesti sallittua ja hehkutettua toimintaa.

Ylipainoinenkin tarvitsee sen uikkarin jos haluaa julkisesti uimaan mennä. Ylipainoisia on paljon, miksi uikkarivalmistaja haluaisi jättää nämä potentiaaliset uikkarin ostajat huomiotta? Eikö se ole aika huonoa bisnestä?

Vierailija
205/209 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni luontaisesti hoikkana ahdistaa tämä kehopositiivisuusräyhääminen ihan älyttömästi – juuri siksi, että mulle on koko elämäni ajan huomauteltu, että syönkö mitään (syön), olenko anorektikko (en) tai että miehet tykkäis, kun olis, mistä ottaa kiinni.

Mulle ei tulis mieleenkään kommentoida kenenkään painoa. Olen urheilullinen ja varmaan sitten aineenvaihdunnaltani nopea. Myös äitini on samanlainen – ja kuulemma on saanut paljon hämmästelyä siitä, että on äiti, kun on niin hoikka.

Mutta ilmeisesti kehopositiivisuus ei kuulu meille, ja meidän ulkonäköämme saa vapaasti kommentoida.

Minäkin olen pitkä, hoikka ja koko ikäni harrastanut kestävyysurheilulajeja laidasta laitaan. Olen just sopivan mittainen ja painoinen ja minulla on hyvä kroppa, jossa viihdyn ja jota en vaihtaisi pois. Minua ei häiritse ne tätien muka-hyväntahtoiset nälväisyt, että pitäisi syödä enemmän jotta saisin minäkin riskirasvaa mahan alle. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Minulla on hyvä kroppa ja tiedän sen. Noita kommenttejahan kuulee vain toisilta naisilta ja ainoastaan toisilta naisilta ja tiedämme kyllä miksi. Yksikään mies ei ikinä koskaan ole tullut kertomaan, että minun pitäisi vetää enemmän mättö-rasvaa ja sokeria, jotta saisin minäkin ne mahamakkarat mistä voisi ottaa "kiinni." Kiinni? Niinku esim. roikkua jos sattuu lipsahtamaan laiturilta tai jotakin? Kyllä minun lanteitteni ympärille voi kietoa kätensä ja pitää kiinni ihan ilman jenkkakahvojakin.

Vierailija
206/209 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus = ongelmia elämässä. Iloinen, elämäänsä tyytyväinen ja terve ihminen ei liho.

Vierailija
207/209 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista mutta itse aion olla sillä tavalla kehopositiivinen että laihdutan itseni normaaliin painoon ja tulen nauttimaan siitä olotilasta.

Vierailija
208/209 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus = ongelmia elämässä. Iloinen, elämäänsä tyytyväinen ja terve ihminen ei liho.

Hieman kärjistetty mutta on tuossa totuuden siemen.

Normaalisti elävä aktiivinen ihminen ei liho .

Vierailija
209/209 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

röh röh röh