Mitä hienoa avioliitossa on?
En ymmärrä miksi hassata tuhansia euroja joihinkin häihin. Mitä hienoa avioliitossa on? Jos todella rakastaa toista niin eikö sitä voi elää yhdessä ihan ilman mitään avioliittoja ja omaisuuksien tuhlaamisia? Itse kyllä keksin rahalle paljon parempaa käyttöä kuin jotkut häät. Vieläpä kun on ensin tuhlannut omaisuuksia häihin ja sitten jos toteaa että homma ei toimi niin eroaminenkin maksaa jo sen 500euroa. Mikä järki kyseisessä touhussa on? Koko avioliitto instituutio kohtelee ihmisiä kuin jonain omaisuutena.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lesken eläke.
Ainut hyöty mutta vain toistaiseksi. Leikkauksia jo suunnitteilla.
Ja ihan järkevää niin, koska nykyisten sukupolvien tilanne on aivan toinen kuin niillä, joissa toinen puoliso, yleensä äiti, luopui omasta urastaaan lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliittoon voi mennä ilman häitä.
Mikä pointti mennä edes avioliittoon kun eroaminen maksaa sen 500euroa? Miksi tuhlata rahaa kun yhdessä voi olla ja rakastaa ilman avioliittojakin.
Se jännä vaihe tulee silloin, kun avopuoliso kuolee yllättäen ja hänen sisaruksensa tulevat heittämään sinut ulos puolisosi omistamasta asunnosta.
Entä jos asunkin ihan omassa asunnossani? Kukas sieltä silloin tulee heittämään ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto turvaa lasten tulevaisuuden, häitä ei ole pakko pitää. Jos ei aio hankkia lapsia on turha mennä naimisiin.
Ja mitä hittoa lapset vaikuttaa avioliittoon? Yleensä lapsia saaneet eroavat ja riitelevät aina. Lapsettomat nauttivat ja ovat yhdessä aina ja rakastavat ikuisesti💕💕❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️Katsos peiliin
Tuntemani lapsettomat parit ovat eronneet hankkiakseen niitä lapsia. 💞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti mennä edes avioliittoon kun eroaminen maksaa sen 500euroa? Miksi tuhlata rahaa kun yhdessä voi olla ja rakastaa ilman avioliittojakin.
Se jännä vaihe tulee silloin, kun avopuoliso kuolee yllättäen ja hänen sisaruksensa tulevat heittämään sinut ulos puolisosi omistamasta asunnosta.
Entä jos asunkin ihan omassa asunnossani? Kukas sieltä silloin tulee heittämään ulos?
Puolisosi heitetään, mutta sinullahan ei sellaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen avoliitossa ja asun puolisoni omistamassa asunnossa (jaamme juoksevat kulut puoliksi ja osallistun pintaremontteihin ym eli ei käännetä keskustelua siihen).
Minulle on päivänselvää, että jos avopuolisoni kuolee ennen minua, muutan tästä pois muutaman kuukauden sisällä. En edes haluaisi jäädä yksin asumaan haja-asutusalueella olevaan aivan liian isoon ja vanhaan kiinteistöön yksin.
Tottakai pidän tätä kotinani ja olen tähän kiintynyt, mutta en voisi kuvitellakaan lunastavani tätä puolisoni perikunnalta saadakseni asua täällä. Jos haluaisin tänne jäädä, niin minähän ostaisin jo nyt tästä puolet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen avoliitossa ja asun puolisoni omistamassa asunnossa (jaamme juoksevat kulut puoliksi ja osallistun pintaremontteihin ym eli ei käännetä keskustelua siihen).
Minulle on päivänselvää, että jos avopuolisoni kuolee ennen minua, muutan tästä pois muutaman kuukauden sisällä. En edes haluaisi jäädä yksin asumaan haja-asutusalueella olevaan aivan liian isoon ja vanhaan kiinteistöön yksin.
Tottakai pidän tätä kotinani ja olen tähän kiintynyt, mutta en voisi kuvitellakaan lunastavani tätä puolisoni perikunnalta saadakseni asua täällä. Jos haluaisin tänne jäädä, niin minähän ostaisin jo nyt tästä puolet!
Tämä oli siis eri kirjoittajalta kuin jonka kommenttiin vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa on paljon hyviä puolia. On joku, jota rakastaa ja joka rakastaa. On aina elämässä toinen henkilö, johon voi turvautua ja johon voi luottaa. On joku, jonka kanssa voi jakaa ilot ja murheet. On toinen, jonka kanssa voi jakaa kaiken, ja se tuottaa iloa. On turvallinen olo. On läheisyyttä toisen ihmisen kanssa, ja saa halauksen, kun sitä tarvitsee. On joku, joka on aina puolellasi. On joku, joka huolehtii.
Kaikki sama avoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen avioliittoon tarvita muuta kun esteiden tutkinta ja pari minuuttia maistraatissa jos ei halua rahoja tuhlata. Avioliitto on juridinen sopimus ja kyllä sillä puolisolleen saa tiettyjä etuja jos toinen osapuoli sattuisi vaikka odottamatta kuolemaan (esim. lesken eläke) ja jos parilla on yhteistä omaisuutta ja lapsia niin voisi juridisesti olla ihan järkevää olla naimisissa. Avioehdon voi tehdä jos haluaa. Eron sattuessa juridiset sopimukset lakkaavat olemasta.
Leskeneläke on tulossa myös avopuolisoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva asuu pelkästään kumppaninsa omistamassa asunnossa. Silti on hyvä miettiä avo- vs. avioliiton juridisia vaikutuksia. Rakastamiseenhan lailla ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto turvaa lasten tulevaisuuden, häitä ei ole pakko pitää. Jos ei aio hankkia lapsia on turha mennä naimisiin.
Miten niin turvaa? Millä tavalla lapset ovat vaarassa jos syntyvät vanhemmille jotka eivät ole naimisissa?
Turvaa taloudellisesti kun kaksi vanhempaa.
Mä en nyt kyllä tajua sun logiikkaa. Kyllähän lapsilla on kaksi vanhempaa vaikka vanhemmat olisi avoliitossa. Mun lapsella on kaksi vanhempaa vaikka olen eronnut hänen isästään.
Me oltiin yksissä 11v ja lapsiakin oli jo kolme ennen kun mentiin naimisiin. Häät olivat pienet ja kivat, ja maksoivat jokusen satasen. Syynä naimisiinmenoon olivat lähinnä juridiset syyt. En ajatellut, että naimisissa oleminen muuttaisi vakaata parisuhdettamme mitenkään. Kummasti se kuitenkin teki niin. Avioliitto jotenkin tiivisti meitä entisestään, ja muutenkin tuntui vaan yllättävän kivalta.
Sitoutuminen, ihmisinä kasvaminen yhdessä, turvallisuus.
Avioehdottoman avioliiton ja eron kautta kosmetologikoulun käynyt hempukkakin voi rikastua kun nai korkeasti koulutetun ja kovatuloisen miehen.
Avioliitto on vain taloudellinen sopimus, jolla köyhempi koettaa hyötyä rikkaammasta. Avoliitto on ainoa oikea, ja järkevä, ratkaisu. Omat omistukset ja omat vastuut. Silti upea kumppanuus, lapset, koti ja tulevaisuus. Parhaat puolet siis ;).
Uliskaa te naislapset häidenne perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa on paljon hyviä puolia. On joku, jota rakastaa ja joka rakastaa. On aina elämässä toinen henkilö, johon voi turvautua ja johon voi luottaa. On joku, jonka kanssa voi jakaa ilot ja murheet. On toinen, jonka kanssa voi jakaa kaiken, ja se tuottaa iloa. On turvallinen olo. On läheisyyttä toisen ihmisen kanssa, ja saa halauksen, kun sitä tarvitsee. On joku, joka on aina puolellasi. On joku, joka huolehtii.
Saa olla kyllä luuseri ihminen jos ei yksin pärjää. Onneksi olen sen verran itsenäinen ja vahva ihminen että en tarvitse mitään tollasia hömpötyksiä. :D Seksiäkin saan aina kun haluan.
No huomaa kyllä, että rakkautta et ole saanut/kokenut. Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene, ap, paasaamaan tätä niille homoille ja muulle sateenkaariväestölle, jotka niitä kirkkohäitä omiin hullutuksiinsa vaativat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi avioliitto johtaa mielestäsi aina eroon mutta muu seurustelu ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä normaalilla järjellä varustetuilla ihmisillä ei ole ero mielessä kun mennään naimisiin. Kuka oikeasti muka menee naimisiin ja samalla pohtii paljonko ero tulee maksamaan. Haloo nyt näiden sun perustelujesi kanssa.