Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tanska luopuu kasvomaskeista. Toivottavasti meillä ei tehdä samoin!

Vierailija
10.06.2021 |

Nythän maskeihin on totuttu ja suurin osa ei kyseenalaista, joten turha niistä minusta enää olisi luopua ollenkaan. Tanska meinaa nyt tehdä niin. Uskotteko, että Suomi seuraa perässä, vai jääköhän meille maskit lopullisesti? Itse toivon jälkimmäistä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ei-enaa-kasvomaskeja-tanska-hollent…

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotukset ei ole poistamassa koronaa sitten mihinkään!

Britanniassa on ainan hurja nousu tartuntamäärissä!

Kohta 10 000 tartuntaa päivässä. Nousu on todella raju, kun sitä on moninkertaisesti vuoden takaiseen.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

WAR mongerer; WHO- Boss That Mad pharaoh has no BALLS 

Jep. Mielitautinen WHO-pomo riekkui voittavansa sotansa Demonitautiaan koronaa vastaan valhenaamionsa, ja taikapruiskautuksensa avulla.

Ikävä kyllä näyttää siltä, että WHO pomo saa kumarrella kaavuissaan ja räteissää´n [masks] omaa mielikuvitusdemoniaan, -koronaa lopun ikänsä.

That Mad Pharaoh, and no BALLS.

"No one is safe until everyone is safe"

Vierailija
62/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassakin alkaa rokotus purra.

Ei ole mitään syytä käyttää maskeja, mikäli tartunnat ovat hyvin vähäisiä ja vähenevät koko ajan.

Ja rokotetuilla korona on lievempi kuin rokottamattomilla.

Järkevää siis purkaa ja lieventää rajoituksia.

Mutta voihan maskipakko silti olla voimassa. Eihän niistä maskeista mitään haittaakaan ole, mjutta parhaimmassa tapauksessa ne voivat pelastaa meidät. Itse en luottaisi noin vaan rokotuksiin, vaan nimenomaan maskeihin. Ei mikään muu koronatoimi ole ollut varsinaisetsi tehokas, mutta maskien hyöty, teho ja vaikutus on kiistaton. Itse en ymmärrä, miksi maskeista luovuttaisiin, koska ihan hyvinhän voimme niitä käyttääkin. Ei ole syytä luopua.

Miten niin "teho ja vaikutus kiistaton"? Juurihan oli, ettei maskeista ole vielä riittävästi tutkimustietoa, mikä niiden vaikutus on laajassa käytössä. Tutkija juuri korosti hassusti, että vaikkei hyödystä ole vielä tieteellistä näyttöä, niin se ei tarkoita, että ne olisi hyödyttömiä.... Eli ei tietoa? Miksi käyttää siis? Teettekö muitakin asioita vain sen takia, että niistä voi olla hyötyä? Itse en tee epämukavia asioita ylipäätään, jos en tiedä niiden olevan hyödyllisiä. Varoiksi en itseäni kiusaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen saa käyttää, jos kokee tarpeelliseksi. Paitsi asiakaspalvelussa voisi olla kiellettyä, koska huonokuuloset ei meinaa kuulla sen läpi. Ongelma on vain, että nämä maskihullut vaatii muidenkin olevan seurana samassa kohjotuksessa maailman loppuun

Jättäkää nyt herranen aika ne maskit pois. Itse luovuin lopullisesti maskin käytöstä vapaa-ajalla lopullisesti toukokuussa. Töissä joudun käyttämään, mutta todellakin käyn kaupassa yms. ilman maskia. Ottakaa mallia, meitä on koko ajan enemmän siellä maskitta. Tiedän monta, jotka ei haluaisi enää käyttää, mutteivat kehtaa jättää pois. Jättäkää. Meidänkin perhepiirissä on oltu melkein maskittomia jo pitkään, eikä kukaan kehtaa sanoa mitään. Mitä enemmän meitä on, sitä enemmän toisetkin uskaltaa luopua. Ainoa, jolle on kehdattu mutista jotain, on 17-vuotias tyttäreni. Valitettavasti olin hyllyn toisella puolen, muuten olisin kyllä sähähtänyt takaisin. Samat ihmiset oli sitten jonossa meidän edessä ihan hiljaa, kun eivät enää kehdanneet mun kuullen sanoa mitään. Tahalleen mentiin perään, koska toivoin avaavan suun. Ongelma oli vain, etten ollut varma kumman lähestymistavan löydän heille. Joko kerron, että on niin kovat flunssaoireet, että ei saa henkeä maskissa. Ja tietysti iloisesti päälle, että tuskin tää koronaa on, kun ihan selkeää kesäflunssaa ja yskäisy vielä perään. Toinen vaihtoehto oli kysyä, että käykö kateeksi oma lammastelu vai miksi näet vaivaa meistä täysin vaarattomista ihmisistä.

Vierailija
64/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä käyttää maskeja, mikäli tartunnat ovat hyvin vähäisiä ja vähenevät koko ajan.

Mutta voihan maskipakko silti olla voimassa. Eihän niistä maskeista mitään haittaakaan ole, mjutta parhaimmassa tapauksessa ne voivat pelastaa meidät. Itse en luottaisi noin vaan rokotuksiin, vaan nimenomaan maskeihin. Ei mikään muu koronatoimi ole ollut varsinaisetsi tehokas, mutta maskien hyöty, teho ja vaikutus on kiistaton. Itse en ymmärrä, miksi maskeista luovuttaisiin, koska ihan hyvinhän voimme niitä käyttääkin. Ei ole syytä luopua.

Ei meillä ole maskipakkoa ollut. Maskia on suositeltu.

Maskien hyöty, teho ja vaikutus tiedetään ja se ei estä taudin tarttumista. Mutta mikään laki ei kiellä maskin käyttämistä, eli siitä vaan.

Järjestyslaki taitaa kyllä edelleen kieltää naamioitumisen julkisilla paikoilla... Ehkä tässä aletaan taas muistaa että muitakin lakeja on kuin tartuntatautilaki.

Vierailija
65/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "teho ja vaikutus kiistaton"? Juurihan oli, ettei maskeista ole vielä riittävästi tutkimustietoa, mikä niiden vaikutus on laajassa käytössä. Tutkija juuri korosti hassusti, että vaikkei hyödystä ole vielä tieteellistä näyttöä, niin se ei tarkoita, että ne olisi hyödyttömiä.... Eli ei tietoa? Miksi käyttää siis? Teettekö muitakin asioita vain sen takia, että niistä voi olla hyötyä? Itse en tee epämukavia asioita ylipäätään, jos en tiedä niiden olevan hyödyllisiä. Varoiksi en itseäni kiusaa.

Saa korjata jos olen ihan väärässä, mutta käsittääkseni ei niillä maskeilla juurikaan tehoa ITSELLE ole, vaan ympärillä oleville.

Sen vuoksi esimerkiksi leikkauksissa ja hammaslääkäreissä on työntekijöillä maskit, ettei ysköstensä ja syljen mukana leviä bakteereita steriileihin välineisiin ja haavoihin.

Jotain säärihaavaa hoitaessa ei kai sitä tarvitse pelätä, että siitä haavasta lentää bakteerit omaan suuhun, vaan toisinpäin.

Nyt kun moni rokotettu on luopunut/luopumassa ilmeisesti maskeistaan, niin miksi minäkään yrittäisin heitä maskillani suojata?

Kaupassa käydessä enää ani harvalla sellaista on naamallaan.

En ole missään vaiheessa kokenut että maski toisi turvaa itselleni mitenkään erityisesti vaan tarkoitus oli varmistaa, että jos kantaisin virusta, en levittäisi sitä jokaiseen vastaantulijaan.

Vierailija
66/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää maskia vaikka joka päivä loppuelämänne, te, jotka sen koette mielekkääksi ja tarpeelliseksi. 

Vierailija
67/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni maskisuositus voisi olla edelleen sisätiloissa, julkisissa ym niin kauan kun tämä rokotusrumba kestää. Käytännössä tämän vuoden loppuun. Eihän niitä näin kesällä tarvitse käyttää joka paikassa, olin itsekin väljällä terassilla vähän aikaa muutama päivä sitten. Olen käyttänyt ffp2 maskia enimmäkseen heti kun niiden hinta halpeni. Aion käyttää edelleenkin. Takapakkiakin voi tulla kunhan matkustus yleistyy. On vielä paljon isoja maita joissa on huono tilanne ja voi tulla virusmuunnoksia. Ehkä se auttaa muihinkin infektioihin. Minulla on yleensä talvella flunssa, kuumetta ja kurkku kipeä jossain vaiheessa, tänä talvena ei ollut.

Vierailija
68/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa korjata jos olen ihan väärässä, mutta käsittääkseni ei niillä maskeilla juurikaan tehoa ITSELLE ole, vaan ympärillä oleville.

Sen vuoksi esimerkiksi leikkauksissa ja hammaslääkäreissä on työntekijöillä maskit, ettei ysköstensä ja syljen mukana leviä bakteereita steriileihin välineisiin ja haavoihin.

Jotain säärihaavaa hoitaessa ei kai sitä tarvitse pelätä, että siitä haavasta lentää bakteerit omaan suuhun, vaan toisinpäin.

Nyt kun moni rokotettu on luopunut/luopumassa ilmeisesti maskeistaan, niin miksi minäkään yrittäisin heitä maskillani suojata?

En ole missään vaiheessa kokenut että maski toisi turvaa itselleni mitenkään erityisesti vaan tarkoitus oli varmistaa, että jos kantaisin virusta, en levittäisi sitä jokaiseen vastaantulijaan.

Aika moni varmasti tietää että maski suojaa enimmäkseen muita. Kun tarpeeksi moni niitä käyttää niin teho on tietysti molemminpuolinen.

Vierailija
69/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä sekunnilla kun maskipakko poistuu julkisista mun maskit lentää hevonhelevettihin

Se on suositus ainakin pk-seudulla, joten ei tarvitse laittaa maskia. Jos joku kysyy jotain, niin "terveydelliset syyt olla pitämättä".

Minä en ole koskaan maskia käyttänyt missään ja hyvin on voinut tehdä kaikkea, mm. kulkea julkisilla, käydä kaupassa, käydä muilla asioilla, jne... eikä kukaan ole sanonut mitään, että pitäisi laittaa.

Vierailija
70/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä on, en nyt ole ihan varma onko pakko vai vahva suositus, käyttää maskia, paitsi omalla työpisteellä ollessa.

No sitten kun porukka menee käymään työmaaruokalassa tai kahvitunnilla taukohuoneessa, se maski tietenkin riisutaan syömisen ja kahvinjuonnin ajaksi pois. Eli porukka riisuun sen maskin naamaltaan ja laskee siihen ruokapöydälle johonkin vasemmalle puolelle alassuin.

Sitten kun ruokailu tai kahvittelu on hoidettu, otetaan maski taas pöydältä ja laitetaan se takaisin päähän.

Sitten hetken päästä tulee ehkä seuraava kahvittelija siihen saman pöydän ääreen ja tekee samat rutiinit. Laskee ehdä sen maskin täsmälleen samalle paikalle siihen ruokapöydälle.

Ei kovin hygieenistä minun mielestäni.

Monesti kun kävelee omalta työpisteeltä vaikka sinne kahvitilaan, ei vastaan tule ristin sielua. Maski pitää kuitenkin olla päässä. Sitten kahvitilassa voi olla enemmänkin porukkaa, siellä maski taas otetaan pois päästä.

Ei ihan loogista hommaa minun mielestäni.

Itser olin just hotellissa. Ilmeisesti hotelliaamiaisella olisi pitänyt aina laittaa maski, kun haki jotain unohtunutta teelusikkaa, vähän lisää kahvia tai jotain syötävää. Eli vaikka muuten istuttiin samassa tilassa, olisi kävelyn ajaksi pitänyt laittaa maski. No en laittanut kyllä. Kun eihän se maski estä aerosoleja pääsemästä ilmaan.

Vierailija
71/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni varmasti tietää että maski suojaa enimmäkseen muita. Kun tarpeeksi moni niitä käyttää niin teho on tietysti molemminpuolinen.

Niin, paitsi että se maskihan ei estä tartuttamista, koska maskista huolimatta virusta pääsee hengitysilmaan. 

Vierailija
72/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siitä tosiaan voisin luopua, kun ajatusta muhitellut jonkin aikaa. Ei niitä enää monikaan käytä, näkyypä sitten se todellinen rokotteen tehokin varmaan paremmin. Inhottavaa kun hiostaa naamalla ja jossain kaupassa huomaa olevansa vain yksi harvoista sen kanssa hikoilevista. Eikös se ylipäänsä ollut ajatuksena nyt kesäkuussa poistua koko suositus ainakin alunperin?

Vierailija
73/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siitä tosiaan voisin luopua, kun ajatusta muhitellut jonkin aikaa. Ei niitä enää monikaan käytä, näkyypä sitten se todellinen rokotteen tehokin varmaan paremmin. Inhottavaa kun hiostaa naamalla ja jossain kaupassa huomaa olevansa vain yksi harvoista sen kanssa hikoilevista. Eikös se ylipäänsä ollut ajatuksena nyt kesäkuussa poistua koko suositus ainakin alunperin?

Niinhän se oli. Mutta se oli sellaista lupailua, jolla saatiin ihmiset jaksamaan vielä kevät. Sitten lupaus muuttui, että vapaus maskista luvattiinkin vasta heinäkuulle (lomakuukausi). Sittemmin sitä on venytetty jo kesän loppuun. Tällä lailla hiukan hivuttamalla yritetään saada ihmiset jaksamaan koko kuuman kesän maskien kanssa, kun koko ajan lupaillaan, että ihan kohta, ihan kohta. Ja sitten syksyllä varmaan todetaan, että hyvinhän se kesäkin meni maskien kanssa, ja nyt syksyllä on taas syksyn haasteet, flunssat ja virukset ja koulutkin taas auki, joten jatketaan vaan maskien kanssa ainakin vuoden loppuun... ja sitä rataa. Lopulta huomataan, että ollaan käytetty maskeja vuodesta toiseen koko ajan odotellen, että ihan kohta varmaan niistä saa luvan luopua.

Vierailija
74/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suosittelin anaalitappia ja heti koronan alkuvaiheessa maskien sijasta. Saatavuus tuolloin parempi. Vaikutus lähes sama.

Vierailija
75/79 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burkhat ja maskit tulisi kieltää. Maski olisi sallittu vain vappuna.

ja t-paidat suomi on kristitty maa. t-paidat on siveettömien pakanoiden vaate.

Vierailija
76/79 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Tampereella noita on edelleen ihan jäätävän isolla prosentilla. Kävin maakuntamatkailemassa niin mielestäni muualla oli jo vähemmän.

Vierailija
77/79 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivisin että ap sairastuisi syöpään

Vierailija
78/79 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskalaiset ovatkin viisaita. Sitä paitsi näyttävät myös lauantaina Suomelle kaapin paikan.

Mitä tarkoitit?

Vierailija
79/79 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuo viimeinen totuus noista maskeista on. Mikä vaikutus niillä on ollut leviämisen estämiseen?

mies53v

Se on se sama totuus mikä niistä on aina ollut. Ne ei estä mitään. Eivät hyödytä mitään. Vituttaa katsoa tätä vuoden kestänyttä valehtelua ihmisille.