Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanska luopuu kasvomaskeista. Toivottavasti meillä ei tehdä samoin!

Vierailija
10.06.2021 |

Nythän maskeihin on totuttu ja suurin osa ei kyseenalaista, joten turha niistä minusta enää olisi luopua ollenkaan. Tanska meinaa nyt tehdä niin. Uskotteko, että Suomi seuraa perässä, vai jääköhän meille maskit lopullisesti? Itse toivon jälkimmäistä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ei-enaa-kasvomaskeja-tanska-hollent…

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei estä aloittajaa pitämästä sitä kuonokoppaa vaikka 24/7 koko loppuelämän ajan. Itse en ole kertaakaan pitänyt, koska en näe sen käytössä kovinkaan suurta hyötyä.

Vierailija
22/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin niistä on syytä luopua. Hyödyistä ei ole oikein mitään näyttöä, mutta pitkän aikavälin haitoista sitäkin enemmän. Varsinkin ympäristöhaitoista: maskilautat merissä, mikromuovit, maskeihin takertuneet ja kuolleet linnut, jätemäärä, valmistukseen kuluva materiaali ja energia.

Miksei ketään kiinnosta tämmöinen akuutti ympäristöongelma? Nykyään on vain kaksi uskonnonomaista "tärkeää" asiaa ja kummassakin vain yksi totuus: ilmastonmuutos ja korona. Jos ilmastointoilijat ovat olevinaan niin ympäristötietoisia, niin miksei tällaiset konkreettiset ympäristöasiat, joihin on helppo vaikuttaa, kiinnosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Maskit ovat estäneet sen, ettei korona levinnyt tuon pahemmin, ja maskien ansiosta olemme nyt paremmassa tilanteessa. Ilman maskeja meillä kuolisi nyt ihmisiä satoja päivässä. "

Ei ole todisteita siitä että naamarätti auttaa mitään, sehän päästää läpi kaikki viruspartikkelit molempiin suuntiin. Hullun touhua. Crazy stuff.

"Mulle on yks lysti mitä kukakin tekee. Pidän ffp2-maskia niin kauan, että olen saanut toisen rokotteen ja sen teho on kohdillaan ( 2 viikkoa rokotuksesta)"

Hulluus neliöön. Craziness squared. Rokotetta ei kannata ottaa koska se on vaarallinen, ja maskit eivät auta.

Kärsit neuroottisuudesta, ota antibiootteja ja puhdista hermokudoksesi mikrobeista - virukset eivät ole se ongelma, vaan bakteerit.

Puolisollani on syöpä. Teen lähityötä. Ja minä olen neuroottinen? Jep, jep😂

Vierailija
24/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassakin alkaa rokotus purra.

Ei ole mitään syytä käyttää maskeja, mikäli tartunnat ovat hyvin vähäisiä ja vähenevät koko ajan.

Ja rokotetuilla korona on lievempi kuin rokottamattomilla.

Järkevää siis purkaa ja lieventää rajoituksia.

Ei ole rokotuksella asian kanssa tekemistä. Rokotuksista ei ole todellista hyötyä.

Ai, mistäs kommentoija tietää rokotuksen hyödyt ja hyödyttömyyden?

Vierailija
25/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuo viimeinen totuus noista maskeista on. Mikä vaikutus niillä on ollut leviämisen estämiseen?

mies53v

Maskit ovat estäneet sen, ettei korona levinnyt tuon pahemmin, ja maskien ansiosta olemme nyt paremmassa tilanteessa. Ilman maskeja meillä kuolisi nyt ihmisiä satoja päivässä. Näin on käynyt muissa maissa. Meidän koronatilanne muuttui heti huolestuttavasta paremmaksi, kun otettiin maskit käyttöön. Ja muistakaa, että se tilanne, mikä on nyt, johtuu nimenomaan maskeista - ilman maskeja tautitilanne olisi räjähtänyt jo käsiin.

Niinkuin viime keväänä ja kesänä, vai? Silloin ei ollut maskeja...

Et voi verrata viime vuotta tähän aikaan. Nyt on paljon tarttuvampia virusmuunnoksia liikkeellä. Britti-variantti taitaa olla yleisin nyt Suomessa. Viime vuonna sitä ei ollut ollenkaan.

Höpö höpö. Se maski ei edelleenkään estä taudin tarttumista.

Vierailija
26/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit on täyttä turhuutta, kuten koko hullutuskin. Suurin syy koronakuolemiin on ikä.

Vierailija
27/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti luullut, että aloitus olisi ollut muuta kuin trollausta?

Vierailija
28/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heivasin maskit vapaa-ajalla pois jo aikaa sitten kun sain ne kaksi rokotetta. Töissä joudun kyllä vielä käyttämään. Aina harvoin joku tuijottaa pahasti tai pelokkaasti, kun luulevat nuoren naisen levittävän heille koronaa... eivät tajua että olen täysrokotettu eturintamatyöntekijä. Mutta ei väliä. Suomen on aika avautua. Epidemia on hallinnassa.

Vierailija
29/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne raskaita töissä pitää, helteillä etenkin hikoaa alta. Välimatkan pitäminen muihin olisi hyvä apu myös.

Vierailija
30/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskit on täyttä turhuutta, kuten koko hullutuskin. Suurin syy koronakuolemiin on ikä.

Suurin syy koronakuolemiin on sairastuminen koronaan.

Vierailija
31/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä heivasin maskit vapaa-ajalla pois jo aikaa sitten kun sain ne kaksi rokotetta. Töissä joudun kyllä vielä käyttämään. Aina harvoin joku tuijottaa pahasti tai pelokkaasti, kun luulevat nuoren naisen levittävän heille koronaa... eivät tajua että olen täysrokotettu eturintamatyöntekijä. Mutta ei väliä. Suomen on aika avautua. Epidemia on hallinnassa.

Eikö tunnu omituiselta olla ilman maskia? Itse en varmaan luovu maskista koskaan. En enää osaa olla ilman. Kyllähän maski on epämukava, hiostava ja hengitystäkin ahdistaa, mutta silti en enää osaa olla ilman. Itse en varmaan luovu maskista koskaan.

Vierailija
32/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne raskaita töissä pitää, helteillä etenkin hikoaa alta. Välimatkan pitäminen muihin olisi hyvä apu myös.

Mitä se hikoaminen oikeastaan haittaa= Pieni harmihan se on sen rinnalla, että säästyy pahalta taudilta. Ja ilman maskia sairastuisit 100% varmasti, maski taas suojaa sinua yhtä suurella varmuudella.

Vierailija
33/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuo viimeinen totuus noista maskeista on. Mikä vaikutus niillä on ollut leviämisen estämiseen?

mies53v

Maskit ovat estäneet sen, ettei korona levinnyt tuon pahemmin, ja maskien ansiosta olemme nyt paremmassa tilanteessa. Ilman maskeja meillä kuolisi nyt ihmisiä satoja päivässä. Näin on käynyt muissa maissa. Meidän koronatilanne muuttui heti huolestuttavasta paremmaksi, kun otettiin maskit käyttöön. Ja muistakaa, että se tilanne, mikä on nyt, johtuu nimenomaan maskeista - ilman maskeja tautitilanne olisi räjähtänyt jo käsiin.

Niinkuin viime keväänä ja kesänä, vai? Silloin ei ollut maskeja...

Et voi verrata viime vuotta tähän aikaan. Nyt on paljon tarttuvampia virusmuunnoksia liikkeellä. Britti-variantti taitaa olla yleisin nyt Suomessa. Viime vuonna sitä ei ollut ollenkaan.

Höpö höpö. Se maski ei edelleenkään estä taudin tarttumista.

Estää. Maski estää tartunnat 100% Jos vaan on maskisuositus, ei ole koronaakaan.

Vierailija
34/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se hikoaminen oikeastaan haittaa= Pieni harmihan se on sen rinnalla, että säästyy pahalta taudilta. Ja ilman maskia sairastuisit 100% varmasti, maski taas suojaa sinua yhtä suurella varmuudella.

Miltähän planeetalta sinä olet?

Vierailija
35/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin niistä on syytä luopua. Hyödyistä ei ole oikein mitään näyttöä, mutta pitkän aikavälin haitoista sitäkin enemmän. Varsinkin ympäristöhaitoista: maskilautat merissä, mikromuovit, maskeihin takertuneet ja kuolleet linnut, jätemäärä, valmistukseen kuluva materiaali ja energia.

Miksei ketään kiinnosta tämmöinen akuutti ympäristöongelma? Nykyään on vain kaksi uskonnonomaista "tärkeää" asiaa ja kummassakin vain yksi totuus: ilmastonmuutos ja korona. Jos ilmastointoilijat ovat olevinaan niin ympäristötietoisia, niin miksei tällaiset konkreettiset ympäristöasiat, joihin on helppo vaikuttaa, kiinnosta?

Ympäristönäkökulma ei tässä nyt paina. Kyllä maskin käyttö on sitä tärkeämpää.

Vierailija
36/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassakin alkaa rokotus purra.

Ei ole mitään syytä käyttää maskeja, mikäli tartunnat ovat hyvin vähäisiä ja vähenevät koko ajan.

Ja rokotetuilla korona on lievempi kuin rokottamattomilla.

Järkevää siis purkaa ja lieventää rajoituksia.

Mutta voihan maskipakko silti olla voimassa. Eihän niistä maskeista mitään haittaakaan ole, mjutta parhaimmassa tapauksessa ne voivat pelastaa meidät. Itse en luottaisi noin vaan rokotuksiin, vaan nimenomaan maskeihin. Ei mikään muu koronatoimi ole ollut varsinaisetsi tehokas, mutta maskien hyöty, teho ja vaikutus on kiistaton. Itse en ymmärrä, miksi maskeista luovuttaisiin, koska ihan hyvinhän voimme niitä käyttääkin. Ei ole syytä luopua.

Miten se on kiistaton, kun korona on koko ajan levinnyt erilaisilla sairaala- ja hoivaosastoilla?

Ilman maskeja se olisi levinnyt vielä enemmän. Ja voihan olla, että eivät ole sitten kuitenkaan jaksaneet käyttää niitä maskeja siellä voiva- ja vuodeosastoilla. En itse todellakaan usko, että voi levitä, jos on maskit.

ffp2 maskit olisivat varmimmat. Sairaaloissa käytetään kirurgisia maskeja. Eikä edes joka hetki käytetä, esim. kahvihuoneessa, käytävällä.

Vierailija
37/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyttää kenenkään maskin pitämistä, mutta tuntuu, että joillekin minun ffp2- maskin pitäminen on ongelma. Tuntemattomat ihmiset eivät edes tiedä minun elämäntilannettani tai mahdollisia sairauksia enkä kyllä ole velvollinen niitä kellekään tilittämään.

Minulle sinun maskittomuus ei kuulu, mutta sinulle ei kuulu myöskään minun maskin pitäminen.

Vierailija
38/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sekunnilla kun maskipakko poistuu julkisista mun maskit lentää hevonhelevettihin

Vierailija
39/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en poistaisi sitä vaan säilyttäisin 

Vierailija
40/79 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin meillä ihan heti tulee kasvomaskin käyttökieltoa. Joten sinä ja muutkin saamme edelleen käyttää sitä.