Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laumaimmuniteetti on mahdoton ajatus, koska rokotusaste jämähtää 60 prosenttiin.

Vierailija
10.06.2021 |

Nousee nopeasti 50 prosenttiin ja sitten hidastuu ja pysähtyy 60:een ä. Näin on käynyt koronarokotuksen edelläkävijämaissa. Sitten tartunnat ovat lähteneet nousuun ja rajoituksia on palautettu.

Ihan utopistinen ajatus, että 80% suomalaisista ottaisi koronarokotteen kaksi annosta. Suomessa tuplarokotetutkin ovat sairastuneet koronaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rokotteesta tulee jotain haittoja, niin yksin jäät. Ketään ei kiinnosta ja kukaan ei korvaa.

Mitäs alapeukuttamista tässä on? Minulla on jo nyt terveysongelmia, jotka eivät kiinnosta. En ota rokotetta, koska hyvinkin mahdollisten rokotehaittojen kanssa jään takuulla oman onneni nojaan.

Ja tietysti kyselyissä moni sanoo ottavansa rokotteen, koska sitä odotetaan.

ei sitä kukaa puhelinkyselyssä "odota" että vastaat tietyllä lailla, oletko hoopo!

Kyllä rokotehaitoista saa korvausta, niihin on vakiintuneet korvaushakuväylät. Tietty mikä tahansa mutu ei kelpaa, mutta kaikki oikeasti tutkimuksin todettavat haitat tutkitaan ja niistä saa kyllä korvauksen.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/tietoa-rokotuksista/…

Vierailija
22/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä uskon, että Suomessa päästään aika helposti ainakin 70 prosentin rokotekattavuuteen. Tähän vaikuttaa ikärakenne ja se, että esim. suuret ikäluokat on ne, jotka myös hyöttvät rokotteesta eniten. Olen itse 35v ja mun ikäluokassakin tuntuu ainakin lähipiiri olevan kovinkin halukasta ottamaan rokotteen, joten tuskin edes nuorempi ikäluokka jää kovasti jarruttelemaan.

Mun 25-35 v tutut on kans ottamassa ja ottaneetkin osa jo rokotteen. Tosin ovat korkeakoulutettua porukkaa. Tällä palstalla äänessä on eniten se w t -porukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rokotehaittoihin on jo varattu kymmeniä miljoonia, mutta kun pitkäkestoisempia haittoja ei ole vielä ilmaantunut, niin menee varmasti aikansa, ennen kuin noita aletaan jaella. Vakuutushan siis korvaa vakavammat, yli 2 vk kestäneet haitat.

https://www.lapinkansa.fi/koronarokotteiden-haitoista-toistakymmenta-ko…

Vierailija
24/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rokotteesta tulee jotain haittoja, niin yksin jäät. Ketään ei kiinnosta ja kukaan ei korvaa.

Mitäs alapeukuttamista tässä on? Minulla on jo nyt terveysongelmia, jotka eivät kiinnosta. En ota rokotetta, koska hyvinkin mahdollisten rokotehaittojen kanssa jään takuulla oman onneni nojaan.

Ja tietysti kyselyissä moni sanoo ottavansa rokotteen, koska sitä odotetaan.

Minulla on astma, kaikki siitepölyallergia, kokoaikainen krooninen nuha päällä. Joka päivä ympäri vuoden on nenä enemmän tai vähemmän tukossa ja hengitys vinkuu. Kerran sain keuhkokuumeen ja jouduin sairaalaan, koska en pytsynyt kunnolla hengittämään.

Juuri näiden syiden takia otin rokotteen, koska korona olisi minulle varmasti todella äkäinen tauti, kun normaali keuhkokuumekin jo vei vuodepotilaaksi sairaalaan hengitysvaikeuksien takia. En saanut rokoteesta mitään oireita. Lihas pistokohdasta oli vuorokauden hieman arka, mutta sekään ei varmasti johtunut rokotteesta, vaan siitä piikistä itsestään, kun se lihakseen laitetaan.

Olet vähintäänkin hullu jos jätä rokotteen ottamatta. Varsinkin, jos pohjalla on jo ennestään terveysongelmia.

Vierailija
25/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä käy kun moni ajattelee nykyään että minä minä. " MINUN ei tarvitse ottaa rokotetta, eikä MINUN tarvi sairastaa koronaa. MINÄ selviän laumaimmuniteetin turvin muiden siivellä." Sitten näitä minäminä-ihmisiä onkin pari miljoonaa.

Voi voi, harmittaako?

Ei koska olen ottanut rokotteen ja oon jo suojassa.

Mikä se sitten hiertää? Taitaa huolettaa kuitenkin🤭

Ei mua mikään hierrä. Sanoin vain totuuden. Sulla tais jostain syystä mennä tunteisiin kun näit sen vihaisena. Miksi meni?

Tämä kyllä huvittaa, kun rokotetut valittaa kuinka kaikki ei ota rokotetta. Jos luotat rokotteeseen ja olet suojassa, niin mitä väliä sillä silloin on?

Laumasuoja on siksi tärkeä, että aina on olemassa joukko ihmisiä, jotka eivät voi ottaa rokotetta, osa sellaisia, että sairaus on sellaisessa vaiheessa (esim. kantasolusiirto), että vasta-aineita ei vielä rokotteista muodostu elimistöön, pitää odottaa. Siis syynä joku sairaus (ei se korvien välin ongelma), mitä vähemmäksi saadaan koronan leviäminen, niin sitä enemmän annamme heille turvallista olemista. Tällaisille henkilöille korona on isolla todennäköisyydellä tappava. Joten todellakin voisivat nyt kaikki lopettaa sen omaan napaan tuijottamisen ja ymmärtää tämän ja ihan kuka tahansa meistä voi tässä elämän bingossa "voittaa" tuollaisen sairauden. 

Vierailija
26/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä käy kun moni ajattelee nykyään että minä minä. " MINUN ei tarvitse ottaa rokotetta, eikä MINUN tarvi sairastaa koronaa. MINÄ selviän laumaimmuniteetin turvin muiden siivellä." Sitten näitä minäminä-ihmisiä onkin pari miljoonaa.

Voi voi, harmittaako?

Kuka sinulle on tuollaista luvannut 😂

Vierailija
27/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotuksen kylkiäisenä olisi ämpäri, rokotuskattavuus ainakin 110 %,

Vierailija
28/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen kertaan rokotettuja on 11.4% ja rokotevalmistajat ovat alkaneet puhua että tarvitaan kolmas rokotuskerta. Veikkaan että homma kusee.

Vierailija
29/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, harmittaako?

Mikä se sitten hiertää? Taitaa huolettaa kuitenkin🤭

Ei mua mikään hierrä. Sanoin vain totuuden. Sulla tais jostain syystä mennä tunteisiin kun näit sen vihaisena. Miksi meni?

Tämä kyllä huvittaa, kun rokotetut valittaa kuinka kaikki ei ota rokotetta. Jos luotat rokotteeseen ja olet suojassa, niin mitä väliä sillä silloin on?

Laumasuoja on siksi tärkeä, että aina on olemassa joukko ihmisiä, jotka eivät voi ottaa rokotetta, osa sellaisia, että sairaus on sellaisessa vaiheessa (esim. kantasolusiirto), että vasta-aineita ei vielä rokotteista muodostu elimistöön, pitää odottaa. Siis syynä joku sairaus (ei se korvien välin ongelma), mitä vähemmäksi saadaan koronan leviäminen, niin sitä enemmän annamme heille turvallista olemista. Tällaisille henkilöille korona on isolla todennäköisyydellä tappava. Joten todellakin voisivat nyt kaikki lopettaa sen omaan napaan tuijottamisen ja ymmärtää tämän ja ihan kuka tahansa meistä voi tässä elämän bingossa "voittaa" tuollaisen sairauden. 

Ei noita omaa napaa ajattelevia vain kiinnosta tippakaan ajatella muita. Ei niillä ole sellaista empatiakykyä. Ne ajattelee vain ja ainoastaan itseään ja omaa etuaan. Vaikka rokotuksen haittavaikutus ois tutkitustikin vaikka vain parin päivän päänsärky, niin ne saattais silti ajatella että "Miksi kärsisin pari päivää päänsärkyä joidenkin syöpäsairaiden vuoksi. Kuolkoot ne heikommat pois. "

Tästä tulikin mieleeni miten nuorten suosimassa jodelissa oli jokin aikaa sitten kysely, että lähtiskö armeijan käyneet sotaan, jos sellainen oikeasti tulisi. Useimmat nykynuorista ei kyselyn mukaan lähtis. Eivät halua vaarantaa omaa henkeään ja terveyttään, vaan jättäisivät siinä tilanteessa Suomen ja karkaisivat ulkomaille.

Sivusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme