Meneekö suomalaisilla todellakin niin hyvin että kokoomus on suurin puolue?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei jaksa enää vihervassareiden hörhöilyä ja löperöä taloudenpitoa, mutta Persut on monelle vielä liian radikaali vaihtoehto. Eli valitsevat sen pienemmän pahan.
Monet vasemmiston äänestäjistä vaikuttavat usein katkeralta ja kaunaiselta porukalta, jotka ovat aina käsi ojossa vaatimassa "yhteiskuntaa" tekemään sitä sun tätä. Voihan niihin asioihin itsekin vaikuttaa.
Monia hirvittää vasemmistolainen talouspolitiikka, jossa taloutta "hoidetaan" ottamalla lisää velkaa ja korottamalla sitten veroja sen maksamiseksi.
Mua hirvittää enemmän se oikeistolainen malli, että kaikki valtion tuottava omaisuus yksityistetään, viedään pörssiin ja lopulta ainostaan ulkomaiset sijoittajat hyötyvät kansalaisille pakollisista julkisista palveluista. Jääkö verorahat tai ylipäätänsä mitään muuta kuin menot noista Suomeen?
Yritin pukea sanoiksi.... Jatkapa sinä...
Suomalaisilla menee niin huonosti ettei enää ymmärretä edes omaa parasta. Kokoomus, paikallinen sopiminen, sossut ja vasemmistoliitto on kommareita, liitot turhia kun työttömyyskassa on halvempi......
Lohduttoman pitkä lista suunnattomasta typeryydestä.
N57 kirjoitti:
Tätä on minun vaikea ymmärtää. Että köyhäkin äänestäisi Kokoomusta luullen, että se tekee hänestä rikkaan.
Eiköhän suurin osa suomalaisista ole siinä välimaastossa olematta erityisen köyhiä tai erityisen rikkaita. Nalle Wahlroosin verrattuna lähes kaikki suomalaiset ovat köyhiä.
Monelle riittää semmoinen kohtuullinen elintaso, jossa tulot ja menot ovat tasapainossa, ei tarvitse laskea jokaista euroa eikä tarvitse tehdä 80 tuntista työviikkoa vaan jää sopivasti vapaa-aikaa harrastuksille.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa kokoomuksen äänistä on ns. perinneääniä julkisen puolen väeltä (opettajat, sairaanhoitajat jne.).
Joista sekoomus on ensimmäisenä leikkaamassa. Eräät eivät ikinä opi...
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla menee niin huonosti ettei enää ymmärretä edes omaa parasta. Kokoomus, paikallinen sopiminen, sossut ja vasemmistoliitto on kommareita, liitot turhia kun työttömyyskassa on halvempi......
Lohduttoman pitkä lista suunnattomasta typeryydestä.
En minä ainakaan enää tiedä mikä olisi vähiten paska puolue. Sen tiedän että yhtään hyvää ei löydy. Monta vuotta olen jo äänestäntytr jotain "harmitonta" marginaaliryhmää.
Kuntavaaleissa äänestän Kokoomusta koska se on paras vaihtoehto yksittäisen kunnan elinvoimalle. Käyn töissä joten on työterveys ja tärkeä ettei kunnallisveroa koroteta. Kokoomus ei myöskään niin autoiluvihamielinen.
Eduskuntavaaleissa äänestän ihan eri perusteilla koska silloin ei ole kyse kuntani kilpailusta muiden kuntien kanssa.
Vaikka en olisikaan pääomatuloilla elävä ja ansiotyössä koviten palkattujn desiiliin kuuluva, niin haluaisin silti, että omalla uutteruudella, kouluttautumisella ja työnteolla olisi vielä mahdollisuus "rikastua", eikä toimia vaan jonain loputtomana uusien verojen ja tulonsiirtoihin käytettävien summien ehtymättömänä lähteenä. Minulle demarien ja vasemmiston linja edustaa kaikkien tasapäistämistä ja tuhoaa houkutuksen lähteä yrittäjäksi tai innovoimaan uutta kehitystä Suomessa. Miksi minä tekisin enemmän töitä ja uhraisin vuosia kouluttautumisen kun tuloissa se ei näy kohta enää mitenkään? Niin..
Suomi on ihan liian vasemmistolainen maa. Mä maksan hirveet verot sen takia että joku jolla ei oo varaa asua Töölössä, saa asua Töölössä
Vierailija kirjoitti:
Haloo!! Ajatusmallisi on totaalisen väärä.
Demareiden ja vasemmiston tie on elää velaksi, porvareiden tie on kasvun tie.
Mieti kummassa kelkassa haluat itse olla ja kumman tulevaisuuden näet lapsillesi parempana.
Eikä ne Sannan aamupalatkaan ja erittäin kehno yhteistyökyky (hallitus sekaisin) ole mitään meriittejä vaalikentillä.
Tällä hetkellä Amerikkakin elää velaksi, kuten muutkin kasvavat yhteiskunnat. Kyse on siitä mitä sillä saa ja mikä on toinen vaihtoehto. Kokoomus on ainoa joka leikkaisi palveluista ja työläisiltä ja köyhiltä suoraan eikä ottaisi velkaa tarpeeseen. Tämä onkin se omituisuus miksi työläinen haluaa ampua itseään jalkaan äänestämällä kokoomusta. Viimevuodet on palkat junnanneet paikoillaan aluksi oikeisohallituksen perskeskkok politiikan takia ja nyt koronan takia. Edellinen hallitus osoitti jo puolensa ja halun leikata yhteisistä menoista ja yksityistää samoja palveluita kalliimmiksi.
Pääministerin virka-asunnon aamiaiset eivät merkitse muuta kuin että pyritään saamaan junttien huomio johonkin täysin mitättömään yksityiskohtaan. Populisimia ilman mitään konkretiaa.
Lähes kaikki suomalaiset ovat demareita eli työtätekeviä duunareita. Sitten kun omistat firman jonka toiminta pyörii voitollisesti 100% ilman omaa panostasi, niin et ole enää demari. Kuinka monella tämä tilanne? :)
Älkää nyt jumalauta äänestäkö sekoomusta!
Työnarkkinoiden kuva on alkanut vääristyä kun taloudellinen tyytymättömyys lisääntyy. Omat tuttuni eroaa liitoista ja puhuu veronkevennysten puolesta kun palkasta ei jää tarpeeksi elämän extraan, vaikka samalla valittavat että töissä on liikaa töitä, työehtoja ja oikeuksia sorretaan työnantajan puolesta, sopoareita pätkitetään ja tuet ovat liian pieniä kun on esim hoitoalalla kesät työttömänä.
Ymmärryksen puute ja talouden laskukausi lisää aina liikettä vasemmistosta oikeustoon.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en olisikaan pääomatuloilla elävä ja ansiotyössä koviten palkattujn desiiliin kuuluva, niin haluaisin silti, että omalla uutteruudella, kouluttautumisella ja työnteolla olisi vielä mahdollisuus "rikastua", eikä toimia vaan jonain loputtomana uusien verojen ja tulonsiirtoihin käytettävien summien ehtymättömänä lähteenä. Minulle demarien ja vasemmiston linja edustaa kaikkien tasapäistämistä ja tuhoaa houkutuksen lähteä yrittäjäksi tai innovoimaan uutta kehitystä Suomessa. Miksi minä tekisin enemmän töitä ja uhraisin vuosia kouluttautumisen kun tuloissa se ei näy kohta enää mitenkään? Niin..
Niin... mikä pakko olikaan kouluttautua ja vielä yhteiskunnassa joka sitä tukee kammottavin verovaroin kommunistisesti? Olisit lähtenyt Amerikkaan jos ei kiinnosta yhteiskunta joka tasoittaa mahdollisuuksia kaikille eikä vain harvoille ja valituille. Epäilen että omat aivosi eivät riitä sinua varakkaaksi tekemään ja jotain muuta kautta ilmeisesti toivot asioiden tapahtuvan. Niin jos et ymmärrä miksi, olet ilmeisesti väärässä maassa, tai sitten et vain ajattele mitään, muuta kuin itseäsi ja omaa etuasi yli muiden.
Vierailija kirjoitti:
Työnarkkinoiden kuva on alkanut vääristyä kun taloudellinen tyytymättömyys lisääntyy. Omat tuttuni eroaa liitoista ja puhuu veronkevennysten puolesta kun palkasta ei jää tarpeeksi elämän extraan, vaikka samalla valittavat että töissä on liikaa töitä, työehtoja ja oikeuksia sorretaan työnantajan puolesta, sopoareita pätkitetään ja tuet ovat liian pieniä kun on esim hoitoalalla kesät työttömänä.
Ymmärryksen puute ja talouden laskukausi lisää aina liikettä vasemmistosta oikeustoon.
Aika harva on suomalainen on enää liukuhihnatyöläinen tehtaalla, jollon kannattas kuulua liittoon. Insinööriliiton jäsenyydessä meni ainaki mulla 200 euroa.vuodessa ihan hukkaan, koska ei ne oo neuvottelemassa mun teaaiä
Vierailija kirjoitti:
Oletko valmis maksamaan asunnon hinnan myös koulutuksesta? Itsellesi ja lapsillesi? Vaikka olisit yh ja tekisit lähihoitajan keikkaa?
Ymmärsit väärin. Kokoomusta äänestetään kun tajutaan ettei ole enää varaa näihin viherpunahaihattelupuolueisiin. Eli siis suomella menee niin huonosti ettei vasemmistoa enää äänestetä vaan kokoomusta.
Sä olet väärässä. Kokoomus ajaa sitä, että tässä maassa on työtä ja toimeentuloa. Demarit ajaa sitä, että tässä maassa on toimeentulotukea. Itse ainakin mieluummin teen töitä kuin olen elätettävänä velaksi. Sairaat, lapset ja vanhukset ovat tietysti asia erikseen. Mutta kas, kun meillä on enemmän rahaa heidänkin hyvinvointinsa takaamiseen, kun saataisiin vasemmistohallituksen tilalle Suomen ja suomalaista parasta ajatteleva porvarihallitus.[/quote
Kokoomus ajaa sitä että palkka on niin pieni että käydään töiden jälkeen sossun luukulla, että pieni eliitti voisi hyvin.
Ja sitten ei parin tonnin aamiaisedut paina mitään kun sadoilla tuhansilla hommataan kavereille eläkevirka. Ja kilpailutukset menevät yllättäen sukulaisen tai kaverin firmalle.
Ei mene.
Mutta kun suurin osa haluaa maksaa valtion velankin nollille ja kuvittelee verojen tippuvan kun työttömät on pakotettu orjatöihin niin mitäpä muutakaan voi näiden odottaa äänestävän.
Kokoomus on ollut lähes joka kaudella hallituksessa 90-luvulta lähtien ja silti jengi jotenkin olettaa että tämä porukka tietää mitä Suomelle ja suomalaisille on parasta.. Ne on lähes järjestäen tehnyt kaiken väärin.
Katainen, Stubb, Orpo... Yhdeltäkään noista en ostais käytettyä autoa.