AY-liike tulee lakkauttaa
Nyt tuleva hallitus on toivon mukaan PS-Kokoomus vetoinen ja mahdollisuus tehdä päätös AY-liikkeen lakkauttamisesta.
Paikallinen sopiminen on nyt se ,mikä on tämän päivän sana ja jokainen neuvotelkoot palkkansa ja työehtonsa itse.
Siinä on cain hyvää. Vastuu työntekijällä, joka ei enää voi moittia kuin itseään, jos ei mielestään ansaitse tarpeeksi
Mahdollisuus rikastua on mahdollista
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
On totta että ay pitää poistaa.
Tahtoisin pudottaa työntekijöiden palkkoja vähitellen alaspäin. Lopettaa kaikki lisät ja lomarahat. Irtisanomisaikaa ei olisi ollenkaan vaan heti pihalle jos ei suostu 12 tunnin työpäiviin ilman ylityökorvausta
Miksi vain 12 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Minä en lakkauttaisi AY-liikettä, sillä kyllä sille on oma paikkansa.
Seuraavat muutokset nykyiseen riittävät:
-Laittomasta lakosta täysimääräinen korvausvelvollisuus AY-liikkeelle
-AY-liikkeet verolle
Sitten voi minun puolestani olla lakossa jos vastapuoli rikkoo sovittua tai sopimuskausi on päättynyt.
Yleishyödylliset yhdistykset verolle.
Mielestäni jokainen on oman onnensa seppä. Pitää olla selkärankaa neuvotella omista eduistaan. Vinkkinä:ole hyvä ja uskollinen työntekijä niin pomo palkitsee kyllä. Lusmuille ei kuulukaan maksaa mitään. Korkeintaan saavat vitsaa.
Toimari,
Esbo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muu tee yhteiskunalle yhtä suurta hallaa kuin a ja y liike.
Ja täysin ilman vastuuta.
Kuka omistaa suuren osan vuokra-asunnoista ja saa miljardeja ilman veroja?
Ja asumistuet valuvat suoraan tähän mafiaan.
Kuka hallituksessa takaa ettei muutoksia tule:
demarit.
ilman vastuuta, omistavat vuokra-asuntofirmoja ja saavat miljardeja ilman veroja ja asumistukien kautta ja samalla pitävät huolen että asuntoja ei rakenneta tarvetta vastaavaa määrää, hallituksissa ovat aina vastustaneet muutoksia tähän
kokoomus
Kojamo omistaa vain 5% Suomen vuokra-asunnoista.
Suomessa yllättävän iso prosentti vuokra-asunnoista on kytköksissä kokoomukseen....
Vierailija kirjoitti:
On sekin, että jo lomakertymistä pitää erikseen sopia jokaisen työntekijän kanssa. Miten tässä tasa-arvo ainakaan paranee, vähimmäispalkka pitää ainakin olla ennen kys. systeemiä... Ilman AY-liikkeitä kiltit ja vaatimattomat jäävät häviölle, vain röyhkeät voittavat. Ja työehtosopimus on nytkin vain vähimmäisvaatimus, jo nyt jokainen voi yrittää neuvotella lisää palkkaa, vapaapäiviä, luontaisetuja, lisiä yms. Jos jonkin ammattikunnan ay-liikkeen saisi hävittää, niin lääkäreiden. Loppuisi se palkkojen hilaaminen ja koulutuspaikkojen panttaaminen.
Lääkäreiden edunvalvonta toimii. Muiden liittojen sietäisi ottaa mallia vaan eipä taida rahkeet riittää.
Vierailija kirjoitti:
-AY-liikkeet verolle
Sitten voi minun puolestani olla lakossa jos vastapuoli rikkoo sovittua tai sopimuskausi on päättynyt.
AY-liikkeen verottamisteen ovat AY:t suostuneet, mutta se ei sitten käynytkään asiaa vaativille tahoille, koska luonnollisesti myös työnantajien liitot olisivat joutuneet maksamaan veroja pääomatuloistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muu tee yhteiskunalle yhtä suurta hallaa kuin a ja y liike.
Ja täysin ilman vastuuta.
Kuka omistaa suuren osan vuokra-asunnoista ja saa miljardeja ilman veroja?
Ja asumistuet valuvat suoraan tähän mafiaan.
Kuka hallituksessa takaa ettei muutoksia tule:
demarit.
Vuokra-asunnosita suuren osan omistaa kyllä ihan joku muu porukka kuin AY-liike. Kojamolla toki on vuokra-asuntoja, mutta senkin omistuksesta suurin osa on vakuutus- ja eläkeyhtiöillä. AY-liike ja demarit ovat hyväksyneet veroedun poistamisen, mutta kokoomus ja EK vastustavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AY-liikkeet verolle
AY-liikkeen verottamisteen ovat AY:t suostuneet, mutta se ei sitten käynytkään asiaa vaativille tahoille, koska luonnollisesti myös työnantajien liitot olisivat joutuneet maksamaan veroja pääomatuloistaan.
Voiko tämän väitteen todenperäisyyden tarkistaa?
Meidän firmassa ei liiton miehet käy. Niskaperseotteella lentävät ay-jäärät pihalle.
Toimari
Esbo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AY-liikkeet verolle
Voiko tämän väitteen todenperäisyyden tarkistaa?
Kyllä voi, googlaa "Ay-liike lähdevero". Ajatuksen suurin vastustaja tosiaan on Kokoomus ja syynä tähän on se että samalla liike-elämän monet ulkomaille piilotetut sijoitukset joutuisivat myös verolle.
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmassa ei liiton miehet käy. Niskaperseotteella lentävät ay-jäärät pihalle.
Toimari
Esbo
Tosielämästä tiedän tapauksen jossa esimies oli lyönyt työntekijää turpaan ja sen seurauksena liiton ihmiset tulivat työpaikalle keskustelemaan. Lopulta toimitusjohtaja oli kyllästynyt liitto ihmisen tuntemattomasta syystä ja nostanut tämän ulos toimistostaan. Lopputulos kuitenkin oli että yrittäjä lopetti toimintansa päästäkseen eroon sekä työntekijästä että liitosta.
Ketkä sen ay-liikkeen voivat lakkauttaa Suomessa?
Olet pösilö ap, täys vammanen.
Hallitukset eivä tuollaisia pysty lakkauttamaan.
Samalla pitäsi lakkauttaa EK.
Ja huomaa ap, että ay-liike toimii myös akateemisilla aloilla, kuten opettajilla ja lääkäreillä.
Hallituksella ei ole mitään sellaista valtaa.
Suurin päätösvalta Suomessa on eduskunnalla. Se päättää asiat.
Miksi ihan järkevät AY-ihmiset heittäytyvät jäsenmaksuasioissa ihan HooMoilasiksi?
Puolustavat aataminaikuista työnantajaperintää, vaikka jokainen osaa maksaa
kaikki muut laskunsa ihan itse ja ajallaan.
Vastaus: AY-liike elää pelko perseessä, että Ay-jäsenet alkavatkin pikkuhiljaa erota liitoista
jonsei työnantaja peri niitä maksuja
dem .vas ja nykyään vihreillä höystettynä elävät vieläkin 1917-20 lukua silloin annettiin liikaa anteeksi. ay väki elää neukkulan aikaa jopa venäjällä nauretaan suomen tovereiden äly pieruja
Myös työnantajien liitot verolle, koska tasa-arvo.