Minkä ikäisenä sinulla alkoi kuukautiset ja minkä ikäisenä oli vaihdevuodet?
Kommentit (51)
Olen lukenut jostain että pcos-naisilla hedelmällisyys saattaa säilyä pidempään ja vaihdevuodet tulee myöhemmin. Itselläni alkoi kuukautiset 10-vuotiaana, mutta ne saattoi tulla kaksi kertaa vuodessa aina 20-vuotiaaksi asti. Ei siinä varmaan montaa munasolua mennyt :D Minulla on siis tuo pcos todettu, vaihdevuosia odottelen. Vielä ei mitään merkkejä, olen 45.
Kuukautiset alkoi 9-vuotiaana. Olen nyt 46 ja kuukautiset tulee joka kuukausi, 26-29 päivän kierto, eikä merkkiäkään loppumisesta. Haaveilen vuodottomasta elämästä.
Oon nauttinut vuodottomasta elämästä jo 7 vuotta. Toki kyse ei ole vaihdevuosista, vaan siitä, että kohtuni on kasvanut umpeen synnytyksen jälkeen kiinnikeiden takia. Kuukautiset alkoivat 15-vuotiaana, joten jouduin kärsimään menkoista vain 18 vuotta. Tämä on oikein mukavaa näin. Vaihdevuodet virallisesti alkanevat viidenkympin lopulla.
11 ja 47. Epäilen että kohdunpoisto aikaisti vaihdevuosia.
12/48. Kuumia aaltoja ja hikoilua edelleen vaikka ikää reilusti yli 60. Tervetuloa perässä.
10v alkoi kuukautiset, vaihdevuodet ei ole vielä alkaneet(olen 34)
12 vuotiaana alkoi kuukautiset ja vaihtarit 55 vuotiaana. Vaihdevuodet kestikin vaan muutaman kuukauden. Pari viikkoa hikoilin talvella, siinä kaikki.
13 ja 47, eli 34 vuotta joutui kärsimään kuukausittain.
11 ja nyt olen 48, edelleen säännölliset kuukautiset.
Alkoi muutamaa viikkoa ennen kuin täytin 15 ja 52-vuotiaana poistettiin kohtu ja munasarjat, jolloin tuli tietysti vaihdevuodet. Mitään vaihdevuosioireita ei ollut ennen leikkausta.
6-vuotiaana alkoi kuukautiset ja vaihdevuodet 15-vuotiaana.