Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis meneekö Facebookissa niin että jos estää jonkun ihmisen ja sattumalta kuulutte samaan ryhmään,

Vierailija
10.06.2021 |

estetty ihminen ei näe enää kyseisen ryhmän jotain albumia jos estäjä on laittanut sinne kuvan eikä myöskään jotain kommenttiketjua jos estäjä on kirjoittanut sinne vaikkei olekaan aloittanut ko. ketjua?

Yhdessä kuulumassani ihan viattoman oloisessa askarteluryhmässä noussut iso haloo ettei saa estää ketään ettei tämän estetyn mahdollisuudet nähdä joku kuva tai postaus lähde. Kuulostaa vähän liioittelulta kun yleensähän tuollaiselle estolle nyt joku syy on ja lisäksi, poistuuko mahdollisuus lukea jotain kommenttiketjua oikeasti?

Kaverin seinällä näin ei ainakaan ole. 

Tiedän sen siitä että huomasin kerran exäni estäneen minut siitä että yhteinen kaverimme oli ensin kirjoittanut jotain diipadaapaa, sitten tämä exä ilmeisesti kommentoinut siihen jotain koska kolmas kommentti oli exäni siskon jossa viittasi nimellä tähän exääni tyyliin "Marko, näin se meni plaa plaa" niin siitä päättelin että Marko oli tuohon väliin kommentoinut jotain mitä en nähnyt.

Mutta siis vielä aiheeseen, yleensähän estetään jossain määrin hankalia ihmisiä jos nyt tuntemattomista kyse. On vaikka turha varailija kirppisryhmässä tai muuten riidanhaastaja politiikkaryhmässä tms. Niin tällaista ei enää tämän askarteluryhmän ylläpidon mukaan saisi estää ollenkaan? Aika omituista?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estelyt eri someissa on 95% työkalu passiivis-agressiivisille purkaa huonoa oloaan. Aikuisilla ihmisillä ei ole aikaa eikä intohimoa perehtyä tai harrastaa estelyjä. Lapsellista.

Vierailija
2/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estelyt eri someissa on 95% työkalu passiivis-agressiivisille purkaa huonoa oloaan. Aikuisilla ihmisillä ei ole aikaa eikä intohimoa perehtyä tai harrastaa estelyjä. Lapsellista.

Niin minkä takia yleensä ihmiset estävät jonkun Facessa? En tiedä kun itse olen estänyt vain spämmäävän verkostomarkkinoivan entisen koulukaverin. Tuosta exäni estämisestä vähän nostelin kulmiani mutta ehkei hän halunnut sitten yhteisen kaverimme kautta nähdä mitään minusta tms. Mutta mistä syistä muut siis estelee joitakuita? Eihän se estetty kuitenkaan näe estoa niin miten se on passiivis-aggressiivista huonon olon purkua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistun jokaisesta ryhmästä, jossa tehdään sääntö, että jäseniä ei saa estää. Yhdessäkin ryhmässä vaadittiin, että täytyy ylläpitäjälle kertoa hyvä syy estoon eli näyttää toteen miten toinen uhkailee tai ahdistelee, muut syyt ei ole hyväksyttäviä. 

Estän sellaisia ihmisiä, joista on tehty rikosilmoituksia, ovat huijanneet kaupanteossa. Tämä ihan siksi, etten turhaan näe sellaisten ihmisten myynti- tai ostoilmoituksia. 

Estän myös sellaiset ihmiset, jotka haastaa riitaa joka keskustelussa, ovat yleisnegatiivisia ja hankalia. En halua käyttää rentoa FB-selailuhetkeäni siihen, että luen riitelyä. Pääsen paljon helpommalla estämällä sellaiset ihmiset - ja poistumalla ryhmistä, jotka eivät sitä salli. 

Vierailija
4/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se estetty näkee samat keskusteluketjut, paitsi jos sinä olet aloittanut koko ketjun.

Vierailija
5/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, päinvastoin eihän siinä parisuhteesta erotessakaan suinkaan millään estoilla halua estää toista näkemästä miten hyvin itsellä menee kun heti löysin uuden ja hehkutan parisuhdettani fasessa

Vierailija
6/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistun jokaisesta ryhmästä, jossa tehdään sääntö, että jäseniä ei saa estää. Yhdessäkin ryhmässä vaadittiin, että täytyy ylläpitäjälle kertoa hyvä syy estoon eli näyttää toteen miten toinen uhkailee tai ahdistelee, muut syyt ei ole hyväksyttäviä. 

Estän sellaisia ihmisiä, joista on tehty rikosilmoituksia, ovat huijanneet kaupanteossa. Tämä ihan siksi, etten turhaan näe sellaisten ihmisten myynti- tai ostoilmoituksia. 

Estän myös sellaiset ihmiset, jotka haastaa riitaa joka keskustelussa, ovat yleisnegatiivisia ja hankalia. En halua käyttää rentoa FB-selailuhetkeäni siihen, että luen riitelyä. Pääsen paljon helpommalla estämällä sellaiset ihmiset - ja poistumalla ryhmistä, jotka eivät sitä salli. 

Samoin.

Juuri näin.

Vierailija
7/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta nämä ovat juuri oikeita syitä estää joku. Facebookin suunnittelijat ovat tietoisesti tehneet tällaisen estotyökalun ja sitten joku random-ryhmän ylläpitäjä koittaa nousta heidän yläpuolelleen ettei saa käyttää sitä. Vaikka olisi tosiaan joku siviilielämän kahnaus tai toisessa ryhmässä tapahtunut kähy koko eston syynä. Voihan joskus vaikka opettaja haluta estää oppilaansa vanhemman? Lääkäri potilaansa? Jne.

Vierailija
8/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se estetty näkee samat keskusteluketjut, paitsi jos sinä olet aloittanut koko ketjun.

Eli tuon ryhmän ylläpito on ihan kuutamolla tulkintansa kanssa?

Vierailija
9/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, päinvastoin eihän siinä parisuhteesta erotessakaan suinkaan millään estoilla halua estää toista näkemästä miten hyvin itsellä menee kun heti löysin uuden ja hehkutan parisuhdettani fasessa

Yhtä lapsellista. Koko Facebook on huijaus kerätä ihmisistä tietoa ja kohdentaa markkinointia. Kaikki ominaisuudet tai työkalut on luotu ihmisten heikkouksiin vedoten. Niiden käyttäminen antaa näennäistä valtaa ja koukuttaa ihmisiä (fb-pelit, stalkkaus jne.) pysymään facessa. Siellä marionetit pyörivät pienen joukon vietävänä.

Vierailija
10/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minkä takia yleensä ihmiset estävät jonkun Facessa? En tiedä kun itse olen estänyt vain spämmäävän verkostomarkkinoivan entisen koulukaverin. Tuosta exäni estämisestä vähän nostelin kulmiani mutta ehkei hän halunnut sitten yhteisen kaverimme kautta nähdä mitään minusta tms. Mutta mistä syistä muut siis estelee joitakuita? Eihän se estetty kuitenkaan näe estoa niin miten se on passiivis-aggressiivista huonon olon purkua?

Minä olen estänyt muutamia. Kaikki samoin perustein: Näiltä ihmisiltä on tullut kaveripyyntö. Ovat tuttuja jostain, joten olen hyväksynyt. Menee pitkiä aikoja, en kuule näistä fb:ssä mitään. Eivät kommentoi, eivät peukuta, eivät itse julkaise mitään. Mutta sitten näen tällaisilta tyypeiltä pitkät rimpsut vaikkapa jonkin saarentaikakoirankuljetusboksinlenkkijuomapulloarvonnan kommenteissa. Joo. En tarjoa teille enää sisältöä fb-fiidiinne. Näkemiin. Paitsi että toivottavasti ei.

Vierailija
11/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä kukaa ylläpitäjä tietää kuka on estänyt ja kenet. Tai tosiaanko joku käyttää aikaansa semmosen selvyyttelyyn?

Vierailija
12/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä kukaa ylläpitäjä tietää kuka on estänyt ja kenet. Tai tosiaanko joku käyttää aikaansa semmosen selvyyttelyyn?

No ilmeisesti joku estetty on mennyt ylläpidolle itkemään ettei näe jotain keskustelua tai valokuva-albumia ollenkaan? Mutta ihmettelen myös että mistä päättelevät tietyn ihmisen estäneen? Ja että siihen riittää sen estetyn näkemys asiasta, estäjä kuulemma poistetaan ryhmästä ilman erillistä selvittelyä. Aikamoista!

Vierailija
13/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen estänyt muutamia. Kaikki samoin perustein: Näiltä ihmisiltä on tullut kaveripyyntö. Ovat tuttuja jostain, joten olen hyväksynyt. Menee pitkiä aikoja, en kuule näistä fb:ssä mitään. Eivät kommentoi, eivät peukuta, eivät itse julkaise mitään. Mutta sitten näen tällaisilta tyypeiltä pitkät rimpsut vaikkapa jonkin saarentaikakoirankuljetusboksinlenkkijuomapulloarvonnan kommenteissa. Joo. En tarjoa teille enää sisältöä fb-fiidiinne. Näkemiin. Paitsi että toivottavasti ei.

Todennäköisesti ko. ihmiset eivät ole nähneet sinua fb-fiidissään. Piilotan itse todella äkkiä tietyntyyppisten ihmisten "seuraamisen" ja vaikutat juuri sellaiselta. Kaveri voin olla että pystyy tarvittaessa viestittelemään tai ei esto näyttäisi niin oudolta esim. luokkakokousta suunniteltaessa samassa pienen porukan ryhmässä.

Vierailija
14/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun samaan ryhmään, ja meinas silmät eilen pudota päästä kun aloin lukemaan sitä ketjun aloitusta :D Olin ihan varma, että jossain kohtaa paljastuu sen olevan jonkunlainen vitsi tms, mut ei, ihan tosissaan oltiin. 

Musta tuo on aivan älytön homma, koska sehän menee tosiaan niin, että jos oot estänyt jonkun facessa, niin se sama esto on sitten voimassa ihan kaikkialla sillä sivustolla, eikä sitä voi säädellä että no villasukkaryhmässä voit nähdä mut, mutta täällä kouvolan kirppisryhmässä et voi nähdä. Enkä mä ymmärrä sitäkään, miten niin koko ketju lakkaa näkymästä estetylle, jos estäjä siihen jotain kommentoi? Eikö siinä sitten vain ne estäjän kommentit jää välistä, mut muuten kyllä viestit näkyy?

Melkein jo erosin koko ryhmästä, kun tuli sen verran negativiset fiilikset koko kohkaamisesta. Ihan ihme touhua. 

Vierailija
15/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulun samaan ryhmään, ja meinas silmät eilen pudota päästä kun aloin lukemaan sitä ketjun aloitusta :D Olin ihan varma, että jossain kohtaa paljastuu sen olevan jonkunlainen vitsi tms, mut ei, ihan tosissaan oltiin. 

Musta tuo on aivan älytön homma, koska sehän menee tosiaan niin, että jos oot estänyt jonkun facessa, niin se sama esto on sitten voimassa ihan kaikkialla sillä sivustolla, eikä sitä voi säädellä että no villasukkaryhmässä voit nähdä mut, mutta täällä kouvolan kirppisryhmässä et voi nähdä. Enkä mä ymmärrä sitäkään, miten niin koko ketju lakkaa näkymästä estetylle, jos estäjä siihen jotain kommentoi? Eikö siinä sitten vain ne estäjän kommentit jää välistä, mut muuten kyllä viestit näkyy?

Melkein jo erosin koko ryhmästä, kun tuli sen verran negativiset fiilikset koko kohkaamisesta. Ihan ihme touhua. 

Joo mäkin kävin etsimässä mistä nappulasta erotaan koko ryhmästä mutta sitten päädyin kirjoittamaan tämän vuodatuksen tänne :) Uskomaton farssi ja tuntuu että ylläpito on nyt pikkasen ymmärtänyt väärin ko. asian.

Vierailija
16/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetinkö väliä sillä on miksi olen jonkun estänyt. Jos en halua nähdä häntä, niin estän, yksinkertaista. Facessa loistavaa tuo, että se estetty ikäänkuin häviää koko FB:stä enkä näe tätä missään eikä hänkään minua. Jos joku pitää sitä lapsellisena, niin pitäköön. Todennäköisesti nämä "aikuiset" ovat sitten lapsellisia jossain muussa asiassa, kuten riidellessään jostain käytetystä huulipunasta jolle ei saa ilmaista kotiinkuljetusta ja sitten haukutaan toinen s-tanan h-raksi.

Vierailija
17/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne ryhmien ylläpitäjät mistään näe, jos joku on jonkun estänyt. Eikä sitä ole pakko kenellekään kertoa.

Vierailija
18/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
19/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä tässä. Jäin miettimään tätä koko ylläpidon ulostuloa että millä ihmeen oikeudella joku Facebookin ryhmän ylläpito ja sen yksittäinen edustaja kuvittelee voivansa sanella keitä estän sosiaalisesta mediastani ja keitä en. Kun se kuitenkin ko. sivustolle on tehty käyttäjäystävälliksi ja kaikin tavoin ihan hyväksytyksi toimintatavaksi. Ja noille estoille kuitenkin joku syy on, sitä ei tarvitse edes Facebookille kertoa niin miksi jollekin tuntemattomalle ryhmän edustajalle?

Alkoi ärsyttää koko draama niin paljon että erosin kyseisestä ryhmästä kokonaan.

Vierailija
20/39 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt joku uusi villitys, kun kuulun moniin erilaisiin harrastusryhmiin ja yhdessä jos toisessa puidaan samaa asiaa. Uhataan potkia pellolle kaikki jäsenet, jotka estää toisia. Ylläpidon estämiskiellon ymmärrän. Muuta en. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi