Olen törmännyt etätöissä olevaan kaveriini lukuisia kertoja samalla harrastuspaikalla keskellä työpäivää
Kenelle voin ilmiantaa kaverini selvästä sluibailusta? Ärsyttää, että kaveri urheillee ja saa ajalta palkkaa samaan aikaan kun itse olen työtön ja elän pienillä tuilla.
Kommentit (66)
Nyt kun koronan takia ulkoilualueet, uimarannat ja monet muut paikat ovat viikonloppuisin kuin nuijalla lyötyjä, olen tehnyt aika paljon töitä viikonloppuisin ja vastaavasti viettänyt arkipäivisin vapaata. Pidän pari päivää viikossa kalenterissa tyhjänä, otan vain sellaisia palavereita mitkä voi hoitaa pelkällä puhelimella tai jos on pakko niin sitten pyrin sopimaan ajan mahdollisimman aikaisin aamulla tai myöhäiseen iltapäivään.
Minä vedän päiväunet joka päivä klo 12-13.00 tai myöhemmin, mutta tunnin verran unta ennen kuin jatkan työt päivän osalta finaaliin ja haen lapsen. Joskus käyn tuona aikana lenkillä, riippuen miten olen ehtinyt iltaisin urheilemaan. Työssäni ei ole väliä ajalla, vaan siinä merkkaa tulos. Suomalaisilla on vain jokin kummallinen käsitys työnteosta, eli töissä pitää olla tasan seitsemältä ja työkalut tippuu kädestä kun kello tulee neljä. Aivan sama vaikka olisi jo varttia vaille valmis tai joku homma olisi kesken tasan neljältä, silloin on lupa lopettaa. Itsehän aikataulutan työt sen mukaan että ne tulee huolellisesti tehdyksi, mutta kaikilla tähän ei ole mahdollisuutta.
Oli muuten lystikästä kuunnella aamu seitsemäksi töihintulijaa, joka kertoi etsineensä 45 minuuttia työajalla parkkipaikkaa. Hän olisi päässyt töihin myös kymmenessä minuutissa julkisilla, mutta mitäs sellaisia käyttämään. Ja parkkipaikkojen vähyys oli kaikilla taatusti tiedossa.
Treenaaminen työaikana palvelee sekä työntekijää että työnantajaa. Hyväkuntoinen työntekijä on pirteämpi ja paremmalla tuulella kuin vain kotona möllöttävä tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisen osapuolen tulisi olla se joka joustaa omasta työajastaan amerikkalaisten vuoksi eikä toisinpäin?
Saattaapi olla niinkin, että sen maan aikatauluja noudatetaan, missä se monikansallisen konsernin pääkonttuuri sijaitsee... ?
Tai asiakas
Parasta ottaa suunnitellusti aikaa terveydelle ettei tarvitse ottaa suunnittelematonta aikaa sairaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatöissä voi tehdä työtä muutenkin kuin kahdeksasta neljään. Esim 8-12 ja 16-20.
Mutta tehdäänkö oikeasti ?? :D
Miksi ei? Esim etäpalaverit on joka tapauksessa pakko hoitaa illalla. Jos Usassa itärannikolla alkaa kokous yhdeksältä aamulla, on Suomessa kello silloin jo klo 16. Ja jos palaveri on vaikka Chicagossa, se pitää sopia vielä myöhemmäksi.
Miksi suomalaisen osapuolen tulisi olla se joka joustaa omasta työajastaan amerikkalaisten vuoksi eikä toisinpäin?
No meillä joustetaan vuorotellen. Kun palavereissa on osallistujia Euroopan, Aasian ja Amerikan mantereilta niin mikä tahansa aika on jollekin joko myöhään tai aikaisin. Ei siinä kansallisuuksia ajatella vaan aikavyöhykkeitä ja mihin aikaan palaveriin tarvittavat henkilöt voivat osallistua.
Minulla on ns toimistotyöaika, jossa lounas on omaa aikaa. Silloin yleensä poistun työpaikalta ja hoidan asioita.