Olen törmännyt etätöissä olevaan kaveriini lukuisia kertoja samalla harrastuspaikalla keskellä työpäivää
Kenelle voin ilmiantaa kaverini selvästä sluibailusta? Ärsyttää, että kaveri urheillee ja saa ajalta palkkaa samaan aikaan kun itse olen työtön ja elän pienillä tuilla.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Reppana luulee että koulutetut ihmiset tekee duunia tiukasti 0700-1500
No ainahan te väitätte , että teette niin hirveästi duunia vaikka saman duunin tekisi monesti tuolille asetettu tyyny.
Suomalainen työnantaja voi huoletta luottaa suomalaisten kateuteen. Lopettakaa toistenne kyttääminen 90% ei omista työpaikkansa firman osakkeita, saat palkan ja keskityt omiin töihin. Aivan sama tekeekö kaveri mitään, se ei kuulu sulle. En ymmärrä miksi käyttää sekuntiakaan aikaa työkaverin kyttäämiseen.
Etätyöntekijöihin on kyllä harvinaisen vaikea saada yhteyttä työpäivän aikana.
Mutta tosiaan, ystävä voi olla ihan omalla ajallaan urheilemassa, vaikka olisikin toimistotyöntekijä. Ei ole aikaan sidottua se työ samalla tavalla kuin kaupan kassan tai siivoojan työ.
Mä aloitan etäduunit noin puoli tuntia-tunnin aikaisemmin kuin jos menisin toimistoon ja usein teen hommia vielä illalla lasten mentyä nukkumaan, jotenkin todellakin napsin aikaa keskellä päivää liikuntaan ja kotihommiin.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöntekijöihin on kyllä harvinaisen vaikea saada yhteyttä työpäivän aikana.
Mutta tosiaan, ystävä voi olla ihan omalla ajallaan urheilemassa, vaikka olisikin toimistotyöntekijä. Ei ole aikaan sidottua se työ samalla tavalla kuin kaupan kassan tai siivoojan työ.
Minulla ei ole kyllä tuota kokemusta. Olemme viikko-viikko-systeemillä etätöissä ja lähitöissä eikä todellakaan tiedä kummassako milloinkin työkaverit ovat. Ei mitään eroa sillä onko lähityössä vai etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatöissä voi tehdä työtä muutenkin kuin kahdeksasta neljään. Esim 8-12 ja 16-20.
Mutta tehdäänkö oikeasti ?? :D
Miksi ei? Esim etäpalaverit on joka tapauksessa pakko hoitaa illalla. Jos Usassa itärannikolla alkaa kokous yhdeksältä aamulla, on Suomessa kello silloin jo klo 16. Ja jos palaveri on vaikka Chicagossa, se pitää sopia vielä myöhemmäksi.
eli väität , että tämän työntekijän kannattaa tulla aamuun töihin neljäksi tunniksi ja sitten pitkä tauko ja sitten kokous chicagoon? Siis jos on liukuvat työajat.
Itse teen usein 7,5h työpäivän sitten että 7-11 ja 14-17.30.
Käyn päivällä lenkillä, kaupassa, virastoissa, mitä milloinkin.
On kuule monenlaisia työaikoja. Yövuorolaiset saattaa jopa nukkua päivällä, mitäs siitä tuumaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin väliä sillä on, jos työt tulevat tehdyksi? Luuletkos, että etätöissä on pointina vain istua kotona?
Älä sitten suutu jos kaupan kassa järjestelee hyllyt ensin kuntoon ennen kuin tulee rahastamaan.
Miten lasket kaupan kassan työt etätyöksi, josta tässä nyt keskustellaan?
Järjestelee hyllyjä ja rahastaa etänä kotoa käsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatöissä voi tehdä työtä muutenkin kuin kahdeksasta neljään. Esim 8-12 ja 16-20.
Kyllä oikeasti teen työni. Aika moni taho huomaisi hyvin, hyvin pian jos en tee niitä.
Näin se on asiantuntijatöissä. :D :D
Meillä on tapana ilmoitella yksikön porukalle, jos on pidempään sähköpostin tavoittamattomissa, mutta ei siinä välttämättä tarvisetse eritellä, mitä tekee tuona aikana. Jotkut laittaa, että menevät lääkäriin, jotkut eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reppana luulee että koulutetut ihmiset tekee duunia tiukasti 0700-1500
No ainahan te väitätte , että teette niin hirveästi duunia vaikka saman duunin tekisi monesti tuolille asetettu tyyny.
No, eipä sillä väliä ole niin kauan kun tilalleni ei ole palkattu tyynyä😉 Palkka juoksee ja kateelliset vikisee😊
Minulla on usein iltaisin kokouksia Amerikkaan, joten ihan hyvällä omatunnolla käyn kesken päivän vaikka lenkillä. Toki voisin ap:n mieliksi istua tietokoneella kahdeksaan asti ja periä työnantajalta ylityökorvaukset, mutta se tuskin olisi kummankaan osapuolen etu. Katsos kun jotkut hoitaa työnsä järkevästi eikä vaan tuijota kelloa että työpaikalla pitää olla maleksimassa klo 8.00-16.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Esim etäpalaverit on joka tapauksessa pakko hoitaa illalla. Jos Usassa itärannikolla alkaa kokous yhdeksältä aamulla, on Suomessa kello silloin jo klo 16. Ja jos palaveri on vaikka Chicagossa, se pitää sopia vielä myöhemmäksi.
eli väität , että tämän työntekijän kannattaa tulla aamuun töihin neljäksi tunniksi ja sitten pitkä tauko ja sitten kokous chicagoon? Siis jos on liukuvat työajat.
Jos työajat ovat liukuvat tai itsensä määrittelemät niin voi tehdä vaikka koko yön töitä ja palaveerata Chicagon kanssa. Tai ihan miten huvittaa. Itse teen usein niin, että teen noin 5h töitä päivällä Suomen aikaan koska silloin palaveerataan Suomen kollegoiden kanssa, sitten illalla/yöllä vielä 3h lisää. Mikä kullekin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri etätöissä aloittaa työt 5.30, kun lapset nukkuvat. Herättää mukulat puoli 8, pisut, pesut ja vaatteet niskaan ja päiväkotiin. Jatkaa duunia puoli ysiltä, pitää keskellä päivää lounastauon ja koiranlenkitystauon (ja silloin käy ihan julkisesti lenkillä sen koiran kanssa). Sitten pari tuntia töitä ja lapset hoidosta kotiin. Jos on jäänyt töitä kesken, niin jatkaa niitä ysin jälkeen illalla, kun lapset nukkuu (mies laittaa lapset nukkumaan).
Toinen työkaveri on toimistolla. Tulee toihin seiskalta, ja pitää keskellä päivää 1,5h tauon ja käy silloin kuntosalilla - ihan ihmisten ilmoilla ja julkisesti. Kuntosalin jälkeen palaa töihin.
Kolmas työkaveri etätöissä nukkuu kymmeneen asti, aloittaa työt siinä aamukahvia hörppiessään ja tekee töitä tunti-pari kerrallaan. Tehokkaimmillaan on kymmenen jälkeen illalla, jolloin vastaa sähköpostit ja tekee muut jonossa olevat työt, kun ei kukaan enää häiritse. Käy päivällä esimerkiksi shoppailemassa, pyöräilemässä rantalenkin tai hoitamassa lastenlastaan.
Ja kaikki tekevät oikeasti töitä kokonaisen työpäivän verran.
(minä itse? kirjaudun koneelle puoli ysiltä aamulla, teen töitä puoleen päivään, pidän lounastauon, käytän koiraa ulkona, katson, että lapsilla on syötävää, laitan pyykit koneeseen, aloitan saunan lämmityksen, maksan laskuja, luen lööppilehdet netistä, katson, että iltaruuan ainekset ovat käytettävissä. Jatkan töitä joskus kahviaikaan, ja lopetan neljän maissa. Illalla kun on syöty, saunottu, uitu, lenkitetty koira (ja uitu), keskusteltu teinien kanssa kehittävästi ja ripustettu ne pyykit joita teinit ei ripustaneet, seurusteltu veljen kanssa puhelimella ja todettu, että telkasta ei tule taaskaan mitään eikä netflixia viitsi aukaista. Katson pikaisesti sähköpostit ja valmistelen seuraavan päivän työt, katson, että kaikki dokumentit ovat valmiit ja powerpointit toimii, excelit löytyy ja pdf:t näkyy oikein. Tarkistan kalenterin, että olen ajan tasalla ja naputtelen vielä parit sähköpostit, niin ei ole aamulla kiire koneelle. totean, että tulipa taas ylipitkä päivä, voisiko perjantaina jättää iltatunnit tekemättä...)
Kamalaa on. Kaveri vaan lusmuilee sinun verorahoilla.
En ihmettele, että ap on työtön. Käyttää energiansa ja aikansa epärakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mä teen töitä etänä kuin paikan päällä. Siellä on liikaa häiriöitä. Jos haluan pitää keskellä päivää 4 tuntia taukoa niin sitten pidän.
Meillä sovitaan esimiehen kanssa, mitkä tehtävät tehdään etänä. Ellei ole jokin kokous tai koulutus, aikataulu on vapaa. Itse nautin mahdollisuudesta tehdä töitä aamuviidestä tai -kuudesta alkaen, koska herään aikaisin.
Ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä naapurin kellokalle on mieltä aikatauluistani ja tekemisistäni.
ai vaikka safkiksella?