Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh päänahka kutisee jatkuvasti ja rasvoittuu päivässä

Vierailija
09.06.2021 |

Lopetin pitkään käytössä olleet e-pillerit ja nyt ollut pari kuukautta ilman. Lopetin ne juuri sen takia kun oli näitä ongelmia jo niiden aikana. Ajattelin että auttaa, mutta ei. Hiukset tippuvat päästä ja ovat yksi iso rasvainen hiirenhäntä. Mikä neuvoksi?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennä pesemistä. Joka päivä shampoolla pesu saa päänahan tuottamaan entistä enemmän rasvaa ja kierre on valmis.

Ei todellakaan näin. Pesemättömyys voi johtaa pahaan tulehdukseen päänahassa. Itsellä kävi näin kun oli muodissaan tuo ”peset liikaa ja siksi rasvoittuu”. Sinnillä pesin tukan kerran, max 2x viikossa KOKO TALVEN AJAN, eli varmaan puoli vuotta. Lopputulema oli valtavat kipeät näpyt päänahassa ja hiustenlähtöä. Rasvoittuminen ei vähentynyt y h t ä ä n.

Oma rasvoittumiseni johtui lopulta hormonaalisista syistä, ja siihen ei shampoolaadulla tai pesemisellä/pesemättömyydellä ole mitään vaikutusta. Pesemättömyys vain tekee sen, että likainen päänahka muhii ja kaikenlaiset tulehdukset saavat alkunsa siellä rasvakerroksen alla. Ja tietty näyttää kamalalta.

Oletko nyt saanut rasvoittumisen kuriin? Minulla varmaan myös hormonaalista, koska pesuvälin pidentäminen tai mikään shampoo ei auta.

En, minulla on PCOS joka tuon aiheuttaa. Todennäköisesti varmaan vaihdevuosiin asti pesen tukkani päivittäin jos haluan sen olevan puhdas.

Vierailija
62/70 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös todella nopeasti rasvoittuva päänahka. Mikään shampoo ei ole auttanut. Olen kokeillut sulfaatitonta, silikonitonta, saippuapohjaista jne. Myös noita hehkutettuja System 4 -shampoita, eikä niistä ollut mitään apua. Parhaimman tuloksen olen saanut Cattecon shampoopohjaisilla shampoopaloilla. Jos pesen sellaisella aamulla, niin tukka ei vielä seuraavana aamuna ole rasvainen. Alkaa kyllä sitten päivän mittaan rasvoittua nopeasti. Jos pesen muilla shampoilla, niin tukka on jo illalla rasvainen. Pesuvälin pidentäminen ei auta.

Ap tässä moi, mulla on nimenomaan tämä sama. Olen käyttänyt lukuisia ja taas lukuisia eri shampoita, myös täällä mainitut simit ja muut, mutta ei auta, kutina on ja pysyy, samoin rasvoittuminen.

Oiskohan ihotautilääkäri oikea osoite sitten...?

Samoja vaivoja ja olen aika perusteellisesti käynyt läpi aiheeseen liittyviä keskusteluja jo pidemmän aikaan. Surullinen totuus tässä asiassa on se, että vaiva on pysyvä ja ihotautilääkäreillä tai hiuspohjaspesialisteillakaan ei yleensä näytä olevan mitään patenttiratkaisua. Siispä ongelman kanssa pitää vaan oppia elämään. Omalla kohdalla välillä on parempia kausia ja välillä taas pahoja. Yksi asia, mitä nyt kannattaa hyödyntää on aurinkonvalo. Valohoitohan on yksi keino, mitä tarjotaan näihin ongelmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) rasvaan koko pään 1-2 krt/kk ja annan vaikuttaa yön yli. Hieron koko päänahan niin että irtohilse jne. Lähtee pois. Pesen kunnolla puhtasksi.

2) pesen kosteuttavalla shampoolla päivittäin. Ennen bio+, mutta nyt se haisee niin kauhealle että uusi haussa

Vierailija
64/70 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla psoriasis

Vierailija
65/70 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennä pesemistä. Joka päivä shampoolla pesu saa päänahan tuottamaan entistä enemmän rasvaa ja kierre on valmis.

Tuo on myytti, joka on kumottu ihotautilääkäreiden ja spesialistien toimesta. Ohessa ihan käypää tietoa hiuspohjan hoidosta:

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/986df93c-0662-42bc-9b3c-7ac03f642650

Vierailija
66/70 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) rasvaan koko pään 1-2 krt/kk ja annan vaikuttaa yön yli. Hieron koko päänahan niin että irtohilse jne. Lähtee pois. Pesen kunnolla puhtasksi.

2) pesen kosteuttavalla shampoolla päivittäin. Ennen bio+, mutta nyt se haisee niin kauhealle että uusi haussa[/quote/]

Hiuspohjan käsittely rasvoilla/öljyllä. Ongelmaksi muodostuu se, että ne joutuu pesemään vieläkin rajummin shamppoolla, että rasva lähtee. Sepä vasta kuivattaakin hiuspohjaa ja hiuksia kahta kauheammin?

Vierailija
67/70 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sokeripitoisten välipalojen syönti, eli kaikkien, jotka sisältävät sokeria. Jos haluat perusteellisen eron nykyiseen, lopetat myös vehnän käytön. Näistä lopettamisista seuraa myös reilu painon pudotus, yleisterveyden parantuminen ja reipas mieli.

Vierailija
68/70 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sokeripitoisten välipalojen syönti, eli kaikkien, jotka sisältävät sokeria. Jos haluat perusteellisen eron nykyiseen, lopetat myös vehnän käytön. Näistä lopettamisista seuraa myös reilu painon pudotus, yleisterveyden parantuminen ja reipas mieli.

Minä en kyllä hiustenpesun vuoksi lopeta sokerin ja vehnän syöntiä. Pienempi paha se hiusten päivittäinen pesu.

Vierailija
69/70 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä hiustenpesun vuoksi lopeta sokerin ja vehnän syöntiä. Pienempi paha se hiusten päivittäinen pesu.

Ajattelin, että haluat päästä rasvoittuvista hiuksista mutta valinta on tietysti sinun. Lopettamalla sokerin ja vehnän syönnin pääset rasvoittuvista hiuksista. Mutta, jos uhraus on liian suuri, jatka vanhaan malliin.

Vierailija
70/70 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2) pesen kosteuttavalla shampoolla päivittäin. Ennen bio+, mutta nyt se haisee niin kauhealle että uusi haussa[/quote/]

Hiuspohjan käsittely rasvoilla/öljyllä. Ongelmaksi muodostuu se, että ne joutuu pesemään vieläkin rajummin shamppoolla, että rasva lähtee. Sepä vasta kuivattaakin hiuspohjaa ja hiuksia kahta kauheammin?

shampookin on rasvaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän