Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh päänahka kutisee jatkuvasti ja rasvoittuu päivässä

Vierailija
09.06.2021 |

Lopetin pitkään käytössä olleet e-pillerit ja nyt ollut pari kuukautta ilman. Lopetin ne juuri sen takia kun oli näitä ongelmia jo niiden aikana. Ajattelin että auttaa, mutta ei. Hiukset tippuvat päästä ja ovat yksi iso rasvainen hiirenhäntä. Mikä neuvoksi?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän käytä liikaa shampoota, se rasvoittaa myös. Pieni määrä riittää kun vaahdottaa.

Miksi alapeukuttaa päivänselvää asiaa?

Minulla ei noin riitä, hiukset jäävät rasvaisiksi pesun jälkeen.

Vierailija
22/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen pesu on paras hoitokeino. Voi kuulostaa rajulta jos on tottunut pesemään harvoin, mutta monella se on auttanut päänahan ongelmiin ilman, että tarvitsisi ostaa kalliita erikoisshampoita. Kampaajat tuntuvat välillä kauhistelevan tuota päivittäistä pesua, ja onhan se tietysti latvoille rasittavaa, jos on pitkät hiukset. Mutta jos päänahka ei ole kunnossa, eivät hiukset silloin ainakaan kasva pitkiksi ja terveiksi, joten mieluummin pesee useammin ja hoitaa latvoja hoitoaineella, välttäen niiden vaahdottamista. Shampoota vain päänahkaan, pesuvesi huuhtelee kyllä latvat ilman että niitä tarvitsee erikseen vaahdottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso apteekista kunnollinen lääkeshampoo, joka vaikuttaa päänahan tulehdukseen tai hiivaan. Osta hajusteeton hoitoaine ja shampoo. Sitten ota d-vitamiinia, magnesiumia, monivitamiinia eri päivinä ja syö proteiinia päivittäin tai usein. Jos e-pillerien haittavaikutus, niin voi kestää jonkin aikaa ennen kuin normaali palautuu, älä hätäänny. Keltarauhashormonivalmiste pudottaa varmimmin hiuksia, liika värjäys ja stressi, se pois.

Vierailija
24/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on myös hilsettä kutinan lisäksi, käy apteekissa ja osta hilseshampoota. En muista nyt yhtään sen merkkiä, mutta on pienessä pullossa ja maksaa ihan hirveästi (tyyliin 19,90), mutta se on riittoisaa ja se on lääkeshampoota. Itsellä auttoi. Harmittaa, että ostin vasta sitten kun oli päässä pari kaljua läikkää kaiken raapimisen tuoksinassa. Sai sitten taiteilla kampausten kanssa.

Vierailija
25/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi isotretioniini-lääkitys. Toki oli iho-ongelmia muutenkin, ei sitä pelkkään päänahkaan määrätä.

Vierailija
26/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pese joka päivä vaan tai ongelma vielä pahenee. Googlaa seborrean hoito-ohjeita. Oma päänahka tuli kuntoon System 4:n shampoolla ja sen jälkeen ylläpito ihan kunnon pesevällä shampoolla.

Mitä noista System 4:n shampoista käytit? Niitä näyttää olevan useampaa erilaista, etten tiedä mikä olisi rasvoittuvalle ja kutisevalle päälle paras. En ole Ap mutta minulla on sama vaiva, ja tuosta merkistä olen kuullut paljon hyvää.

Tätä käytin. https://sim.fi/products/system-4/shampoo-4. Pullollinen riitti ja vaiva oli ohi. Sen jälkeen olen käyttänyt halpoja sulfaattipitoisia mutta silikonittomia shampoita. Curly girl aktivoi ongelman, mutta sain hoidettua perusshampoilla.

Vierailija
27/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma päänahka tuli vihdoin kuntoon kutinasta, hilseilystä ja ylimääräisestä rasvoittumisesta, kun aloin pesemään vain ja ainoastaan palashampoolla. Niissäkin on kyllä eroja sopivuudessa, suomalaisen Cattecon tuotteet ovat itselle ihan parhaita. En tarvitse enää lääkeshampoita talvisin, kuten aiemmin olen tarvinnut. Ja tosiaan se on hyvä, että pesee tarpeeksi usein. Nykyään ei enää haittaa, jos ei säntillisesti pese joka toinen päivä, kun päänahka on kunnossa.

Jos vaihtaa kaupan shampoista palashampooseen, kannattaa muutokselle antaa reilusti aikaa, itsellä meni paljon pidempään kuin yleensä mainittu pari pesukertaa - mutta muutos on parempi kuin mitä osasin odottaa, hius ei ole enää sähköinen talvella ja kaikin puolin parempi, kuohkeampi ja vahvempi kuin ennen.

palashampoot ovat saippuaan pohjautuvia hiustenpuhdistustuotteita. Kokeilin kerran ja koskaan en saanut päätä tai tukkaa puhtaaksi ja tuloksena oli armoton kutina. Hiukset jäivät juuri niin koppuroiksi, kun jäisivät jos pesisin tukan normaalilla käsisaippualla. Jos pesin tukan kahdesti peräkkäin, niin vasta toisen pesun jälkeen hiukset olivat suurinpiirtein ok-tuntuiset, mutta kuivuttuaan näyttivät siltä kuin olisi käsisaippualla pesty. Ostin tuon shampoon vielä kampaajalta ja hän antoi suulliset ohjeet miten se tehdään + kirjallisetkin sain, joten ohjeita noudatin. Vieläkään en tiedä mikä siinä meni pieleen, mutta palashampoo lähti roskiin. Kaveri suosittelee suolalla pesua, pesee itse, mutta tuntuu etten edes uskalla yrittää.

siis ap en ole, mutta jos ap kokeilee palashampoota, koita selvittää jos joku kaveri pesee sellaisella ja pyydä pientä palaa testattavaksi enennkuin ostat.

Hei ei puhuta palturia. Palashampoita on shampoo ja saippua pohjaisia. Saippuapohjaiset limastavat hiukset, catteco ja famo ainakin ovat shampoopohjaisia eivätkä limasta :)

Siis mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa shampoopohjainen? Entä saippuapohjainen?

https://blogit.terve.fi/karkkipaiva/palashampoot-miksi-yksi-toimii-ja-t…

Tämmöinen löyty. Shampoo- ja saippuapohjainen palashampoo ovat kaksi ihan erilaista tuotetta.

Vierailija
28/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös todella nopeasti rasvoittuva päänahka. Mikään shampoo ei ole auttanut. Olen kokeillut sulfaatitonta, silikonitonta, saippuapohjaista jne. Myös noita hehkutettuja System 4 -shampoita, eikä niistä ollut mitään apua. Parhaimman tuloksen olen saanut Cattecon shampoopohjaisilla shampoopaloilla. Jos pesen sellaisella aamulla, niin tukka ei vielä seuraavana aamuna ole rasvainen. Alkaa kyllä sitten päivän mittaan rasvoittua nopeasti. Jos pesen muilla shampoilla, niin tukka on jo illalla rasvainen. Pesuvälin pidentäminen ei auta.

Vierailija
29/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

shampoopohjanen palashampoo <3

Vierailija
30/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös todella nopeasti rasvoittuva päänahka. Mikään shampoo ei ole auttanut. Olen kokeillut sulfaatitonta, silikonitonta, saippuapohjaista jne. Myös noita hehkutettuja System 4 -shampoita, eikä niistä ollut mitään apua. Parhaimman tuloksen olen saanut Cattecon shampoopohjaisilla shampoopaloilla. Jos pesen sellaisella aamulla, niin tukka ei vielä seuraavana aamuna ole rasvainen. Alkaa kyllä sitten päivän mittaan rasvoittua nopeasti. Jos pesen muilla shampoilla, niin tukka on jo illalla rasvainen. Pesuvälin pidentäminen ei auta.

Ap tässä moi, mulla on nimenomaan tämä sama. Olen käyttänyt lukuisia ja taas lukuisia eri shampoita, myös täällä mainitut simit ja muut, mutta ei auta, kutina on ja pysyy, samoin rasvoittuminen.

Oiskohan ihotautilääkäri oikea osoite sitten...?

Vierailija
31/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.catteco.fi/store/niitty-shamppoo-pala

Puhutteko tästä shampoopalasta? Olen siis kokeillut juuri jotain kallista flow kosmetiikan shampoota ja se oli kyllä ihan rahat roskiin heittoa, kun päänahka vaan villiintyi, hiuksista tuli entistä tahmeammat ja tali jäi oikein jumiin. Samoin kaikki curly girl jutut vaan tukkivat päänahkani ja kutina on entistä pahempi.

T. Ap

Vierailija
32/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on supernopeasti rasvoittuva päänahka. Ainoa jotka pitää iltaan asti hiuksen ilmavana on lushista saatavat suolaa sisältävät shampoot.

Vierailija
33/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan pää täyteen rasvaa vaikka Niveaa. Nuku yön yli. Pese 2-3 kertaa. On Kutinaton pari viikkoa

Vierailija
34/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli todella kuiva ja pölisevä päänahka. Tää tyrni-kehäkukkashampoo auttoi:

https://www.saarentaika.com/hiuksille/

Tosi luonnollinen ja kaiken kukkuraksi valmistusmaa puola 🤣

Ingredients shampoo: Aqua, Glycerin, Sodium Cocoyl Isethionate, Sodium Lauroyl Methyl Isethionate, Betaine, Polyglyceryl-4 Caprate, Cocamidopropyl Betaine, Xanthan Gum, Lauryl Glucoside, Hippophae Rhamnoides Fruit Extract, Rosmarinus Officinalis Leaf Extract, Melissa Officinalis Leaf Extract, Chamomilla Recutita Flower Extract, Calendula Officinalis Flower Extract, Mentha Piperita Herb Extract, Arctium Lappa Root Extract, Lavandula Angustifolia Flower Extract, Equisetum Arvense Leaf Extract, Urtica Dioica Leaf Extract, Citrus Aurantium Peel Oil Expressed, Limonene, Levulinic Acid, Sodium Phytate, Behenamidopropyl Dimethylamine, Lactic Acid, Sodium Levulinate, Sodium Chloride, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate

Vierailija
35/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutteko tästä shampoopalasta? Olen siis kokeillut juuri jotain kallista flow kosmetiikan shampoota ja se oli kyllä ihan rahat roskiin heittoa, kun päänahka vaan villiintyi, hiuksista tuli entistä tahmeammat ja tali jäi oikein jumiin. Samoin kaikki curly girl jutut vaan tukkivat päänahkani ja kutina on entistä pahempi.

T. Ap

Menisin sinuna lääkäriin, jos lääkeshampoot on jo kokeiltu. Niitäkin on kyllä erilaisia. https://www.allergia.fi/iho/ihosairaudet/seborrooinen-ihottuma/seborroo…

Apu ei löydy nyt kosmetiikkaosastoilta tai kampaajoilta. Apteekistakin voisit kysyä, kerää ensin lista tuotteista, jotka eivät ole auttaneet. Voisiko jostain päänahkaa kuorivasta tuotteesta olla apua?

Se System4-shampoota suositellut.

Vierailija
36/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

https://www.catteco.fi/store/kookos-shampoo-pala

Minä olen pessyt tällä kookosshampoolla. Tuo niitty on ehkä vähän pesevämpi.

T. Viestin nro 28 kirjoittaja

Vierailija
37/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli todella kuiva ja pölisevä päänahka. Tää tyrni-kehäkukkashampoo auttoi:

https://www.saarentaika.com/hiuksille/

Tosi luonnollinen ja kaiken kukkuraksi valmistusmaa puola 🤣

Ingredients shampoo: Aqua, Glycerin, Sodium Cocoyl Isethionate, Sodium Lauroyl Methyl Isethionate, Betaine, Polyglyceryl-4 Caprate, Cocamidopropyl Betaine, Xanthan Gum, Lauryl Glucoside, Hippophae Rhamnoides Fruit Extract, Rosmarinus Officinalis Leaf Extract, Melissa Officinalis Leaf Extract, Chamomilla Recutita Flower Extract, Calendula Officinalis Flower Extract, Mentha Piperita Herb Extract, Arctium Lappa Root Extract, Lavandula Angustifolia Flower Extract, Equisetum Arvense Leaf Extract, Urtica Dioica Leaf Extract, Citrus Aurantium Peel Oil Expressed, Limonene, Levulinic Acid, Sodium Phytate, Behenamidopropyl Dimethylamine, Lactic Acid, Sodium Levulinate, Sodium Chloride, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate

No mitä siinä saisi olla, aamukastetta ja yksisarvisen kyyneliä? Ja mikä vika Puolassa valmistusmaana on?

Eri

Vierailija
38/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Hei ap! Flown shampoopalat on saippuapohjaisia ka cattecon shampoo pohjaisia. Kannattaa koittaa jos saat avun tuosta :)

Vierailija
39/70 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa taliköhnältä. Oletko vaalea?

Vierailija
40/70 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa taliköhnältä. Oletko vaalea?

Olen vaaleaihoinen ja hiukseni ovat myös vaaleat. Hilsettä ei täten ole ainakaan kovin helppoa nähdä, mutta mun mielestä sitä on hieman. Lisättäköön, että täälärissä olen asiasta käynyt n.3 krtaa (terveyskeskus) mutta mitään apua ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi